• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin nyt olis uusi dr-z pihassa. Voi tätä ihanuutta...

Mites teillä tehoputkissa onko db -killerit paikallaan? Mulla on vielä ja suunnitelmissa ottaa se pätkä pois. Putkeehan se avartaa mutta mites säätöjen kanssa? On varmaan penkitettävä jos haluaa jotain muutakin kuin ääntä lisää?

Paljon teillä on tullu tehoja lisää kokoputkistolla ja suoravetokaasarilla + 3x3 modauksella?

Mites teillä tehoputkissa onko db -killerit paikallaan? Mulla on vielä ja suunnitelmissa ottaa se pätkä pois.
Mulla Muzzyn putki ja killeri on paikoillaan. Kokeilin tossa alkukeväästä ilman killeriä, niin äänet muuttuivat todella rosoisiksi ja en niistä tykännyt, joten tungin killerin takas pönttöön. Tuskin mitään ihmeellistä lisätehoa sen poistamisella kuitenkaan saa.

Eise mitenkään kulkupuoleen vaikuttanut mullakaan, putkenahan on leon x3. Kaikkia päitä olen kokeillut ja kutakuinkin sama ajotuntuma. Ilman päätyä rosoiset äänet mullakin, kuulostaa vähän rumalta, joten minulla on se äänekkäin pääty kiinni.

Mulla on akran putkisto kiinni ja aika härskit pörinät siitä lähtee. Oon yrittä siihen killeriä katsella, mutta ei oo tullu vastaan.

Pajalla väittivät että jos killerin ottaa pois niin tulis keskialueelle ja yläkierroksille lisää paukkua... Mutta ehkä se selviää kun vien mopon penkkiin loppukuusta.

Tänään hain pyörän huollosta. Venttiilien säätö ja tulpan vaihto. Mun pyörällä ajettu jo 11tkm ja ajattelin noi venat tarkistuttaa, ku on kumminkin jotain virityspalikkaa kiinni. Eipä ollut säätötarvetta ja säätöväli kuulemma tosiaan on se 24tkm ja pitäs kestää suzukin koneen ihan hyvin.

Osaako joku kertoa, että olisko toi paha homma vetää noille vilkuille kokonaan uudet johdot? Nyt ei enää toimi kuin oikea takavilkku.
Ei tuon johdotuksen uusimisen pitäisi omien kokemusten perusteella olla kovin vaikea homma. Penkki irti, takalokari auki ja siitä vaan tuumailemaan miten se jatkuu siitä eteenpäin.

Oletko varmistanut, ettei vilkun toimimattomuus johdu itse vilkusta, eikä niinkään johdoista? Huonot kontaktit ja vika vilkuissa on kuitenkin se yleisempi toimimattomuuden syy.

Hieman tyhmä kysymys ehkä, mutta mistä löydän derziini uuden ilmansuodattimen? Haluan nimenomaan sen alkuperäisen, en mitään K&N filttereitä tjsp. Ei löytynyt nopealla haulla oikein mistään
nixweiss.gif

Juu kai se on sitten turvauduttava ryöstöhintasiin tuotteisiin. Tai no, ei nyt lähdetä tuomitsemaan, ennenkun saan soitettua liikkeeseen, mutta veikkaanpa että melko tyyristä
biggrin.gif

E: Onko joku foorumilainen joka pörrää espoossa keltasella dertsillä?

Juu kai se on sitten turvauduttava ryöstöhintasiin tuotteisiin. Tai no, ei nyt lähdetä tuomitsemaan, ennenkun saan soitettua liikkeeseen, mutta veikkaanpa että melko tyyristä
biggrin.gif

Onko se alkuperäinen suodatin rikki? Kai tiedät että ei sitä tarvi sitä ennen vaihtaa... Pesee ja öljyää vaan. Mut jos uusi tarvii ostaa niin osta TwinAir, 20e All Right jälleenmyyjiltä ja on alkuperäistä vastaava, tai saattaa olla pikkasen paremmin virtaava mutta kuitenkin.

biggrin.gif

Onko se alkuperäinen suodatin rikki? Kai tiedät että ei sitä tarvi sitä ennen vaihtaa... Pesee ja öljyää vaan. Mut jos uusi tarvii ostaa niin osta TwinAir, 20e All Right jälleenmyyjiltä ja on alkuperäistä vastaava, tai saattaa olla pikkasen paremmin virtaava mutta kuitenkin.
Pesty ja öljytty mun aikana nyt 2 kertaa, mutta tuntuu olevan osa noista roskista liimattu kiinni, ei edes ilmurilla lähde
biggrin.gif
Ajattelin, ettei se kymppitonnin jälkeen pahaakaan tekis vaikka koko suodattimen vaihtaisi.

Jos tuola allrightilla piipahtais twinairia kattomassa, niin saako sitä ihan drz:taan suodatinta kysymällä?

biggrin.gif

Pesty ja öljytty mun aikana nyt 2 kertaa, mutta tuntuu olevan osa noista roskista liimattu kiinni, ei edes ilmurilla lähde
biggrin.gif
Ajattelin, ettei se kymppitonnin jälkeen pahaakaan tekis vaikka koko suodattimen vaihtaisi.

Jos tuola allrightilla piipahtais twinairia kattomassa, niin saako sitä ihan drz:taan suodatinta kysymällä?
Jaa että 2 kertaa pesty ja öljytty 10tkm aikana. Huh huh. Itse peseskelen about 500km välein riippuen olosuhteista.

Kysy tuotenumerolla 153156 sieltä Allrightista.

biggrin.gif

biggrin.gif

Jaa että 2 kertaa pesty ja öljytty 10tkm aikana. Huh huh. Itse peseskelen about 500km välein riippuen olosuhteista.

Kysy tuotenumerolla 153156 sieltä Allrightista.
Ei, ymmärsit väärin/ilmaisin asian huonosti. Pyörä on ollut toisella omistajalla ensimmäiset 10tkm ja nyt sen vajaan 1tkm olen kerennnyt ajella, jona aikana putsattu kahteen kertaan.

Kiitokset tuosta numerosta, täytyy käydä kyselemässä.

Elokuussa DR-Z:lla Tampereelta Saariselälle. Menomatka kahdessa osassa ja paluu samoin. Yhteensä n.2000km ja siis n.500km päivässä. Vähän kyllä hirvittää miten perse kestää. Reissu varattiin kavereiden kanssa jo viime talvena ja silloin omistin matkapyörän. Tuli nyt vaan yllättäen vaihdettua pyörää kun iski supermotokuume ja onhan tää DR-Z kaikkeen muuhun ajoon mitä teen satakertaa hauskempi laite. Ei kai tässä auta muu kuin etsiä pikkuteitä lappiin ja koittaa nauttia vaikka penkki vähän kova onkin...

Elokuussa DR-Z:lla Tampereelta Saariselälle. Menomatka kahdessa osassa ja paluu samoin. Yhteensä n.2000km ja siis n.500km päivässä. Vähän kyllä hirvittää miten perse kestää. Reissu varattiin kavereiden kanssa jo viime talvena ja silloin omistin matkapyörän. Tuli nyt vaan yllättäen vaihdettua pyörää kun iski supermotokuume ja onhan tää DR-Z kaikkeen muuhun ajoon mitä teen satakertaa hauskempi laite. Ei kai tässä auta muu kuin etsiä pikkuteitä lappiin ja koittaa nauttia vaikka penkki vähän kova onkin...
Kannattaa varmaan vähän treenailla pitempiä vetoja tohtorilla, ettei kylmiltään tarvi ahteria moisella piinata! Hatunnoston arvoinen suoritus jokatapauksessa!
buttrock.gif
Oma ennätys on jotain 200km paikkeilla (1 tankkaus välissä)

Oon nyt 12tkm ajan koittanut totuttaa hanuriani tohon penkkiin eikä se ole vieläkään onnistunut. Rupesin sitten hiukan modailemaan tuota penkkiä. Takapuolen kohdalle 40mm limilevyä reunoille, päälle saman vahvuinen hiukan pehmeämpi limilevy. Edestä jätän koskematta että onnistuu tankille kiipeäminen ja seisaaltaan ajo. Katotaan kehtaanko laittaa kuvia kun valmistuu..

Nettimoto Id: 636162, rek FL-141, kusettaa kilometreissä 19000km.
On mun vanha pyörä, jolla itse ajoin 25000km.

Back