• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Raaseri sanoi:
Tohon on pakko tarttua. Reilusti alle satasen oli viime viikolla ostettuna maahantuojalta Panigaleen 41T orkkistakaratas, eli 1199R:n vakioratas. Tätä vastaan en oikein usko että Hyperin ratas maksaisi yli 200...

Ducati serviceltä helsingistä ilmoittettiin s-postiin että alkuperäinen takaratas 202€. Itsekkin suuresti sitä ihmettelin...

Kai se sitten täytyy uskoa. Mutta ihmetyttää mikä helkkari siitä tekee niin kalliin vs Panin ratas. Apropoo, mulla on joku tollanen ylimääräisenä Cafe Raaserista. Pitääpä tsekata illalla.

hillomunkki sanoi:
Ketjut lähestyy loppua... Mitäs välityksiä porukka on käyttäny 07-09 vm 1100 hyperissä? Itse miettinyt että laittaisin 15-43 ja samalla ketjun paksuudeksi 520. Onko kukaan tehnyt?

Ja mistä olette ketjuja/ rattaita ylipäätään hommanneet?
Oli pienempi edessä, nykyään vakiot. Isomman laittaisin eteen jos jotain. Ykkönen edelleen ajetaan ekat metrit vaan ja kutosella jaksaa vetää hyvin jo taajamavauhdista ylöspäin.

Päätin tutkia omaani vähän tarkemmin ja tajusin että edellinen omistaja on laittanut JT:n rattaat. Välitys 14-42 joka tekee välityksistä mielestäni hieman lyhyitä ainakin sen jälkeen kun teki noi muokkaukset pyörään, siksi mietin 15-43. Mutta katselin jo että tohon JT adapteriin saa 520 rattaat!

Ja itselläni ollut toi takaratasta nyt 20tkm, et iha ok se kestää. Noilla hinnoilla voi vaihdella joka 2-3 kesä.

Talvi tulee vääjäämättä ja kai se olis hyvä öljyt ja suodatin vaihtaa.

Onko porukka mitä öljyjä käyttänyt hypereissä? Edellisen omistajan jäljiltä castrollit pyörässä ja toiminut moitteetta.

Tuleeko muita talvivalmisteluja mieleen?

Jos joku miettii 796 hyperin keulan laittoa niin mulla olisi Traxxionin upouusi ylimääräinen jousisetti kaupan hintaan 100€. Tilattuna jenkeistä hintaa tulee 125€.

Viimeksi muokattu:
Olis tarvetta paikata kaatunutta hyperiä.:sad3: Osaisisko joku neuvoa mistä tilata varaosia uusia tai käytettyjä poislukien Ducatin maahantuoja??

T: Nuori 23v ducatisti

Re: Ducati Hypermotard-horinat tänne!

maggy sanoi:
Olis tarvetta paikata kaatunutta hyperiä.:sad3: Osaisisko joku neuvoa mistä tilata varaosia uusia tai käytettyjä poislukien Ducatin maahantuoja??

Mille osille tarvetta? Ebay varmasti paras paikka. Minulta saattaa löytyä jotain niin laita listaa mille on tarvetta niin katson löytyykö.

maggy sanoi:

Miulta saat penkin huokeesti ainaki :)

maggy sanoi:

Joo laita osalistaa, niin kaivellaan tallia. Orkkisputket, takarunko ja tankinsuojaa nyt ainakin löytyy edellä mainitun penkin lisäksi.

maggy sanoi:

Antti K. sanoi:
Joo laita osalistaa, niin kaivellaan tallia. Orkkisputket, takarunko ja tankinsuojaa nyt ainakin löytyy edellä mainitun penkin lisäksi.

Itselläni myös penkki ja jotain muovi osia tarjolla. Sekä orkkis kahvat löytyy. Muutakin saattaa löytyä.

Tervehdys!

Viimeiset 14 vuotta olen tunnustanut oranssia väriä Itävallasta, mutta nyt pääsi käymään näin että tuli hankittua kipattu Hypermotard 796 vm -10. Nyt olisi tarvetta erityisesti seuraaville mustille osille (Ensisijaisesti tarve oikenpuoleisille, mutta ostan toki molemmat kerralla pois lojumasta.):
- Tankin sivuposki
- Änkkärin sivusuojus
- Jalkatappien runko-osa (eli se iso palikka jossa sekä kuljettajan että matkustajan tapit ovat kiinni)

Välttämätöntä tarvetta ei ole, mutta jos hinta on kohdallaan niin voin ostaa myös:
- Penkin
- Änkkärien/kauhukahvojen päälle tulevan "spoilerin"
- Etulokarin/maskin
- Vakiostongan peileineen

Itse asun PK-seudulla, mutta jos kamoja löytyy isompi satsi kerralla niin tarvittaessa voin ajaa hakemaan pidemmältäkin. Yritän seurata foorumia aktiivisesti, tai sitten tarjouksia voi laittaa meilillä "nimimerkkini"@verkkokellaripistenet.

mmanders sanoi:
Tervehdys!

Viimeiset 14 vuotta olen tunnustanut oranssia väriä Itävallasta, mutta nyt pääsi käymään näin että tuli hankittua kipattu Hypermotard 796 vm -10. Nyt olisi tarvetta erityisesti seuraaville mustille osille (Ensisijaisesti tarve oikenpuoleisille, mutta ostan toki molemmat kerralla pois lojumasta.):
- Tankin sivuposki
- Änkkärin sivusuojus
- Jalkatappien runko-osa (eli se iso palikka jossa sekä kuljettajan että matkustajan tapit ovat kiinni)

Välttämätöntä tarvetta ei ole, mutta jos hinta on kohdallaan niin voin ostaa myös:
- Penkin
- Änkkärien/kauhukahvojen päälle tulevan "spoilerin"
- Etulokarin/maskin
- Vakiostongan peileineen

Itse asun PK-seudulla, mutta jos kamoja löytyy isompi satsi kerralla niin tarvittaessa voin ajaa hakemaan pidemmältäkin. Yritän seurata foorumia aktiivisesti, tai sitten tarjouksia voi laittaa meilillä "nimimerkkini"@verkkokellaripistenet.

Multa löytyy änkkärin muovit sekä penkki! Laita hinta niin neuvotellaan :)

Löytyy myös spoilerin muovi punasena.

Jos päädyt tekemään etujousiremppaa niin multa löytyy ylimääräinen Traxxionin jousisetti HYM 796:teen, jonka pitäisi rauhoittaa parantaa vikkelää keulaa huomattavasti. Itsellä tarkoitus asentaa samainen setti tässä alkutalven aikana.

Talvi se on parasta aikaa pyörän rassaukseen.

Nyt on kaiken muun tuunauksen lisäksi silmiin osunut MWR:n ilmaboxin kannen vaihtokitti jolla imua pitäisi saada lisättyä jopa 1300%.

https://ca-cycleworks.com/mc-020-06-he

Kuvia asennuksesta.

http://www.ducati.ms/forums/92-hypermotard/93010-mwr-air-filters-18.html

Kyselisinkin että onko kukaan tehnyt kyseistä modia ja onko kommentteja puolesta tai vastaan? Vaatii näköjään vakio ilmaboxin yläosan irroittamisen.

Myös kokemukset suodattimien vaihdosta ja mahdollisista tehon/väännön/äänen lisäyksistä kiinnostaa?

Öhlärin asensin taakse viime viikonloppuna ja pian tarkoitus käydä keulan kimppuun traxxionin upgraden merkeissä. Laitoin myös Scottin ohjausiskarin tilaukseen eli ihan mukavasti homma karannut käsistä.

tankotauno sanoi:
Talvi se on parasta aikaa pyörän rassaukseen.

Nyt on kaiken muun tuunauksen lisäksi silmiin osunut MWR:n ilmaboxin kannen vaihtokitti jolla imua pitäisi saada lisättyä jopa 1300%.

https://ca-cycleworks.com/mc-020-06-he

Kuvia asennuksesta.

http://www.ducati.ms/forums/92-hypermotard/93010-mwr-air-filters-18.html

Kyselisinkin että onko kukaan tehnyt kyseistä modia ja onko kommentteja puolesta tai vastaan? Vaatii näköjään vakio ilmaboxin yläosan irroittamisen.

Myös kokemukset suodattimien vaihdosta ja mahdollisista tehon/väännön/äänen lisäyksistä kiinnostaa?

Öhlärin asensin taakse viime viikonloppuna ja pian tarkoitus käydä keulan kimppuun traxxionin upgraden merkeissä. Laitoin myös Scottin ohjausiskarin tilaukseen eli ihan mukavasti homma karannut käsistä.

Itselläni on tuo mwr kitti. Samalla tuli laitettua sc projectin koko ränni. Lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen.

En osaa sanoa miten paljon tuo mwr vaikutti tuloksiin mutta imuääni on komee :)
Japi CorseNerolla sääti koko homman ja ei voi muuta sanoa kuin että tykkää :)

Miten paljon maksoit öhläristä? Ja olikos sinulla 1100? Itse tuota alustaa kans miettiny päivittää sekä ohjausiskaria.

hillomunkki sanoi:
Itselläni on tuo mwr kitti. Samalla tuli laitettua sc projectin koko ränni. Lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen.

En osaa sanoa miten paljon tuo mwr vaikutti tuloksiin mutta imuääni on komee :)
Japi CorseNerolla sääti koko homman ja ei voi muuta sanoa kuin että tykkää :)

Miten paljon maksoit öhläristä? Ja olikos sinulla 1100? Itse tuota alustaa kans miettiny päivittää sekä ohjausiskaria.

Joo Japi ajo rexxerin ohjelman sisään viime kesänä ja teki säädöt ja pyörä parani todella huomattavasti. Ajattelin itse mahdollisesti näperrellä tuon mwr:n kiinni jos nyt siihen päädyn ja viedä sitten japille ohjelma säätöön ja penkkiin jos on tarvetta.

Maksoin 400€ toimituksineen päivineen myyjän mukaan alta 5tkm ajetusta öhlarista joka oli tosi siistissä kunnossa. Ebayssa näköjään olis 300€ + Toimitus tarjolla, kunnosta en tiedä.

http://www.ebay.com/itm/Ohlins-ammo...33ae7c9476:g:6eoAAOSwlV9WRivA&vxp=mtrtarjolla

Mulla on 796 ja viime kesänä kerkesin ainoastaan yhdeksi päiväksi radalle mutta ens kesänä olis tarkoitus ajaa enemmän radalla. Kattelin noita ohjausiskareita ja Scottsia oli kovasti kehuttu.

tankotauno sanoi:
Joo Japi ajo rexxerin ohjelman sisään viime kesänä ja teki säädöt ja pyörä parani todella huomattavasti. Ajattelin itse mahdollisesti näperrellä tuon mwr:n kiinni jos nyt siihen päädyn ja viedä sitten japille ohjelma säätöön ja penkkiin jos on tarvetta.

Maksoin 400€ toimituksineen päivineen myyjän mukaan alta 5tkm ajetusta öhlarista joka oli tosi siistissä kunnossa. Ebayssa näköjään olis 300€ + Toimitus tarjolla, kunnosta en tiedä.

http://www.ebay.com/itm/Ohlins-ammo...33ae7c9476:g:6eoAAOSwlV9WRivA&vxp=mtrtarjolla

Mulla on 796 ja viime kesänä kerkesin ainoastaan yhdeksi päiväksi radalle mutta ens kesänä olis tarkoitus ajaa enemmän radalla. Kattelin noita ohjausiskareita ja Scottsia oli kovasti kehuttu.

Joo itse askartelin myös tuon mwr:n kiinni. Se oli tosi helppo homma! Suosittelen!

Joo tuota itsekkin katellut :) täytyy nyt vakavasti harkita sitä :)

Back