• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eka kerta eurooppaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En valitettavasti ole itse päässyt todentamaan mutta olen kuullut vinkin että Vännernin ja Vätternin välistä kurvaamalla pitäisi löytymän kivempaa tietä. Itse koettuna esim. E22 ei sit ollu mitenkään ihq. Se ettei Ruotsia kovinkaan tunneta johtunee siitä että sitä ei pidetä matkakohteena kun kaikki on kuiteski käyny laivalta pikkusikunoissaan Tukholmassa hortoilemassa eli maa on siis nähty eli pitää mennä kauemmas eli Ruotsi speksataan paahdettavaksi nopeesti läpi.

Mitä tulee majoitukseen niin kokemukseni elokuun aivan lopulta. "Zimmer frei" -tyyppinen majoitus Itävallassa maksoi yhdeltä hengeltä 22-25 eur /yö, yksi mesta kyni 40 eur. Nämä pienissä kylissä pienten teiden varsilla, ei siis missään laskettelukeskuksissa tms. Karuja huoneita, ei välttämättä edes esim. tv:tä. Mutta kohtuusiistejä.  Kevyt aamiainen sisälty hintaan.  Ite hain nämä mestat vasta siinä viiden-kuuden nurkilla, välttämättä ei näin myöhään enää ihan joka paikasta enää olis saanu huonetta. Vastaavasti tosi läävä Mynchenin keskustassa oli 50 eur /yö.  

Jos on rahasta tiukkaa niin ei ruokailua joka kerta tarvii järjestää liinapöytään. Esim. lounas menee kivasti niin että hakee Sparista parit hedelmät, patukat ja sämpylät ja juotavaa ja menee läheiseen puistoon istuu ja pitää piknikkiä vähäx aikaa.

Se ettei Ruotsia kovinkaan tunneta johtunee siitä että sitä ei pidetä matkakohteena kun kaikki on kuiteski käyny laivalta pikkusikunoissaan Tukholmassa hortoilemassa eli maa on siis nähty eli pitää mennä kauemmas eli Ruotsi speksataan paahdettavaksi nopeesti läpi.
Juu, ei eenelonen ole koko Ruotsi, eihän kolmostiekään ole koko Suomi. Kaikenlaista löytyy, kun vain kerkiää poikkeamaan valtaväyliltä vähän sivummalle. Eenelonen on nyt vain se baana, jota myöten usein päästään nopeasti sinne, minne nyt itse kukin on menossa.

Jos on kiire, taikka siis loma-ajasta on puute, niin kyllä Alpit ajelee ristiin rastiin viikonlomat polttavalla reissulla, oma esimerkkini löytyy vaikkapa matkakertomuksia palstalta.

*tarinaa ja kuvia pikavisiitistä Alpeille*
Tuohon reissuun kun otetaan teini-ikäinen tyttö kyytiin, niin seuraava etappi onkin sitten TV2:n Suhdekorjaamo.  
tounge.gif

No kyllä mun omat teinityttöni ovat kyselleet josko joskus voisivat moiseen reissuun osallistua...

Viikon mittaiset reissut ovat vähän "karpaasireissuja". Ei niille oikein voi ketään ottaa taakse istumaan. Valitettavasti aika on se rajallinen resurssi, mutta viikko on aikas vähän Alpeilla käyntiin. Kahdessa viikossa (ja noin 1500 eurolla) heittää jo suht mukavan Alppireissun.

Viikon mittaiset reissut ovat vähän "karpaasireissuja". Ei niille oikein voi ketään ottaa taakse istumaan. Valitettavasti aika on se rajallinen resurssi, mutta viikko on aikas vähän Alpeilla käyntiin. Kahdessa viikossa (ja noin 1500 eurolla) heittää jo suht mukavan Alppireissun.
I slightly disagree
wink.gif

Hiukka runsas viikko (perj. ilta - sunn. aamu) ja Alppeja tahkottu mukavasti, eikä kyytiläiselläkään olisi ollut valittamista (siis jos mukana olisi ollut).

Toki enemmän aikaa => enemmän pelivaraa säiden yms. varalle.

Back