• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ekasta pyörästä kysymyksiä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli nyt oisi ensimmäisen pyörän hankinta edessä.

Kyykkyä olen katsellut, R1, 750GSX-R, RSV Factory sekä kymppininja. Onko R1:llä paljonkin eroa kooltaan R6:een? Taipuuko käännöksiin?

Olisiko täällä kokemuksia pyöristä, ruusut ja risut. Mielelläni kuuntelisin myös henkilöitä, jotka ovat ensimmäiseksi pyöräksi ostaneet "ison pyörän".

Myös jotkin supermopot kiinnostaisivat, en kyllä tiedä millaisia tuolla liikenteessä on, en haluaisi vehjettä, jota "pitää vain huoltaa". Eli ei kisavehjettä. LC4 on "liian laiva". :P

Customeita on turha ehdotella, eivät ole tyyliäni.

Mielipiteitä kaipaan.

<span style='font-size:17pt;line-height:100%'>NE KUKKAHATTUTÄDIT VOIVAT SITTEN JÄÄDÄ ITKEMÄÄN YKSIKSEEN SINNE RUUDUN TOISELLE PUOLELLE.</span>

Iltaa,

sen verran "raasereita" nuo sun ehdotukset että turha varmaan ehdottaa mitään Suskan GSX 750F:ää
smile_org.gif
On nimittäin hyvä matka/sport vehje, tarpeeks tehoja ekaks pyöräks..muistaakseni nykyään 93HP..vanhassa oli 100HP (itellä oli 600GSXF, siihen kyllästyi äkkiä), komia muutenkin, varma kone jne, jaksaa vetää myös 2 ellei ole sitten 2x100kg, jolloin liike hiukan hitaampaa toki
smile_org.gif

Tässäpä kuvia niin vanhasta kuin uudesta mallista:

http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX750F.shtml

Toki jos järki on päässä niin hengissä pysyy isommillakin mopoilla
thumbs-up.gif

Semmottii
sport05.gif

Osta nyt kuitenkin ensin hieman kesympi, kuin joku 750 R malli.

Tietyt lainalaisuudet on syytä oppia pala palata, näin toimien säästyy monesti katteita ja niveliä.

Ensin kävellään, sitten hölkätään ja siirrytään juoksuun pikku hiljaa.

Ei oikein tuo äffä iske.
R1:stä en mistään koeajoon ole saanut, 750 ärrää kokeilin kun kaveri antoi testata.

Vieläkö tuossa RSV Factoryssä on noita takajarru- ja kytkinongelmia?

Ei oikein tuo äffä iske.
R1:stä en mistään koeajoon ole saanut...
Rykkönen (-07) on kerrassaan upea pyörä ajaa - ei oikein keksi mitään valittamista. Mutta imho ei käy ekaksi ajolaitteeksi kuin todella tyyniluontoiselle viilipyttykuljettajalle (jolloin taas tavallaan kikottimen luonne jää hyödyntämättä) - niin tai näin
nixweiss.gif

-hh-

No mitäs sanoi sulle se 750 gixxu,jos olet kerran sellaista ajanut? Sehän on mahdottoman hieno peli! Varmasti yksi parhaista millä itse olen ajanut.Kooltaan pieni ja hyvä moottori ja upea ajettava,potkua piisaa niin,että ei etupyörä pysy maassa pitkään aikaan,kun oikein lähettää.10R Kawa on ainakin tuo edelliskoppainen sellainen raivopää,että oksat pois.Sillä lähtee henki,jos oikein innostuu ja ei ole vielä homma täysin hanskassa.Joo joo,saa sen lähtemään muillakin..R1 on myös hyvä ja ajoasento ei ehkä aivan niin kyykky,kuin muissa tonnisissa.Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä minkä valitset,kaikissa on tarpeeksi ja enemmän,kuin mitä tarvii.Valitse parhaimman näköinen omaan silmään.

VTR sp2, nuo muut on todellakin kikottimia. Jos kikotinta haluaa tosissaan niin eipä sitten taida olla vaihtoehtoja muita kuin tonninen gsx-r.

V2 vehkeissä on vastetta tupenkierrolle,, mutta gsxr antaa juurikin ulos ne kilowatit missä asennossa tuppi on. Oivallisia ensipyöriä molemmat viilipytylle.

Iso pyörä vaan alle heti ei tarvi heti vaihtaa.
Itse hommasin 1100 kuutioisen kyykyn ensipyöräksi ja hyvin on pärjätty.
rauhallisesti vaan ja kattele kuvia miten sulle käy kun mälläät pyörän kanssa kunnolla,rauhottaa kummasti...

Nikkisi perusteella olet jo tainnut henkisesti valintasi jo tehnyt. Eli siitä vaan sitten.

Itsellä uusiomotoristina alkoi homma ensin Yamaha Majesty skootterilla, sitten Hondan 600 Hornet 2v/ 20000km. sitten Yamaha FJR 2v/40000km. Nyt ajossa BMW K1200S, runsan vuosi/ 30000km.

Et paljoa kerro mitä pyörältä haluat. Mutta itselle ovat olleet kriteereinä luotetavuus, ajettavuus, hallittavuus, suorityskyky ja helppo huolletavuus/ pieni huollontarve/ pitkät huoltovälit. Ja miksei tuollainen pieni kulutus/ energiatehokkuus.

Tämä on vähän sellainen harrastus, että aina on mielessä, jokin uusi kikotin, joka olisi parempi kuin se tämä nykyinen. Että sen puolesta, ei tilanne juuri muutu vaikka mikä valitsisit. Huomenna on jotain muuta mielessä, etkä koskaan tule tietoisesti sitä viimeistä pyörää, jolla aijot maailman tapiin ajella, hankkimaan.

RSV Factory ei nyt kauheen kaksinen ole. Muihin ominaisuuksiin (mm. alusta ja jarrut) nähden todella lussu kone ja huonosti toimiva vaihteisto. Muutenkin ajoasento on ihan käsillä ja kaikenlaista pientä ärsyttävää ominaisuutta ja yksityiskohtaa löytyy sekä ajettavuudesta, että hallintalaitteista. Mukavuudesta ajossa ei ole tietoakaan
confused_orig.gif
. Hienon näköinen, mutta siihen se sitten jääkin, valitettavasti.... Ducatikin on valovuosia parempi.

No mitäs sanoi sulle se 750 gixxu,jos olet kerran sellaista ajanut? Sehän on mahdottoman hieno peli! Varmasti yksi parhaista millä itse olen ajanut.Kooltaan pieni ja hyvä moottori ja upea ajettava,potkua piisaa niin,että ei etupyörä pysy maassa pitkään aikaan,kun oikein lähettää.
Ääni tälle. Meillä on sellainen kotona, onpahan tosi hauska laite. Se on mun referenssipyörä, kun käyn koeajolla. Kaikki tylsemmät raakataan pois. Ehkä voittaja on löytynyt, kilogiksu, mutta ei suinkaan ekaksi pyöräksi, vaan kolmanneksi, vuosien jälkeen.

Mielelläni kuuntelisin myös henkilöitä, jotka ovat ensimmäiseksi pyöräksi ostaneet "ison pyörän".
Itse aloitin moottoripyöräilyn viime kesänä k5 750 gsx-r:llä. Sitä ennen olen ajanut vain mopolla ja sekin n. 10 vuotta sitten. Nyt olen pyörällä ajanut melkein 14000km. Hyvinhän se on mennyt! Kortti ja henki on pysynyt.  
thumbs-up.gif

Kyseinen pyörä on osoittautunut TODELLA hyväksi ensimmäiseksi pyöräksi, kun rauhallisuutta ja kohtalaista kunnioitusta osoittaa pyörän "tehoreserviä" kohtaan. Pystyy ajelemaan todella nätisti, kun rajoittaa kierrokset alle 6000 rpm, mutta pian huomaa että siitä se helvetti/taivas vasta avautuukin!  
wink.gif
Onneksi kuuntelin kokeneempia motoristeja ja jätin 600cc pyörät...

Näin toisen kauden lopulla olen jo kyllä kaivannut lisää tehoa alakierroksille ja EHKÄ pyörä vaihtuu ensikesänä kiloseen kiksuttimeen tai B-kinkku linjalle...

PS. Keväällä tulee myyntiin todella huolella pidetty ylivuotinen k5 750 gsx-r n.14000km ajettu
cool.gif

Itse aloitin myös mopoilun 750 kikserillä. Hyvin se alku meni kun tajus pitää järjen mukana. Ainoa mikä kadutti oli se etten ostanut suoraan tonnista.

mulla alkoi ura 650 sv:llä ja jopa silläkin tuppas kortti lähtemään. sillä puksuttelin 2 kesää, tänä keväänä vaihtu -05 zx6r:ään ja ylläri ylläri kortti
lähti vähän jäähyttelee taas. eli ei oo pyörästä kiinni ajotapa, eiköhän se oo ihan korvien välissä. saato vähän mennä offtopic mut pointtihan oli se että varmasti tonninen on mainio eka pyörä jos on malttia ajella rauhallisesti.

Back