• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sain käden mittaisen huolto-ohjelman Heinolta, jonka tekevät nyt 12tkm huollossa. Hintaa yksi yksikkö.

Verrattuna pelkkien hihnojen ja venojen säädön hintaan päätin sinne viedä. Kuuluu öljyt nesteet yms. Johan tässä pari vuotta meni öljynvaihdoilla itse tehtynä.

Varmaan Tampereen Heinolle oot viemässä - J Eerola tekee kyllä hyvää jälkeä. Olen myös saanut todella paljon vinkkejä ja vihjeitä sieltä. Tulen jatkossakin viemään sinne.

Jepulis, kyseiselle jampalle vien. Vähän niinkö hovimekaanikko kun on aikanaan ekankin huollon tehnyt. Ja kai se voi joskus olla jonkin arvoista, että merkkihuollon leima huoltokirjassa. Vielä kun sen löydän. ✌️

Paljon oli 12tkm huollossa tehty ja ajossa sen kyllä jopa huomasi. Äänet sivistyi kun Termin paskan sovituksen korjasi ja synkkas kaasarit, seokset sun muut. Helvetin kallis, mutta monta aika oleellista juttua. Kaikille saman hintaista, mutta köyhälle kallista. Heinolle taidan viedä jatkossakin, niin vakuuttavat työselostukset suullisesti ja kirjallisesti.:orgmp:

Re: Ducati Hypermotard-horinat tänne!

Antti K. sanoi:
Paljon oli 12tkm huollossa tehty ja ajossa sen kyllä jopa huomasi. Äänet sivistyi kun Termin paskan sovituksen korjasi ja synkkas kaasarit, seokset sun muut. Helvetin kallis, mutta monta aika oleellista juttua. Kaikille saman hintaista, mutta köyhälle kallista. Heinolle taidan viedä jatkossakin, niin vakuuttavat työselostukset suullisesti ja kirjallisesti.:orgmp:
Paljon kustanti? Olisi sama homma edessä.

Antti K. sanoi:

Kaasarit synkattu? Oikeesti? :blink:

24k huolto Ducati Helsingillä 840 euroa. Siihe päälle uus ilmasuodatinboxi kun oli kierteet leiponu kiinni ja performanse filsu ni tasan tonni.

NOx sanoi:
Kaasarit synkattu? Oikeesti? :blink:

Näin kertoi tehneensä. Miksi ihmettelet? Laitteella ikää 6vuotta joista ollut ajamattomana 2v ja minulla kolmatta vuotta. En tiedä vaikuttaako asiaan, mutta nokat, kokoputki ja ecu mallia vaihdettu.

tankotauno sanoi:
Noniin - yritän keritä viemään 2011 796 Motardin CorseNerolle ECU:n remappingiin tämän viikon loppupuolella ja voin laittaa sitten fiiliksiä että tuliko kalua ja jeesasiko alakierrosten nykimiseen. Pyörä vakio, LV:n katin ohitussarjaa lukuunottamatta.

Kävin pari viikkoa takaperin Corse Nerolla säädättämässä ecua ja samalla kytkettiin lamdat pois päältä ja pyörä käytettiin penkissä. Ero on HUOMATTAVA. Alakierrosten nykiminen parani huomattavasti ja nyt bensa suihkuaa 2500 kierroksesta ylöspäin kun ennen sai olla 4000rpm ennen kun meno muuttui tasaiseksi. Tehoa tuli lisää 5hp lisää ja maksimitehoalue kasvoi huomattavasti.

Vääntöä tuli lisää noin 7Nm ja ison väännön alue kasvoi huomattavasti. Kaiken kaikkiaan pyörä parani todella huomattavasti ja pidän säätöä ehdottomana juttuna ainakin jos on katalysaattori korvattu LV:n alkukäyrillä. Katillisesta minulla ei ole kokemusta.

Japi hoisi homman todella tyylikkäästi alusta loppuun ja kävi noukkimassa pyörän Hakaniemestä pakulla ilman lisäveloitusta kun sattui liikuskelemaan kaupungissa ja säästi minulta kuskaamisen vaivan.

Toivottavasti näkyy graafit. (sinisellä vakio-ohjelma ja punaisella DP)

Ekassa graafissa teho ja vääntökäyrät ja tokassa teho ja bensansyöttö. Pahoitelut että käänsi toisen graafin kyljelleen jostain syystä.

HYM796 TEHO JA VÄÄNTO.jpg

Liitetiedostot

• IMG_5016.jpg
    IMG_5016.jpg
    77,9 KB · Katselut: 54

Oma hyperi kävi juuri Japilla kun onnistuin poikkasee yhden kytkinjousen pultin. Aamupäivästä hajotin illalla vein Japille. Samantien työn alle ja pääs kurvaa kotiin!!!

Japi siinä puhuki että pari pikku hyperiä käyny siinä. Johonkin oli tilannut MWRn filtterin kun haluttiin imupuolta parantaa. Itsellä samanlainen ja hyvin pelittää!

Säätöön ei voi olla kun tyytyväinen! Peto on vapautettu :)

Tuli testattua toi Hyperin oma laukkusetti viikonloppuna. Reissu Poriin mutkia pitkin ja takas motaria.

Erittäin positiivinen yllätys. Laukut pelaa. Tuo "alusta" helppo sitoa (pysyy vain reissussa mukana muuten pidän sen irrallaan.
Laukut ei häirinny menoa yhtään. Parkkipaikka käännöksessä vähä rajottaa ohjausta mutta se nyt oli pientä. Veivaamalla selviää.

Sivulaukkujen muoto vaatii vähän "pakkaamisen harjoittelua" mutta kun keksii mikä mahtuu kulmiin ja miten niin laukkuihin mahtuu yllättävän paljon tavaraa.

Itse ostin nämä käytettynä alle 300€ ja olivat kyllä sen arvosia. En yhtään osaa sanoa paljon noille tulee seuraavien/ tämän kesän aikana käyttöä mutta kannatti hommata.
Orkkis hinta on aika järjetön. Toki ebaystä alkaa löytymään iha kohtuu hinnallaan noita.

Itse varmaan eniten tulee käyttöä tolle "tankkilaukulle"

Suosittelen!

ImageUploadedByTapatalk1435577159.928663.jpg

Koitin itse pari vuotta sitten etsiskellä, mutta tyydyin h&b c-bow systeemiin, joka toimii kyllä hienosti sekin.

Olen tässä useana päivän nautiskellut tasaisesti käyvästä ja miellyttävä-äänisesti matkakumppanista. Huollolla oli muutakin vaikutusta kuin hyvä mieli ja tyhjä lämiskä. Iso ero vanhaan, suurimmat syyt varmasti synkkaukset, seokset ja termin tiivistys. Että Jukalle rm-heinolle voi antaa vilpittömästi kiitosta.

Nyt lähti Danmotolta tulemaa decatti-pätkä \o/ Toivotaa et sopii ku nyrkki silmää, sitte vielä säätörahat kasaa! Mitäs se mahtaa tehä noin??

Antti K. sanoi:
Koitin itse pari vuotta sitten etsiskellä, mutta tyydyin h&b c-bow systeemiin, joka toimii kyllä hienosti sekin.

Olen tässä useana päivän nautiskellut tasaisesti käyvästä ja miellyttävä-äänisesti matkakumppanista. Huollolla oli muutakin vaikutusta kuin hyvä mieli ja tyhjä lämiskä. Iso ero vanhaan, suurimmat syyt varmasti synkkaukset, seokset ja termin tiivistys. Että Jukalle rm-heinolle voi antaa vilpittömästi kiitosta.

Itse en halunnut mitään "rautoja/ kiinnityskiskoja" pyörään. Ja tuon sc projectin putkiston kanssa ei varmaan sopisi.

Muuten tuo c-bow systeemi vaikuttaa pätevältä

eskomoi sanoi:
Nyt lähti Danmotolta tulemaa decatti-pätkä \o/ Toivotaa et sopii ku nyrkki silmää, sitte vielä säätörahat kasaa! Mitäs se mahtaa tehä noin??

Noin 300€ CorseNerolla. Japilta saa toki soittamalla tarkan arvion.

hillomunkki sanoi:
Noin 300€ CorseNerolla. Japilta saa toki soittamalla tarkan arvion.

Nohevasti laitoin mailia :D Lupailivat että putkilo saapuu 18.7 mennessä, niin ei tässä hengen hätä. Tosin eihän sitä nyt millään malta odottaa!

Mistäköhän johtuu moottorijarrulla kuuluva vollotus ääni? Pyörä on 1100 09vm hyperi.
Onko tuo ostettu ominaisuus vai onko siellä joku hihna osastolla leviämässä käsiin?

Back