• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ee-speed?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PAPPA-63
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ohi topicin ehkä, mutta millainen takuu ee-speedin vehkeissä on?
Jos ostan pyörän sieltä ja asustelen Oulussa saanko takuu huollattaa Oulussa vai pitääkö roudata ee-speedille?
Liikkeen oma takuu. En tiedä voiko asiasta sopia jotain järjestelyä, mutta periaatteessa roudaat sen ee:lle huoltoon. Kannattaa varmaan kysyä suoraan kauppiaalta tarkemmin.

Ohi topicin ehkä, mutta millainen takuu ee-speedin vehkeissä on?
Jos ostan pyörän sieltä ja asustelen Oulussa saanko takuu huollattaa Oulussa vai pitääkö roudata ee-speedille?
Liikkeen oma takuu. En tiedä voiko asiasta sopia jotain järjestelyä, mutta periaatteessa roudaat sen ee:lle huoltoon. Kannattaa varmaan kysyä suoraan kauppiaalta tarkemmin.
Voi huollattaa joko merkkiliikkeissä taikka sitten ee-speedillä. Tehtaan takuut pitäis olla voimassa ainakin esim. kawasakin osalta. Muista eskon myymistä merkeistä en osaa sanoa.  
062802moto_prv.gif
Epäilen 99% ettei ole kawasakinkaan kohdalla takuuta. soitto Sumekolle vahvistaa asian,vain heidän kautta kulkeutuneet pyörät ovat takuun piirissä. Eli jos viet muualle takuuhuoltoon niin maksaa saat itse laskun jotta saat pyörän takaisin ja vaatia kulut takaisin sitten ee-speediltä. sama pätee myös kaikkiin harmaatuojiin.

Niin ja vielä korjatkaa jos olen väärässä? Ee-speed ei pahemmin ota vaihtopyöriä? Ja jos ostat esim. suzuki 1000 gsxr k5 mallisen viralliselta suoraan mustan värisen,hinta on luokkaa 19000e ja Speediltä mustan joka on harmaa tuojilla erikoisväri ja kallimpi maksaa 18600e! Mielestäni hinnanerot ovat todellisuudessa todella pienet mutta en tiedä ovatko hinnat netto hintoja joita ee-speed ilmoittaa. Mutta jos soitatte pienen kierroksen virallisille tuojille,niin kyllä hinnat ovat myös kohdallaan suorassa ostossa!

Eikös tonne EE-Speediin kannattas hankkia lisää henkilökuntaa kun puhuu että menee niin hyvin......
Liikevaihdonhan pystyy kuka vain tarkastamaan....ne löytyy yleisistä listoista...
Pitkä on matka seuraavaksi Brandtiksi......

Aika sähinä ee-Speedin töppäyksen ympärille syntyi.
Ee-Speed parka. Kaikki erehtyvät. Kun yrittäjä erehtyy, hän samalla "ampuu itseään jalkaan". Hän itse kärsii töppäyksestään - myös vuodatuksistansakin. Kaveri oli varmaan yliväsynyt.

Itse kannatan aina pientä yrittäjää milloin vaan se on mahdollista. Takuuasiassa kannattaa pitää mielessä myös kysymys kuka hoitaa takuuhuollot, jos ee-Speed kyllästyy ja lopettaa prutkukaupan ja alkaa tekemään vaikkapa huopatossuja.

Aika sähinä ee-Speedin töppäyksen ympärille syntyi.
Ee-Speed parka. Kaikki erehtyvät. Kun yrittäjä erehtyy, hän samalla "ampuu itseään jalkaan". Hän itse kärsii töppäyksestään - myös vuodatuksistansakin. Kaveri oli varmaan yliväsynyt.

Itse kannatan aina pientä yrittäjää milloin vaan se on mahdollista. Takuuasiassa kannattaa pitää mielessä myös kysymys kuka hoitaa takuuhuollot, jos ee-Speed kyllästyy ja lopettaa prutkukaupan ja alkaa tekemään vaikkapa huopatossuja.
Yhtä asiaa olen aina miettinyt noissa harmaatuojien takuujutuissa. Jos tulee tämän päivän uusiin vehkeisiin joku erikoisempi vika/häiriö,onko heillä ammattitaitoa/laitteet niihin joita uusimman teknologian omaavat pyörät vaativat. Joskus aikanani kun oli minulla oli harmaatuonti pyörä niin ei siellä firmassa saatu edes vikamuisteja luettua eli peukut pystyyn että 2v menee ongelmitta! Jos esim. ducatit alkaa temppuilemaan niin niissä on aivan oma korjaus maailma!

Ite hommasin uuden 1000 gsxr:än EE-SPEED:istä ja oon ihan tyytyväinen palveluun. Vähäsen myöhästy toimitus siitä mitä esko lupas kerran puhelimessa, sano että tulee viikon päästä mut menikin 2 viikkoo, mutta toisaalta se sano mulle ku tilasin tän pyörän et sen saaminen on yhtä säätöä, et saattaa venyä vähäsen. Kauppakirjassa lukee et toimitus toukokuun loppuun mennessä, et sinänsä ei myöhästyny kyllä yhtään. Esko muuten oli tosi rento heppu ja reilu, ei puhunu paskaa (ainakaan mulle) ja hoiti sen pyörän mulle minkä halusin, ja viellä halvalla.

Toisaalta on tietysti hyvä että näitä juttuja ruoditaan täällä, mutta(nyt en ketään liikettä erityisesti)välillä nää jutut menee kyl hiukkasen yli. Jos verrataan motskarikauppaa johonkin muuhun businekseen, niin välillä tuntuu että motoristit on aivan helvetin herkkähipiäistä porukkaa kun valitetaan tyyliin "jouduin 10 min pyörii myymälässä eikä kukaan tullu kysyy...".Itse luuhaan lähes päivittäin jossakin mp-kaupoissa ihan vaan tutkimassa et mitä kamppeita on tarjolla ja onko tullu uutuuksia,ja pidän siitä ettei myyntitykki tunge siihen tyrkkyyn vaan saan rauhassa katsella ja ihmetellä kamoja ja sitten jos tarvitsen niin käyn pyytämässä myyjää avuksi. Enkä kyllä vedä hernettä nessuun jos se ei nyt samantien jouda apuun.

sport05.gif
Minä tilasin ekan moponi Honda CBF 600S ABS:ni EE-speedistä ja onhan siinä vähän enemmän aikaa mennyt mitä arvelin, mutta Mr EE on kyllä raportoinut missä mennään. Tiedän saavani moponi "ennen kesää" ja se riittää minulle. Ymmärrän kiireistä ja stressattua yrittäjää, joka tekee töitä lähes yksin ja kiitosta ei taida herua mistään? Toivottavasti vaimo sentään...? ;-) Kävin paikan päällä tekemässä tilauksen ja sain sen kuvan, että hommaa tehdään ammattimaisesti. Mr EE näytti mm katsastustilannetta ja kertoi tiettyjen mallien toimitusvaikeuksista - siis hän ei saa tiettyjä malleja tarpeeksi asiakkailleen. Kyllähän minäkin jo mielelläni pörräisin kartsalla, mutta aina ei vaan saa kaikkea, niin kuin haluaisi.

Olin elämäni ensimmäistä kertaa tekemisissä ee:n kanssa, ja hyvä kuva jäi. Vaikka heillä ei kaipaamaani tuotetta ollutkaan, heppu ystävällisesti kertoi hyvän paikan mistä löytyy. (Toisin kuin eräs suurehko tarvikeliike, jossa ilmoittivat että tee itse...)

thumbs-up.gif

sain ee ltä asiallista palvelua puhelimessa. kilvettömälle irtosi heti hinta ilman ihmettelyä. joku näitä takuu huolto asioita ihmetteli ja kyllä asia on niin että tehdas toimittaa uuden osan mikäli pyörässä jotain vikaa on. siihen ei huoltoliikkeeltä edes vaadita kovin ihmeellistä tietotaitoa, eikä suomessa niitä tietäviä mp-huoltoja kovin montaa ole olemassakaan. erkka ja viaber alkavat olla ylityöllistettyjä
smile_org.gif

ja onhan niitä muutama muukin muttei nyt ihan ruuhkaksi asti. tarkkana mihin moponne viette.

Tässä edellä käsitelty tapaus on hyvä esimerkki siitä, miten kauppaa EI pitäisi tehdä, siksi on hyvä että se käsitellään esimerkkitapauksena perinpohjaisesti.

Ehkä sekä ostaja että myyjä voivat oppia jotain:

1) Jos ostajalle on tärkeää, että tavara saapuu tarkalleen luvattuun päivämäärään mennessä hän vaatii sopimuksen myöhästymissakon. Olen käyttänyt usein 0,5%/vrk kauppahinnasta. Jos myyjä on varma että pystyy toimittamaan, ei pitäisi olla hänellekään mikään ongelma suostua siihen. Jos ei, niin se on VARMA signaali ostajalle, että toimistus suurella todennäköisyydellä myöhästyy.

2) Jos koko kauppasumma maksetaan etukäteen, pitäisi sille vaatia pankkitakuu, jonka kustannukset lisätään kauppahintaan.
Silloin ei ostajan tarvitse pelätä myyjän mahd. konkurssin tms. vastaavan johdosta rahojensa menettämistä.

Kauppasopimukseen voidaan tarvittaessa lisätä myös muut tarvittavat toimitusehdot (missä, miten, millä varusteilla, ym.)
Sopimuksen kirjoittamiseen EI MENE MONTA MINUUTTIA, ja sillä olisi voitu välttää em. tunnekuohunta, molemmin puolin.

Ostajalle ei kuulu mitenkään se, onko myyyjällä kiire vai ei, eikä sekään kuinka vaikea luvattua tuotetta on toimittaa.
Eikä em. tapauksessa silläkään ole Gupelle mitään merkitystä  miten muiden asiakkaiden kanssa ovat kaupat onnistuneet.

Ehkä tällaista tunteilua ei yksityishenkilöiden kaupoissa koskaan voida välttää.
Olen itse tehnyt paljon B to B kauppasopimuksia, ja siksi kuulosti aika kummalliselta että myyjä alkoi asiakkaalle valitella kiireistään ja toimitusvaikeuksistaan. Sellainen tuntuisi ammattimaisessa kaupankäynnissä säälittävältä.

Suullinen kauppasopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, jos sille on todistaja. Siksi aina otan "kaverin mukaan" pienempiäkin kauppoja tehdessä. On vielä hyvä kaupasta poistuttua kerrata kaverin kanssa mitä kauppiaan kanssa sovittiin, että hänkin muistaa sen, tarvittaessa.

Helou. Pakko taas kommentoida.
A) Me emme pankkitakaile. B) Asiakas voi pankkitaata ostoksensa ja välttyä ennakkomaksulta. C) Ennakkotilauskalut talvella ovat huokeampia siksi, että asiakas osallistuu sen vehkeen rahoittamiseen.
-Nuo nyt mainiten siksi, ettei mene puuro ja velli sekaisin.
-Läheskään aina ei mittavia ennakoita vaadita, erikoisten keksintöjen kanssa kyllä.
-Sopimussakkoja ei maksella. Yleensä toimitusaika pitää. Myöhästymiskorot ovat lakisääteisiä, eivätkä tavallaan oikein toimi tässäkään.

Meillä myöhästyy toimitus tosi harvoin, ehken 10-15 kertaa vuodessa ja tänäkin vuonna ajallaan toimiteltu n.250 uutta prätkää ja muuta rakkinetta...

EE-Speed on yksi suurimmista mp-liikkeistä ja me emme ainakaan tällä vuosikymmenellä mene konkurssiin.
-Tämä firma rullaa käteisellä rahalla ja jos joku asia menee mönkään oikein kunnolla, niin käsirahan takaisinmaksu tapahtuu vuorokaudessa.
-Tottakai suuressa liikkeessä aina jokin asia menee myttyyn, mutta tähän asti ainakin on saatu ihan hyvin soviteltua pahaa mieltä kuntoon. Tämä on vahvasti palveluala.
-EE Speedissä asioidessasi voit olla varma, että sijoituksesi on suht hyvissä käsissä ja kaikelle myymällemme tavaralle on ihan järjellinen takuu, jonka päämiehemme hoitavat.

3x postanneiden kummitusten on melko turhaa kummitella asioilla. Tosin taloudellisesti heikommilla olevia yrityksiäkin alata löytyy, joten mihinkään suuntaan ei pidä yleistää. Puhutaan tässä yleistämättä ja vain meitistä.

Välillä asiat kestävät, välillä ei onnaa ollenkaan, elämä on sellaista, mutta 99.6% loppu hyvin ja kaikki hyvin.

Näissä tämän palstan asioissa tulee lukijan käyttää hieman apinasuodatinta. Tähänkin on moni kilpaileva kauppias suoraan, tai mutkan kautta kommentoinut ja mikäpäs siinä, taistelua asiakkaistahan markkinatalous on. Meillä vaan ei hirveästi selitellä, eikä selvennellä, ennenkun peli on selvä kutakin yksittäistä ongelmatapausta kohden.

Kaikilla järjellisillä mp-liikkeillä on takuulla järjetön kiire sesonkiaikaan ja me emme kyllä kiirusta ruikuta, hoppu on hirveä, muttei liian kova, joten hommat hoituvat ihan okay.
-Monelle huoltokorjaamolle on paljon pidemmät jonot ja käsittelyajat, kun meille, vaikkei aina ihan justiinsa ehdi kaikkia palvelemaan, tai puhelimeen vastaamaan. Soitamma takaisin, kun isoin ressi on akuutimmin ohitse.

Ja jos ajelemme prätkällä, emme myöskään puhu puhelimessa, emmekä vessassa, emmekä syödessä, emmekä huollossa kainaloita myöten öljyssä velloessa, emmekä juuri 19 jälkeen, emmekä ennen klo 8.

Siinä kait tärkeimmät vuodatukset tälläkin erää
confused_orig.gif

Ja useimmiten kovimmat tarjoukset tekee EE-Speed.
-Halvemmallakin saisimme, mutta silloin tuotteet eivät ole yhtä hyvässä takuulinjassa, joten emme viitsi niihin alkaa.

Saa soittaa ja meilata, jos on asiaa. Poiketakin kannattaa, tosin silloinkin pitää ensin soittaa. Kotosalla kumminkin on parikymentä uutta fillaria esillä.

e
inlove.gif

Todella epäasiallista/epäkohteliasta palvelua.

Kyselin aikoinaan kyseiseltä firmalta, että paljon maksaisi pyörä x ja kulut yms. jos ne toisi esim. saksasta mulle semmoisen ja tuoko kyseinen firma yleensäkkään...

vihdoin saapui vastaus ja vastaus oli suurinpiirtein seuraavanlainen: hae itse, saksasta tuontiin ei tarvitse firmaa!

noh mikäs siinä jos raha ei kelpaa.

on varmaan vaikee ymmärtää, että kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä saksaan hakemaan pyörää, saatikaan tietotaitoa!
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Todella epäasiallista/epäkohteliasta palvelua.

Kyselin aikoinaan kyseiseltä firmalta, että paljon maksaisi pyörä x ja kulut yms. jos ne toisi esim. saksasta mulle semmoisen ja tuoko kyseinen firma yleensäkkään...

vihdoin saapui vastaus ja vastaus oli suurinpiirtein seuraavanlainen: hae itse, saksasta tuontiin ei tarvitse firmaa!

noh mikäs siinä jos raha ei kelpaa.

on varmaan vaikee ymmärtää, että kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä saksaan hakemaan pyörää, saatikaan tietotaitoa!  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Jos kirjoittelet tuollaista niin lainaa sitten edes sanatarkasti mitä on sanottu. Ei tällä sun vuodatuksella ole nyt mitään informatiivista arvoa, pelkkää ääliömäistä lätinää.

Itse yritän olla aina äärimmäisen tarkka jos kritisoin joidenkin tapaa hoitaa businesta, arvostelulla voi olla suurikin merkitys yrityksen toimintaan/menestykseen. Itselläni ei ole tarkoituksena ajaa ketään konkurssiin (pieni liioittelu sallittakoon) vaan antaa rakentavaa palautetta, josta hyvällä tuurilla yrittäjä ottaa onkeensa ja parantaa asioiden tilaa.

1. tämä tapahtui arviolta 4kk sitten
2. kyseistä postia ei ole enään tallella
3. "löysin" kyseisen topicin vasta tänään.

varmasti muistan lauseen, en mahdollisesti sanatarkasti, mutta asia kuitenkin pysyy samana, että saksantuontiin et tarvitse firmaa. tajuatko?

ei tässä myöskään ole firmaan konkurssiin ajaa.

haluan kertoa tuleville firman asiakkaille, omakohtaisen kokemuksen firmasta ja sen myös teen. Onneksi se on mahdollista.

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Ja joillekin taitaa olla vaikea ymmärtää, ettei ihan jokaisella pienellä miehityksellä toimivalla firmalla ei ole mahdollisuutta lähteä hakemaan Saksaan jotain pyörää?

edit, olit postannut välissä.

No, jos sulla on sisälukutaitoa, niin kurkkaa vaikka www.tulli.fi
Siellä ohjeet mitä papereita tarvitset. Seuraavaksi www.finnair.fi, ja sieltä liput, sitten vain mobile.de ja ettimään ruoska saksasta. Takasin pääset sitten laivalla. Ei siihen välttämättä sitä firmaa tartte.

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Ja joillekin taitaa olla vaikea ymmärtää, ettei ihan jokaisella pienellä miehityksellä toimivalla firmalla ei ole mahdollisuutta lähteä hakemaan Saksaan jotain pyörää?
varmaan jollekkin on, mutta kyllä itse olisin ihan erilailla "asiakkaalle" asian ilmaissut. Valitettavasti tällä hetkellä ei ole resursseja lähteä hakemaan tai jotain vastaavaa, eikä ns. nyrkillä päin näköä

edit. lainaus jokusen postaus ylläolevasta viestistä "EE-Speed on yksi suurimmista mp-liikkeistä ja me emme ainakaan tällä vuosikymmenellä mene konkurssiin."

noh sitten palkataan lisää työntekijöitä vaikka osa-aikaisiksi tai laitetaan vaimo töihin.
biggrin.gif

Ingle, eikös tuo ole vähän sama kuin olisit kysynyt vaikka Veholta haluaisivatko he tuoda sinulle Saksasta käytetyn auton...?

Jos / kun eivät halua, hermostuisitko siitäkin ja moittisit kyseistä firmaa asiasta ?

Back