• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatin uusi superbike, 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
en tiedä muista, mutta mulla 8-vena duven välysten tarkastus maksoi tasan huoltomanuaalin ja rakotulkin verran... välysarvotkin oli tehtaan sallimassa välimaastossa

ainiin, hihnankireyden tuunaus maksoi muutaman kympin + pullakahvit.....
Juu, tarkastus on varmasti kohtuu halpa, kun itse tekee.
Keskustelussa kuitenkin aiemmin mainittiin kalliit säätötyöt huoltoliikkeissä. Itse tehtyä tarkastusta kun vertaa virallisessa huollossa tehtyyn säätöön, informaatioarvo on lähellä origoa.
Kyllä, tarkastuspa hyvinkin... mutta joka paikasta saa lukea näitä legendaarisia "venttilinsäätöjä ducatissa".. en sitte tiedä jos 40000 kohdalla ollaan vielä toleransseissa et kuinka helvetin usein niitä pitää varsinaisesti säätää?!

Ja jos pysyy työkalut kädessä, on sopivat mittapelit ja palikat niin ei se avaus/kasaus varsinaista säätöä varten ole sen kummempi... "työtä" se vaan on vai kuten sanotaan.

Mä ymmärrän kyllä, että henkilöt jotka on tottunu "vaihtaa sliparit ja asentaa power commanderin ja ajattaa kartat dynomiehellä", saattaa Ducatin venttilikoneisto ja sen säätö/tarkastus kuulostaakin aivan saatanallisen rakettitieteelliseltä askareelta....

Olen itsekin vuosikausia kironnut joka talvi kun on V2:sta ja V8:ia ja itse tekee 99% kaikki ropaukset, virittelyt, kansien porttaukset ym sovittelut ja modifioinnit. Olis maailma helppoa, kun vaan vaihtais öljyä, sliparia ja power commanderia... mutta kyllä siinä katoaa jo harrastamisesta se tekemisen puoli? Toki kaikilla ei ole osaamista/resursseja moisiin askareisiin... mutta ei sen verukkeella vielä kannata puhua,et ei ihminen voi koskea ducatin venakoneistoon

pakko sohia muurahaispesää...

nykyinen 749/999 on just sellainen jonka ostaisin
1) jos en olis Yamaha-mies
2) ei pelottaisi huoltokustannukset (kallista se on japseillekkin)
3) olis vähän enemmän takataskussa

se Ducatin tuoteguru on oikeillajäljillä-paitti tuon muotoilun osalta.

sen sijaan 1200cc WSB luokkaan on liikaa. kun katteli miten Bayliss pujotteli Corserin ympärillä niin joopa. senköhän takia mr. Corser päätti tarttua Yammun onkeen :-)

Eikös Ducati ottanut tehtaan yhdeksi tavoitteeksi ensivuodesta eteenpäin, että uusien mallien ylläpitäminen ja huoltaminen olisi halvempaa asiakkaille. Tarkoittaneeko tuo sitten huoltovälien pidentämistä vai huoltojen hinnoittelujen laskemista. Viisaammat valistakoot asiasta, itse en tiedä.

Samassa lehtijutussa mainitsivat myös tuotteen laadun ja luotettavuuden parantamisen erääksi tärkeäksi tavoitteeksi.

Nuo molemmat kuulostavat käyttäjän kannalta oikein tervetulleilta asioilta.

Eikös Ducati ottanut tehtaan yhdeksi tavoitteeksi ensivuodesta eteenpäin, että uusien mallien ylläpitäminen ja huoltaminen olisi halvempaa asiakkaille. Tarkoittaneeko tuo sitten huoltovälien pidentämistä vai huoltojen hinnoittelujen laskemista. Viisaammat valistakoot asiasta, itse en tiedä.

Samassa lehtijutussa mainitsivat myös tuotteen laadun ja luotettavuuden parantamisen erääksi tärkeäksi tavoitteeksi.

Nuo molemmat kuulostavat käyttäjän kannalta oikein tervetulleilta asioilta.
Näinhän ne virkkoivat. Muistaakseni see uusi monsteri, oliko se nyt 695:nen on käsittääkseni ensimmäinen uuden sukupolven moottori, jonka huoltotarpeen pitäis kai olla puolet pienempi kuin vanhojen. Muistelisin myöskin, että huoltojen hintojen oli tarkoitus pudota koska koneen helppoon huollettavuuteen on kiinnitetty huomiota jo suunnitteluvaiheessa.

Luulisin että puolikuille on tehty jotain. Ne kai kun ovat suurin venavälysten heittelyä aiheuttava tekijä. Sinällään käsittämätöntä, ettei niille vielä tähän mennessä ole mitään saatu tehtyä.

Tuli noista kasvavista kuutiolukemista mieleen, että onko esim. 749 moottorilla jokin tietty raja, miten paljon sitä pystyy jollain big bore kitillä suurentamaan, niin ettei homma leviä käsiin? Eli onko se 924 kitti jonkinlainen maksimi, vai voiko sen suoraan muuttaa esim 1100 tai 1200 kuutioiseksi, jos siltä tuntuisi? 999 malliinhan taitaa saada Scuderia NCR:ltä tai Team Caracchilta tuollaisen setin, mikä kuulostaa aika lupaavalta.

Itselleni ei tullut ainakaan mitään vaihtamisvimmaa, kun näin jotain photoshopattuja kuvia Ducatin uudesta superbikesta. Edelleen 999R Xerox on omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, kun puhutaan näyttävistä pyöristä.

Editoitu iso kuva linkiksi
sanoi:
voiko sen suoraan muuttaa esim 1100 tai 1200 kuutioiseksi, jos siltä tuntuisi? 999 malliinhan taitaa saada Scuderia NCR:ltä tai Team Caracchilta tuollaisen setin, mikä kuulostaa aika lupaavalta.
Kämna ainakin on testaillut lupaavasti 1205ccm 999 V2 testa II pyörää radalla! Kuivapaino öljyt koneessa 146kg  
bowdown.gif

Luulisi että ne myy settiä myös kadulle
tounge.gif

Editoitu iso kuva linkiksi
sanoi:
voiko sen suoraan muuttaa esim 1100 tai 1200 kuutioiseksi, jos siltä tuntuisi? 999 malliinhan taitaa saada Scuderia NCR:ltä tai Team Caracchilta tuollaisen setin, mikä kuulostaa aika lupaavalta.
Kämna ainakin on testaillut lupaavasti 1205ccm 999 V2 testa II pyörää radalla! Kuivapaino öljyt koneessa 146kg
bowdown.gif

Luulisi että ne myy settiä myös kadulle
tounge.gif
Itse asiassa luin tässä kerran juuri kaemnan sivuilta, että he tekevät tuollaista kilpuria, joka oli todella kevyt ja taisi olla takapallolla yli 160 hp:ta. Ainoa vika siinä laitteessa oli se, että se oli ulkonäöllisesti raiskattu aivan totaalisesti. Sehän näytti melkein jo joltain perusjapsilta. Ja se pakoputki kyllä saisi tulla sieltä perseen alta, vaikkakin sitten parin kilon lisäpainolla. Jos oikein muistan, niin 20000 ecua pitäisi lyödä tiskiin, jotta tekisivät nuo jutut pyörääsi. Taisi sisältää 999R:n moottorin ja muuta mukavaa.

Joku käynyt ducatin tehtaalla ja sattunut kerrankin oikeaan aikaan oikeeaan paikkaan.

testikuskille tuli kiire lähteä livohkaan.

linkylinky

milanossa (eicma) tuo sitten nähdään paremmin.

Tällä hetkellä allekirjoittaneella on ko. pyörästä aika 'mixed feelings', tehdas yrittää korjata mokaansa risteyttämällä terblanchen ja tamburinin teokset, sekoittamalla soppaan japanin muotoilua..?? no, vajaa kuukausi vielä, sitten tiedämme.

Back