No mitä? Eikö se muka ole kierroskone?Homma alkoi _edelleenkin_ siitä, että K5:ssä väitettiin olevan kierroskone. Leviteltiin siis väärää "mutu-faktaa"![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No mitä? Eikö se muka ole kierroskone?Homma alkoi _edelleenkin_ siitä, että K5:ssä väitettiin olevan kierroskone. Leviteltiin siis väärää "mutu-faktaa"![]()
Tuon haluan lukea, perusteluineen.Tuolla Kawasaki talkissa, uuden 10 R:n hehkutuksessa, eräs T alkuisella nimimerkillä esiintyvä henkilö kertoi, kuinka on kuluttajan etu, että japanialaiset syöttävät vuosittain vähän tehokkaampia pyöriä markkinoille.
No ei kai tuossa ketään kuseteta. Kyllähän jokainen kyykkypyörän ostaja tietää, että tämän päivän kovin tykki ei sitä enää vuoden päästä ole. Pelin henki lienee kyllä kaikilla tiedossa, ei siihen ole pakko mennä mukaan jos häiritsee.Tuon haluan lukea, perusteluineen.Tuolla Kawasaki talkissa, uuden 10 R:n hehkutuksessa, eräs T alkuisella nimimerkillä esiintyvä henkilö kertoi, kuinka on kuluttajan etu, että japanialaiset syöttävät vuosittain vähän tehokkaampia pyöriä markkinoille.
Kahden vuoden välein uusi pyörä tuoreilla kehityskustannuksilla. Vanhojen vaihtoarvo syöksyy silmissä ja uuden tultua rakas statuskin juoksee alas viemäristä. Oma vanha ei enää miltään näytäkään, joten uutta tilalle, mutta ei ole kusetettu ei...
No muistaakseni sinä et ollut kuittailemassa siellä, vaan pääosin keskustelemassa ja siksi mainitsin sinut tuossa omasta mielestäni positiivisessa mielessä. Sanottakoon, että kyllä ns. peiliin katsomista pitää suorittaa Ducati-leirissäkin. Minä kyllä ymmärsin viestiesi pointin, mutta se ihmetytti, että miten vaikeaa voi olla esimerkiksi jonkun dyno-käppyrän tulkinta. Siis mustaa valkoisella ja kaikilla pitäisi olla silmät päässä. Siitä vaan kukin tahollaan lukemaan. On suorastaan absurdia, että tuollaisesta dokumentista saadaan useiden kymmenien tai satojen viestien vääntö aikaiseksi.Jaaha, yks lukutaidoton lisää![]()
Eihän se nyt ihan noin mennyt... Mulla ei ole 999R:ää tai sen omistamista vastaan mitään, sehän on hieno homma! Hyvä juttu, että joku on saanut unelmiensa pyörän. Maksoi mitä maksoi, ei haittaa mua!
Homma alkoi _edelleenkin_ siitä, että K5:ssä väitettiin olevan kierroskone. Leviteltiin siis väärää "mutu-faktaa"![]()
Ok, ymmärsin väärin, koska mainitsit nimimerkkini yms.. Sori!No muistaakseni sinä et ollut kuittailemassa siellä, vaan pääosin keskustelemassa ja siksi mainitsin sinut tuossa omasta mielestäni positiivisessa mielessä. Sanottakoon, että kyllä ns. peiliin katsomista pitää suorittaa Ducati-leirissäkin. Minä kyllä ymmärsin viestiesi pointin, mutta se ihmetytti, että miten vaikeaa voi olla esimerkiksi jonkun dyno-käppyrän tulkinta. Siis mustaa valkoisella ja kaikilla pitäisi olla silmät päässä. Siitä vaan kukin tahollaan lukemaan. On suorastaan absurdia, että tuollaisesta dokumentista saadaan useiden kymmenien tai satojen viestien vääntö aikaiseksi.Jaaha, yks lukutaidoton lisää![]()
Eihän se nyt ihan noin mennyt... Mulla ei ole 999R:ää tai sen omistamista vastaan mitään, sehän on hieno homma! Hyvä juttu, että joku on saanut unelmiensa pyörän. Maksoi mitä maksoi, ei haittaa mua!
Homma alkoi _edelleenkin_ siitä, että K5:ssä väitettiin olevan kierroskone. Leviteltiin siis väärää "mutu-faktaa"![]()
Ja kyllä minä osaan lukea.
Mitäs tuossa on ihmeellistä? Pyörät kehittyy koko ajan? Minä näen sen etuna meille kuluttajille, seuraava malli on ainakin tähän mennessä ollut aina parempi, ja että kehitystahti on nopea.Saas nähdä miten homma kääntyy tosiaan ens keväänä, mielenkiinnolla odottelen! Onhan se hienoo kun ne kehittyy noin nopeasti, me kuluttajathan siitä eniten hyödymme! Saadaan jatkuvalla syötöllä hauskempia ja parempia laitteita alle kohtuuhintaan!
Editoinut Tylyttäjä Marras. 25 2005,13:50
Näin tuolla Kawa puolella![]()
Ymmärrän, että huumoria heitit, joten siitä ei sen enempää. Samanlaistahan minäkin harrastin tuolla saksankielen suunnalla kun on aikanaan tullut sitä vähän koulussa opiskeltua. Jos ei koulusaksasta muuta hyötyä ole, niin pystyy ainakin lukemaan Motorradia ja auto motor und sportia.Ekkai sää tota mun heittoa vaan jääny miettimään. Pakkohan se oli jotain kitkerää kommentoira. Rehellisesti täytyy myöntää, että Balden kokeilut on multa jäänyt niin vähiin, ettei se "paska" nyt tuossa oikein tullut legitimoiduksi sen enempiä kuin tuo "lieberung" saksan kielen sananakaanJuuri näin! Samalla myönnän, että heitin aiemmin täysin provomielessä lausuntoni S(S)750 tehottomuudesta ja siitä, että se ei kulje mihinkään, mikä kylläkin pitää paikkansa. Siihenhän Italo heitti, että Blade on tehokas paska. Näinkin voi hyvinkin olla eikä se minua haittaa. Minä kun nyt satun pitämään tehosta ja vauhdista, joten liikun sellaisella prätkällä, jolla pystyy vaivatta kaahaamaan. Eli ajopelit käyttötarkoituksen mukaan; köröttelyyn omansa (esim. S750, Suzuki GSX750F, Honda CBF600) ja kaahaamiseen omansa (esim. Blade, Gixxer1000, R1 ja 10R).Hämmenetäänpä lisää.Tosiasiahan on että tuollainen ss750 on aikalailla tehoton jotta sen voisi puhtaasti luokitella ns.sporttipyöräksi.Satasen vauhteihin asti sillä jotenkuten pysyy esim.uudempien 600 kuutioisten perässä,kuskien taitotasoa ei huomioitu vertailuun eikä myöskään tien mutkien määrää/jyrkkyyttä tai suoran pituutta.Vertaus vaan pohjautuu rehelliseen perstuntumaan.Teho tulee ulos tuosta vehkeestä tosi tasaisesti,siis se vähä jota sisäänsä kätkee.Itse ainakin jäin kiihdyttäessä kaipaamaan sitä loppupotkua jolloin tuntuu että nyt tosiaan liikutaan.Sama tunnelma kuin heittää vettä liian kylmälle kiukaalle odottaen löylynlyönnin tuloksena saapuvaa lämpöaaltoa mutta saakin nauttia vain pihinästä.Mutta mukavahan tuolla on ajella mutkateitä omassa rauhassa,ei tarvitse pelätä kaasun avausta mutkista poistuttaessa.Välillä jopa sai aikaan harhaluulon että pyörä on täysin kuskin hallinnassa.
Ulkonäöllisesti ss750ff on ihan ok,se hf on mielestäni aika kamalan näköinen.Äänet on kohdillaan,vielä kun se olisi suoraan verrannollista tuohon kulkupuoleen.
Itse luovuin ko.pyörästä koska sen äärimmäisen kyykky asento ei sovellu yksiin selän anatomian kanssa.Lisäksi Pyörästä puuttuu tehon mukanaan tuoma hauskuus,muutenhan tuo on kyllä hauska peli.Ei kuitenkaan tarpeeksi hauska minun makuuni.
Kaikkea pitää joskus kokeilla,siis melkein,ja olenpahan taas yhtä kokemusta rikkaampi Ducatin kanssa vietetyn kesän jäljiltä.V-koneisiin kuitenkin jostain kumman syystä ihastuin ikihyviksi,joten uudestakin pyörästäni löytyy sellainen,mutta höystettynä yli tuplasti suuremmalla tehomäärällä.![]()
![]()
Oletko Harri tosissasi? Ehkäpä monitoriasi vaivaa tynnyrivääristymä tai fiilarilasit vain ovat liian vahvatOikeassa olet, ettei kunnolla skaalan takia voi verrata. ss käyrä ei kuitenkaan lähde laskemaa, mutta paha sanoa tuosta skaalasta. Vuoristorata se ei ole.
Niinno, olisihan se ensimmäinen kerta kun kuulisin, että sitä kierroskoneeksi sanottaisiin. Jos ei aivan pullossa ole motorismia harrastanut, niin tietää kyllä, että muuallakin tehdään matalaviritteisiä koneita kuin italiassa. Onhan se silti mukavaa kun oikein kädestä pitäen kerrotaan millainen tuo vääntöluonteinen kone on ja sanotaan, että eivät kaikki arvosta huipputehoja (ehkä noin pari sataa kertaa tässä ketjussa)sanoi:Täytyy ss900ff penkittää joskus itse niin saapi mustaa valkoiselle. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että ei tuo sinunkaan pyörä mikään varsinainen kierroskone ole, vaan kohtuullisen vääntävä kone siihen on tehty.
Sori, en tavoita punaista lankaa. Miksi ihmeessä pitäisi verrata äärikireää kierroskonetta toiseen ääripäähän? Tai toki voi, ei siinä mitään, mutta ei se 750:n väännön puutetta korjaa.sanoi:Pitäisi verrata 600R pyörään ja saada kunnollinen skaala tuohon ss750 käyrään niin oltaisiin paljon viisaampia.
Ei, kun sitä vaan, kun olet sanonut nimenomaan Ducatin(varsinkin 749 ja 999 mallien ) ostajien olevan markkinoinnin uhreja.Mitäs tuossa on ihmeellistä? Pyörät kehittyy koko ajan? Minä näen sen etuna meille kuluttajille, seuraava malli on ainakin tähän mennessä ollut aina parempi, ja että kehitystahti on nopea.Saas nähdä miten homma kääntyy tosiaan ens keväänä, mielenkiinnolla odottelen! Onhan se hienoo kun ne kehittyy noin nopeasti, me kuluttajathan siitä eniten hyödymme! Saadaan jatkuvalla syötöllä hauskempia ja parempia laitteita alle kohtuuhintaan!
Ootkos kuullu, marttyyreillä ei ole kavereita?Uskomatonta. Pari päivää poissa ja ketjussa on jo toista kymmentä sivua. Lukemattakin voi sanoa, että nämä asiat on väännetty 999R ketjussa jo viiteen kertaan, joten miksi enää vaivautua?
Ducati on tehoton paska
Ducatistit on markkinoinnin uhreja
Suzukissa on enemmän tehoa
Suzukissa on parempi vääntökäyrä
Ducatistit ovat hurmashenkisiä lestadiolaisia
Ducatistit ovat fasisteja
Luigi
Pizza
Pastaraketti
Frutti di mare
.
.
.
Eiköhän tuossa ole kaikki oleellinen.
Etkö ymmärrä, että ne pyörät ihan oikeesti kehittyy, eivätkä ne ole ylihintaisia ominaisuuksiin nähden. Ovh pysyy vuodesta toiseen suunnilleen samana.Ei, kun sitä vaan, kun olet sanonut nimenomaan Ducatin(varsinkin 749 ja 999 mallien ) ostajien olevan markkinoinnin uhreja.Mitäs tuossa on ihmeellistä? Pyörät kehittyy koko ajan? Minä näen sen etuna meille kuluttajille, seuraava malli on ainakin tähän mennessä ollut aina parempi, ja että kehitystahti on nopea.Saas nähdä miten homma kääntyy tosiaan ens keväänä, mielenkiinnolla odottelen! Onhan se hienoo kun ne kehittyy noin nopeasti, me kuluttajathan siitä eniten hyödymme! Saadaan jatkuvalla syötöllä hauskempia ja parempia laitteita alle kohtuuhintaan!
Että kyllä se markkinointi puree muihinkin.
Kyllä se on edullista valmistajalle, että kuuliaiset ja hyvin opetetut kuluttajat uusivat kalustoaan mahdollisimman tiuhaan.
Aprilioista kysyisin näin sivumennen, kun ei ole niistä minkäänlaista käsitystäMoniko Ducati kuski menisi puuttumaan ketjuun "Honta on my mind" ? Ei moni. Jostakin syystä Ducatilla on eniten kateellisia vihaajia, mutta hienoja pyöriä ne on. Vaikea olisi kuvitella ajavansa rivikoneella enää. SP2 voisi olla ihan jees, mutta keula on ruma kuin perkele. Apriliatkin voisi olla ihan jees, mutta, mutta. Ducati taas on hyvä. Matkapyöräksi en ehkä ostaisi Ducatia.Hassua, kun on "Ducati on my mind" aiheena ja aina se lopulta kääntyy jotenkin kalleuteen tai huoltoihin yms. itsestäänselvyyksiin.
Etkö ymmärrä vai etkö osaa lukea?Etkö ymmärrä, että ne pyörät ihan oikeesti kehittyy, eivätkä ne ole ylihintaisia ominaisuuksiin nähden. Ovh pysyy vuodesta toiseen suunnilleen samana.Ei, kun sitä vaan, kun olet sanonut nimenomaan Ducatin(varsinkin 749 ja 999 mallien ) ostajien olevan markkinoinnin uhreja.Mitäs tuossa on ihmeellistä? Pyörät kehittyy koko ajan? Minä näen sen etuna meille kuluttajille, seuraava malli on ainakin tähän mennessä ollut aina parempi, ja että kehitystahti on nopea.Saas nähdä miten homma kääntyy tosiaan ens keväänä, mielenkiinnolla odottelen! Onhan se hienoo kun ne kehittyy noin nopeasti, me kuluttajathan siitä eniten hyödymme! Saadaan jatkuvalla syötöllä hauskempia ja parempia laitteita alle kohtuuhintaan!
Kyllä se on edullista valmistajalle, että kuuliaiset ja hyvin opetetut kuluttajat uusivat kalustoaan mahdollisimman tiuhaan.
En mä ostais sitä uusinta mallia jos se ei ole parempi kuin vanha, mutta yleensä se nyt vaan on ollut parempi!
Näen sen nimenomaan meidän kuluttajien etuna, että kilpailu on niin kovaa. Pyörät kehittyy todella nopeasti. Kymmenessä vuodessa ollaan kiloluokassa menty aivan huimasti eteenpäin!
Toki valmistaja hyötyy siitä erityisesti, jos onnistuvat tekemään muita merkkejä paremman pyörän, joka menestyy hyvin monissa testeissä. Tänä vuonna Suomessa tammi-syyskuussa GSX-R 1000 oli kolmanneksi myydyin pyörä, 246kpl. Luuletko, että sitä olis mennyt niin hyvin, jos pyörää ei olisi kehuttu testeissä niin paljon ja jos ominaisuudet eivät olisi kehittyneet niin selvästi? Ei todellakaan...
Tietenkin kaikilla merkeillä on markkinointiosastot, jotka koittavat pelata mielikuvilla. Ducatilla nuo mielikuvat maalataan nimenomaan siten, että kyseessä on ekslusiivinen, jotenkin aivan poikkeuksellinen laite, ja että niiden suorituskyky on huima (sporttimallit). Yritetään ikäänkuin mainostaa sitä "pyörämaailman Ferrarina". Tuota sitten moni Ducatin omistaja toistelee, että on aivan mahtavaa omistaa niin ekslusiivinen ja poikkeuksellinen laite, jossa on ihan mahtavat ominaisuudet. Hyvä niin, jos ovat tyytyväisiä, ei se ole multa pois.
Kuitenkin kyseessä on ominaisuuksiltaan sporttipyörien luokassa ihan tavanomainen laite. Ei mitään sen kummempaa. Moottorin, eli raa'an suorituskyvyn osalta jäädään japsikilpailijoihin nähden selkeästi. Silti laitteet maksavat huimasti enemmän. Sitä mä en ymmärrä. Kuitenkin, ymmärrän heitä, jotka kuitenkin kaikesta huolimatta haluavat Ducatin, fiiliksistähän se on kiinni.
No, äläs nyt ala eri asioista vääntämään. Sinä ihmettelit kun kerroin Kawa-talkissa, että mun mielestä se on nimenomaan kuluttajien etu, että koko ajan tulee uusia parempia malleja markkinoille. Ei niitä ole pakko ostaa, mutta on mahdollisuus vaihtaa parempaan, jos se on mahdollista taloudellisesti! Eikös se ole hienoa?Etkö ymmärrä vai etkö osaa lukea?Etkö ymmärrä, että ne pyörät ihan oikeesti kehittyy, eivätkä ne ole ylihintaisia ominaisuuksiin nähden. Ovh pysyy vuodesta toiseen suunnilleen samana.Ei, kun sitä vaan, kun olet sanonut nimenomaan Ducatin(varsinkin 749 ja 999 mallien ) ostajien olevan markkinoinnin uhreja.Mitäs tuossa on ihmeellistä? Pyörät kehittyy koko ajan? Minä näen sen etuna meille kuluttajille, seuraava malli on ainakin tähän mennessä ollut aina parempi, ja että kehitystahti on nopea.Saas nähdä miten homma kääntyy tosiaan ens keväänä, mielenkiinnolla odottelen! Onhan se hienoo kun ne kehittyy noin nopeasti, me kuluttajathan siitä eniten hyödymme! Saadaan jatkuvalla syötöllä hauskempia ja parempia laitteita alle kohtuuhintaan!
En mä ostais sitä uusinta mallia jos se ei ole parempi kuin vanha, mutta yleensä se nyt vaan on ollut parempi!
Näen sen nimenomaan meidän kuluttajien etuna, että kilpailu on niin kovaa. Pyörät kehittyy todella nopeasti. Kymmenessä vuodessa ollaan kiloluokassa menty aivan huimasti eteenpäin!
Toki valmistaja hyötyy siitä erityisesti, jos onnistuvat tekemään muita merkkejä paremman pyörän, joka menestyy hyvin monissa testeissä. Tänä vuonna Suomessa tammi-syyskuussa GSX-R 1000 oli kolmanneksi myydyin pyörä, 246kpl. Luuletko, että sitä olis mennyt niin hyvin, jos pyörää ei olisi kehuttu testeissä niin paljon ja jos ominaisuudet eivät olisi kehittyneet niin selvästi? Ei todellakaan...
Tietenkin kaikilla merkeillä on markkinointiosastot, jotka koittavat pelata mielikuvilla. Ducatilla nuo mielikuvat maalataan nimenomaan siten, että kyseessä on ekslusiivinen, jotenkin aivan poikkeuksellinen laite, ja että niiden suorituskyky on huima (sporttimallit). Yritetään ikäänkuin mainostaa sitä "pyörämaailman Ferrarina". Tuota sitten moni Ducatin omistaja toistelee, että on aivan mahtavaa omistaa niin ekslusiivinen ja poikkeuksellinen laite, jossa on ihan mahtavat ominaisuudet. Hyvä niin, jos ovat tyytyväisiä, ei se ole multa pois.
Kuitenkin kyseessä on ominaisuuksiltaan sporttipyörien luokassa ihan tavanomainen laite. Ei mitään sen kummempaa. Moottorin, eli raa'an suorituskyvyn osalta jäädään japsikilpailijoihin nähden selkeästi. Silti laitteet maksavat huimasti enemmän. Sitä mä en ymmärrä. Kuitenkin, ymmärrän heitä, jotka kuitenkin kaikesta huolimatta haluavat Ducatin, fiiliksistähän se on kiinni.
En sanonut että pyörät eivät kehity, taikka hinnoittelu olisi vääristynyt.
En mäkään ostaisi huonompaa pyörää.
Näen se nimenomaan valmistajan etuna, että kuluttajat uskovat tarvitsevansa aina hieman tehokkaamman ja nopeamman pyörän.
Se ei ole minulta pois, jos jotkut haluavat aina uusimman mallin. Minunkin mielestäni uusimmat sporttipyörät, valmistusmaasta riippumatta, ovat hienoja ja houkuttelevia.
Etkö ymmärtänyt, että en asettanut vastakkain minkään merkkisen pyörän ostajia?
sanoi:Tuon haluan lukea, perusteluineen.Tuolla Kawasaki talkissa, uuden 10 R:n hehkutuksessa, eräs T alkuisella nimimerkillä esiintyvä henkilö kertoi, kuinka on kuluttajan etu, että japanialaiset syöttävät vuosittain vähän tehokkaampia pyöriä markkinoille.
Kahden vuoden välein uusi pyörä tuoreilla kehityskustannuksilla. Vanhojen vaihtoarvo syöksyy silmissä ja uuden tultua rakas statuskin juoksee alas viemäristä. Oma vanha ei enää miltään näytäkään, joten uutta tilalle, mutta ei ole kusetettu ei...
Tässä on ehkä merkittävä näkemysero. Pioneeriostajan rooli on itselleni aika vieras, eikä viimevuosina mopoihin ole ruiskun lisäksi tullut oikeastaan mitään sellaista uutta ominaisuutta, joka saisi mopon vaihtumaan. Toisaalta minä arvostankin klassikkoja, choppereita ja perinteisiä mopoja, joten jätän nuo hi-tech ihmeet uusien ystäville. Jonkunhan ne pitää uusinakin ostaa.Mä en ostele ainakaan pyöriä minkään statuksen tms takia, vaan ominaisuuksien takia. Sillä ei ole paskankaan väliä, mitä pyörän statukselle käy kun tulee uusi malli. Merkilläkään ei ole mitään väliä. Jos uusi malli on selvästi parempi ominaisuuksiltaan, toki se alkaa houkuttelemaan. Jos se olisi jostain syystä huonompi, niin ajelisin sillä vanhemmalla mallilla tietenkin.. Harvemmin se uus malli vaan on ollut huonompi, ihme juttu![]()
Mun mielestä on taas tosi hienoa käydä testailemassa uusia pyöriä. Kiva huomata ihan käytännössä, kuinka ne vaan vuosi vuodelta tulee paremmaksiTässä on ehkä merkittävä näkemysero. Pioneeriostajan rooli on itselleni aika vieras, eikä viimevuosina mopoihin ole ruiskun lisäksi tullut oikeastaan mitään sellaista uutta ominaisuutta, joka saisi mopon vaihtumaan. Toisaalta minä arvostankin klassikkoja, choppereita ja perinteisiä mopoja, joten jätän nuo hi-tech ihmeet uusien ystäville. Jonkunhan ne pitää uusinakin ostaa.Mä en ostele ainakaan pyöriä minkään statuksen tms takia, vaan ominaisuuksien takia. Sillä ei ole paskankaan väliä, mitä pyörän statukselle käy kun tulee uusi malli. Merkilläkään ei ole mitään väliä. Jos uusi malli on selvästi parempi ominaisuuksiltaan, toki se alkaa houkuttelemaan. Jos se olisi jostain syystä huonompi, niin ajelisin sillä vanhemmalla mallilla tietenkin.. Harvemmin se uus malli vaan on ollut huonompi, ihme juttu![]()
Mikään yrityshän ei tee tuotetta, jotta asiakas saisi parempaa, vaan jotta asiakas ostaisi uudelleen.
Tuossa on upea mopo: Linkki
Olikos mulla sellainen näkemys?Ja jos tehdas tarjoaa hyvä tuotteen asiakkaalle, niin toki on todennäköisempää, että asiakas harkitsee seuraavaa pyörää ostaessaan ainakin kyseisen merkin uudempaa tai kokonaan toista mallia? En ymmärrä näkemystäsi, ettei se olisi näin?
Niin juuri.Tässä on ehkä merkittävä näkemysero. Pioneeriostajan rooli on itselleni aika vieras, eikä viimevuosina mopoihin ole ruiskun lisäksi tullut oikeastaan mitään sellaista uutta ominaisuutta, joka saisi mopon vaihtumaan. Toisaalta minä arvostankin klassikkoja, choppereita ja perinteisiä mopoja, joten jätän nuo hi-tech ihmeet uusien ystäville. Jonkunhan ne pitää uusinakin ostaa.Mä en ostele ainakaan pyöriä minkään statuksen tms takia, vaan ominaisuuksien takia. Sillä ei ole paskankaan väliä, mitä pyörän statukselle käy kun tulee uusi malli. Merkilläkään ei ole mitään väliä. Jos uusi malli on selvästi parempi ominaisuuksiltaan, toki se alkaa houkuttelemaan. Jos se olisi jostain syystä huonompi, niin ajelisin sillä vanhemmalla mallilla tietenkin.. Harvemmin se uus malli vaan on ollut huonompi, ihme juttu![]()
Mikään yrityshän ei tee tuotetta, jotta asiakas saisi parempaa, vaan jotta asiakas ostaisi uudelleen.
Tuossa on upea mopo: Linkki
No, en tiedä sitten mitä tällä tarkoitat:Olikos mulla sellainen näkemys?Ja jos tehdas tarjoaa hyvä tuotteen asiakkaalle, niin toki on todennäköisempää, että asiakas harkitsee seuraavaa pyörää ostaessaan ainakin kyseisen merkin uudempaa tai kokonaan toista mallia? En ymmärrä näkemystäsi, ettei se olisi näin?