• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ei näin voi tapahtua mulle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jazne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs kuten otsikosta voi päätellä niin mistään mukvasta asiasta ei ole kyse. Kuvittelin aina, etten mä koskaan ajaisi kolaria, mutta tänään tuokin kuvitelma tuli tuhottua. Kotilo tuli kolmion takaa eteen ja kuskinpuoleiseen takaoveen tuli pamautettua. Ensiksi kauheessa shokissa manasin ja nostin pyörän ylös. Sitten kattoin mitä vauorioita pyörään tuli ja manasin vielä enemmän. Talutin kotilokuskin kanssa pyöräni tiensivuun ja keskustelimme kumpi joutuu korvaamaan vauriot. Tietenkin hän myönsi syyllisyytensä ja lupautui korvaamaan pyöräni vauriot. Poliiseja ei haluttu sotkea mukaan vaikka se olisikin varmaan ollut hyvin järkevää. Otin hänen nimensä, puhelinnumeronsa ja sotutunnuksen ylös ja vielä tietenki rekisterinumeron. Tämän vuoden ajokausi taisi sitten olla siinä ja jos totta puhutaan niin en edes uskaltaisi nytten lähteä ajamaan minkäänlaisella moottoripyörällä. Täytyy vaan toivoa, että saan pyörän hyvin pian korjattua ja sitten taidankin laittaa sen myyntiin. Niin ja sitten se toisiksi tärkein asia, että mitä minulle tuli. Kyykkypyörällä tuli perinteinen kassitus ja ranteet ovat hieman arat. Huomenna taidan käydä tk:lla näyttämässä ranteitani niin saa kuulla sitten onko niissä mitään vikaa. Olen hyvin pahoillani jos teksti on jotenkin sekava, mutta nytten en pysty keskittymään kirjoittamiseeni.

Hyvää ajokauden jatkoa vain muille motoristeille
062802moto_prv.gif

Toivottavasti ei tule mitään sairasdiagnoosia tk.sta!
thumbs-up.gif

Tommoisen tärskyn jälkeen varmaan meikäläinenkin miettis siirtymistä toisiin harrastuksiin, mutta luulen, että kun aika kuluu tekee sun mieli päristelemään
062802moto_prv.gif

Kaikkea hyvää kuitenkin jatkossa!!!!
062802jumpie_prv.gif

Tee rikosilmoitus jälkikäteen jos ei kotilon vakuutusyhtiö ala korvauspuuhiin tai esittää oman eriävän mielipiteen selvästä tapahtumasta!!!!
crazy.gif

Tosi ikävä kuulla. Juu, ei muuta kuin yhteys kotilon vakuutusyhtiöön jos sieltä ei erikseen kuulu mitään. Ja muista, että myös sitten sairaalakuluista voi hakea korvausta liikennevakuutuksesta (ensisijaisesti kotilon liikennevakuutuksesta [mistä pyöräkin], mutta jos ei jostain syystä menis korvaukseen [pakko vain ottaa kaikki mahdollisuudet huomioon] voi sitten hakea lääkärikuluista jne. korvausta omasta liikennevakuutuksesta [ja pyörä kaskosta]-> tästä tietysti tulee tosin bonusmenetys). Ajovarusteet kans jos meni rikki kotilon liikennevakuutuksesta (tai jos jostain syystä ei korvaa, niin kypärä kaskosta ja muut ajovarusteet kotivakuutuksesta).

Ja vaikka nyt ei siltä tunnu, niin äkkiä vaan pyörän päälle ajamaan, ettei tule mitään kammoa [täytyy myöntää, että vastaavassa tilanteessa olis varmaan itselläkin aika korkea kynnys]. Niinhän sitä sanotaan, että jos satulasta putoaa niin takaisin vaan heti satulaan. Toki sit kun oot taas täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

pftroest.gif

Sillä se lähtee millä on tullutkin, eli äkkiä pyörän päälle vaan takas.

Toivottavasti korvaushommat selviävät ja miehenkään ei tullut pahempia fyysisiä vammoja.

Voi veljet... Hienoa että kirjoittelet vielä, MUTTA... Toivottavasti kaikki menee kaikkien taiteen sääntöjen mukaan... Olen valitettavasti KARVAASTI oppinut, että poliisi pitää kutsua AINA kolaripaikalle. Ei tule sitten ikinä mitään epäselvyyksiä.

Oma esimerkkini oli sellainen, että vaimon auton perään ajettiin... Vakuutusyhtiössä homma muuttukin sellaiseksi, että vaimo oli peruuttanut takanatulevan päälle risteyksessä... Jostain syystä vakuutusyhtiö uskoi tuota toista osapuolta ja bonukset meni sitten meitin autosta.

Toinen omakohtainen kokemus on sellaisesta tapauksesta, että poliisi kutsuttiin paikalle. Vastapuoli kolmion takaa alle, poliisille myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle kielsi... Poliisin lausunnon kautta homma hoitui mallikkaasti!

Eli sellaista...

Oho
eek.gif
Näin nopeeta tuli jo kommenteja
smile_org.gif
Pitää harkita sitä pyörällä ajamista sitten uudestaan kun pyörä on ajokunnossa. Kotilokuski vaikutti hyvin luotettavalta kaverilta joten uskoisin, ettei hänen kanssaan tule mitään ongelmia. Kiitoksia vain kaikille tsempistä!

Moi!

Otahan heti oitis yhteyttä tuon vastapuolen vakuutusyhtiöön.
Voipi tulla muuten mutkia matkaan. Jos vaikka vastapuoli alkaa sepittelemään omiaan. Olenpa nähnyt tuommoisenkin tapauksen, vaikka kaikki oli sovittu paikan päällä.

Näissä tapauksissa olisi aina paikallaan soittaa koppalakit paikalle, varmuuden vuoksi.

t. Repa

Osaanotot tapahtuneen johdosta, mutta pääasia on että olet täällä kirjoittelemassa, joten pahasti ne ranteetkaan ei ole menneet, jos kerran itse kirjoitit. On niitä avomurtumiakin nähty.

Hyvä että olit varovainen ja sillä pärjää jatkossakin, joten ei muuta kuin ajelemaan kun saat vehkeet ajokuntoon. Jokainen kolhu mistä selviää tekee kuskista aina vaan paremman moottoripyöräilijän. Ainakin tulee terveellä tavalla vieläkin ennakoivammaksi.

Itsellä on jossain takaraivossa että kaikki mitä en näe on siellä, eli harvoin tulee reikä päässä vedettyä.

Jos ei mikään sinisty tai vihlo ranteita käännellessä niin se voi olla ihan vaan lihasrevähtymää, joka sekin kyllä tekee kipeää. Paranee viikossa. Käy kuitekin siellä tarkastuksessa, jos jotain on niin on helpompi vaatia hoitokuluja vakuutuksesta.

Tsemiä!

Joo ranteet toimii ihan suhkot normaalisti pientä vihlontaa lukuunottamatta. Jos tuon korvauksen kanssa alkaa tulemaan ongelmia nii sitte kyllä hajoo pää. Ei ny jaksais aikusten ihmisten kanssa ruveta vänkäämään ku pienet tenavat.

Joo ranteet toimii ihan suhkot normaalisti pientä vihlontaa lukuunottamatta. Jos tuon korvauksen kanssa alkaa tulemaan ongelmia nii sitte kyllä hajoo pää. Ei ny jaksais aikusten ihmisten kanssa ruveta vänkäämään ku pienet tenavat.
Hyvä, ettei pahemmin käynyt.
Itse kun kolaroin auton kanssa, vahingot jäivät vähäisiksi, olo oli kun olis selkään saanut. Alkoi pelottaan ajatus pyörällä ajosta, vaan kun halua oli kuitenkin niin "pakotin"
cool.gif
itseni lenkille heti seuraavana päivänä todetakseni, ettei se joka reisulla jysähdä

Joku tuolla puhu ajovarusteista ja kypärästä, mutta niihin ei tullut mitään. Pää ei kopsahtanut maahan joten kypärä on vielä käyttökelpoinen. Kaikkein eniten mua ottaa päähän se ku kukaan ei pysähtyny ja kyselly, että kuinka kävi vaikka porukkaa oli kuinka paljon sitä kolaria todistamassa. Ei ketään näköjään kiinnosta mitä muille tapahtuu kunhan vaan itellä menee hienosti.

Hu-huh!
omg.gif

Onneksi ei käynyt mitään vakavampaa (toivottavasti).
Temppiä sulle ja ajohalut kyllä palaa nopeammin kuin uskotkaan.
smile_org.gif

Kaikkein eniten mua ottaa päähän se ku kukaan ei pysähtyny ja kyselly, että kuinka kävi vaikka porukkaa oli kuinka paljon sitä kolaria todistamassa. Ei ketään näköjään kiinnosta mitä muille tapahtuu kunhan vaan itellä menee hienosti.
Näin se menee. Oli sentään sillä kotilokuskilla sen verran viitseliäisyyttä, että helppas sua pyörän siirrossa.

Miksi ette halunneet sotkea poliisia asiaan. No ei kuulu mulle, mutta jos se oli vaan sen kotilokuskin tahto...

Kaikkein eniten mua ottaa päähän se ku kukaan ei pysähtyny ja kyselly, että kuinka kävi vaikka porukkaa oli kuinka paljon sitä kolaria todistamassa. Ei ketään näköjään kiinnosta mitä muille tapahtuu kunhan vaan itellä menee hienosti.
Näin se menee. Oli sentään sillä kotilokuskilla sen verran viitseliäisyyttä, että helppas sua pyörän siirrossa.

Miksi ette halunneet sotkea poliisia asiaan. No ei kuulu mulle, mutta jos se oli vaan sen kotilokuskin tahto...
Joo mietittiin siinä, että tartteeko tähän ny poliiseja sotkea ku eikös siitä olis viel sakokki rapsahtanu molemmille? Jos ny tosiaan niin käy etten meinaa korvauksia saada millään niin tuun vainoamaan häntä lopunikänsä
biggrin.gif

Hyvä ettei sentää sulle käyny mitää.

Todella mäki komppaan näitä paria sälliä täs topicissa.
AINA kytät paikalle kun käy kolari, iha sama kumpi on syyllinen.
Ite oon aina niin tehny ja tuun aina tekemään.

kyl poliisit on hyvä kutsua jo sen takia aina kolaripaikalle, jos vaikka syyllisellä ei olekaan vakuutukset voimassa.

kyl poliisit on hyvä kutsua jo sen takia aina kolaripaikalle, jos vaikka syyllisellä ei olekaan vakuutukset voimassa.
Näinpä, mutta jos ei olisi voimassa, niin kuitenkin korvaus tulee liikennevakuutuskeskukselta (vaimikäsenytoli) ja vakuutusmaksu peritään ISOLLA korotuksella vakuuttamattoman ajoneuvon haltijalta.

Itselläkin huonoja kokemuksia ihmisistä liikennevahingon jälkipuinnissa. Kyllä kummasti tarinat muuttuu, kun nuukuus/asennevammaisuus iskee päälle!
mad.gif

Mutta toivotaan, että homma hoituu hienosti eikä tartte lähteä saunan taakse asioita setvimään!
tounge.gif

Edit: Painovirhepaholaiset

Itsekin nykyään kutsuisin poliisin jos tulisi kolari. Joku nainen peruutteli parkkipaikalla auton kylkeen ja silloin sovittiin että hoidetaan ilman poliisia. No lopulta ei vastaillut puhelimeen ja jouduin tekemään rikosilmoituksen. Tämän jälkeen sain korvaukset.

Soita tänään poliisille ja kerro mitä on tapahtunut ynnä mitä olette sopineet.Jos homma kuseskelee et odota yhtään.Toinen syy miksi kannattaa pyytää konstu paikalle on se että jos huomaat myöhemmin jotain vammaa joka johtuu tuosta mällistä niin sen todistaminen vakuutusyhtiölle on vaikeaa tai mahdotonta.

Back