• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eilen (20.6.2007) tärähti täälläkin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JS82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Että pitikin sattua, just parhainpaan kesäaikaan...

Tultiin vaimokkeen kanssa kotia kohti ja kotitiellä edessä ajoi joku turisti matkailuautollaan, sitten se yllättäen pysähtyi risteysalueelle, ei kuitenkaan laittanut vilkkua mihinkään suuntaan. Pysähdyin sitten hänen taakse n. 3-4m päähän ja ajattelin mitäköhän oikein hän meinaa??? meinaako kääntyä, jatkaa eteenpäin vai ei kai hän vaan aio peruuttaa... Kuski pisti pakin päälle, samaan aikaan vastaan tuli auto, joten en voinut ohittaa autoa. Sitten kopsahti fiat ducaton perä kawasakin keulaan. Yritin potkia pyörää taaksepäin, kaasuttaa, vilkuttaa valoja... ei auttanut. pyörä upposi fiuden perään ja kaatui sitten alle, onneksi itse kerettiin alta pois.

Kivaa kesälomaa kaikille, oma meni nyt aika reisille... Koettakaa pitää ittenne näkyvinä liikenteessä...

No voi v***u!

Kortti pois tuommoselta karvanaamarilta
kaboom.gif

Kaikenmaailman mahtuu. Noin tulevaisuudessa kannattaa ajella peilien näkyville, jos sekään mitään auttaa.

Onneksi ette satuttanet itseänne.

On todella tärkeetä että ei jää pyörän kanssa katveeseen, ei sieltä matkailuauton ratin takaa välttämättä näe kolmen metrin päässä takana olijaa. Sen takia vedän itse itseni aina silleen että näen pakun tai ison auton takana kuskin peilin.

jälleen yksi hyvä vastaus niille autoilijoille, jotka ihmettelevät, että miksi ajelen lähellä keskiviivaa (kaistan vasenta reunaa) ja siihen myös esim valoissa pysähtelen...näkyy peileistä ehkä paremmin kuin suorhan auton takaa.

Kaikenlaista.. Saitko edes sakot? Keskellä tietä pakittelu on kaikin puolin fiksua puuhaa näin ylipäätäänkin.

Oon itse ollut kyydissä kun ohittaneessa autossa syttyi jarruvalot kesken matkan (vauhtia yli 100km/h). Kuski veti liinat tiskiin ennenkö edelle ajanut kerkesi nostaa kytkintä. Olikin suuremman vaihteen sijaan mennyt pakki päälle. Samalla tuo alkoi piirtää viivaa ja suoraan ojaan. Auton tekniikalle täystuho, mutta ennakointi pelasti peräänajolta. Tollaset tilanteet tulee aika vitun äkkiä tuolla liikenteessä.

Sitten kun yrittää olla skarppina, niin uutisoidaan näin:
http://www.kaleva.fi/plus/juttu665308_page0.htm

Minulla oli vastaavanlainen tilanne viime kesänä tukkirekan kanssa. Lähti peruuttamaan metsätiellä. Onneksi oli sen verran väliä että ehdin kääntää pyörän ympäri.
Omaan piikkiin olis mennyt, ei voi olettaa että kuorma-autokuski näkee takana seisovan motoristin.  
nixweiss.gif

No jo on huono tuuria, onneksi ette jäänet ite sinne alle.
Sitä jäinkin ihmettelemään että miten te sieltä pois ehditte?

Noissa m-autoissa pitäisi peruutuskamera olla pakollinen. Ei niistä muuten mitään taakse näe. Nimim. itsekin matkailuauton omistaja.

Minulla oli vastaavanlainen tilanne viime kesänä tukkirekan kanssa. Lähti peruuttamaan metsätiellä. Onneksi oli sen verran väliä että ehdin kääntää pyörän ympäri.
Omaan piikkiin olis mennyt, ei voi olettaa että kuorma-autokuski näkee takana seisovan motoristin.  
nixweiss.gif
Omaan piikkiin menee vain v*tutus, loput maksaa päälleajaja.

Huonoa tuuria.. näitä sattuu. Itse kuorma-auton kuljettajana voin vain sanoa että peruuttaessa sinne taakse ei vaan näe, sivuille vain, ja sinnekkin vain toiselle puolelle kerralla. Siinä tulee hätä ko katsot toiseen peiliin että hyvin menee ja sitten toiseen ja siellä joku mummeli puskee rollaattorilla taakse..

Sitten kopsahti fiat ducaton perä kawasakin keulaan. Yritin potkia pyörää taaksepäin, kaasuttaa, vilkuttaa valoja... ei auttanut.

Mitä sä noilla yritit huomioo herätellä, torvihan siellä on sitä varten. Vai eikö kuunnellut sitäkään?

Paska säkä joka tapauksessa
mad.gif
Sitä tässä on itsekin pari päivää vitutuksessa miettinyt
bawling.gif
. Ei kai siinä ollut aikaa montaa sekuntia, ja toisaalta kytkintä piti pitää pohjassa, ni ei ollut sormia vapaana enää sille napille. Onneks pyörän kaatuessa jäätiin molemmat jaloilleen, ettei kaaduttu mukana, niin kerettiin hyppimään alta pois.

Ite ainakin on tullu painettuu tööttinapista parikin kertaa ohi tiukassa tilanteessa... Siinä kun on kädet täynnä hommaa muutenkin kun yrittää välttää jyrätyksi tuleminen. Ei itel ainakaan oo aikaa ollu alkaa kattelee missähän se nappi nyt tarkalleen sijaitsee.
biggrin.gif
Pitäs varmaan ottaa mallii vaikka noista kreikkalaisista ja alkaa tööttäilee joka nurkalla ni jäis selkäytimeen tonkin naviskan painallus
tounge.gif

Back