• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Duke 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No vittu kun ei keuli kaasusta kakkosella. Ajatellaan vaikka alastaron pääsuoran alussa olevaa mutkaa.
Sen mitä ite opiskellut rivikoneen jälkeen keulimista v2:lla niin kierrokset saa olla 4000 paikkeilla ku aletaan hyttiä nostaan. Jos on 6000 jo kierrokset niin ei nouse.

Itellä ei nouse pelkällä kaasun käännöllä vaan pikku pumppauksen vaatii, että kiipee kakkosella pystyyn. Ja silloinkin se nousee helkkarin herkästi ylös.
Helpompi hytitellä tuo peli on kuin faitteri 636 kawa. Vaikka on akseliväliltään pitempi ja niin rujosti keulapainoisempi. Rajotin hakkaa vaan niin hiton tiuhaan.

sanoi:
http://www.youtube.com/watch?v=1K6ia9fkCtk

Voi voi.  Ottaako koville, kun omistamaasi mopoon kohdistetaan palautetta joka poikkee markkinavoimien luomasta kuvasta. En mä jaksa enää.  Enkä ole edelleenkään väittänyt, että toi ei keulis.  Luulin vaan, että se olis herkempi nostamaan etusta.  No eipä toi mikään kauhee tykki ole, mutta hauska mopo, ei siinä mitään.  Saman on kyllä useampi superin omistanut kaverikin todennut. Siitä ei vissiin saisi kirjoittaa.

sanoi:
Itellä ei nouse pelkällä kaasun käännöllä vaan pikku pumppauksen vaatii, että kiipee kakkosella pystyyn. Ja silloinkin se nousee helkkarin herkästi ylös.
Helpompi hytitellä tuo peli on kuin faitteri 636 kawa. Vaikka on akseliväliltään pitempi ja niin rujosti keulapainoisempi. Rajotin hakkaa vaan niin hiton tiuhaan.

Kuullostaa tutulta. 636 kawasta taitaa puuttua sitä vääntöä, mikä sitten 9R:ssä jo helpotti hommaa kovasti.

No vittu kun ei keuli kaasusta kakkosella. Ajatellaan vaikka alastaron pääsuoran alussa olevaa mutkaa.  Jos siihen voi vakiolla superilla avata kaasun kakkosella ihan miten tykkää eikä nokka edes yritä nousta missään kohtaa, voidaan mielestäni todeta, että toi vessa ei keuli ihan kauhean herkästi.  Varmaan tapeilla seisomalla nousee joo, mutta niin tekee moni muukin mopo.  Saa sen ylös kun antaa runtua ja livauttaa kytkintä, mutta jos vertaa vaikka hypermotardiin, ne ovat aivan eri maata.  Vanha supersportti ducatikin nosteli nokaa ihan samaan tahtiin kuin superduke.  9R kawa keuli todella paljon helpommin puhumattakaan Duke II tai S4R monsterista.  Noilla pikku livautus kykällä ja johan oli nokka ylhäällä.  

En edelleenkään väitä, ettei toi keulis, mutta vastoin yleistä käsitystä, se ei tosiaankaan lähde mitenkään herkästi kiipeämään pystyyn.  Vahingossa ei millään. Juuri tuon keulimisen osalta odotin, että toi olis varsinainen eläin menemään hytti ylhäällä, mutta sitä se ei ole.  Eihän se sinänsä mikään ihme oo.  Kone on tosi alhaalla ja edessä.   Mä tykkään semmosesta moposta jolla se nokka nousee aina puolivahingossa kiihdyteltäessä. Sitä ei superi tee.  Eikä tarviikkaan.  Se on muuten ihan hiton hauska.  Sanotaan, että jos ja kun tohon saa lisää runtua sinne 5-7krpm seutuville siitä tulee varmaan semmonen , mitä haluan.  Täytyy vähän tutkailla tuota sytkäpuolta ja soppia josko sille vielä syksyllä vähän tekis jotain.

Edit:
Kerroit että mopossas on vain 40 takaratas. Ootko ihan varma ettei eturattaana oo sen kaverina piikin vakiota pienempi?  Musta vähän vaikutti siltä, että vakion eturattaan kanssa ei alkuperäinen ketju edes riitä, jos takana on 40 piikkinen ratas. Tuo omakin mopo muuttaisi varmasti aika lailla vielä luonnettaanjos taakse vaihtaisi sen 40 piikkisen. Veikkaan että sitten se alkais olla aika levoton nokan nostaja.  Täytyy varmaan koittaa.

Oon samoilla linjoilla tässä koskien SDukea. En tiedä pitäisikö sitten keulimiseen olla elopainoa enemmän, olisiko sellainen +100kg riittävästi?  
biggrin.gif

Mulla on ainakin nyt niin tasainen teho ja vääntökäyrä SDukessa, että ehkä jopa vakiona oli helpompi nostella 2.:lla.

Ehkä paras ja rajuin härveli keskikierrosalueelta, millä ite olen ajellut oli Monster S4RS race eculla ja Termeillä. Kolmosellakin alkoi nostamaan ja venytti ranteita niin p....leesti.

Voi voi.  Ottaako koville, kun omistamaasi mopoon kohdistetaan palautetta joka poikkee markkinavoimien luomasta kuvasta. En mä jaksa enää.  Enkä ole edelleenkään väittänyt, että toi ei keulis.  Luulin vaan, että se olis herkempi nostamaan etusta.  No eipä toi mikään kauhee tykki ole, mutta hauska mopo, ei siinä mitään.  Saman on kyllä useampi superin omistanut kaverikin todennut. Siitä ei vissiin saisi kirjoittaa.
Eihän täällä kukaan mitään moittimista olekkaan kieltänyt. Kuitenkin tässä on lähtökohtainen "vika ja huonous" se että SINÄ et saa sillä keulaa ylös kaasulla ja muut saa niin tokko siinä kohtaa mopossa vikaa on. (tokihan vehkeet on aina paskoja jos itse ei osaa käyttää niitä) Se on monta kertaa todistettu että Dukekin on nopea oikeissa käsissä joten varmaan kannattas sinunkin alkaa miettimään onko tämä sinun mainitsema tehottomuus kakkosella lähtöisin penkin alta vai päältä  
033102bebe_1_prv.gif

sanoi:
Se on monta kertaa todistettu että Dukekin on nopea oikeissa käsissä joten varmaan kannattas sinunkin alkaa miettimään onko tämä sinun mainitsema tehottomuus kakkosella lähtöisin penkin alta vai päältä  

Mites tää nopeus tähän liittyi? Kyllä mä tolla kohtuu kovaa oon vedellyt radalla nopeassa ryhmässä eikä ohittajia oo jokapuolelta painellut ohi. Siinäkin tulee vaan rajat vastaan kun yks ja toinen osa raapii maata. Nopea se silti on nakuksi. En ole edelleenkään sanonut, etten saisi kakkosella keulaa ylös.  Se vaan vaatii kytkintä tai kikkailua painonsiirron kanssa. Sitä en osannut odottaa tuolta.

Mitä tehottomuuteen tulee, niin mikäs sille teet jos torvi on selällään, eikä se siltikään mee tarpeeksi. Silloin on kuskilla keinot vähissä. Oli muuten hauska fiilis kun Alastaron pääsuoran alussa käänsin torven auki ja ladoin pykäliä minkä kerkesin. Takaa tuli kilogikseri ja se meni ohi niin ettei olis rekisterikilpeä edes ehtinyt lukea. Siinä alkoi konkretisoitua tää kilokyykyt vs. muu maailma
biggrin.gif
Kyllä ne vaan menee ihan saakelisti.

sanoi:
Se on monta kertaa todistettu että Dukekin on nopea oikeissa käsissä joten varmaan kannattas sinunkin alkaa miettimään onko tämä sinun mainitsema tehottomuus kakkosella lähtöisin penkin alta vai päältä  

Mites tää nopeus tähän liittyi? Kyllä mä tolla kohtuu kovaa oon vedellyt radalla nopeassa ryhmässä eikä ohittajia oo jokapuolelta painellut ohi. Siinäkin tulee vaan rajat vastaan kun yks ja toinen osa raapii maata. Nopea se silti on nakuksi. En ole edelleenkään sanonut, etten saisi kakkosella keulaa ylös.  Se vaan vaatii kytkintä tai kikkailua painonsiirron kanssa. Sitä en osannut odottaa tuolta.  

Mitä tehottomuuteen tulee, niin mikäs sille teet jos torvi on selällään, eikä se siltikään mee tarpeeksi. Silloin on kuskilla keinot vähissä.  Oli muuten hauska fiilis kun Alastaron pääsuoran alussa käänsin torven auki ja ladoin pykäliä minkä kerkesin.  Takaa tuli kilogikseri ja se meni ohi niin ettei olis rekisterikilpeä edes ehtinyt lukea. Siinä alkoi konkretisoitua tää kilokyykyt vs. muu maailma
biggrin.gif
Kyllähän se niin on, että kyykyt menee ihan omaa vauhtiaan tuolla radalla nuilla suorilla, kuten menevät myös mutkissa. Kyykyllä taas ei mielestäni tee hevon h*lvettiä kadulla, kun taas SuperDukella siellä vielä jotain tekee. Tuo pyörä kun ei ole missään varsinaisesti erityisen hyvä, vaan tekee vähän kaikkea kohtalaisen hyvin
smile_org.gif
Edelleenkin mielestäni paras pyörä mitä tällä hetkellä on markkinoilla semmoiseen käyttöön mihin itse pyörää tarvitsen.

Tuohon keulimisherkkyyteen itselläni vaikutti eniten välitykset, mutta sinulla varmaan sitä herkkyyttä myös vähentänyt tuo ajoasennon muutos (matalampi tanko), joka tuo painoa enemmän eteen.

Itsellä nyt etsinnässä tosiaan matalampi tanko myös.. LSL Flatbar taitaa olla matalin korotukseltaan 50mm kotarin oma on 70 mm muistaakseni. Käsittääkseni Streetfighterin tanko olisi jopa 30 mm.

Tiedä häntä.. etsintä jatkukoon
smile_org.gif

Mitä tehottomuuteen tulee, niin mikäs sille teet jos torvi on selällään, eikä se siltikään mee tarpeeksi. Silloin on kuskilla keinot vähissä.  Oli muuten hauska fiilis kun Alastaron pääsuoran alussa käänsin torven auki ja ladoin pykäliä minkä kerkesin.  Takaa tuli kilogikseri ja se meni ohi niin ettei olis rekisterikilpeä edes ehtinyt lukea. Siinä alkoi konkretisoitua tää kilokyykyt vs. muu maailma
biggrin.gif
Tuo tehottomuus varsinki radalla on kyllä ihan totta ison Duken kohdalla. Kyllä sillä vielä kusiaisten mukana mutkan ulostuloissa pysyi, mutta tonnareille ei enää ole mitään jakoa. Ja kakkosella tosiaan pystyy kiihdyttämään ihan huoletta torvi auki ilman huolta, että keula karkailisi paria senttiä enempää tiestä irti. Kyllähän se keulaa nostaa vielä nelosella ja kuuleman vitosellakin jos osaa, mutta kakkonen muistaakseni oli isoin pykälä, jolla sai nousemaan ilman kytkintä meikäläisen taidoilla vakioväleillä.

biggrin.gif
Tuo tehottomuus varsinki radalla on kyllä ihan totta ison Duken kohdalla. Kyllä sillä vielä kusiaisten mukana mutkan ulostuloissa pysyi, mutta tonnareille ei enää ole mitään jakoa. Ja kakkosella tosiaan pystyy kiihdyttämään ihan huoletta torvi auki ilman huolta, että keula karkailisi paria senttiä enempää tiestä irti. Kyllähän se keulaa nostaa vielä nelosella ja kuuleman vitosellakin jos osaa, mutta kakkonen muistaakseni oli isoin pykälä, jolla sai nousemaan ilman kytkintä meikäläisen taidoilla vakioväleillä.
Itsellä ainakin oma asento vaikuttaa tuohon hirveästi, jos kassit on 5 cm tankista, niin nousee kaasusta 2 vaihteella, muuten kytkimellä.

sanoi:
SuperDukella siellä vielä jotain tekee. Tuo pyörä kun ei ole missään varsinaisesti erityisen hyvä, vaan tekee vähän kaikkea kohtalaisen hyvin  Edelleenkin mielestäni paras pyörä mitä tällä hetkellä on markkinoilla semmoiseen käyttöön mihin itse pyörää tarvitsen.

Tää on ihan totta.  Näppärä peli toi on.  No kyllä mä mielummin hypermotardilla ajaisin, mutta se nyt menee "hieman" eri budjetissa. Omat renthall fatbarit ostin motonetista. En edes tiedä mikä taivutus niissä on, mutta ihan soppelit oli. Ainakin reilusti paremmat kuin alkuperäiset. Vastaohjaus tuli todella paljon herkemmäksi. Enää ei myöskään tartte viedä painoa eteenpäin kun ajaa kurviin sisään. Ruoto on valmiiksi oikeassa kohdassa.

sanoi:
SuperDukella siellä vielä jotain tekee. Tuo pyörä kun ei ole missään varsinaisesti erityisen hyvä, vaan tekee vähän kaikkea kohtalaisen hyvin  Edelleenkin mielestäni paras pyörä mitä tällä hetkellä on markkinoilla semmoiseen käyttöön mihin itse pyörää tarvitsen.

Tää on ihan totta.  Näppärä peli toi on.  No kyllä mä mielummin hypermotardilla ajaisin, mutta se nyt menee "hieman" eri budjetissa. Omat fatbarit ostin motonetista. En edes tiedä mikä taivutus niissä on, mutta ihan soppelit oli. Ainakin reilusti paremmat kuin alkuperäiset.
Hypermotard olisi kyl ihan makea peli, mutta joku siinä itellä ahdisti kun kävin kokeilemassa. Osittain varmaan se vielä vähäisempi teho mitä SD:ssä on, mutta nuita taasen kompensoi painoero ja välitykset.

Kaikista näistä kivan saa kun värkkää ja rakentaa/rakennuttaa mieleiseksen
smile_org.gif

Voi voi. Ei ota koville, ei ollenkaan. En enää edes omista Super Dukea. Pari viikkoa sitten myin, kun ei enää aika riittänyt moottoripyöräilyyn. Ehkä taas ensi kesänä tai seuraavana, nyt kotimopona 525 SX Racing ja sekin keulii pelkällä kaasulla, kaikilla neljällä vaihteella, soralla ja pellolla.
biggrin.gif

Kommenttini perustuvat puhtaasti omiin kokemuksiini Super Dukesta, ei mielikuviin. Ja kokemukseni Super Dukesta poikkeavat ilmeisen paljon omistasi.  
wink.gif

Eihän täällä kukaan mitään moittimista olekkaan kieltänyt. Kuitenkin tässä on lähtökohtainen "vika ja huonous" se että SINÄ et saa sillä keulaa ylös kaasulla ja muut saa niin tokko siinä kohtaa mopossa vikaa on. (tokihan vehkeet on aina paskoja jos itse ei osaa käyttää niitä) Se on monta kertaa todistettu että Dukekin on nopea oikeissa käsissä joten varmaan kannattas sinunkin alkaa miettimään onko tämä sinun mainitsema tehottomuus kakkosella lähtöisin penkin alta vai päältä  
033102bebe_1_prv.gif
Tätähän minäkin...
wink.gif

sanoi:
Helpompi hytitellä tuo peli on kuin faitteri 636 kawa.

Kuullostaa tutulta.  636 kawasta taitaa puuttua sitä vääntöä, mikä sitten 9R:ssä jo helpotti hommaa kovasti.
Lähinnä ajoin kirjoituksella takaa sitä, että kierrokset on oltava kohtuu alhaalla, että saa kiipeämään pystyyn.

Kwakassa oli joo väännön puutetta, mutta kierrokset kohalleen 9tonniin ja kraana auki pumpun kera niin kiipes sekin ylös. R4 keulitaan teholla, v2:sta väännöllä.

Onko kukaan selvittänyt että minkälaiset vastukset tuossa motohooliganin eliminaattorissa on? Ei tarvis lähteä tilailee ku tietäs mitkä satiaiset ninne tökkäis. Lätkät nyt löytyy mistä vain. Mitä merkirystä niillä "perhoslätkillä" on mitä siellä kaupataan?

Onko kukaan selvittänyt että minkälaiset vastukset tuossa motohooliganin eliminaattorissa on? Ei tarvis lähteä tilailee ku tietäs mitkä satiaiset ninne tökkäis. Lätkät nyt löytyy mistä vain. Mitä merkirystä niillä "perhoslätkillä" on mitä siellä kaupataan?
Ne loiventaa sitä nykimistä. Eliminaattorista ei mitään hajua, mitä piti sisällä
biggrin.gif

Ne on niitä vastuksia, joilla lambdat tai sassin saa pois pelistä niin, ettei vikavalo pala.  Jos en nyt ihan väärin muista niin ne taitaa saada kyllä Tune ecullakin pois päältä. Kakkosläppien vaihto pitäis vaikuttaa myös jonkinverran kaasuun vastaamiseen. Tune ecu kannattaa kyllä imuttaa läppärille ja hommata se kaapeli. Saa vaikka läppärungotkin synkattua, kun on mappimittarit läppärillä.

Mites tää nopeus tähän liittyi? Kyllä mä tolla kohtuu kovaa oon vedellyt radalla nopeassa ryhmässä eikä ohittajia oo jokapuolelta painellut ohi. Siinäkin tulee vaan rajat vastaan kun yks ja toinen osa raapii maata.
kai tähän nyt omakin lusikka täytyy soppaan työntää. Ihan mielenkiinnosta aloin miettimään et kuinkas kovaa sitä dukea siellä radalla viedäänkään kun alkaa koneenposket kulumaan.

Kattelin videopätkää alastarosta kotisivuiltasi ja näytti n.1:40 aikoja kello keräävän (siis se tallenteen oma ei mikään sadasosan tarkka) ja älkää ampuko jos päässäni laskin 10 sekkaa pieleen...  jollei ajat tuosta lähemmäs 10s. ole laskeneet, ei kyl tappienkaan pitäisi vielä maata raahata. Tietysti jos suorilla on säästellyt ja mutkat ajanut sit täysillä.

mitä keulimiseen tulee niin oma kokemus on et duke ei nosta sitä hyttiä ellei kahvaa käännä melko alhaisilta kiekoilta heti tappiin asti, eli joku mutkan avaus mikä tehdään "vähitellen" ei kyl sitä keulaa ala mitenkään yltiöpäisesti keventään.
Joskus radalla moinenkin ihme sattunut mut sillon on planeetat olleet sopivassa linjassa.

Edittiä vielä peesiin, hienot kotisivut muuten!
Oma mopo alkanut paukuttaan moottorijarrussa putkeen enemmän ja enemmän, tulee komeeta 10cm lieskaa pimeellä perseestä. Takanatulijat valittaa et meinaa tulla löysät housuun.. Saastehärvelit on paikallaan ja leovincet olleet -07 lähtien kiinni karttavaihdettu putkien tulon jälkeen. Paukutus on alkanut paheneen viime kesänä ja mielestäni lisääntyy kokoajan. Autaako ne lätkät moiseen? nykimiseen ja muuhun tottunut vuosien varrella että en ala sen takia moisia hankkimaan.. venttiilivälykset, ilmanputsari ja tulpat vaihettu/tarkastettu viime talven aikana..

Mites tää nopeus tähän liittyi? Kyllä mä tolla kohtuu kovaa oon vedellyt radalla nopeassa ryhmässä eikä ohittajia oo jokapuolelta painellut ohi. Siinäkin tulee vaan rajat vastaan kun yks ja toinen osa raapii maata.
kai tähän nyt omakin lusikka täytyy soppaan työntää. Ihan mielenkiinnosta aloin miettimään et kuinkas kovaa sitä dukea siellä radalla viedäänkään kun alkaa koneenposket kulumaan.

Kattelin videopätkää alastarosta kotisivuiltasi ja näytti n.1:40 aikoja kello keräävän (siis se tallenteen oma ei mikään sadasosan tarkka) ja älkää ampuko jos päässäni laskin 10 sekkaa pieleen...  jollei ajat tuosta lähemmäs 10s. ole laskeneet, ei kyl tappienkaan pitäisi vielä maata raahata. Tietysti jos suorilla on säästellyt ja mutkat ajanut sit täysillä.

mitä keulimiseen tulee niin oma kokemus on et duke ei nosta sitä hyttiä ellei kahvaa käännä melko alhaisilta kiekoilta heti tappiin asti, eli joku mutkan avaus mikä tehdään "vähitellen" ei kyl sitä keulaa ala mitenkään yltiöpäisesti keventään.
Joskus radalla moinenkin ihme sattunut mut sillon on planeetat olleet sopivassa linjassa.

Edittiä vielä peesiin, hienot kotisivut muuten!
Oma mopo alkanut paukuttaan putkeen enemmän ja enemmän, tulee komeeta 10cm lieskaa pimeellä perseestä. Takanatulijat valittaa et meinaa tulla löysät housuun.. Saastehärvelit on paikallaan ja leovincet olleet -07 lähtien kiinni karttavaihdettu putkien tulon jälkeen. Paukutus on alkanut paheneen viime kesänä ja mielestäni lisääntyy kokoajan. Autaako ne lätkät moiseen? nykimiseen ja muuhun tottunut vuosien varrella että en ala sen takia moisia hankkimaan.. venttiilivälykset, ilmanputsari ja tulpat vaihettu/tarkastettu viime talven aikana..
Itselläni ei ainakaan vielä ole ottanut mitkään rojut maahan pyörällä, mutta mie roikun ja elän muutenki tuon pyörän päällä aika paljon
biggrin.gif

En oo itse aikoja edes katsellut.  Suorilla on tullut säästeltyä, kun ei niillä repimisestä mitään iloa oo. Jos ei ajeta kilpaa niin miks keskittyä semmoseen, minkä tekeminen ei vaadi mitään.  No nyt tarttee kyllä alkaa seuraavaksi vähän reenaamaan sisääntuloja suuremmista nopeuksista.  Se jarruttaminen on yllättävän hankalaa, jos haluaa saada semmosia aivan nappiin menneitä suorituksia.

Nopeita (tai niitä missä on vähän kovempaa omasta mielestä menty) kiekkoja en oo saanut taltioitua.  Milloin on ollu akku loppu tai kamera jääny kotiin.  Kamerakin on lainakalustoa ja alunperin aattelin vaan kokeilumielessä testata miten se toimii. Ikävästi kyllä värinät välittyy kuvaan.  Siihenkin on yks patentti tehty, mutta en oo päässy vielä testaamaan sitä.

Oon ajellu semmosia kyytejä, että ainakin omasta mielestä riskit ovat vielä suht pienet.  Alastarossa ei oo raapassu kuin kerran tai kaks, mutta Ahvenistolla se on ollu vähän isompi ongelma. Sillan jälkeen mäen päällä meinaa raapia ja varikon mutkassa myös. Nyt olis ekan kerran kunnon nakit alla että sais vetää ihan urku auki, mutta viimeksi taas sateet pilasivat ajot. Tähän asti on ajeltu ensiasennusdiabloilla...  Pikkasen on -05 renkaat jo huonot pidoltaankin ja ei toi diablo ainakaan kovin ketterä oo mutkiin taittumaan.  Jos ens tiistaina menis Ahvenistolle vielä koittaan niin sais renkaatkin siihen kuntoon, että kehtaa ajaa talvisäilöön
biggrin.gif
Autto muuten vauhteihin hitosti ajella parin kilpurin perässä, jotka vartavasten lähtivät ajamaan linjoja ja välillä katselivat sen verran perään, ettei tipu kyydistä. Ihan mittarista huomasi, että kyytiä alkaa olla toista kymppiä lisää kurveissa. Piti vaan kokoajan hokea itselle, että mulla ei oo slicksejä alla
biggrin.gif

Edit:

Mulla ei pauku kuin suurilta kierroksilta jarrutettaessa. Tarkoittaa käytännössä yli 6000r. Niistä jengoista ei muutenkaan uskalla kaasua vetästä yht äkkiä kii, kun alkaa toi konejarru vähän tekeen temppuja. Ne lätkät auttaa kyllä vähän siihen ongelmaan,mutta ei poista sitä täysin.

En oo itse aikoja edes katsellut.  Suorilla on tullut säästeltyä, kun ei niillä repimisestä mitään iloa oo. Jos ei ajeta kilpaa niin miks keskittyä semmoseen, minkä tekeminen ei vaadi mitään.  No nyt tarttee kyllä alkaa seuraavaksi vähän reenaamaan sisääntuloja suuremmista nopeuksista.  Se jarruttaminen on yllättävän hankalaa, jos haluaa saada semmosia aivan nappiin menneitä suorituksia.

Nopeita (tai niitä missä on vähän kovempaa omasta mielestä menty) kiekkoja en oo saanut taltioitua.  Milloin on ollu akku loppu tai kamera jääny kotiin.  Kamerakin on lainakalustoa ja alunperin aattelin vaan kokeilumielessä testata miten se toimii. Ikävästi kyllä värinät välittyy kuvaan.  Siihenkin on yks patentti tehty, mutta en oo päässy vielä testaamaan sitä.

Oon ajellu semmosia kyytejä, että ainakin omasta mielestä riskit ovat vielä suht pienet.  Alastarossa ei oo raapassu kuin kerran tai kaks, mutta Ahvenistolla se on ollu vähän isompi ongelma. Sillan jälkeen mäen päällä meinaa raapia ja varikon mutkassa myös. Nyt olis ekan kerran kunnon nakit alla että sais vetää ihan urku auki, mutta viimeksi taas sateet pilasivat ajot. Tähän asti on ajeltu ensiasennusdiabloilla...  Pikkasen on -05 renkaat jo huonot pidoltaankin ja ei toi diablo ainakaan kovin ketterä oo mutkiin taittumaan.  Jos ens tiistaina menis Ahvenistolle vielä koittaan niin sais renkaatkin siihen kuntoon, että kehtaa ajaa talvisäilöön
biggrin.gif
Ahvenisto on huono rata siihen yrittämiseen nimim. kokemusta on
smile_org.gif
tosin märällä radalla sekin kaato sattui, mutta kyllähä se aina tympäsee..

Ja tosiaan tuolla pyörällä ainakin tuntuu voimakkaasta jarrusta mutkaan kääntäminen vähän hankalammalta, kun se moottorijarru hidastaa vielä entisestään sitä vauhtia jarrutuksen lisäksi, niin monesti ollaan jo kävelyvauhdista taittamassa, kun vauhtia taas voisi olla huomattavasti enemmän ja taittaminen menee hankalaksi / rytmi menee sekaisin
smile_org.gif

Itellä nyt viimeset ratapäivät tälle kautta on 13.8. Alastarolla ja 27.8. ja 28.8. Kemoralla.

Back