• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ei näin voi tapahtua mulle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jazne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Todella mäki komppaan näitä paria sälliä täs topicissa.
AINA kytät paikalle kun käy kolari, iha sama kumpi on syyllinen.
Ite oon aina niin tehny ja tuun aina tekemään.
Tuossa nyt ei ole mitään järkeä.. Mitä helvattia niitä poliiseja pitää asiaan sotkea, jos toinen tunnustaa syyllisyytensä..? Onko siinä jokin autuus, että saa järjestettyä vastapuolelle sakot? Mitään muuta ideaa en hommassa näe. En ymmärrä - en käsitä.

Tietysti juttu on toinen, jos on sattunut henkilövahinkoja, tai kyseessä on törkeä teko. Toki myös jos syyllisestä ei saada selkoa, vastapuoli on kortiton, kännissä, huumeissa tms..

Niin ja se syyllisyyden tunnustus pitää saada heti paikan päällä kirjallisena paperille. Ja jos vain todistajia on näköpiirissä, niin mielellään myös heidän tiedot ylös. Kaikista selkeintä on, jos vaan voi täyttää vahinkoilmoituksen heti siinä paikan päällä.

Lisätään nyt vielä väärinkäsitysten välttämiseksi: Tarkoitan mielipiteelläni tyypillistä pientä peltikolaria, jossa kenellekään ei käy mitään ja ajoneuvojen vahingot ovat vähäisiä. Se poliisin kutsuminen paikalla pitäisi osata suhteuttaa vahingon laatuun ja vakavuuteen.

Onko siinä jokin autuus, että saa järjestettyä vastapuolelle sakot? Mitään muuta ideaa en hommassa näe. En ymmärrä - en käsitä.
Pitää myös muistaa et ne sakot voi tulla myös ns.syyttömälle osapuolelle.

Jos henkilövahinkoja ei satu ja paikalla on ulkopuolisia silminnäkijöitä joitten läsnä ollessa voi tehdä vahinkoilmoituksen jo paikan päällä ei ole mitään syytä soittaa seriffejä paikalle..
pikkasenkin jokin noista edellä olevista seikoista puuttuu,todistaja tai yhteisymmärrys syyllisestä, poliisit paikalle. Ja molempien on todella jäätävä paikalle odottamaan poliiseja. Muussa tapauksessa on vaarasaada syyte pakenemisesta onnettomuuspaikalta.

Muistetaan myös. Jokaisella on auttamis velvollisuus. Eli aja ohitse onnettomuuspaikan, jossa ei vielä ole auttajia niin olet syyllistynyt pakenemiseen onnettomuuspaikalta.

Noita vahinkoilmoituskaavakkeita oli hyvä pitää mukana.

Itsellä tuli takavuosina ajettua suhteellisen epäselvä peltikolari, jossa itse peruutin ja toinen osapuoli taasen tuli vasemmalta jne. jne. Aika hyvin meni se toinen auto kasaan, kun en kerinnyt jarruttaa ennen kuin kajahti.. Paikalle hälyytetyt poliisitkaan eivät osanneet ratkaista kumpi oli väärässä ja niin sitä käytiin sitten oikein asemalla tuosta lausunnot antamassa.

Lopputulemana ja pitkän harkinnan jälkeen päättivät, että minun oli vika(peruutin) ja tämä herranterttu oli tietenkin sanonut että kaikki mahdolliset syytteet minulle jos vain mahdollista(minä en olisi halunnut asiaa eteenpäin, vaikka olisikin ollut vastapuolen syy).

Syyttäjältä ropsahti lopulta syyttämättäjättämispäätös, eikä kumpikaan osapuoli saanut tuosta sakkoa.

Mitä tästä opimme, epäselvissä tai henkilövahinkotapauksissa aina jetsonit paikalle, ei sieltä aina mitään sakkoja tule ellei sitten tilanteessa ole selvästi "hevosteltu" jonka poliisit kyllä äkkiä huomaavat. Etuajo-oikeus kun on merkitty lakiin, toisin kuin päälleajo-oikeutta ei tietääkseni sinne ole kirjattu.

Tänään sain kuulla, että pyörä ei mene lunastukseen. Osia vaihdetaan kylläkin melko paljon. Voinhan mä nyt ajankulukseni tähän ne luetella.

-Oikea sivukate
-Oikea takakate
-Etulokari
-Molemmat etupumput
-Oikea peili
-Etujarruvipu
-Kahvapaino
-Ilmanottoaukko
-Sekä maski

Siinä ne taisi ollakkin jos nyt oikein muistan. Rungonsuoruus oli mitattu ja oli kuulema täysin suora. Pyörän pitäisi olla kahden viikon kuluttua ajokunnossa
062802jumpie_prv.gif
Katotaan vaan onko mulla enää uskallusta lähteä ajamaan
crazy.gif

Tänään sain kuulla, että pyörä ei mene lunastukseen. Osia vaihdetaan kylläkin melko paljon. Voinhan mä nyt ajankulukseni tähän ne luetella.

-Oikea sivukate
-Oikea takakate
-Etulokari
-Molemmat etupumput
-Oikea peili
-Etujarruvipu
-Kahvapaino
-Ilmanottoaukko
-Sekä maski

Siinä ne taisi ollakkin jos nyt oikein muistan. Rungonsuoruus oli mitattu ja oli kuulema täysin suora. Pyörän pitäisi olla kahden viikon kuluttua ajokunnossa
062802jumpie_prv.gif
Katotaan vaan onko mulla enää uskallusta lähteä ajamaan
crazy.gif
Ei ku vaan sarvista "härkää" kiinni ja baanalle!

Johan itselläsikin lukee: "kaikkea on kokeiltava..."

Joo onhan täs ny viel kaks viikkoa aikaa toipua tuosta kolarista
lookaround_orig.gif
Ainaki pakotan itteni ajamaan edes pienen lenkin, mutta jos sillä lenkillä kosahtaa taas toistamiseen nii tää harrastus on sitte mun osalta ohi
biggrin.gif
biggrin.gif

Ottakaas nyt ihan rauhallisesti! Ei todellakaan tule sakkoja useinkaan sille "syyttömälle". Olen ollut aikoinani varsinainen kohelo ja röyhkimys liikenteessä ja kolisi tuolla kotilopuolella usein, mutta en muistaakseni ole saanut koskaan sakkoa aiheetta. Olen nyt aikuistuttuani muuttanut tapani totaalisesti, mutta pari vuotta sitten silti jouduin täysin ilman syytäni onnettomuuteen. Tässä tarkoitan todellakin sitä, että toinen osapuoli teki tosi yllättävän liikkeen, ja silloin kolisi ja varsin pahasti. MUTTA... tutkituta kaikki, mikä kehossasi muuttui ja vaadi kaikista täydet raportit, muuten sinua huijataan ja urakalla vakuutusyhtiön toimesta. Olen nyt potenut polveni toiminnan oleellisia puutteita lähes kaksi vuotta, mutta puolitoista vuotta sitten lakkasivat kaikki korvaukset IF:stä, kun erehdyin menemään "kokeilemaan" työntekoa, vaikka tiesinkin, ettei polvi toimi juuri nimeksikään. Kokeilun kerrottiin olevan mahdollinen, jota vak.yhtiö tukee. Silloin minut todettiin terveeksi vakuutusyhtiön pöydän takana. Hoitavat lääkärit olivat kyllä täysin eri mieltä. Tappiot ansionmenetyksinä ja hoitokuluina yli 40.000 euroa!

Itellä kans kotilo puolelta kokemuksia poliisin paikalle tulosta ajoin yhellä mutka pätkällä ojaan koko auto oli pois tieltä kävelin himaan seuraavana aamuna kytät soitti että pitäis tulla poliisi asemalle kuulusteluun menin ensin rupesivat syyttämään ratti juoppoudesta itse kerroin vain parkkeeravani auton tien sivuun koska pientareelle ei saanut pysäköidä väitin että auto oli oiken parkkeerattu kokonaan pois ajoradalta mutta silti tuli sakot liikenteen vaarantamisesta ja kuulemma iso suisuudesta ei oo helppoo noudattaa lakia ei aina kannata tilata skoudeja paikalle
062802moto_prv.gif

Minkähän ihmeen takia sulle olis sakot pitäny kirjottaa? Ihmettele vaan (no, tästä huomaa etten ole poliisi).
Perustunee poliisin tapaan ajatella "it takes two to tango"...  
nixweiss.gif
itse olen ainkain saanut sakot kun itse olin syyllinen... Sitten mamma peruutti vinoparkista suoraa kylkeen niin mamma sai sakot koska oli mamman vika.... kyllä se vaan menee niin että rikkoja\syyllinen sen pikavoiton korjaa ei toinen osa puoli ellei poliisi katso että molemmat ovat syyllisiä esim todistettava ylinopeus tms...

Nyt on ruvennut ensimmäistä kertaa tekemään mieli lähteä ajamaan
smile_org.gif
Pyörän pitäisi (kai) olla ensiviikolla ajokunnossa, joten enää ei tartte kauaa odottaa
062802jumpie_prv.gif
mutta niinhän sitä sanotaan, että odottavan aika on pitkä ja tuo sanonta pitää taas kerran hyvin paikkaansa
sad_orig.gif
Pitää huomenna käydä kattomassa onko pyörälle ruvettu tekemään jo jotakin, jos sillä saisin edes hetkeksi aikaa ajohaluja hieman pienennettyä
biggrin.gif
Veikkaanpa vaan, että sillä on päinvastainen vaikutus
bawling.gif

Elikkäs, vasta tänään sain pyörän ittelleni takas ja tulihan sitä hiukan ajeltuakin
smile_org.gif
Kauheen vainoharhanen vaan oon koko ajan
omg.gif
Tuntuu että kaikki yrittää tarjota sitä auton kylkeä uurestaan
sad_orig.gif
mutta täytyyhän sitä ny myöntää että hyvältä se tuntui päästä haarooväliin asti ku pääs pitkästäaikaa ajelemaan
062802moto_prv.gif

Turvallisia kilometrejä kaikille orggilaisille ja miksei myös kaikille muillekki
sport05.gif

Back