• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati ss 750 FF pöllittiin ja hajotettiin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naama
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pftroest.gif
Osanottoni....
sad_orig.gif
Ei tainnu kaverilla nousta hissi ihan ylimpään kerrokseen... Voimia vaan mopon rakenteluun...!
smile_org.gif

Hyvä juttu tässä on se, että sitä jannua sattu kun se ajo tolla mun pyörällä... Pyörä oli yltäpäältä veressä kun löysin sen, ja silminnäkijöiden mukaan se jannu oli jonkun 5-10min maannu siinä maassa törmäyksen jälkeen ennen ku se nousi ylös siitä ja pakeni paikalta.
Onpas sattunut vielä fiksuja silminnäkijöitä
omg.gif

Luulis soittavan edes valkotakkiset vaikka olis luulleet että oli omallaan liikkeellä!! Olis jäänyt kaiffari kiinni helposti. On se välinpitämätöntä touhua usein.
Toivottavasti tulee ajokuntoon
thumbs-up.gif

Hyvä juttu tässä on se, että sitä jannua sattu kun se ajo tolla mun pyörällä... Pyörä oli yltäpäältä veressä kun löysin sen, ja silminnäkijöiden mukaan se jannu oli jonkun 5-10min maannu siinä maassa törmäyksen jälkeen ennen ku se nousi ylös siitä ja pakeni paikalta.
Onpas sattunut vielä fiksuja silminnäkijöitä  
omg.gif

Luulis soittavan edes valkotakkiset vaikka olis luulleet että oli omallaan liikkeellä!! Olis jäänyt kaiffari kiinni helposti. On se välinpitämätöntä touhua usein.
Toivottavasti tulee ajokuntoon  
thumbs-up.gif
Aivan sama tuli mieleen..

Noniin... Kävin äsken testaamassa pyörää ja voi että toi on hauska ilman noita katteita, ku keulii kaasusta aika kevyesti! Ja voi helvetti toi on kevyt pyörä ilman katteita sun muita paskoja!
smile_org.gif
Mitään muuta en huomannu, ku sen että etufillari vähän rohisee ku hiljaa ajaa.. Varmaan laakeri sökönä. Etupumppujen toinen stefakin vuotaa, eli pitää noi pumputkin vissiin tarkistaa läpi. Mitään rungon vääntymiseen liittyvää en kyllä ajossa huomannut, vaikka kanttailin aika huolella. Ohjaus on nopeutunut aivan helvetisti siitä kun viimeksi ajoin... Saattaa johtua tosta reilusta painon pudotuksesta(siis pyörän). Mitäköhän noi katteet painaa... Varmasti mittareineen päivineen sen 20-30kg(mittariston ja maskin kehikko on aika painava). Ja tuo painokun lähtee etupäästä pois niin se varmasti vaikuttaa ajettavuuteen. Eli ei todennäkösesti ole paljoa laittamista... Eteen pitää ostaa uudet vilkut, lyhty ja kaasuvaijeri kattoo läpi, ku vasemmalle kääntäessä kierrokset nousee. Nii ja peilitki olis varmaan ihan siistit olla...

sanoi:
Mitäköhän noi katteet painaa... Varmasti mittareineen päivineen sen 20-30kg
Noinkohan... tuntuis äkikseltään aika paljolta, ainakin kun noita on itse irrotellut ja nostellut. Ei mennyt selkä paskaksi katetta nostaessa.
wink.gif

No, senhän sais selville kun otat ne katteet kasaan ja pistät vaa'an päälle.

Noniin... Kävin äsken testaamassa pyörää ja voi että toi on hauska ilman noita katteita, ku keulii kaasusta aika kevyesti! Ja voi helvetti toi on kevyt pyörä ilman katteita sun muita paskoja!
smile_org.gif
 Mitään muuta en huomannu, ku sen että etufillari vähän rohisee ku hiljaa ajaa.. Varmaan laakeri sökönä. Etupumppujen toinen stefakin vuotaa, eli pitää noi pumputkin vissiin tarkistaa läpi. Mitään rungon vääntymiseen liittyvää en kyllä ajossa huomannut, vaikka kanttailin aika huolella. Ohjaus on nopeutunut aivan helvetisti siitä kun viimeksi ajoin... Saattaa johtua tosta reilusta painon pudotuksesta(siis pyörän). Mitäköhän noi katteet painaa... Varmasti mittareineen päivineen sen 20-30kg(mittariston ja maskin kehikko on aika painava). Ja tuo painokun lähtee etupäästä pois niin se varmasti vaikuttaa ajettavuuteen. Eli ei todennäkösesti ole paljoa laittamista... Eteen pitää ostaa uudet vilkut, lyhty ja kaasuvaijeri kattoo läpi, ku vasemmalle kääntäessä kierrokset nousee. Nii ja peilitki olis varmaan ihan siistit olla...
Kyllä siellä joku muu on rikki kuin laakeri (luulisin), kannattaa tarkastaa huolella jarrusatuloiden kiinnitys.

Jos runko on vääntynyt, se todellakin vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Jos esimerkiksi etuakseli on liikkunut hieman taaksepäin eli törmäyksen voimasta runko hieman taittunut, se pienentää ohjauskulmaa joka sitten taas nopeuttaa ohjausta. Välttämättä ei ajossa huomaakaan muuta...

Suosittelen kunnollista mittausta rungolle. Siitä se selviää...

Kaikenkaikkiaan ikävä kuulla, todella ikävä juttu.

Katso nyt tarkkaan joka osa läpi. Kyllä siellä keulassakin on jotain vialla kun kerran stefa on alkanut vuotaa. Suosittelen purkua ja tarkistusta, mutta tietenkin nämä korjaukset voi tehdä ihan millä tasolla tahansa.

Kävikös polliisi ottamassa dna-näytteet tuosta verestä? Niiden perusteella saisi melko helposti tekijän selville, jos tällä on enemmänkin vastaavia tempauksia tilillään. Ja sitten riittääkin kun vaan kysyy poliisilta jampan nimen, Fonecta Finder ja muut kyllä kertovat osoitteen missä voi käydä neuvottelemassa "omavastuuosuudesta", kuten poliisi minulle totesi....

Kävikös polliisi ottamassa dna-näytteet tuosta verestä? Niiden perusteella saisi melko helposti tekijän selville, jos tällä on enemmänkin vastaavia tempauksia tilillään. Ja sitten riittääkin kun vaan kysyy poliisilta jampan nimen, Fonecta Finder ja muut kyllä kertovat osoitteen missä voi käydä neuvottelemassa "omavastuuosuudesta", kuten poliisi minulle totesi....
Juu dna näytteet otettiin verestä. Mitenköhän kauan niillä menee sen selvittämisessä? Kai ne mulle ilmottaa sen, että löysikö ne sitä sen dna:n avulla vai ei?

Kommandopipossa kun antaa sille rosmolle kyytiä,niin se ei voi todistaa sinun tehneen sitä,mutta varovaisia noiden narkkien kans.nekun on tauteja täynnä.
wink.gif

Juu dna näytteet otettiin verestä. Mitenköhän kauan niillä menee sen selvittämisessä? Kai ne mulle ilmottaa sen, että löysikö ne sitä sen dna:n avulla vai ei?
Kestää viikoista kuukausiin, mutta jos ei ole vastaavuutta rekisterissä
nixweiss.gif
nixweiss.gif
jää juttu ns. auki. Mutta odottavallahan on aikaa ja kun oikean dna:n omaava löytyy joskus, niin
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif

Toihan on hienompi nyt.

Sinuna kyllä mittailisin vähän tarkemmin etuhaarukkaa ja runkoa, silmämääräisesti on aika vaikea havaita pieniä heittoja. Ohjauksen nopeutuminen ei yleensä johdu katteiden poistosta.

Toihan on hienompi nyt.

Sinuna kyllä mittailisin vähän tarkemmin etuhaarukkaa ja runkoa, silmämääräisesti on aika vaikea havaita pieniä heittoja. Ohjauksen nopeutuminen ei yleensä johdu katteiden poistosta.
No ei se mua ainakaan haittaa, jos ohjaus nopeutuu...
sport05.gif
Jos se runko kasassa pysyy niin olkoot. Ajossa en huomannut yhtään mitään erikoista.. Ja tuo ohjausjuttukin saattaa olla kuviteltua, nyt kun eteensä näkee paljon paremmin(ei oo katteita tiellä). Pumput katoin laaserilla, ja niissä ei heittoa ollut.

Hienoa asennetta, kun pääasia on vain päästä baanalle. Kato nyt kuitenkin kunnolla kaikki paikat, on se sen verran saanut tälliä. Ettei laukea sitten vauhdissa jostain.

Voihan vittu....otan osaa
confused_orig.gif

Mä varmaan kuolisin vihasta ja kiukusta.
Kyllä se siitä, se mihin ei kuole, se vahvistaa
smile_org.gif

Back