• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

EBC HH-sintteripaloista kokemuksia

Pistelin lauantai iltana mopoon jarruihin EBC-HH Siintteripalat eteen ja taakse samalla kun tarkistin jarrujen toiminta kuntoisuuden.Samalla putsailin ja huoltelin kamat paraati kuntoon.
Muutaman satakilometriä niillä ajelleena tuntuu toimivan katu käytössä todella hyvin, ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä että oli oikein heittää  TOCIKO TOYS orggis palat pois eli roskiin niin muuten saakos sinne laittaa Japanilaista ongelmajätettä jarrutuntuma parempi kylmänä ja lämpimämpänäkin mitä nyt kadulla jarruja voi hehkuttaa ei tietoa miten toimii radalla OLEN MIELESTÄNI HANKKINUT OIKEAN TUOTTEEN.......... COMMENTS............EI LIIAN KOVAT PALAT VAKIOLEVYILLE
ps olisin laittanut punosletkut kiinni mutta ei ollut riittävän hyvää jarrunestettä tarpeeksi, vaihdoin vain uudet mobil dot 4. Punos letkut kadulla ei paljon jarrutuntumaa vielä yksin lisää niin täytyy noi hifistely hommelit hoitaa toisella kertaa
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Buelissa tuntuu olevan sinttereillä jopa välillä liian pitävät jarrut, kun tahtoo perää tarjota ylös. Ikävää, vai mitä...

Hyvät on ollu ja ens kerralla tarkotus olis koitella EBC:n EPFA paloja. Maksaa aika hapokkaat 86e per levy mutta menkööt...
smile_org.gif

Mä laitoin joskus jotkut EBC sintteripalat. Jarrut vinku niin perkeleesti aina (ei auttanut vaikka olis jarrutellut kovemmin). Mut kai niitä on eri malleja..

Kyl kawan vakiopalat pitäis olla hyvät, on niillä kilpaakin ajettu.

Mulla ainakin tellun jarrut päivittyi uudelle asteelle noilla hh paloilla, tuntuma ja teho on ihan eri luokkaa. Päivitys jatkuu keulakonversiolla radiaalijarruihin....

Kevääntullen vaihdoin Brakinging palat pois (ruostutti levyt kuopille kuivassa ja lämpimässä tallissa).

EBC HH tilalle - hyvät tuntuu olevan, pitoa ja tuntumaa ihan kivasti kylmästä lähtien. Radalle pääse vasta vähän myöhemmin mut kadulle ainakin oivalliset.

Mä laitoin joskus jotkut EBC sintteripalat. Jarrut vinku niin perkeleesti aina (ei auttanut vaikka olis jarrutellut kovemmin). Mut kai niitä on eri malleja..
Sama täällä, vinkuu ärsyttävästi. Aluksi purivat kyllä hyvin, mutta toi alun hyvä purenta heikkeni huomattavasti lyhyessä ajassa.
Noissa mun paloissa oli mainos/merkintä uusi seos. En tosin tiedä ollenkaan et milloin toi on tullu, sehän voi olla joskus 10v sit ollu uus.
tosin paloissa saattaa olla sama kuin renkaissa, et vaikka malli pysyy samana, niin siihen tehdään pieniä muutoksia vuosien saatossa.

Ainakin väärä sisäänajo aiheuttaa tuota vinkumista (lasittuminen). Radalla käyminen autto mulla ainakin siihen.
smile_org.gif

Sen jälkeen seuraava setti paloja menossa ja oikeaoppisen sisäänajon jälkeen ei ole ääntelyongelmaa esiintynyt.

Ihan ok palat nuo on. Paremmat kuin orggikset, huomaa kyllä heti ajossa. Jos haluat parhaat niin brembon SA katu tai SC katu/kisapalat... Tautisen hyvät palat. Orkkis levyillä toimivat erinomaisesti kylmänäkin. Brembon kilikali levyillä vaativat pari pikku puristusta pohjalle ja sitten purevat kuin tauti.

Mun mielestä nuo palat on ykkös jarrupäivitys kaikkiin japsikyykkyjen keskinkertaisiin jarruihin. Selvästi eniten heti tuntuvaa parannusta vakioihin tulee noilla. Jopa enemmän kuin levyjen tai jarrusylinterin vaihdolla sitten myöhemmin...

Ainakin väärä sisäänajo aiheuttaa tuota vinkumista (lasittuminen). Radalla käyminen autto mulla ainakin siihen.
smile_org.gif

Sen jälkeen seuraava setti paloja menossa ja oikeaoppisen sisäänajon jälkeen ei ole ääntelyongelmaa esiintynyt.
Moikka olen samaa mieltä, että kun laittaa uudet palat huom hieman alkuperäistä kovemmat ja tekee jarruihin hyvän huollon alkaa palojen sisään ajo.ei saisi paastää heti alkuun kuumeneen liikaa niin palat hioo levyä hieman uuteen uskoon hieman myöhemmin tasaisen melko rauhallisen ja nopean ajelun jälkeen plat ja levyt asettuvat niin silloin voi alkaa niiden tositoimivuutta testaamaan  joka jälkeen ei missään paloissa pitaisi vinkunaa kuulua jos kaikki on oikein tehty ja levyt kunnossa.Joskus paloihin jäätehtaalla jotain liian kovaa pikku pala sitten vinkuu aina uudesta siihen asti kun et enään jaksa kuunnella ja vaihdat koko jarrusetin uuteen levyt, palat. Jos ostaa oikein NK. kunnonpalat vakio levyille niin levyt ennemmin lasittuu kuin palat tarkoitan pääasiassa rata ajoon tarkoitettuja racing paloja jotka streetrace miehelle ei ole hyvät jopa EBC HH-SINTTERIPALAT SILITTÄÄ LEVYYN AIEMMIN TULLEITA MAHDOLLISIA URIA JO MUUTAMAN ESIMMÄISEN JARRUTUKSEN JÄLKEEN MIELESTÄNI KESKIVERTOA PALJON PAREMMAT SUPER-BIKE PALAT
Terveisin            ps. Kokoajan jarru tuntuma paranee ainakin näin alkuun mitenhän sadesäällä käy........
062802moto_prv.gif
e n kyllä itse laittaisi takaisin orggispaloja vaikka niillä ajettais kilpaa vieläkin kts.aiemmat kommentit............
sport05.gif

Ainakin EBC:n palat ajetaan sisään niin, että ensimmäisen 150km aikana pitäisi olla mahdollisimman paljon suht teräviä jarrutuksia. Etenkin moottoritie / maantie / rauhallinen kaupunkiajelu on pahasta.

Asiaa voi nopeuttaa esim. vetämällä 40-60 jarrutusta 100km/h -> 60km/h tms. (levyjen sisäänajo-ohje).

Viime lauantaina tuli vaihdettua HH palat. Nyt ajellut ja jarrutellut aika rauhallisesti. Pitoa tuntuu löytyvän paljon enemmän kuin vanhoista paloista. Pari kertaa vinkassut kun jarrutellut matelu vauhdissa. Ens viikolla siite radalle testaamaan kunnolla. Mutta vielä ainakin ollut tyytyväinen
smile_org.gif

Ainakin EBC:n palat ajetaan sisään niin, että ensimmäisen 150km aikana pitäisi olla mahdollisimman paljon suht teräviä jarrutuksia. Etenkin moottoritie / maantie / rauhallinen kaupunkiajelu on pahasta.

Asiaa voi nopeuttaa esim. vetämällä 40-60 jarrutusta 100km/h -> 60km/h tms. (levyjen sisäänajo-ohje).
JUURI NIIN LYHYITÄ JA TERÄVIÄ ALKUUN  THATS RIGHT
062802moto_prv.gif

MUTTA JOS TOTTA PUHUTAAN NIIN SINTTERIT EI LASITU...
HYVÄ LYHYT OIKEAOPPINEN NEUVO
062802moto_prv.gif
talktohand.gif
ei kai.. pitäis ainakaan siis lasittua

Eiköhän noi kympin ajetut EBC:n levyt jaksa vielä aika monet palat. Takana menee tavalliset palat, jarruun kun kosketaan vasta suoja-alueella...
lookaround_orig.gif

Eiköhän noi kympin ajetut EBC:n levyt jaksa vielä aika monet palat. Takana menee tavalliset palat, jarruun kun kosketaan vasta suoja-alueella...
lookaround_orig.gif
Niillä menee pitkät pätkät, mutta ,takajarru tityissä tilanteissa stabiloi menoa kivasti ja olis kiva että takana on hyvä ja tasinen jarrun tuntuma tiedät mitä tarkoitan terveisin
062802moto_prv.gif

Tuskin muutenkaan ajelet vain radalla

Back