• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eka kerta kameravalvonnassa kuvattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ER-12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ismo sanoi:
En väitä että oma käsitykseni olisi absoluuttinen totuus mutta viranomaisen suusta sen olen kuullut (oikeasti jossain poliisi neuvoo palstalla, vaikuttaa kyllä ihan pätevälle ohjeelle ):

Stop merkki määrää pysähtymisen, mikäli pysäytysviiva on merkitty niin se tarkoittaa pysäytyskohtaa,
milloin pysäytysviivaa ei ole niin sitten stop merkin kohdalla. Ihan samantapainen juttu kuin liikennevaloissa,
pysäytyspaikka on ensiöopastimen takana ellei muuta ole osoitettu

Tämän perusteella väitän toisin...

Missä pysäytysviivaa ei ole, ajoneuvo on pysäytettävä välittömästi ennen risteävää tietä sellaiseen kohtaan, josta on mahdollisimman hyvä näkemä risteävälle tielle

Kai tuossa lukisi jos siihen merkille olisi pysähdyttävä. Merkin kohdaltahan ei aina ole hyvää näkemää risteävälle tielle jos se on jouduttu maaston tai muun syyn takia pystyttämään kauemmas risteyksestä.

Tosin jos viranomainen on niin sanonut/kirjoittanut ja viranomainenhan sen sakon kirjoittaa ei minun väite paljon paina.. :grin:

edit. Ota näistä nyt selvää kun viiva puuttuu --->KLIKS. mutta tuon uutisen mukaan ei pidä pysähtyä merkille (jos ei näkyvyyttä) vaan paikkaan josta on riittävä näkyvyys. Hovioikeus ei vaan osannut päättää onko merkiltä semmoinen. Tuskin tätä prosessia olisi käyty jos laki sanoisi, että viivan puuttuessa on pysähdyttävä merkin kohdalle... :blink:

Viimeksi muokattu:
tonttuj sanoi:
Huomautusta ei kirjata mihinkään tietojärjestelmään lappusen tulostuksen jälkeen.

jaa ei vai? mitäs virkaa niillä sitten on?

eihän poliisilla ole valokuvarekisteriäkään vaikka niitä ottavat :p

SamiN sanoi:

Kuka on sanonut ettei niillä ole rekisteriä?
Ainut mitä olen kuullut/lukenut on ollut, että niillä ei saa olla rekisteriä.

Akiva sanoi:
Kuka on sanonut ettei niillä ole rekisteriä?
Ainut mitä olen kuullut/lukenut on ollut, että niillä ei saa olla rekisteriä.

totta... muistini saattaa pettää kieltämisen osalta :)

Stop-merkki on aivan yliarvostettu suomalialoisialassa. Sivistyneessä maailmassa ei siinä parkkeerata keskijalalle, steppailla jalkoja maahan ja aleta tanssia nuotion ympärillä noitarummut päristen - riittää kun selkeästi on huomioinut tilanteen ja suurta varovaisuutta noudattaen liittyy pääväylään. Ihan sama juttu suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittamisessa - ei siinä kukaan parkkeeraan minnekään. Ennen kuin joku koomalammas saa slaagin, niin ei siinä hytti pystyssäkään ole sopivaa kaahata...

SamiN sanoi:

Niillä herätellään kansalaisia valveuteen.

ek@ sanoi:
Stop-merkki on aivan yliarvostettu suomalialoisialassa. Sivistyneessä maailmassa ei siinä parkkeerata keskijalalle, steppailla jalkoja maahan ja aleta tanssia nuotion ympärillä noitarummut päristen - riittää kun selkeästi on huomioinut tilanteen ja suurta varovaisuutta noudattaen liittyy pääväylään. Ihan sama juttu suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittamisessa - ei siinä kukaan parkkeeraan minnekään. Ennen kuin joku koomalammas saa slaagin, niin ei siinä hytti pystyssäkään ole sopivaa kaahata...

No, onneksi kun katsoo noita onnettomuustilastoja, niin kaikkien näiden (stop-merkki, kolmio ja suojatie) arvostus on kovaa vauhtia häviämässä:no:

Juska2000 sanoi:
Ei tuolla alueella ole yhtään tolppaa mikä kuvaisi myös takaapäin. Enkä tiedä onko niitä Suomessa laisinkaan?

Kamera-autoja kyllä liikkuu :)

Minusta se Steissin edessä oleva tolppa Kaivokadulla kuvaa myös takaapäin.
Siis kun ajetaan Kaisaniemestä kohti Forumia ns. itä-länsi suunnassa.
Korjatkaa jos olen väärässä.

tonttuj sanoi:
Niillä herätellään kansalaisia valveuteen.

Mulla tuli tosi valveutunut olo, kun sain kirjallisen huomautuksen. Olin kys. tapahtumahetkellä ulkona autosta, automaatti P-asennossa ja moottori sammutettuna. Ilmeisesti mä en vaan osaa :tyhmäminä:

mart-t sanoi:
Mulla tuli tosi valveutunut olo, kun sain kirjallisen huomautuksen. Olin kys. tapahtumahetkellä ulkona autosta, automaatti P-asennossa ja moottori sammutettuna. Ilmeisesti mä en vaan osaa :tyhmäminä:
Toivottavasti otit opiksesi etkä enää hölmöile tuollalailla.

wanico sanoi:

Molempiin suuntaa kuvaa, mutta en tiedä onko se toiminnassa enään. Koska siitä on tullut monesti ajettua, monet ihmiset ajaa ylinopeutta+punaisia päin siinä, ennen ne välähti, nyt. No tietysti jos on uutta infrapuna tekniikkaa, niin kuin tullaan maskua pohjoisesta etelään, niin siinä hesarin risteyksessä on bussikaistalla, se kamera.

Joo, tuo paperi ei pala hyvin, eli ei käy sytykkeeksi, ja pyyhkimiseenkin tosiaan vääränlaista. Koko jutun idea oli se, että en ole ikinä ennen saanut, enkä tähän mennessä tiennyt kenenkään muunkaan saaneen automaagisesta liikennevalvonnasta moottoripyörälle paimenkirjeitä, sakoista puhumattakaan. Oli ihan uusi juttu, että (ilmeisesti nyt sitten kamera-autolla) ottavat edestä ja takaa filmille.

KS

Naakka sanoi:
Ehkä mulla meni jotain ohi...

MITÄ pitää kiistää? Kaveri on saanut ymmärtääkseni SoosooEiNoinSaaTehdä-huomautuskirjeen kotiinsa.
Sillä ei voi pyyhkiä edes hanuriaan, paperin laadun vuoksi. Muuten se on sen veroinen

Joo kamera auto, niin niissä on kamera moottoripyöriä varten edessä...En tiedä onko manuaalia vai automaatti.

wanico sanoi:

Juu, kuvaa, mutta ei ole aktiivinen 24/7.

Husky510 sanoi:
Joo kamera auto, niin niissä on kamera moottoripyöriä varten edessä...En tiedä onko manuaalia vai automaatti.

Uusimmissa on, vanhemmissa ei ole.

ts18056 sanoi:
niin kaikkien näiden (stop-merkki, kolmio ja suojatie) arvostus on kovaa vauhtia häviämässä:no:
Ja on sitten erinomaisen huono juttu prätkäilijän kannnalta. Meinaan itte pyrin nykysin kattomaan aina pelastussuunnan, vaikka muu ajoneuvo olisi kuinka pysähtynyt risteävällä tiellä. Jos se piru :vi**ttaa: sittenkin sieltä änkeää, sen verran monta kertaa lukenut / kuullut tapauksista.:kääk:

Back