• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin tänään vähän läpi johtoja ja vilkun kannasta oli piuha kuoriutunut. Vaihdoin kannan ja nyt katsellaan oliko vika siinä.
Ja eipä ollut vika siinä kannassa, joten nyt vaan sitten käymään piuhoja läpi. Vasen etuvilkku kärähti taas.
033102ass_1_prv.gif
Sori, olin lukenut sun alkuperäisen kysymyksen huolimattomasti. Siis jos SULAKE palaa toistuvasti niin sen selittää eristysvika. Jos taas POLTTIMOT ei kestä niin se johtuu ylijännitteestä. Sun pitää a) tutkia että käyttämäsi polttimot on varmasti tarkoitettu 12V järjestelmään ja b) mitata jännite että se on edelleen noin 12...13V.

Pitäisi varmaan tilata uutta katu-nakkia alle, kun nuo Heidenaut tuntuvat miltei sulavan alle näillä ajoilla. Tilauksen ajattelin tehdä Rodamotoon, kun se on. Mutta mitä paria te suosittelette, ja mitkä koot tuonne alle vielä voi laittaa?

Jos joku muu pk-seudulla asuva tarttee Rodamotosta jotain, niin saa laittaa yv:tä. Ehkä saadaan postikulut puoliksi.

Mitäs olette tästä mieltä, sopiiko noi DR-Z:aan?
sanoi:
Pirelli Diablo
120 60 17 W Front / 160 60 17 W Rear
Price: 210,00 € (VAT includeed)

Sori, olin lukenut sun alkuperäisen kysymyksen huolimattomasti. Siis jos SULAKE palaa toistuvasti niin sen selittää eristysvika. Jos taas POLTTIMOT ei kestä niin se johtuu ylijännitteestä. Sun pitää a) tutkia että käyttämäsi polttimot on varmasti tarkoitettu 12V järjestelmään ja b) mitata jännite että se on edelleen noin 12...13V.
Hämärä vika jota varmaan tutkitaan tossa ensi viikonloppuna. Elikkä vasemmalta palaa etuvilkusta polttimo jostain syystä. On nyt kaks kertaa vaihtanut polttimon ja kerran vilkun kannan johtoineen. Aluksi kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin, mutta molemmilla vaihtokerroilla vilkku on kärähtänyt noin puolentunnin ajojen jälkeen. Vilkun kannan vaihdoin viimeksi sen takia, koska siitä oli kuoriutunut johto vähän ja ajattelin, että lyövät siitä yhteen. No eipä ollut vika siellä. Missä tuolla mopossa on toi elektroniikkapuolen ydin? Ajattelin vaan, että olisko se paha homma vetää kokonaan uudet piuhat ja vaihtaa vilkut ledeiksi, kun on noi led vilkut ollut jo suunnitteilla.

Edit: Mulla on Pirellin Diablo takana ja tuntuu ihan hyvältä renkaalta.

Olen miettinyt tallaisen kyseisen pelin hankintaa... minkä lainen kiihtyvyys on tässä vai meneekö 2t kevarit ohi
veryangry.gif
ja miten vaikee homma ottaa joku 40-50hp koneesta,että olis vähän pitempi aikainen vehje.
tounge.gif
paljo on huiput meneekö 150 rikki.

Olen miettinyt tallaisen kyseisen pelin hankintaa... minkä lainen kiihtyvyys on tässä vai meneekö 2t kevarit ohi
veryangry.gif
ja miten vaikee homma ottaa joku 40-50hp koneesta,että olis vähän pitempi aikainen vehje.
tounge.gif
N.40hp vissiin vakiona ja kiihtyvyys on ainakin mulle ihan riittävä. Muzzy'n putki, Keihin FCR ja 3x3moodi tehty sekä välityksiä vaihdettu vähän. Huippuja ottaa noilla joku 150, mut kiihtyy paremmin kuin vakioväleillä. Ihan kiva vehje toi on.

paljoko on menny rahaa kyseisiin virityksiin. nätin näköinen peli saa nähä ostanko syksyllä. kytö on kyllä kova  
062802moto_prv.gif
ja saako tämän rekisteröityä 25kw

Tuli tänään kierrettyä lavankoa melkosesti. Hyvin kesti dertsi ja ketterältä se tuntuu
tounge.gif
Eipä ainakaan ton kokosella radalla jäänyt kaipaamaan lisätehoja.

Olen miettinyt tallaisen kyseisen pelin hankintaa... minkä lainen kiihtyvyys on tässä  vai meneekö 2t kevarit ohi  
veryangry.gif
tounge.gif
N.40hp vissiin vakiona ja kiihtyvyys on ainakin mulle ihan riittävä. Muzzy'n putki, Keihin FCR ja 3x3moodi tehty sekä välityksiä vaihdettu vähän. Huippuja ottaa noilla joku 150, mut kiihtyy paremmin kuin vakioväleillä. Ihan kiva vehje toi on.
Tyhmä kysyy että mikä mahtaa tarkoitaa 3x3 moodi. Kuulee usein puhuttavan kun kyse DR-Z:taa viritellään?
withstupid.gif

Olen miettinyt tallaisen kyseisen pelin hankintaa... minkä lainen kiihtyvyys on tässä  vai meneekö 2t kevarit ohi  
veryangry.gif
tounge.gif
Tyhmä kysyy että mikä mahtaa tarkoitaa 3x3 moodi. Kuulee usein puhuttavan kun kyse DR-Z:taa viritellään?  
withstupid.gif
Ilmaboxin reikä suurennetaan 3x3 tuumaiseksi. Lisääntyneen ilmamäärän vuoksi kaasutin pitää säätää samalla.

Onkos kukaan vaihtanut eteen teräspunosletkua? Kivasti laajenee toi orkkis kun jarrua puristaa
wink.gif

Mistähän kannattaisi lähteä sellasta etsiskelemään?

Huomasitko kuinka merkittävää eroa? Voisi kuvitella, että sen huomaa, sillä toi nykynen venyy mun mielestä tosi paljon.

Vielä tälläset kysymykset: Eli paljonkos se suurinpiirtein kustansi ja millaset tiedot tarvitsen, jotta löydän sopivan sellaisen vaikkapa juuri Stormilta?

Huomasitko kuinka merkittävää eroa? Voisi kuvitella, että sen huomaa, sillä toi nykynen venyy mun mielestä tosi paljon.

Vielä tälläset kysymykset: Eli paljonkos se suurinpiirtein kustansi ja millaset tiedot tarvitsen, jotta löydän sopivan sellaisen vaikkapa juuri Stormilta?
Minusta ero ei ollut merkittävä, mutta mulla olikin 21" etupyörä ja nappularenkaat. Veikkaan, että 17" sumopyörillä ero olisi selvempi.

Letku maksoi n. 50€ ja riitti että tiesi mopon mallin mihin se tulee. Asioin täällä.

Mitäs renkaita porukka on tohon vaihtanut? Mulla menee kohta molemmat vaihtoon.. Tällä hetkellä mulla on edessä vielä orkkiskumi ja takana pirellin diablo.

Heidenau K73 Super Rainit alla tällä hetkellä. Ihan menevät pyörät soralla, mutta asfaltilla on niiden kanssa voi syntyä pientä probleemaa. Joskus lähtee lipsumaan jo kaupunkiajossa, jos oikein kanttaa. Isojen poikien mukaan nämä Super Rainit ovat aivan onnettomat sateella, mikä tuntuu hieman ironiselta. Itse en ole lähtenyt pommittamaan sateella enkä ole lähdössäkään. Tourinkiin näillä renkailla ei myöskään parane lähteä, koska ne vain sulavat alle hiukan kovemmillakin paineilla. Jos nyt jotain positiivista edullisen hinnan lisäksi hakee, niin renkaat lämpiävät hyvin nopeasti.

Continentalin ContiForce SM:t löytyy odottamassa tallista. Kys. renkaat on suunniteltu kevyille supermotoille, mikä kuullostaa paperilla ainakin ihan lupaavalta seikalta. En ole myöskään paljoa pahaa näistä renkaista kuullut, mutta saa sitten nähdä, kun ne joskus alle laitan.

Heidenau K73 Super Rainit alla tällä hetkellä. Ihan menevät pyörät soralla, mutta asfaltilla on niiden kanssa voi syntyä pientä probleemaa. Joskus lähtee lipsumaan jo kaupunkiajossa, jos oikein kanttaa. Isojen poikien mukaan nämä Super Rainit ovat aivan onnettomat sateella, mikä tuntuu hieman ironiselta. Itse en ole lähtenyt pommittamaan sateella enkä ole lähdössäkään. Tourinkiin näillä renkailla ei myöskään parane lähteä, koska ne vain sulavat alle hiukan kovemmillakin paineilla. Jos nyt jotain positiivista edullisen hinnan lisäksi hakee, niin renkaat lämpiävät hyvin nopeasti.

Continentalin ContiForce SM:t löytyy odottamassa tallista. Kys. renkaat on suunniteltu kevyille supermotoille, mikä kuullostaa paperilla ainakin ihan lupaavalta seikalta. En ole myöskään paljoa pahaa näistä renkaista kuullut, mutta saa sitten nähdä, kun ne joskus alle laitan.
paljon muuten oot pitänyt paineita noissa super rain:ssä?

paljon muuten oot pitänyt paineita noissa super rain:ssä?
Kaikkea on kokeiltu. Edessä taitaa olla yleensä 1.5 ja takana 2.0 Teboil-baaria. Kokeilin aluksi suositeltuja 1.75/2.2, mutta noilla paineilla endojen reenaus menii liian vaaralliseksi kun eturengas piirteli viivoja jarrua painettaessa. Jos taas joudun mopolla tourinkia harrastamaan, saatan nostaa paineita. Olen myös kokeillut 3.0 paineita eturenkaassa kun huoltoaseman kompressori päätti täyttää rengasta omin ehdoin. Olisi varmaan kannatta sorkkia jollain avaimen kärjellä ne paineet ulos, mutta päätinpä sitten ajella toiselle huoltsikalle tyhjentämään noita renkaita.
sport05.gif

Back