• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ee-speed?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PAPPA-63
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä on taas vähän selityksissä vellit ja puurot pamahtaneet sekaisin.
On täysin hyväksyttävää, että esim. mopon toimitus viivästyy  liikkeestä riippumattomista syistä. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

MUTTA:

- Niitä asioita, mihin voi vaikuttaa, on esimerkiksi aikataulun lupaaminen. Miksi hitossa monikin eri pulju lupailee aivan ylioptimistisia toimitusaikoja, kun itsekin tietävät, etteivät ne toimi kuin satumaisella tuurilla?!?
Senpä takia tietty, että kivoja lupaamalla saadaan asiakas ostamaan ja vähäksi aikaa jopa tyytyväiseksi. Vähääkään ei välitetä siitä, että se asiakas on viisi kertaa tyytymättömämpi sitten kun huomaa lupaukset turhiksi. Ja levittää siitä sanaa eteenpäin.

Jos liikkeen edustaja lupaa jonkin päivämäärän tai toimituksen, ja homma lipsuu, on turha selittää asiakkaille, että on tässä muutakin tekemistä, en jouda sun mopoas miettimään. Hittoakos sitten lupaa turhia?!
Mielestäni asiakkaalla on täysi oikeus soitella, faksailla, mailata ja käydä kuinka usein haluaa sen jälkeen kun sovittu aika on mennyt umpeen. Ehkä myyjän kannattaa hermostumisen sijasta miettiä seuraavalle asiakkaalle annettavia lupauksiaan ja mahdollisuutta niissä pysymiseen.    
omg.gif

Ja tämä koski siis ihan kaikkia puljuja, muitakin kuin tässä aiemmin mainittua. Harmittaa tuo 'maan tapa', joka tuli tutuksi jo pleikkapelejä odotellessa; "huomenna", "varmaan huomenna", "no viimeistään huomenna" ja loppujen lopuksi meni aina noin kolme viikkoa tai kuukausi...    
sad_orig.gif
NIINPÄ.
bowdown.gif

Tässä on taas vähän selityksissä vellit ja puurot pamahtaneet sekaisin.
On täysin hyväksyttävää, että esim. mopon toimitus viivästyy  liikkeestä riippumattomista syistä. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

MUTTA:

- Niitä asioita, mihin voi vaikuttaa, on esimerkiksi aikataulun lupaaminen. Miksi hitossa monikin eri pulju lupailee aivan ylioptimistisia toimitusaikoja, kun itsekin tietävät, etteivät ne toimi kuin satumaisella tuurilla?!?
Senpä takia tietty, että kivoja lupaamalla saadaan asiakas ostamaan ja vähäksi aikaa jopa tyytyväiseksi. Vähääkään ei välitetä siitä, että se asiakas on viisi kertaa tyytymättömämpi sitten kun huomaa lupaukset turhiksi. Ja levittää siitä sanaa eteenpäin.

Jos liikkeen edustaja lupaa jonkin päivämäärän tai toimituksen, ja homma lipsuu, on turha selittää asiakkaille, että on tässä muutakin tekemistä, en jouda sun mopoas miettimään. Hittoakos sitten lupaa turhia?!
Mielestäni asiakkaalla on täysi oikeus soitella, faksailla, mailata ja käydä kuinka usein haluaa sen jälkeen kun sovittu aika on mennyt umpeen. Ehkä myyjän kannattaa hermostumisen sijasta miettiä seuraavalle asiakkaalle annettavia lupauksiaan ja mahdollisuutta niissä pysymiseen.    
omg.gif

Ja tämä koski siis ihan kaikkia puljuja, muitakin kuin tässä aiemmin mainittua. Harmittaa tuo 'maan tapa', joka tuli tutuksi jo pleikkapelejä odotellessa; "huomenna", "varmaan huomenna", "no viimeistään huomenna" ja loppujen lopuksi meni aina noin kolme viikkoa tai kuukausi...    
sad_orig.gif
Kyllä on oikeus soitella ja kysellä vaikka 100 kertaa päivässä, varsinkin kun on lyönyt liikkeeseen koko summan pyörästä etukäteen, ja vaatia tarkkoja vastauksia. Minä olisin välittömästi ajanut paikalle katsomaan mitä he****tiä kun ei vastata puhelimeen ja kyselyihin.

Mutta kai tuollainen on normaalia Rajamäellä !?

Rico - Täyttä asiaa.

Ihme hommaa selitellä asiakkaalle että "On noita muita kiireitä".
Minua ei asiakkaana kiinosta paskan vertaa miten helevetinmoinen kiire myyjäliikkellä on, eikä se asiakkaalle millään tavalla kuulu.
Palkatkoon lisää porukkaa tai tehkööt työtä 24/7 tahtia, jotta luvatut asiat tehdään tai sitten ei luvata ollenkaan.

Kuten Rico kirjoittikin, myyntialalla on usein pikku ongelma:
Jos kerrot ostavalle asiakkaallesi rehellisesti toim. ajan ja alennusperusteet, niin tod. näk jää kauppa saamatta ja ostaja kirmaa naapuripuotiin jossa puhutaan mukavia.

Jos taas lupailet mukavia, eli puhut paskaa, niin saat kaupan kiinni. Ostajan hermo voi kiristyä odotellessa, mutta kauppa mika kauppa!

Se, että onko vika ostajissa vai myyjissä kun tälläiseen on päädytty näinkin pienillä markkinoilla, jääköön jokaisen arvioitavaksi.

P.S. Sanottiinhan jo intissäkin, että "enää vähän matkaa"...

sport05.gif

Voi vehnä!!

Kyllä tee ootte tavallisia.

Jos tilaan rinnakkaistuodun pyörän ihan vaan sen takia jotta on halvempi kuin muilla, niin toki ymmärrän venymistä toimituksessa.

Jos mopokauppias sanoo että menee viikosta kahteen ja huonolla säkällä kolme, niin ymmärrän oitis että koko hoitoon menee viikko...olenhan tavan juntti suomalainen.

Jos mopokauppias tekee teon johon itse en jaksa tai kerkeä, eli esimerkiksi järkkää mun vanhan romun uuteen kotiin ja järkkää sopurahaan uuden tilalle, niin toki kirjoittelen hänestä V*t*t*s-tekstiä, koska haluan häneltä pyörän nopeammin...en missään nimessä jaksa ymmärtää jos hiukan venähtää.

PS.
Muutaman rinnakkaistuodun ostaneena tiedän ettei homma aina mene nappiin, se vaan on ymmärrettävä, varsinkin näin kauden alussa, kun on ruuhkaa/uusavuttomia joka paikassa.
Samoja viivästyksiä tulee "virallisillakin" kauppiailla kun ostaa pyörän jota ei ole ns. "hyllyllä"

Olisit guppe ottanu rillukat vaikka ekan huollon yhteydessä, niin olisi mopo ollut huomattavasti aikaisemmin kotona.

Menkääs nyt kaikki valittajat itseenne...
Elämä on välillä pikkasen vaikeampaa kuin yhden pyörän ostaminen...
Ei pitäisi nostaa tunteita pintaan, se mopedi kun kumminkin on vaan eloton möhkäle, sen toimittaja ei.
Vittuilu foorumeilla ei ainakaan rohkaise toimituksen nopeuteen... jos minä olisin kauppias niin kusisin syyläriin ;) (onneks en ole
biggrin.gif
)

Wiimeseks... jos tilaat mopon mitä _EI_ enään oikein saa, ja kauppias kaivaa sen sulle jostain vitun kolkasta... en menis vittuilemaan....

Minä en käsitä, miten näin monen mielestä on täysin ok sopia jokin toimitusaika, mikä ei sitten hevonvittua pidä paikkaansa. Mulla olisi mennyt hermot niin paljon nopeemmin jo tuollaiseen touhuun. Jos jotain sovitaan, niin se sitten pitää. Onneksi on toiminut niiden mopokauppojen kanssa mitä olen käyttänyt, itseasiassa toimitus on ollut nopeampaakin kun mitä on sovittu.

On turha sopia yhtään mitään, jos lupauksiaan ei pysty pitämään. Pätee ihan kaikkeen, ja korostuu niissä bisneksissä missä pyörii rahakin.

Hei that's life. Niinku todettu, jos odottaa yritykseltä palvelua mikä ei kuulu liiketoimintaan (kuljetus tässä tapauksessa) on myös varauduttava odottamaan että myyjällä on päätoiminnan ohella joskus aikaa se mopo viedä. Muuten saapi hoitaa itse moponsa kuljetuksen. Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse. Mä en ymmärrä tollasta vitun winettämistä että kaikki pitäis tehdä puolesta.

sanoi:
Noniin.
Hiihtää kohti synnyinseutuja.

EE-Speed ei ole kuljetusliike. Ja jos tämän kiiruun keskellä lupaan, että heitän pelit jossakinvälissä, niin se olen minä ja mun aikataulu milloin liikkuu, eikä silloin, kun jollekulle sopii.

Tulee muuten toistasataa soittoa päivässä, muutama jotain joka päivä tilaakin ja sitten niitä tilailen minä kotio, järkkäilen rahdit, kaivan sen mustan ZX 12R ihan sitten hiukan isommalla rahalla, kun olisi hyväksi, kasailen ne vekottimet, kattastelen, juoksen tulliukolle, joka toisinaan ei otakkaan heti rahaa, eikä huomennakaan ja sillävälin teen lopputarkastukset, asentelen tehoputkea ja hälyyttimiä kaiket yöt...

Samat jannut soittaa tunnin välein ja voivottelee, että olisi ihana ajella. Joten, jos se näyttää siltä, että noin käy, niin pannaan luurit hiljaiselle ja tehdään ne oikeat työt alta pois.

-Ressi on, muttei niin kova, että alkaisi vallan vituttamaan.
-Herra Moto Guppekin odotti vuodatuksensa kanssa juuri niinkauan, että vehje on varmasti kilvissä ja hänen omissa nimissään. Sittenhän on kiva uhota, että voi voi, taisi mennä rahat.

Mutta mopon saa noutaa, kuten muutkin. Kelleen emme enää kuljeta kotio. Ei anna aihetta olla ylikiva.

Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
-Silloin ei lähdetä Tampereelle.

Meitin täytyy valita prioriteetit ja toisen onni onnettomuudessa on kolmannelle korvapuusti.

Ja koska kaikki ylimääräinen säätö kädettää aina seuraavan asian, niin keskitytään perusasioihin.

Herra Motogubben mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan.

Edelleen. Jos joku on tienposkessa, niin jossei siitä seuraa maailmanloppua, niin mennään ja noukitaan tienposkesta.
-Sen takia, että oikeasti tekee jotain hyvääkin, kestää ehkä pienen nokkimisenkin toisaalla.

Ja tänä aamuna väsyttää paljon vähemmän, kuin viimeyönä.

Voi *elevetti. Eipä tule ainakaan tuommoisella asenteella varustetulta myyjältä minulle pyörää. Jos moisen vuodatuksen itkis vaikka kaverilleen saunassa tai eukolle makuukammarissa, niin ok, mutta että asiakkaalle yleisellä foorumilla. Ei hyväpäivää...
033102ass_1_prv.gif

Tiukkaahan se yrittäjällä tekee (itsekin olen), mutta ei noin asiakkaalle purkaannuta.

Hei that's life. Niinku todettu, jos odottaa yritykseltä palvelua mikä ei kuulu liiketoimintaan (kuljetus tässä tapauksessa) on myös varauduttava odottamaan että myyjällä on päätoiminnan ohella joskus aikaa se mopo viedä. Muuten saapi hoitaa itse moponsa kuljetuksen. Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse. Mä en ymmärrä tollasta vitun winettämistä että kaikki pitäis tehdä puolesta.
Ei pidä lupaaman palveluja joita ei voi toteuttaa.

Voi vehnä!!

Kyllä tee ootte tavallisia.

Jos tilaan rinnakkaistuodun pyörän ihan vaan sen takia jotta on halvempi kuin muilla, niin toki ymmärrän venymistä toimituksessa.

Jos mopokauppias sanoo että menee viikosta kahteen ja huonolla säkällä kolme, niin ymmärrän oitis että koko hoitoon menee viikko...olenhan tavan juntti suomalainen.

Jos mopokauppias tekee teon johon itse en jaksa tai kerkeä, eli esimerkiksi järkkää mun vanhan romun uuteen kotiin ja järkkää sopurahaan uuden tilalle, niin toki kirjoittelen hänestä V*t*t*s-tekstiä, koska haluan häneltä pyörän nopeammin...en missään nimessä jaksa ymmärtää jos hiukan venähtää.

PS.
Muutaman rinnakkaistuodun ostaneena tiedän ettei homma aina mene nappiin, se vaan on ymmärrettävä, varsinkin näin kauden alussa, kun on ruuhkaa/uusavuttomia joka paikassa.
Samoja viivästyksiä tulee "virallisillakin" kauppiailla kun ostaa pyörän jota ei ole ns. "hyllyllä"

Olisit guppe ottanu rillukat vaikka ekan huollon yhteydessä, niin olisi mopo ollut huomattavasti aikaisemmin kotona.
Sulla oli tuolla tommosia 1-3 viikkoa ja hiukan venähtää. En nyt oikein keksi miten ne tähän juttuu sopii, en vastaile pitemmin, toistaisin vain itseäni. Toivottavasti et pahastu.
Mutta mikä on tuo rillukka?
omg.gif
withstupid.gif

Menkääs nyt kaikki valittajat itseenne...
Elämä on välillä pikkasen vaikeampaa kuin yhden pyörän ostaminen...
Ei pitäisi nostaa tunteita pintaan, se mopedi kun kumminkin on vaan eloton möhkäle, sen toimittaja ei.
Vittuilu foorumeilla ei ainakaan rohkaise toimituksen nopeuteen... jos minä olisin kauppias niin kusisin syyläriin ;) (onneks en ole
biggrin.gif
)

Wiimeseks... jos tilaat mopon mitä _EI_ enään oikein saa, ja kauppias kaivaa sen sulle jostain vitun kolkasta... en menis vittuilemaan....
Kauppias katsoi että se mopo löytyy tukusta. Lupasi sen mulle. Sitten myöhemmin joutui ilm. tekemään enempikin töitä lupauksensa eteen (en tiedä yksityiskohtia)
Näin se meni.

Hei that's life. Niinku todettu, jos odottaa yritykseltä palvelua mikä ei kuulu liiketoimintaan (kuljetus tässä tapauksessa) on myös varauduttava odottamaan että myyjällä on päätoiminnan ohella joskus aikaa se mopo viedä. Muuten saapi hoitaa itse moponsa kuljetuksen. Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse.
Eiköhän toi jo tullut selväksi että kyllä sitä odoteltiinkin.
Kun lupasi meille noi mopot kuskailla, niin jälleen oli lupaus pidettävä.
Oli muuten yksi syy minkä takia moponi tuolta ostin, omalle pyörälle välitti myyjät ja sitten lupasi nuo kuskaukset. Mutta prkl en muista mitään yksityiskohtia enää.

"Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse"
Eikös tämäkini jo tullut selväksi.

Se kauppias (Esko) olis voinut sulle sanoa että ne on loppu... siinähän olisit ollut... mutta ei, hän näki vaivan kun oli sulle moisen luvannut ja käänsi kiven... ja vieläkin kehtaat valittaa?

Hei that's life. Niinku todettu, jos odottaa yritykseltä palvelua mikä ei kuulu liiketoimintaan (kuljetus tässä tapauksessa) on myös varauduttava odottamaan että myyjällä on päätoiminnan ohella joskus aikaa se mopo viedä. Muuten saapi hoitaa itse moponsa kuljetuksen. Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse. Mä en ymmärrä tollasta vitun winettämistä että kaikki pitäis tehdä puolesta. Varmaankin taas näitä kultalusikkaperseessä-tyyppejä...
Kuten sanottu, yllättäviä asioita voi tulla. Pakkoko se mopo on ostaa just sillon kun kaikki muutkin sen haluaa....  
confused_orig.gif
Kuvittelis silloin osaavan varautua... Ja joustaa itsekkin tilanteen mukaan... Tää on näitä shit happends-tyyppisiä juttuja...

Voi *elevetti. Eipä tule ainakaan tuommoisella asenteella varustetulta myyjältä minulle pyörää. Jos moisen vuodatuksen itkis vaikka kaverilleen saunassa tai eukolle makuukammarissa, niin ok, mutta että asiakkaalle yleisellä foorumilla. Ei hyväpäivää...
033102ass_1_prv.gif

Tiukkaahan se yrittäjällä tekee (itsekin olen), mutta ei noin asiakkaalle purkaannuta.
Ja koitan kiiruussa vastailla yhä.

Taisin olla lapsellinen/hyväuskoinen/vain liian vittuuntunut/tmv.
kun oletin edes jonkinlaista pahoittelua asian tiimoilta (missään vaiheessa ei ole tullut mitään pahoitteluja) ja kuulla miten homma nyt hoidetaankin ryhdikkäästi tästä loppuun, sitä ryhtiliikettä kun ei tuntunut muuten tulevan.
Ja lopussa olisin saanut tänne kirjoittaa: No aina en mene kaikki putkeen, mutta loppu hyvin... ja hymiö

Se kauppias (Esko) olis voinut sulle sanoa että ne on loppu... siinähän olisit ollut... mutta ei, hän näki vaivan kun oli sulle moisen luvannut ja käänsi kiven... ja vieläkin kehtaat valittaa?
loppu... ja sitten Esko olisi joutunut syömään sanansa, pettämään lupauksensa, saanut yhden ei-tyytyväisen asiakkaan tai ehkä menettänyt asiakkaan?

Kyllä mä muuten arvostin Eskon tonkimisia silti.

033102ass_1_prv.gif

Ja koitan kiiruussa vastailla yhä.

Taisin olla lapsellinen/hyväuskoinen/vain liian vittuuntunut/tmv.
kun oletin edes jonkinlaista pahoittelua asian tiimoilta (missään vaiheessa ei ole tullut mitään pahoitteluja) ja kuulla miten homma nyt hoidetaankin ryhdikkäästi tästä loppuun, sitä ryhtiliikettä kun ei tuntunut muuten tulevan.
Ja lopussa olisin saanut tänne kirjoittaa: No aina en mene kaikki putkeen, mutta loppu hyvin... ja hymiö
Etköhän sä sen mopos kuule saa...

Musta palaute oli varsin asiallinen, kun ottaa huomioon tähän topicciin toisena kirjoitetun viestin.

Ja kuten moto-guppe jo tuolla jossain totesi, niin ilmeisesti muut maahantuojat eivät tollaista fillaria pystyneet enää järkkäämään? Ja kun joku kirjoitti että senkun soittaa tukkuun ja tilaa. Kai niillä muillakin maahantuojilla noi tukkujen numerot on?

Luultavasti tässäkin tapauksessa firma on oikeasti taas vaihteeksi nähnyt vaivaa että ko. mopo on saatu edes matkalle Suomeen päin. Tiedä sitten mistä onnistunut sen kaivamaan.

Mielestäni on oikeasti moto-guppen kannalta harmi, että aikataulut on kusseet, ja kauppias ei ole ehtinyt mopoa oikeaan paikkaan kuljettamaan. Välillähän noita sattuu, ei kaiketi voi mitään. Enkä yhtään ihmettele että firman ollessa noin vuoden ikäinen, ei kaikki rutiinit vielä toimi aivan täydellisesti. Ja myös takuukorjaukset on sellainen juttu, jotka vain pitää tehdä, kuten enzo jo kirjoittikin. Ehtii taikka ei, ne vain on tehtävä.

Itse olen kaksi pärrää, viime kesänä ja tänä talvena, ee-speedistä ostanut. Kumpikin tapaus niistä mennyt ihan putkeen. Ja kummallakin kertaa itsellä oli hirveä kiire saada pyörä kilpiin, ja sitten ajeltiin miljoonaa katsastuskonttoreilla ja takasin. Kummassakin näistä tapauksista Enzo kyllä pystyi joustamaan aivan käsittämättömästi.

Viime kesänä kun pikkugiksulla lähdin rajamäeltä, taisi kello olla jotain 11 illalla. Herra kokoili siinä vielä fillareita luovutuskuntoon. Eli ei ainakaan voi yrittämisen/viitseliäisyyden puutteesta morkata. Aina vaan kaikki ei mene ihan putkeen, harmi moto-guppelle.

Mut jee, ilmeisesti moposi nyt valmis, bussiin, tunnin istuminen, ja aja se tänään sieltä takasin. Eiköhän maailma maistu taas vähän paremmalta... Lähde Rajamäeltä vielä suoraan pohjoiseen, Lopen suuntaan, niin matkalla muutama loistava mutkapätkä.

062802jumpie_prv.gif

Kuten sanottu, yllättäviä asioita voi tulla. Pakkoko se mopo on ostaa just sillon kun kaikki muutkin sen haluaa....
confused_orig.gif
Kuvittelis silloin osaavan varautua... Ja joustaa itsekkin tilanteen mukaan... Tää on näitä shit happends-tyyppisiä juttuja...
Niin, tässähän on JO joustettu ties miten paljon ja odoteltu. En minäkään lupaa kuita taivaalta, koska en sellaisia lupauksia pysty pitämään. Sen sijaan lupaan asioita jotka ehdin tehdä. Turha sitä on selitellä ja vikistä, jos on hankkinut itse itselleen liikaa puuhaa.

Edes kauppiasta kukaan ei pakota myymään, jos tuotetta ei ole. Ainiin, siinä tulee mukaan se pieni juttu kuten raha. Eiköhän se kauppias saa provikkansa ja eiköhän se ole se syy miksi miksi niitä mopoja tähän maahan tuo. Ei suinkaan Hyvää Hyvyyttään, jotta asiakas on onnellinen..

Kumma juttu, että suurimmassa osassa muita mopoliikkeitä on tarvittava määrä henkilökuntaa, jotta voivat luvata asioita ja pitääkin lupauksensa! Ilomielin kannan euroni vastaisuudessakin näihin liikkeisiin.

Back