• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

EI saa pyörä olla rauhassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mach_mac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites noi hälyttävät jarrulevylukot, onko hyviä? Kauanko niiden paristo kestää käytännössä.

Niissä siis ilmeisestikin joku liiketunnistin joka käynnistää hälyn? Entä sitten kun itse sen irroittaa avaimella, lähteekö se turhan herkästi päälle siinä tilanteessa?
Mulla Xena joka on ihan ok muttei täydellinen. Pattereina kuusi nappiparistoa joten vaihto on aika kallista, kestävät kesän ajan aika harvalla käytöllä mutta talven aikana menevät tyhjäksi.

Tunnistin mielestäni anturi joka mittaa etäisyyttä jarrulevyyn ja on todella herkkä, harvoin saan auki ilman hälytystä.

Mites noi hälyttävät jarrulevylukot, onko hyviä? Kauanko niiden paristo kestää käytännössä.

Niissä siis ilmeisestikin joku liiketunnistin joka käynnistää hälyn? Entä sitten kun itse sen irroittaa avaimella, lähteekö se turhan herkästi päälle siinä tilanteessa?
Mulla Xena joka on ihan ok muttei täydellinen. Pattereina kuusi nappiparistoa joten vaihto on aika kallista, kestävät kesän ajan aika harvalla käytöllä mutta talven aikana menevät tyhjäksi.

Tunnistin mielestäni anturi joka mittaa etäisyyttä jarrulevyyn ja on todella herkkä, harvoin saan auki ilman hälytystä.
Ainut huono puoli noissa on, että pisemmän päälle eivät ilmeisesti tykkää vesisateista. Mulla ainakin toisena kesänä rupesi tykkäämän huonoa sateiden aikaan. vaikka oli levystä irti, niin huuteli kotelossa itsekseen...kuivalla kelillä tuota ei tapahtunut.
Eli nykyään toimii vain pelkkänä lukkona jarrulevyssä, mutta ainakin toistaiseksi riittänyt ja ajamallahan tuota mopoa ei kuitenkaan viedä kun se on paikalla, joten riittänee ainakin toistaiseksi........

Spyball vaa, Loppuu turhat pyöränpäällä istuskelut.
033102beer_1_prv.gif

Nimen omaan. Spyball kiinni, ni homma on siinä. Loistava häly, toki maksaa hiukan (400 asennettuna). Köyhää se vituttaa...

Aikalailla joka paikassa saa olla rauhassa, paitti kele omalla p-paikalla.
Spyball on ja levylukko, viimeks oli kilpi väännelty rullalle tana
veryangry.gif

sanoi:

Kävin tuommoista Xenaa liikkeessä kattelemassa. 6 nappiparistoa tosiaan siihen menee. Mitenhän paljon tuommoiset napit maksavat?

Ei haittaa, vaikka häly ei täydellisesti toimisikaan. Pääasia kuitenkin on, että Xena on VAT-hyväksytty, joten sillä saa vakuutuksista n. 30 € pois (pienentää hankintakustannusta) ja myös omavastuu tippuu 0 euroon
smile_org.gif

Älkää siihen Spyballiin haksahtako kun halvemmalla saa parempia hälyttimiä.  
thumbs-up.gif

Scorpio

Kaukosäätimellä, tutkalla, liike ja-tärinäanturilla sekä paristovarmistuksella varustetun 600i:n hinta rahteineen ja tulleineen n. 320 euroo (summer special), toimitusaika 1 vko.
Asennus onnistuu merkkikohtaisella johtosarjalla 10 minuutissa vaikka et ymmärtäisi pyörän tekniikasta enempää kuin sika sateliitista.  
buttrock.gif

Niin halvemmalla ja halvemmalla, 120e kustanti itellä tuo ja asennus 0e.Sen verran oli käytetty tuo että paketti aukastu ja tsekattu että ok:)
Mutta enpä käy kiistelemään kumpi on parempi, scorpiosta ku ei kokemusta, ehkäpä sitte seuraavaksi semmonen.
Spyball kyllä toimii, mutta pyörää vielä silloin säilytin tuolla 100 m päässä, kuulossa ehkä vikaa kun en kuullut sisälle tuota
biggrin.gif

Mutta nykysin kyllä kuulee, ku ikkunan alla säilytän pärrää, kiitos isänmaan toivojen...

sanoi:

Kävin tuommoista Xenaa liikkeessä kattelemassa. 6 nappiparistoa tosiaan siihen menee. Mitenhän paljon tuommoiset napit maksavat?

Ei haittaa, vaikka häly ei täydellisesti toimisikaan. Pääasia kuitenkin on, että Xena on VAT-hyväksytty, joten sillä saa vakuutuksista n. 30 € pois (pienentää hankintakustannusta) ja myös omavastuu tippuu 0 euroon
smile_org.gif
Mikä firma poisti omavastuun ja vielä -30€ ? Tolla kolmellakympillä suurinpiirtein kai sen patterisatsin saa joten  
smile_org.gif

Ainut huono puoli noissa on, että pisemmän päälle eivät ilmeisesti tykkää vesisateista. Mulla ainakin toisena kesänä rupesi tykkäämän huonoa sateiden aikaan. vaikka oli levystä irti, niin huuteli kotelossa itsekseen...kuivalla kelillä tuota ei tapahtunut.

Omakin Xena on pari kertaa hälyttäny turhaan nimenomaan sateella. Sillon on auttanu niiden linssien putsaaminen.

Niin halvemmalla ja halvemmalla, 120e kustanti itellä tuo ja asennus 0e.Sen verran oli käytetty tuo että paketti aukastu ja tsekattu että ok:)
Mutta enpä käy kiistelemään kumpi on parempi, scorpiosta ku ei kokemusta, ehkäpä sitte seuraavaksi semmonen.
Spyball kyllä toimii, mutta pyörää vielä silloin säilytin tuolla 100 m päässä, kuulossa ehkä vikaa kun en kuullut sisälle tuota
biggrin.gif

Mutta nykysin kyllä kuulee, ku ikkunan alla säilytän pärrää, kiitos isänmaan toivojen...
Spyball makso ton? Mistä, mistä, mistääääää
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif

thumbs-up.gif

Scorpio

Kaukosäätimellä, tutkalla, liike ja-tärinäanturilla sekä paristovarmistuksella varustetun 600i:n hinta rahteineen ja tulleineen n. 320 euroo (summer special), toimitusaika 1 vko.
Asennus onnistuu merkkikohtaisella johtosarjalla 10 minuutissa vaikka et ymmärtäisi pyörän tekniikasta enempää kuin sika sateliitista.  
buttrock.gif
Eka tulos googlauksella löysi Spyball hälyn hintaan 275Eur samoilla speckseillä kuin sinun huippuhalpa ja parempi scorppio. Ja tämä siis suomesta
wink.gif

biggrin.gif

Spyball makso ton? Mistä, mistä, mistääääää
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
Siis käytettynä ostin
smile_org.gif

Nyppiihän nuo koeistujat, täytyy vaan toivoa että ei satu itse tulemaan paikalle kun ovat työnsä touhussa. Pahimmassa tapauksessa pääsee itse vielä valtion leiville.
veryangry.gif

thumbs-up.gif

Scorpio

buttrock.gif
Eka tulos googlauksella löysi Spyball hälyn hintaan 275Eur samoilla speckseillä kuin sinun huippuhalpa ja parempi scorppio. Ja tämä siis suomesta
wink.gif
Itse laittaisin Scorpion ennemmin kuin Spyballin. Ihan vain kaksisuuntaisuuden vuoksi. Tiedät vähän kauempaakin (vaikka Marketissa) kun se Tyyne on lähtenyt kotiloaan ulkoiluttaan ja ajaa pyöräs nurin parkissa, kun kaukosäädin ilmoittaa hälystä.

- P

Scorpion paras malli asennettu.
buttrock.gif

SR-i900 lähestymistutkalla ja automattisella omistajan tunnistuksella kaksisuuntaisella kalikalla jne...
Hintaa jäi noin kolmehunttia kaikkineen tulleineen, kuluineen ja veroineen.

Kannattaa lukea tallin Hälyttimet keskustelu ja yleisistä Scorpio SR-i900 ennen kuin menee ostelemaan niitä ylihintaisia vakoojapalloja.
biggrin.gif

Mitäs nuo hälyt tykkää, kun on suojapeitto pyörän päällä? Reippaalla tuulella se lepattaa ihan mukavasti, joten huomioiko tuollaiset hälyt tuon hupun, vai pitääkö pyörää oikeasti liikuttaa / kallistaa, että häly napsahtaa päälle?

Back