Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, turhuuksien turhuus ja kaikki turhuus. Ikävä vaan, että taisit olla oikeassa ja minä väärässä.Turhahan tuosta väitellä jos lakimuutos kerran tullut ja hyvä niin jos näin on. Aivan turhaahan toi katsastaminen oli!
Jep, juuri näin!Joo, turhuuksien turhuus ja kaikki turhuus. Ikävä vaan, että taisit olla oikeassa ja minä väärässä.Turhahan tuosta väitellä jos lakimuutos kerran tullut ja hyvä niin jos näin on. Aivan turhaahan toi katsastaminen oli!![]()
Ei ole lakimuutosta, ei. Jos olisi, kyllä AKE siitä tietäisi. Mutta kun äsken sain sieltä vastauksen ihan riittävän korkealta taholta ja siinä sanottiin näin: "Moottoripyörien rakennemuutospäätöksen mukaan moottoripyörien pakoputkiston ja äänenvaimentimien muutokset on aina muutoskatsastettava. Kyseisen päätöksen löydät osoitteesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19920332
Valitettavasti katsastustoimipaikka näyttää antaneen asiassa virheellistä tietoa."""
Asiasta ei kannattane enää väitellä?
No enpä minä ainakaan löytäny tuolta finlexin sivuilta mitään muutosta tuohon lakiin..Joo samaa vanhaa tarinaa. Muistaakseni tuo lainmuutos tuli voimaan syksyllä 2007.
Et niin, koska sitä ei ole tullut (vielä). Yllä mainitussa päätöksessä sanotaan seuraavaa:No enpä minä ainakaan löytäny tuolta finlexin sivuilta mitään muutosta tuohon lakiin..Joo samaa vanhaa tarinaa. Muistaakseni tuo lainmuutos tuli voimaan syksyllä 2007.![]()
sanoi:11 §
Muutoskatsastus
1. Muutettu moottoripyörä on esitettävä ajoneuvojen katsastuksesta annetun asetuksen (843/89) 22 §:n mukaisesti muutoskatsastukseen, jos rekisteriin merkityt tiedot ovat muuttuneet tai jos moottoripyörään on tehty edellä 2, 3, 5-7 taikka 9 §:ssä tarkoitettuja muutoksia.
Löytyykö tästä mustaa valkoisella? Mikä on riittävän vanha?Paitsi jos on riittävän vanha pyörä, ei E-merkkejä tarvita.
No tuo on kyllä se sama asetus, johon aiemmin on viitattu....LMp 7§ muistaakseni tuolla oli jotakin asiasta.
=pykala&search[all]=&search[any]=&search[phrase]=moottoripy%C3%B6r%C3%A4&search[without]=&search[type]=tekstihaku]-KLIK-
ja käsittääkseni on edelleenkin voimassa.
niimpä oli...sama löyty jo tuolta..poistinpa mokoman toiston..No tuo on kyllä se sama asetus, johon aiemmin on viitattu....LMp 7§ muistaakseni tuolla oli jotakin asiasta.
=pykala&search[all]=&search[any]=&search[phrase]=moottoripy%C3%B6r%C3%A4&search[without]=&search[type]=tekstihaku]-KLIK-
ja käsittääkseni on edelleenkin voimassa.
Toki on mahdollisuus...Loistavaa keskustelua.![]()
Voisiko joku ottaa kantaa tuohon minun ensimmäisen viestin tilanteeseen?
Eli onko minulla mitään mahdollisuutta saada valmistajan mukaan laillista putkea muutoskatsastettua Suomessa?
Putkistossa siis ei ole E-merkintää missään ja BSAU 193*/T2 löytyy väliputkeen tungettavan huilun kyljestä.
Tuo ei ole luettavissa ellei putkea irroita. Lue myös toinen viestini ajatuksella ennen kuin puklautat hätäisen kommenttisi. Kiitos.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021257Löytyykö tästä mustaa valkoisella? Mikä on riittävän vanha?Paitsi jos on riittävän vanha pyörä, ei E-merkkejä tarvita.
Kiitos, eli ilmeisesti tossa omassa rouskussa ei tartte mokomista piitata.<a href="Tässä" target="_blank">http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021257</a>Löytyykö tästä mustaa valkoisella? Mikä on riittävän vanha?Paitsi jos on riittävän vanha pyörä, ei E-merkkejä tarvita.
Jos pyörän omien putkien asentamisen aikaan ei ole harrastettu E-hyväksyntöjä, ei niitä myöskään jäljestä päin vaadita.
Mitä siitä sitten saa? rikesakon?Kiitos.
Tässä on monta ongelmaa.
Kannattaako ostaa lailista putkistoa jos täällä siitä saa silti sakot, ja katsastus ei onnistu?
Katti on jo aijemmin ja tuo merkintä kuulemma takaa että äänet on laillisella tasolla.
Eli pitääkö minun asentaa tuo putki konttorilla että inssi ehtii vilkaista merkinnän?![]()
Yritin kysellä valmistajalta Englannista tarvittaavaa dokumenttia mutta siellä vaan ihmetellään ja vakuutellaan ettei mitään papereita tarvita.![]()
Jos asiaa on noin vaikea ymmärtää nii lue hitaasti vaikka pelkästään yusub:in viestit...Mitä siitä sitten saa? rikesakon?
Voi kyynel.![]()
Noh, enkelsmanni varmaan vetää vähän kotiin... heillä kelpaa joko E-hyväksyntä tai sitten oma Brittish Standard (linkki), rakastavat kovin noita omiaan ja haluaisivat että muutkin niitä käyttäisivät kuten tummamuttereitaKiitos.
Tässä on monta ongelmaa.
Kannattaako ostaa lailista putkistoa jos täällä siitä saa silti sakot, ja katsastus ei onnistu?
Katti on jo aijemmin ja tuo merkintä kuulemma takaa että äänet on laillisella tasolla.
Eli pitääkö minun asentaa tuo putki konttorilla että inssi ehtii vilkaista merkinnän?![]()
Yritin kysellä valmistajalta Englannista tarvittaavaa dokumenttia mutta siellä vaan ihmetellään ja vakuutellaan ettei mitään papereita tarvita.![]()
Jostain pitää vaan löytää dokumentti joka kertoo, että BSAU 193*/T2 on yhtenevä EU direktiivin 97/24/EC kanssa..Yritin kysellä valmistajalta Englannista tarvittaavaa dokumenttia mutta siellä vaan ihmetellään ja vakuutellaan ettei mitään papereita tarvita.![]()