• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eka kerta kameravalvonnassa kuvattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ER-12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Crassus sanoi:
Minkä lain... taitaa pikavoitto mennä rekisteriotteesta löytyvälle taholle.

PysäköintivirheMAKSU menee, mut sakko ei.(PVM on hallinnolllinen maksu, ei sakko) Sakossa (rikesakko tahi rangaistusvaatimus) on rikoksesta epäilty, jonka mm. pitää voida vastata syytteeseen. (esim. ku saa sakon, on valitusaika ja sakkoa annettaessa kysytään epäillyn lausuma). :jpstyle:

JeTi sanoi:
PysäköintivirheMAKSU menee, mut sakko ei.(PVM on hallinnolllinen maksu, ei sakko) Sakossa (rikesakko tahi rangaistusvaatimus) on rikoksesta epäilty, jonka mm. pitää voida vastata syytteeseen. (esim. ku saa sakon, on valitusaika ja sakkoa annettaessa kysytään epäillyn lausuma). :jpstyle:

Enintään 20 km:n ylinopeuksista määrättävä rikesakko voidaan lähettää kuljettajaa selvittämättä auton rekisteriin merkitylle omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle tavallisella kirjeellä. Rikesakon saanut voi vastustaa rikesakkoa ilmoittamalla asiasta tekopaikan poliisille 30 päivän kuluessa siitä kun hänen on katsottava saaneen asiasta tiedon.

www.poliisi.fi

Bardo sanoi:
Onkos toi nyt sitten totta et kaikki kamera-autot ottaa myös sieltä pyörän takaa kuvan? En kyllä itse välähdystä havainnut kuin edestä. Pikavoittoa odotellessa? :hanuria:

Ei. Vaan se ottaa kuvan kamera-auton peräpäästä. Etupään kuva vaatii manuaalisen painalluksen. Ja noi kamera-autojen kamerat ei valoisanaikaan välähdä. (Tai saattaa välähtää joissain tapauksissa)

Itse olen ajatellut rakentaa Pappa-Tunturin jossa ois senverran viritetty kone että kulkee ainakin 100.. sitten ajan Batman-Asussa viitta hulmuten pimeässä ja annan kameran välähtää.. Tuliskohan kuva lehtiin?:orgmp2:

KylymäLehtoMC sanoi:
Itse olen ajatellut rakentaa Pappa-Tunturin jossa ois senverran viritetty kone että kulkee ainakin 100.. sitten ajan Batman-Asussa viitta hulmuten pimeässä ja annan kameran välähtää.. Tuliskohan kuva lehtiin?:orgmp2:

:)-:)-:)-:)-Kokeile sataisiin vähän jotain muutakin:WAZAAP::WAZAAP:

KylymäLehtoMC sanoi:

Olen kuullut tarinan vastaavasta tapauksesta, totuudesta en tiedä.
Lahteen kun tuli ekat kameratolpat, niin kuulemma eräs autokunta kuvautti itsensä punaisella kuplalla, jonka rekkariksi oli laitettu 313. Kuljettajalla ja matkustajilla Aku Ankka -naamarit päässä...

Toissa kesänä porissa siihen hesburgerin kameraan väläyksen kans ja hetken päästä tuli himaan maksuvaatimus. No kiistin tietenkin kaiken ja myöhemmin pasilassa kuulusteluissa kävi ilmi että joku "kyläpoliisi" oli ajanut takana ja vasikoinut. No asiahan kumminki kuivi kasaan kun kiistin kaiken ja kuvastakaan ei tummien visiirien takia voinut kuljettajaa päätellä :häähää:

KylymäLehtoMC sanoi:

Vai löytyiskö jostain sinuvuokkojen virka-asua. Rintaan nimilappuun "Paa-Tero" :jpstyle:

kaveri veti vuokra autolla tolppaan välähti,parin viikon päästä vuokraamo soitteli sakosta,ajaja maksaa
itellä oli paku aikoinna kehä 1 kameravalvontaauto otti takaapäin kuvan,eturekkari paskanen ei ois saanu selvää
lähettivät kuljettajan selvitys pyynnön,soitin setä siniselle , kyselivät kuka ajo,sanovat omistaja maksaa
jos kuskia ei saada selville,soittivat perään uudeleen,oli menny katsastus myöhäseks uusi sakko.kiistää aina voi
todistusvelvollisuus setä sinisellä...

nalle_puh77 sanoi:
Toissa kesänä porissa siihen hesburgerin kameraan väläyksen kans ja hetken päästä tuli himaan maksuvaatimus. No kiistin tietenkin kaiken ja myöhemmin pasilassa kuulusteluissa kävi ilmi että joku "kyläpoliisi" oli ajanut takana ja vasikoinut. No asiahan kumminki kuivi kasaan kun kiistin kaiken ja kuvastakaan ei tummien visiirien takia voinut kuljettajaa päätellä :häähää:

siis ei tullu sakkoa?vaikkei kuljettajaa voitu todistaa?

Kuinka kauan yleensä kestää sakkolapun saapuminen postiin? Mulla välähti kuusiviikoa sitten kouvolan kohdalla kun kävin hakemassa hondan peräkärryllä. Mittarinopeus n.100km/h 80km/h alueella.

kawa97 sanoi:
siis ei tullu sakkoa?vaikkei kuljettajaa voitu todistaa?

Juu ei tullu mitään koska kiistämiseni johdosta otas lähdetty käräjille jolloin tämä kyläpoliisi olisi joutunut tulla todistajaksi. Eli siellä otas oltu sit minä muistamattomana ja kyläposliinilla olis tarvinnu olla kuvaa tms. Tarinansa tueksi. Eli sain syyttämättä jättämis päätöksen. Eli tarinan oppi kiistäminen säästää parin kuun bensat :)

smppa sanoi:
Olen kuullut tarinan vastaavasta tapauksesta, totuudesta en tiedä.
Lahteen kun tuli ekat kameratolpat, niin kuulemma eräs autokunta kuvautti itsensä punaisella kuplalla, jonka rekkariksi oli laitettu 313. Kuljettajalla ja matkustajilla Aku Ankka -naamarit päässä...

Legenda elää myös Isopaha-susi ja kolme porsasta teemalla perätysten ajaen eri autoilla... :)

nalle_puh77 sanoi:
Eli tarinan oppi kiistäminen säästää parin kuun bensat :)
Ja korttia

haarajoki sanoi:
Kuinka kauan yleensä kestää sakkolapun saapuminen postiin? Mulla välähti kuusiviikoa sitten kouvolan kohdalla kun kävin hakemassa hondan peräkärryllä. Mittarinopeus n.100km/h 80km/h alueella.
Mitä olen kuullut noin 2 vko

kawa97 sanoi:
kaveri veti vuokra autolla tolppaan välähti,parin viikon päästä vuokraamo soitteli sakosta,ajaja maksaa
itellä oli paku aikoinna kehä 1 kameravalvontaauto otti takaapäin kuvan,eturekkari paskanen ei ois saanu selvää
lähettivät kuljettajan selvitys pyynnön,soitin setä siniselle , kyselivät kuka ajo,sanovat omistaja maksaa
jos kuskia ei saada selville,soittivat perään uudeleen,oli menny katsastus myöhäseks uusi sakko.kiistää aina voi
todistusvelvollisuus setä sinisellä...

Voisiko tätä enää sekavammin kirjoitella...

tonttuj sanoi:
Voisiko tätä enää sekavammin kirjoitella...
Voisi varmaan, mutta ei ihan heti tule mieleen miten.
Mitähän tuossa oikein sanottiin, kirjoittaja on selkeää poliitikko ainesta, tai savosta.

Heksa sanoi:
Voisi varmaan, mutta ei ihan heti tule mieleen miten.
Mitähän tuossa oikein sanottiin, kirjoittaja on selkeää poliitikko ainesta, tai savosta.

Voi olla myös Mika Salo :thumbup:

Jaa mutta ei sittenkään, tuossa on kuitenkin sanojen välissä välejä :)

haarajoki sanoi:

Riippu paikkakunnasta. Itellä tais kestää huomautus 4-6 viikkoa (tehovalvonnan aikaan 83km/h ja rajotus oli 80km/h). Ainaka täällä päin ne harvoin käy noista tolpista tyhjentää noita kuvia (kerran kuussa?).

TrueMetal sanoi:
Riippu paikkakunnasta. Itellä tais kestää huomautus 4-6 viikkoa (tehovalvonnan aikaan 83km/h ja rajotus oli 80km/h). Ainaka täällä päin ne harvoin käy noista tolpista tyhjentää noita kuvia (kerran kuussa?).

Taitaa olla tuon Taaperon byroon määräys, että parissa vkossa reagoitava! :rant: Joten sen jälkeen parempi purkaa tekemättömät työt deletellä :jippikaijee: Ei pääse kukaan moittimaan :)

Back