• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatin uusi mallisto: Monster 696, 848, 1098R..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiOo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
1098R on suht´suolainen hinnaltaan, 24.000 GBP. Tuohon vielä Suomen iki- ihana ajoneuvoverotus päälle. Mennäänkö jo yli 40.000kEuron hinnan Suomessa?
Todennäköisesti mennään. Mulle on ainakin brittilehtiä lukiessa jäänyt sellainen kuva että puntahinnat kun kertoo kahdella niin saa aika tarkasti suomalaisen hintalapun summan.

Nätti vehje, ... ja sitten se mutta... pyöreä etuvalo. En tajua. Ikäänkuin muotoilija olisi tehnyt duuninsa 80% hyvin ja sit lätkännyt pyörään pyöreän etulampun kun niitä löytyy varastosta ylimääräisiä. Sama hölmöily on tehty myös Moto Morineissa (ja edit: nyt kun tarkemmin katselen, niin aika monessakin tämän tyyppisessä pyörässä).
Tähän kaksi huomiota:

1: Se ajovalo ei ole pyöreä.

2: Pyöreästä ajovalosta erottaa nykyään että kyseessä on moottoripyörä. Muut muodot kuuluvat hönsungeille ym kiinalaisille skoottereille.

2: Pyöreästä ajovalosta erottaa nykyään että kyseessä on moottoripyörä. Muut muodot kuuluvat hönsungeille ym kiinalaisille skoottereille.
Eli 1098 ei ole moottoripyörä vaan hönsung ?
Ihmettelinkin että miten ducati on saannut aikaan noin hienon pyörän
biggrin.gif

Pyöreälamppuisen(2) nivuskiihdyttäjän omistaja ilmoittautuu
tounge.gif

Miksi nämä Ducati -ketjut muuten menee aina tällaiseksi ihme länkytykseksi? En ole noita japsi -foorumeita selaillessa juuri vastaavaan törmännyt, onko se tämä kuuluisa suomalainen kateus vai mikä se oikein pistää kiekumaan?

Itse topicin aiheeseen, tuo 1098R on värityksen puolesta todella makea laitos vs. normiversio. Nuo kullitetut vanteet ovat kyllä siinä tyylikkyyden rajamailla, mutta tarkoituksena on varmasti kosiskella 916 -faneja, jotka varmasti ihastuvat noihin ensinäkemällä..

Pidän kyllä sinänsä Monster 695:sta, mutta on se vaan vähän paksun näköinen kaikesta huolimatta. Onneksi sen muotoilussa ollaan onnistuttu, koska siihen ei ole tarvinnut laittaa tuhotonta määrää muovisia peitepaneeleita. Esimerkiksi uusi isompi Hornet näyttää mielestäni kamalalta kaikessa muoviläpyskäkauheudessaan. Minulla ei ole mitään muoviverhoilua vastaan, mutta teennäiset peitepaneelit eivät vaan sytytä.

Pitää sekin lisätä tuohon kuivaan kilinään, et peliin pittää vaihtaa 48 hampainen kello ja kaikki suojakopat mäkeen.
Stock on aika vaisu ja koppakin suht hirvittävä... pöydällä makaa jo STM ja odottelee ajamattomaan peliin pääsyä. En edes kuvittelis ajavani se harmaa stock koppa kiinni ja se vaisu rahina sisällä.

en kai mä edes lukeudu tukaatistiksi saatikka tukaatismiin.. ajanhan kuitenkin vanhoilla jenkkivessoilla "samaan aikaan"... joten kutsunkin tätä ennemminkin "sairaudeksi"  
tounge.gif
Onko tuo 48-hampainen äänettömämpi tai erilainen rallatukseltaan? Niin voisi kuvitella. Mulla oli puoliavoin hiilarikoppa 1098:ssa, mutta en tykännyt siitä aika hiljaisestakaan rallatuksesta ja laitoin rumemman alkuperäisen kopan takaisin. En taida olla oikea Ducatisti
confused_orig.gif

Pitää sekin lisätä tuohon kuivaan kilinään, et peliin pittää vaihtaa 48 hampainen kello ja kaikki suojakopat mäkeen.
Stock on aika vaisu ja koppakin suht hirvittävä... pöydällä makaa jo STM ja odottelee ajamattomaan peliin pääsyä. En edes kuvittelis ajavani se harmaa stock koppa kiinni ja se vaisu rahina sisällä.

en kai mä edes lukeudu tukaatistiksi saatikka tukaatismiin.. ajanhan kuitenkin vanhoilla jenkkivessoilla "samaan aikaan"... joten kutsunkin tätä ennemminkin "sairaudeksi"
tounge.gif
Onko tuo 48-hampainen äänettömämpi tai erilainen rallatukseltaan? Niin voisi kuvitella. Mulla oli puoliavoin hiilarikoppa 1098:ssa, mutta en tykännyt siitä aika hiljaisestakaan rallatuksesta ja laitoin rumemman alkuperäisen kopan takaisin. En taida olla oikea Ducatisti
confused_orig.gif
Ainakin 998:n STM:n kilisee ja kolisee niin maan perkeleesti, toki vain tyhjäkäynnillä ja hiljaa pintakaasulla ajettaessa.. veto päällähän asia on sitten eri.
Mua se ei ainakaan häirihe, ja 1098:iin on sellanen tulossa ja samaisella titaanisella suojatangolla = avoimemmaks on pahempi enää saada
biggrin.gif

sanotaan näin, että keskimäärin 90% kysymyksistä tulee tuolla liikenteessä "onks tossa joku vika".... "ton on pakko olla rikki ku se noin kilisee ja helisee"
Suhteutettuna stockkiin, kyse on kahdesta täysin eri asiasta sen kalinan suhteen

tounge.gif
confused_orig.gif
Et niin..
biggrin.gif

Sen on kuulostettava siltä että hajoo ihan just. Kyllä päät kääntyy ja kaikki on hämillään kun Ducatin kytkin kilkattaa kunnolla. Takaa päin sitten kuuluukin ihan muuta...
033102beer_1_prv.gif

Nyt vahvistivat 1098R:lle hinnaksi saman kuin edelliselläkin ärrällä eli ei halpa, mutta saas nähä, montako noita Suomeen tilataan. Oliko se nyt sitten 45.900 vai miten se mahtoi olla kun ei saitilla uutta hintaa näkynyt vielä ja muisti on niin hatara..

Niitä pitäisi saada kuitenkin jo kevääksi jos nyt tilaa.
tounge.gif

Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miten joku jaksaa miettiä tota identiteettiään... ducatisti?... motoristi?... Aivan se ja sama mitä muut ajattelee.
Tuo määrittely on kyllä vaikeaa mutta se on todella tärkeää osalle meistä. Joskus olen tullut siihen käsitykseen että ollakseen oikea MOTORISTI tarvii ajaa ainakin 15tkm vuodessa ja käydä vähintää kerran kesässä Saksassa tai jossain meren takana ja viettää loppuaika joko kierrellen kokoontumisajoja joissa juodaan läskit silmille ja puhallellaan aamulla mittariin epätoivoisena tai sitten pitää olla joku oma MC joka määrää vaatteet ja aatteet.

Ei todellakaan ole helppoa olla motoristi.

Tämän länkytyksen väliin nopeaa kyssäriä. Onko Larun Bikeworldin 1098:t Hailacista vai Hailacin ohi tuotuja? Huoltaako Hailaclin lisäksi muut huollot virallisesti Ducateja?

Pyöreälamppuisen(2) nivuskiihdyttäjän omistaja ilmoittautuu  
tounge.gif

Miksi nämä Ducati -ketjut muuten menee aina tällaiseksi ihme länkytykseksi? En ole noita japsi -foorumeita selaillessa juuri vastaavaan törmännyt, onko se tämä kuuluisa suomalainen kateus vai mikä se oikein pistää kiekumaan?

Itse topicin aiheeseen, tuo 1098R on värityksen puolesta todella makea laitos vs. normiversio. Nuo kullitetut vanteet ovat kyllä siinä tyylikkyyden rajamailla, mutta tarkoituksena on varmasti kosiskella 916 -faneja, jotka varmasti ihastuvat noihin ensinäkemällä..
Se on se, kun mieli tekisi itsekin, mutta ei uskalleta ostaa. Sitten keskitytään ***tuilemaan niille, jotka uskaltaa!
pftroest.gif

Katsopa piruuttas esim. citroen- tai renault-keskusteluita eri foorumeilla, niin aivan sama juttu niissäkin. Em. merkit tarjoavat hienoa kyytiä, mutta kaikki ei vaan uskalla niitä ostaa.

Itse ihmettelen, että miksi sitten pitää ***tuilla? Antaa toisten ajaa vaikka pappatunturilla, jos siitä kiksit saa. Ei pitäisi olla muilta pois!!
veryangry.gif
Kaipa se on sitä pahan olon purkamista vaan johonkin, jonka tietää provosoituvan.
nixweiss.gif

Tämän länkytyksen väliin nopeaa kyssäriä. Onko Larun Bikeworldin 1098:t Hailacista vai Hailacin ohi tuotuja? Huoltaako Hailaclin lisäksi muut huollot virallisesti Ducateja?
Kyllähän nuo jälleenmyyjät näkyypi Hailacin sivulla ja valtuutetut huollot myös. Luulisi 1098-mallien olevan Hailacin tuomia ainakin vielä tässä vaiheessa kun ei niitä ole toistaiseksi kovin halvalla saanut ulkomailta. Toki kannattaa kysyä suoraan sieltä Larusta.

Katsopa piruuttas esim. citroen- tai renault-keskusteluita eri foorumeilla, niin aivan sama juttu niissäkin. Em. merkit tarjoavat hienoa kyytiä, mutta kaikki ei vaan uskalla niitä ostaa.
Agreed... tää on tuttua mulle, sillä autoina on ollut enimmäkseen ranskiksia. Viimeset kaks citikoita. Ja vielä 'aitoja' nestekaasujousitettuja. Ei ne rautajousiset oikeita citikoita olekaan, paitsi rättäri!
tounge.gif

Kaiken lisäksi asun vanhassa rintamamiestalossa. Monien "asiantuntijoiden" mielestä nämä kaikki (ml. Ducati) ovat aivan susia valintoja, eivätkä ollenkaan sovi siihen käyttötarkoitukseen, mihin niitä on suunniteltu.
pftroest.gif

Mutta kurjaahan tää mun elämä näitten härveleitten ja tän talon kanssa onkin... aivan hirveetä!
062802jumpie_prv.gif

Agreed... tää on tuttua mulle, sillä autoina on ollut enimmäkseen ranskiksia. Viimeset kaks citikoita. Ja vielä 'aitoja' nestekaasujousitettuja. Ei ne rautajousiset oikeita citikoita olekaan, paitsi rättäri!
tounge.gif

Kaiken lisäksi asun vanhassa rintamamiestalossa. Monien "asiantuntijoiden" mielestä nämä kaikki (ml. Ducati) ovat aivan susia valintoja, eivätkä ollenkaan sovi siihen käyttötarkoitukseen, mihin niitä on suunniteltu.
pftroest.gif

Mutta kurjaahan tää mun elämä näitten härveleitten ja tän talon kanssa onkin... aivan hirveetä!
062802jumpie_prv.gif
Suurin osa ihmisistä hakeekin sitä tuttua ja turvallista, koskien lähes kaikkea
smile_org.gif
..

Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miten joku jaksaa miettiä tota identiteettiään... ducatisti?... motoristi?... Aivan se ja sama mitä muut ajattelee.
Tuo määrittely on kyllä vaikeaa mutta se on todella tärkeää osalle meistä. Joskus olen tullut siihen käsitykseen että ollakseen oikea MOTORISTI tarvii ajaa ainakin 15tkm vuodessa ja käydä vähintää kerran kesässä Saksassa tai jossain meren takana ja viettää loppuaika joko kierrellen kokoontumisajoja joissa juodaan läskit silmille ja puhallellaan aamulla mittariin epätoivoisena tai sitten pitää olla joku oma MC joka määrää vaatteet ja aatteet.

Ei todellakaan ole helppoa olla motoristi.
Onneksi Ducatistina on helppo olla. Riittää kun tykkään Ducateista - uusista tai vanhoista, kuivakytkimellä tai ilman.

Uusien mallien noin-hintoja:

848 noin 21000 (saattoi olla lähempänä 22 tuhatta)

696 12000 euron molemmin puolin, 2 eri mallia, etukatteella ja ilman.

1098R: samoissa 999R:n kanssa eli melko kallista.

nämä siis maahantuojalta saadut toistaiseksi epäviralliset hinnat.

Back