• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati on my mind..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heh, hauska kattoa sivusta kun Ducatisteilla alkaa aina jossain kohtaa se "itsesuggestio", kun koittavat perustella itselleen ja muille siinä sivussa miksi ajavat Ducateilla  
biggrin.gif

Yleensä ne liittyy aina tunteeseen, koska järkisyillä (esim toimivuus, käyttömukavuus, hankinta- ja huoltohinnat), suorituskyvyllä tai muulla mitattavalla faktalla ei hankintaa kannata yrittää perustella.

Mikäs siinä, ne on mun mielestä ihan hyviä syitä! Fiilikseenhän tää homma perustuu..

Meikäläisellä ne fiilikset vaan lähtee nimenomaan ihan mitattavista faktoista; hyvä kokonaissuorituskyky (ajettavuus, nopeus ja moottorin ominaisuudet jne). Ducateilla ne fiilikset lähtee sitten muista asioita, esim imago, soundit, tunnelma jne...
Tämä viesti oli esimerkiksi hyvä alku taas samaan japania-jauhantaan. Fakta ™ on ilmeisesti aina faktaa ™.

Selitähän tylyttäjä nyt, miksi niin moni ostaa jotain muuta kuin sen tehokkaimman?

Tonnisessa gigsussa ei todellakaan ole käyttökulut pienimmästä päästä, hankintahinta liippaa 20 t€ slipareineen, vakuutukset tärähtää toivottavasti pian noille tehokkaimmille kunnon hinnaksi.

Moottoripyörissä on kyse hauskanpidosta ja vapaa-ajan vietteestä. Jos perustelee liiaksi hauskanpitovälineen hankintaa järjellä, siitä tippuu hauskuus pois. Fakta ™. Moottoripyörän tulee tuottaa iloa omistajalleen, se ei ole välttämätön perustarve. Miksi siis pitäisi kutsua Ducatistin ajattelua "itsesuggestioksi", kun ilmiselvästi itse on hairahtanut illuusioon, jossa teho on kaikki kaikessa.
Etkö lukenut sittenkään tuota viestiä, vaikka quotesit sen? Siinähän se on sanottu. Eri ihmiset saa fiiliksensä eri asioista, melko luonnollista?

En voi kuin ihailla tuollaista kykyä. Eli pystyy lukemaan tekstin ymmärtämättä siitä mitään?

Tää on ehkä sadas kerta kuin kirjoitan: tehokas moottori on yksi tärkeä ominaisuus muiden joukossa. Tehokkaalla moottorilla huonossa rungossa ja/tai alustassa en tee mitään. Jos se näin olisi, ajaisin todennäköisesti vanhalla ahdetulla GSX-R 1100 ilma/öljy suitsalla. Mulle kuitenkin merkkaa muutkin ominaisuudet pyörässä todella paljon, siksi ajan uuskoppasella Gixxerillä; sillä on hauska ajaa!
Opettele lukemaan. Vastasin ensimmäiseen lauseeseesi.
Lue sitten hyvä mies viesti loppuun
biggrin.gif
Vai arvosteletko kirjatkin ensimmäisen sivun, tai peräti kannen perusteella?

On se sääli, että kukaan ei ole keksinyt millä lääkkeillä kaksimukiset saataisi tuottamaan nelarin verran tehoja. Oisko se ovaali mäntä tai mitä.
Ei taida Ducati paljoa suunnitella ovaaleja, kun ne ovat MotoGP:ssäkin kiellettyjä 2007 alusta lähtien.
Paitti että ne ovaalit sylkyt ja männät on kielletty jo NR750 aikana, eli piiiitkän aikaa sitten jo.

usko kyllä Carlettia, kun hän sanoin lähes kaikki koneistetaan itse.
Entäs joulupukkiin uskominen?

Ei ihan oikeesti ne mitään mäntiä yms sielä sorvaile.
Kuka sellaista väittää, ei tiedä nykyajan tuotantotaloudesta yhtään mitään. Ei moponvalmistajan millään kannata ITSE osata kaikkea esim mäntien valmistukseen liittyen. Uskokaa vaan, alihankkijoilta tulee suurin osa osista. Ducatin tai omalla valmistajan logolla varustettuna.

Sain just mailiin mukavan testin. Sport Riderin "vuoden pyörä" -testi. Siinä oli vastakkain ryhmiensä parhaat, eli Suzuki GSX-R 1000, 999 ja CBR 600RR.

Gixxeri otti murskavoitin. 2005 999R jäi todella mutkaisella "Spring Mountain Motorsports Ranch" ( http://www.springmountainmotorsports.com/PageMan....=608400 ) 2.2 mailia pitkällä radalla melkeen 3s. 999 hävisi myös 600 Cebarille.

Tehoeroa edelleen se 30hp joka oli mulla ja Italon 2004 999R:llä erona. Koko alueella tulee väännössä Ducatille pattiin.

Miten selität tuon, jos se 999 oli niin "ylivoimainen" radalla?

Gixxerin kaikkia osa-alueita kehuttiin, myös alustaa. Suorastaan ylivoimainen voitto, massa-japsille
wink.gif
Tämä oli juuri se Sport Riderin testi, johon viittasin tuolla aiemmassa kommentissani, jossa myös muistaakseni totesin, että S(S)750 on tehoton paska, joka ei kulje sen paremmin maantiellä kuin radallakaan.
wink.gif
Täältä myös yksi ääni suljetulle Ducati-foorumille, niin me tavalliset juntit emme pääse sotkemaan hienoja ympyröitä.

Kun täällä niin kovin faktoja peräänkuulutetaan, niin heitänpä faktan mitä ei voi kukaan kiistää: Minä tykkään ajaa Ducatilla.

Se vaan on fakta, vaikka joku sanoo, että se on a) tehoton paska b) kallis ja epäluotettava jne jne..

Joskus varmaan taas on mullakin Ducati kun nykyään on BMW (mutta sehän onkin jo ihan toinen tarina, miksikähän sitä voisi haukkua; matkavessaksi tai lehmäksi tai miksi..)

Arvatkaa miksi ei ole tätä ducatifoorumia ikävä?

Kun täällä niin kovin faktoja peräänkuulutetaan, niin heitänpä faktan mitä ei voi kukaan kiistää: Minä tykkään ajaa Ducatilla.

Se vaan on fakta, vaikka joku sanoo, että se on  a) tehoton paska  b) kallis ja epäluotettava jne jne..

Joskus varmaan taas on mullakin Ducati kun nykyään on BMW (mutta sehän onkin jo ihan toinen tarina, miksikähän sitä voisi haukkua; matkavessaksi tai lehmäksi tai miksi..)

Arvatkaa miksi ei ole tätä ducatifoorumia ikävä?
Tuo on hyvä asenne! Eli myönnetään ihan suoraan, että fiiliksien takia pelkästään vedellään. Niinhän se pitää mennäkin.

Perusteeton kehuminen on eria asia. Kovin montaa Ducatin pyörää kun ei voi erikoisen suorityskykyiseksi kehua, jos sporttipyöristä puhutaan.

Puutun yleensä silloin asiaan, kun aletaan esittämään fiiliksiä ja muuta mutua FAKTANA. Silloin vaaditaan oikeaa faktaa.

Fiilisasioitahan nämä pyörähommat on, olen ihan samaa mieltä! Eikä siinä mitään, jos joku saa fiiliksensä Ducatin ominaisuuksista, ymmärrän kyllä. Itse en vain saa mitään irti kyseisen tyyppisistä pyöristä.

Sitten kun menee överiksi ja alkaa perusteeton kehuminen (yleistä Ducati-piireissä), joka ei perustu yhtään mihinkään, niin on hauska todistaa nuo väitteet näillä "oi niin ilkeillä numeroilla" vääräksi...
Jos joku puhuu OMISTA käyttökokemuksistaan niin se on silloin HÄNELLE faktaa.

Ja kuten sanoit niin fiilistähän tämä on ja niitä haetaan eri asioista.

Hei, oikeasti! Kai nyt jokainen kehuu omaansa? Kyllä sinäkin paukutat Gixerin ylivoimaisella koneella jne. eikä siinä mitään. Paukuta vaan. JOkainen saa käsittääkseni kehua laitteitaan ihan miten lystää, mutta onko se sinulta pois jos joku toinen kehuu jotain muuta kui Suzukia? Ei pitäisi olla?

Kuten sanoit niin et saa itse mitään Ducatin tyyppisistä mopoista irti, enkä sua kyllä aio millään muotoa pakottaa saamaankaan. Se kun ei ole minulta pois. Mutta suo muille se että he saavat kertoa omia kokemuksiaan, kehua omia ostoksiaan kuten kuka tahansa muukin. Ei pitäisi olla paha rasti?

Ja ei se ole kuule "Ducati -piiri" missä tuohon omien kehumiseen syyllistytään. Ja tarviiko fiilis- tai omien käyttökokemus -asioiden perustua mihinkään muuhun kuin juuri yksilön omiin tuntemuksiin? Ei ne varmasti mene kuitenkaan sun tuntemuksien kanssa yksiin.
bowdown.gif
Tässä on asiaa. En todellakaan ymmärrä miksi on niin vaikeaa olla oikaisematta sitä "virheellistä" tietoa jota pahat ducatistit viljelee. Voitaisiin vaikka ajatella että taas ne ressukat kehuu sitä lussua pyöräänsä kun sellainen romu nyt tuli ostettua eikä pettymystä haluta näyttää. Säästyttäisiin näiltä turhilta väännöiltä. Anna olla. Anna olla. Anna olla.
Tuossa kannattaisi huomioida sellainen tärkeä pointti, että se (perusteeton/fiilispohjainen) kehuminen kuuluisi paskanjauhantaosastolle eikä asia topicin alle.

Yksi tällaisen foorumin tärkeimmistä funktioista kun on informaation jakaminen. Ongelma on siinä, että joku onneton pyöränhankkija ostaa vielä pyöränsä perustuen kaikenmaailman paskapuheisiin ja hehkutteluihin kun kukaan ei ole oikaissut keskustelua takaisin totuuden pariin.

Mutta siis hehkuttelu ja oman pohjaton kehuminen on tietenkin ihan asiaankuuluvaa mutta sopisi ennemminkin tosiaan paskanjauhanta otsakkeen alle.

Tuo on hyvä asenne! Eli myönnetään ihan suoraan, että fiiliksien takia pelkästään vedellään. Niinhän se pitää mennäkin.

Perusteeton kehuminen on eria asia. Kovin montaa Ducatin pyörää kun ei voi erikoisen suorityskykyiseksi kehua, jos sporttipyöristä puhutaan.
No nyt sä olet asian ytimessä, pidä tosta kiinni. Fiilis on itse asiassa mopoilussa ainut asia millä on mitään väliä. Mp ei ole käytännöllinen, ei järkevä eikä millään muulla kuin tunnepuolella ole väliä. Mulle sen tunnepuolen ja hauskuuden paikan sydämessä täyttää (tällä hetkellä) parhaiten Ducati Monster 1000 i.e.

Ei kai kukaan Ducati-kuski ole, ainakaan tässä topicissa, mitään muuta väittänytkään, kuin kehunut itse pitävänsä Ducatista. Sitä ei liene aiheellista väittää perusteettomaksi kehumiseksi.

Ja suorituskyvyn hyvyys on tietysti suhteellista. Jokaisella Ducatilla pääsee mun mittapuulla helevetin lujaa. Totta kai ymmärrän että sulle ei riitä alle 150hp. Kunnioitan sun tapaasi hakea hyviä fiiliksiä teholla. Kunnioita sinä muiden tapaa hakea se jostain muusta seikasta.
bowdown.gif

Yksi tällaisen foorumin tärkeimmistä funktioista kun on informaation jakaminen. Ongelma on siinä, että joku onneton pyöränhankkija ostaa vielä pyöränsä perustuen kaikenmaailman paskapuheisiin ja hehkutteluihin kun kukaan ei ole oikaissut keskustelua takaisin totuuden pariin.

Mutta siis hehkuttelu ja oman pohjaton kehuminen on tietenkin ihan asiaankuuluvaa mutta sopisi ennemminkin tosiaan paskanjauhanta otsakkeen alle.
Öö? Kaveri kysyy kokemuksia Ducateista? Ja ainoat rehelliset ja oikeat kokemukset Ducateista löytyy siis niiltä, joilla Ducatia ei ole? Jos luet tuon ekan sivun (ennen kuin mopo lähti kaikilta käsistä), niin huomaat sieltä ihan asiallisia käyttökokemuksia, jopa varoittavia sanoja Ducatisteilta siinä suhteessa, että huollot ovat arvokkaammat ja ylipäätään siitä, että japanilainen on "järkevämpi" ostos. Jos nyt mp:tä voi järkeväksi sanoa.

Itse en ainakaan suosittele Ducatia kenellekään aloittelevalle motoristille. Jos harrastus jää muutamaan vuoteen ja kyllästyy mopoiluun, niin on tullut heitettyä todennäköisesti rahaa ihan turhaan kalliisiin Ducceihin ja niiden huoltoihin. Parempi aloitella halvemmalla japanilaisella ja jossain vaiheessa jos kiinnostaa niin kokeilla Ducatia. Sit jos kolahtaa, niin sit kolahtaa. Aika monelle se Ducati ei varmaan toimi.

Itse myönnän heti ekana olevani täys pässi, kun Ducella ajelen. Ja tää ei todellakaan ole mitään sarkasmia. Tuhansia euroja palaa ihan järjettömään ja typerään touhuun, en suosittele kenellekään. Samalla rahalla sais vaikka mitä järkevää. Esim. pitkässä juoksussa isomman asunnon. Minä vaan olen niin saakutan rakastunut just omaan Ducatiini. Eikä se tarkoita sitä että kaikkien muiden pitäis olla kans.

Ei kai kukaan Ducati-kuski ole, ainakaan tässä topicissa, mitään muuta väittänytkään, kuin kehunut itse pitävänsä Ducatista. Sitä ei liene aiheellista väittää perusteettomaksi kehumiseksi.
Eipä kai. Mutta jos informaatiota jaetaan siten, että kehutaan esimerkiksi 750:n alustaa verrattuna cbr:ään ja vfr:ään, niin eikö olisi paikallaan mainita sellaiset pikkuiseikat, että verrokit olivat vuosimallia 87 ja 91? Tämä ei tietenkään tee informaatiosta väärää, eikä kehua perusteettomaksi eli alustaa huonoksi, mutta sanotaanko nyt, että se saattaa jättää informaatioon tulkinnanvaraisuutta. Näin niinkuin pikkuruisena esimerkkinä.

Itse en ole vielä löytänyt pyörää, josta en olisi löytänyt mitään kritisoitavaa. Se kritiikki, varsinkin ducati-kuskien, eikä kaltaisteni japsifriikkien (vai mitähän sanaa tuolla aiemmin käytettiin) suusta kuultuna olisi varmasti hyväksyttävämpää ja yksityiskohtaisempaa. Sillä jos esimerkiksi minä yrittäisin pukea koeajokokemukseni 750:llä analyyttisemmin sanoiksi, niin se ei varmasti saisi yleistä hyväksyntää puolelleen. Puhumattakaan siitä, että itse en pidä 750:stä on lähinnä perusteeton kriitiikki/haukku/v*ttuilu, mutta päinvastoin ilmaistuna kyseessä on perusteltu ja ymmärrettävä kehu.

sanoi:
On tätä kyllä hilpiää seurata ketjusta toiseen. Aina samalla kaavalla.
10. 20-sivun jälkeen saavutetaan "yhteisymmärrys" ja kaikki osapuolet ovat tietenkin olleet oikeassa jo alusta lähtien.
11. Samaa tyhjänpäiväistä vääntöä jatketaan seuraavassa threadissä.

Se mitä minä en vaan ymmärrä, niin miksi hitossa näillä riisikuppi-ihmisillä on niin tulenpalava tarve arvostella Ducatia. Samaan hengenvetoon todetaan, että kyllä minä voisin ottaa Ducatin, jos se vaan olisi kunnon pyörä, mutta kun ei ole. Vastaukseksi ei kuitenkaan koskaan kelpaa: "Mä vaan tykkään siitä fiiliksestä minkä Ducati antaa."
10. 20 sivun? Yhteisymmärrys? Heh, ettei ois väsymys...
wink.gif

Jep, se on kait jonkinlainen kulttuuri- ja poliittinen kysymys, siinä
on jotain peri(suhinapuku-)suomalaista - täällä ei saisi tykätä tietynlaisista valtavirrasta poikkeavista asioista, ei sitä oikein muuten jummarra. Oiva kiteytys silti. Pitäis varmaan itsekin antaa näiden vaan olla.
Se suljettu foorumi rupeaa välillä taas kuulostamaan hyvältä idealta, mutta toisaalta siinäkin olisi ongelmansa, kun sinne ei sitten asiasta oikeasti kiinnostuneet kovin helposti pääsisi. Ehkä sitten jonkunlainen valikoiva filtteeraus voisi olla parempi vaihtoehto. Siis lähinnä turhan huomionkipeyden, trollauksen ja bittiroskaamisen hillitsemiseksi. Tuskin esim. sivukaupalla jauhettu kina joltain toiselta foorumilta tuotuna ja vielä ihan erimerkkisistä mopoista tuo mitään järkevää lisää juuri tämän merkin alla käytävään asiakeskusteluun. Tai sitten pitäisi saada jonkinlainen käyttäjäkohtainen filtteeraus, vaikka noiden newsien tapaan. Tästäkin vähenisi sivumäärä alle kolmannekseen.

sanoi:
On tätä kyllä hilpiää seurata ketjusta toiseen. Aina samalla kaavalla.

1. Joku kysyy jotain Ducatista, tai kertoo kokemuksia.
2. Ducati-uskovaiset...
11. Sama juttu jatkuu taas jossain muualla, Ducatistit kun unohtavat nopeasti nämä "ilkeät faktat". Heti seuraavassa topikissa Ducati saa taas kritiikitöntä ylistystä.
Joo, otan osaa. Tuo ei valitettavasti ole enää kuvittelemaasi nasevaa tai vitsikästä trollausta, vaan lähinnä säälittävää.
No, joillakin tuntuu ainakin olevan loputtomasti virtaa ja aikaa, muttei otsalohkon filttereitä. Yksi elämänmuoto kait tuokin. Tai merkki sellaisen puutteesta.

sanoi:
Ihme juttu, että usein Ducati-uskovaisten mielestä jopa 60hp laite missä ei ole alustansäätöjä, voi olla jotenkin hyvä sporttipyörä. Maksaakin saman verran kuin oikea sporttipyörä. Muiden merkkien kohdalla tuota kutsuttaisiin lähinnä vitsiksi.
No sepäs on sinun ongelmasi, ei niiden 60hp laitteella ajavien. Toisia se ei nyt vaan isommasti häiritse. Ainoa ihmetyksen aihe onkin se, miksi se on sinulle niin suuri ongelma, että sitä pitää kerta toisensa jälkeen tulla tänne mussuttamaan ja omia dogmia ja kikserikäppyröitä pakkosyöttämään. Kannattaisi ehkä harkita poliittisen- tai juorutoimittajan uraa.

sanoi:
No kukin saa jättää jokaisen jutut omaan arvoonsa ja poimia itselleen ne infot mitä haluaa kuulla tai lukea. Vapaa maa jne.
Noin tietty voi tehdä ja useimmiten tulee tehtyäkin, mutta vain tiettyyn rajaan asti sitä jaksaa vaan skipata. Jossain kohti se rupeaa turhauttamaan ja käymään työstä. Nythän lähes mikä tahansa käyttökokemusketju täällä voi muuttua 50+ sivuiseksi jätevuoreksi, jossa 85% sisällöstä on parin kolmen kirjoittajan ylläpitämää teinihenkistä vääntöä ja trollausta, usein vielä kilometrien päässä aiheesta. Vrt. tämän ketjun kohta kymmensivuinen 'asiakeskustelu' aiheesta.

sanoi:
Harkitseville tiedoksi: Ducati on idioottimagneetti. Huoltoasemilla noita kärpäsiä ei koskaan näy, mutta aika ajoin niiden surinaa kyllä kuulee. Kannatta pitää lätkä mukana.
Niin, tai pari satsia erilaisia korvatulppia, ja niitä surinoita voi peittää pistämällä koneen käyntiin ja häipymällä pikaisesti sinne baanalle. Näin talvikaudella on tietty hiukan ankeampaa, kuten kaikilla muillakin mopokuskeilla.

sanoi:
Perhana, tässähän kasvaa pian merkkiharrastajaksi, kun pitää näin omaansa puolustaa. Suljettua foorumia kannatettu.
Niinhän tossa voi tosiaan käydä, mutta se suljettu foorumi on siitä ikävä, että se ei välttämättä näe eroa aidosti kiinnostuneen kyselijän ja trollaajien välillä.
Tai no.. oikeastaan kun tämänkin ketjun lukee läpi niin ehkä se ei sittenkään niin paha asia olisi. Niin tai vaikka kaksi eri foorumia, heheh...

sanoi:
Anna olla. Anna olla. Anna olla.
Näinpä.
Tuohon kehoitukseen on helppo yhtyä. Tosin kuluneen syksyn perusteella taitaa olla turha toivo.
Tuleehan se onneksi kevätkin sieltä taas, joskus, piitkän ja piinaavan talven jälkeen.

No nyt sä olet asian ytimessä, pidä tosta kiinni. Fiilis on itse asiassa mopoilussa ainut asia millä on mitään väliä. Mp ei ole käytännöllinen, ei järkevä eikä millään muulla kuin tunnepuolella ole väliä. Mulle sen tunnepuolen ja hauskuuden paikan sydämessä täyttää (tällä hetkellä) parhaiten Ducati Monster 1000 i.e.

Ja suorituskyvyn hyvyys on tietysti suhteellista. Jokaisella Ducatilla pääsee mun mittapuulla helevetin lujaa. Totta kai ymmärrän että sulle ei riitä alle 150hp. Kunnioitan sun tapaasi hakea hyviä fiiliksiä teholla. Kunnioita sinä muiden tapaa hakea se jostain muusta seikasta.
bowdown.gif
No niinhän mä kunnioitankin. Puutun lähinnä silloin, kun aletaan perusteettomasti kehumaan teknisiä ominaisuuksia. Niihin kun fiilis ei vaikuta, vaan usein ne pystytään ihan mittaamaan (esim moottorin vääntökäyrä). Fiilistellä saa ja kuulukin tottakai!

Eipä kai. Mutta jos informaatiota jaetaan siten, että kehutaan esimerkiksi 750:n alustaa verrattuna cbr:ään ja vfr:ään, niin eikö olisi paikallaan mainita sellaiset pikkuiseikat, että verrokit olivat vuosimallia 87 ja 91? Tämä ei tietenkään tee informaatiosta väärää, eikä kehua perusteettomaksi eli alustaa huonoksi, mutta sanotaanko nyt, että se saattaa jättää informaatioon tulkinnanvaraisuutta. Näin niinkuin pikkuruisena esimerkkinä.
No aika helpolla mopo lähtee käsistä, jos se tuosta on kiinni. Kyllähän täällä jatkuvasti kysytään kokemuksia yhdestä jos toisestakin mopomallista, ja kyllä yleiskuva on se, että mitään ei haukuta kyllä suoraan pystyyn. Sitä ei yksinkertaisesti tapahdu, sillä kokemuksien kertojat ovat ko. pyörän omistajia tai omistaneita, ja ei kai kukaan (yleensä) osta pyörää, josta ei pidä. Samankaltaisia, positiivisluonteisia vastauksia tulee kysyttäessä ihan mistä tahansa pyörästä. Ducati on vaan ainut joka saa vastalauseiden ryöpyn, kun sitä kehutaan.

Intternetti on sellainen paikka, että kyllä jokaisen osaa/pitää suodattaa kertomuksia sillä silmällä, että kyseessä ovat ko. pyörän omistajat. Ehkä onkin helppoa hankkia Ducati, kun se on ainut merkki, jota sitten myös haukutaan.

On se vaan ihmeellistä, millaisia intohimoja Ducati vaan jaksaa herättää kerta toisensa jälkeen, ja nimenomaan äärimmäistä suorituskykyä hakevissa kyykkykuskeissa. Mikä sinällään omituista koska heidän mielestäänhän kyseessä on mielenkiinnoton, tehoton lussu. Ja kuitenkin nuo, nimeltä mainitsemattomat kaverit kirjoittavat ylivoimaisesti eniten Ducati-talkkiin. Paljon enemmän kuin omistamansa pyörän merkkifoorumille. Ehkä jopa enemmän kuin kaikkien muiden merkkien foorumeille yhteensä...
smile_org.gif

Niin se vain on. Jos fiilistä etsit, niin enempää intohimoja herättävää pyörää kuin Ducati, ei taida olla.

Itse en ole vielä löytänyt pyörää, josta en olisi löytänyt mitään kritisoitavaa. Se kritiikki, varsinkin ducati-kuskien, eikä kaltaisteni japsifriikkien (vai mitähän sanaa tuolla aiemmin käytettiin) suusta kuultuna olisi varmasti hyväksyttävämpää ja yksityiskohtaisempaa. Sillä jos esimerkiksi minä yrittäisin pukea koeajokokemukseni 750:llä analyyttisemmin sanoiksi, niin se ei varmasti saisi yleistä hyväksyntää puolelleen. Puhumattakaan siitä, että itse en pidä 750:stä on lähinnä perusteeton kriitiikki/haukku/v*ttuilu, mutta päinvastoin ilmaistuna kyseessä on perusteltu ja ymmärrettävä kehu.
Niin, siis kaikkihan täällä esittää lähinnä mielipiteitään. Se että joku on ennen nykyistä ajokkia ajanut jollain toisenlaisella mopolla ei välttämättä tee 'kritiikistä' kyseenalaista, sillä johonkinhan sitä eroa täytyy verrata, jotta sen voi konkreettisemmin ilmaista. Joskus se on sitten ollut vanhempi cbr tai vfr, eikä siitä kannata kenenkään moisilla ajavan närkästyä. Kyseessähän on kuitenkin vain mielipiteen ja omien kokemusten ilmaisu.
Kyllähän asia voisi olla myös toisinpäin, vaikka juuri siellä H-talkissa, mutta aika harvoin siitä tulee samanlaista sotaa kuin täällä, vaikka siellä muita merkkejä arvosteltaisiinkin. Kuten aiemmin todettiin, sielläkin käy näitä D-logollisia 'kylässä', mutta tuskin kovin moni viitsii ryhtyä samanlaisiin trollauskampanjoihin kuin mitä täällä tapahtuu, ja tuskin johonkin toiseen vertaaminen tai oman hontan kehuminen saa aikaan yhtä laajaa 'paheksuntaa' kuin dukatin kehuminen täällä. Hyvä esimerkki on vaikka tuo SS-malli, ja ei-ducatistien suhtautuminen siitä puhumiseen. Väheksyä sitä saa ja sitä jopa kiitellään, mutta jos erehtyy kehumaan saati vertaamaan muihin niin siitä alkaa hillitön "jihad", ja käppyrämullahit riemastuu. Siis vaikka ollaan ko. merkin omassa talkissa.
Siinä kait yksi pointti noille useille nyt jo hiukan närkästyneille puheenvuoroille. Olen minäkin (koe)ajanut jos jonkinlaista mopoa, cebari mukaanlukien, ja vaikka se ei erityisemmin säväyttänyt enkä sitä edes ihan maineensa veroisena pitänyt, en silti tunne tarvetta mennä sitä Honda -talkiin suureen ääneen julistamaan.

BTW, jos et pidä S/SS 750:stä ja sanot sen juuri noin ei ole vittuilua, se on lähinnä mielipide. Samoin kuin se päinvastainen. Valitettavasti vaan se päinvastainen, tai siis sen ääneen sanominen ei näköjään ole orgissa poliittisesti korrektia.
Sitäpaitsi sinun asialliset koeajokokemuksesi vaikka tuosta mallista ovat ihan tervetulleita tänne. Kyllä tämän(kin) ketjun paisuminen tyhjänpäiväisen paskanjauhannan takia johtuu muista syistä kuin esim. sinun mielipiteistäsi yhdestä mopomallista.

bowdown.gif
No niinhän mä kunnioitankin. Puutun lähinnä silloin, kun aletaan perusteettomasti kehumaan teknisiä ominaisuuksia. Niihin kun fiilis ei vaikuta, vaan usein ne pystytään ihan mittaamaan (esim moottorin vääntökäyrä). Fiilistellä saa ja kuulukin tottakai!
Ai mihin sä vaan puutut? Näytäppäs missä kohtaa tässä topicissa on kehuttu perusteettomasti Ducatin teknisiä ominaisuuksia? Ja kenen toimesta muka?

Minä taasen puutun siihen kun puhutaan ihan silkkaa puppua. Mutta motiivisi kirjoitella tänne jää edelleen hämärän peittoon. Tosin mielenkiintosi Ducatia vastaan voidaan kyllä päätellä. Negatiivinen vai positiivinen?
wink.gif

Ahhh, tulinen italialaismerkki. Täynnä intohimoja!
inlove.gif

bowdown.gif
Ai mihin sä vaan puutut? Näytäppäs missä kohtaa tässä topicissa on kehuttu perusteettomasti Ducatin teknisiä ominaisuuksia? Ja kenen toimesta muka?

Minä taasen puutun siihen kun puhutaan ihan silkkaa puppua. Mutta motiivisi kirjoitella tänne jää edelleen hämärän peittoon. Tosin mielenkiintosi Ducatia vastaan voidaan kyllä päätellä. Negatiivinen vai positiivinen?
wink.gif

Ahhh, tulinen italialaismerkki. Täynnä intohimoja!
inlove.gif
Kun "lokaa" alkaa satamaan niskaan, niin tottahan toki olen niin lapsellinen ja vastaan vähintään samalla mitalla. Silloin voi jopa lähteä mopo käsistä ihan provoilu mielessä..

Kyllä näissä asioissa on mopo karannut jo itse kultakin aikaa sitten
tounge.gif
Mutta mikäs sen hauskempaa!

Ei mulla ole Ducatia vastaan mitään. Tällä hetkellä niillä ei vaan ole tarjota sellaista pyörää joka mua kiinnostaa. Ajelkoon kuka haluaa!

sanoi:
Puutun lähinnä silloin, kun aletaan perusteettomasti kehumaan teknisiä ominaisuuksia. Niihin kun fiilis ei vaikuta, vaan usein ne pystytään ihan mittaamaan (esim moottorin vääntökäyrä).
Sinun mielipiteitäsi teknisistä ominaisuuksista ja niiden vaikutuksesta.
Sen olen kyllä aiemminkin huomannut, että osalla insinöör(ityyp)eistä on vaikeuksia näissä asioissa. Omaa mielipidettä ei oikein osata nähdä sinä mitä se todellisuudessa on, eli yhtenä mielipiteenä muiden joukossa. Mittaritkaan ei sitä muuksi muuta.

sanoi:
Mikä sinällään omituista koska heidän mielestäänhän kyseessä on mielenkiinnoton, tehoton lussu. Ja kuitenkin nuo, nimeltä mainitsemattomat kaverit kirjoittavat ylivoimaisesti eniten Ducati-talkkiin. Paljon enemmän kuin omistamansa pyörän merkkifoorumille. Ehkä jopa enemmän kuin kaikkien muiden merkkien foorumeille yhteensä...

Niinpä, ja jotkut vielä useammalla eri foorumilla. Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.
biggrin.gif

Surkuhupaisinta kait noiden kannalta on lähinnä se, että nuo kirjoitukset kertovat sitä hypettyä 'faktaa' enimmäkseen itse kirjoittajasta, eikä niinkään mistään muusta.
Voe elämän <s>puute</s> kevät.
tounge.gif

Tulee kymmenen sivua jo, pitäiskö tuottaa Harrille pettymys ja säästöä kaljakuluissa, ja lopettaa tähän? Minulle ainakin sopii, ei taida jaksaa enää.
wink.gif

Back