• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuommosta kirjoottelin...

En jaksa samaa suomeksi. Saapi kommentoida!

Tomi
Mun mopotin ei menannu toimia DJ-kitin kanssa, mutta kun nostin neulan, niin johan alko sykkimään. Aluksi kävi tosi laihalla 2/4-3/4 kaasulla. Neulan noston jälkeem toimii hyvin.

Mitkäs suuttimet pitäis laittaa Mikunin 36mm suoravetokaasariin?
Koko putkisto on vaihdettu ja airbox avattu.

Torstaina olis penkitys, saa nyt nähdä paljonko on pielessä. Katotaan miten paljon puhkuu fcr:llä. Tosta putkesta en pahemmin mitään teholisiä odottele kun on sen verran ahdas sekin.
Tosiaanki oli pielessä, helvetin rikkaalla läpi koko kierrosalueen. Ei auttanu edes ilmaboksin kannen irroitus, siltikin oli rikkaalla.

Kaikki 36.8 se potki takarenkaalle 7400 kierroksella.

Ei ku säätämään!

Ei muuten kellään ois DR-Z 400 SM koneen räjäytyskuvaa?
Joku korjauskäsityskirja ois varmaan paras ostaa ni sais samalla sit mitat, toleranssit ja muut.

Ei oo muuten vieläkään tullu FCR ThumperTalkin shopista. viimeviikon lopusta piti kuulemma paketti lähteä, ei oo paljon ilmoteltu. miten onko muualta löytyny nopeammin?

Edit: joo löysin sen linkin korjausmanuaaliin kun selasin aihetta taaksepäin...... http://www.xmission.com/~bcarlile/drzmanual.html

Aiemmin kävimme keskustelua siitä josko DRZ/S:n takaiskariin käypi vaihtaa jousta vaiko ei. Nyt on omakohtaista kokemusta: tempasin juuri iskarin irti moposta tarkoituksella viedä se huoltoon. Varmuuden vuoksi otin itse jousen pois saadakseni abs varmuuden huollettavuudesta. Eli siis jousen voi vaihtaa itse.

edit:Ohje http://www.matkaendurot.net/gallery....tus.doc

edit2: Rajamotorin mies sanoi että tähän malliin ei myydä huolto-osia (tiivisteitä yms) mutta lupasi vaihtaa öljyt ja kaasut

Jos jotakuta kiinnostaa askarrella trippimittarin nollausnappi vaikka kahvan viereen niin mittarista lähtee kaks johtoa jotka menee valkoiseen plugiin joka ei ole missään kiinni. Siihen kun laittaa painokatkaisijan väliin niin sillä saa tripin nollattua (kunhan mittaristo on sellasessa tilassa että tripin voi nollata).

Sitä mä en sit tiedä mitä tollasella tekis, mut mahdollista se kuitenkin on.

Jos jotakuta kiinnostaa askarrella trippimittarin nollausnappi vaikka kahvan viereen niin mittarista lähtee kaks johtoa jotka menee valkoiseen plugiin joka ei ole missään kiinni. Siihen kun laittaa painokatkaisijan väliin niin sillä saa tripin nollattua (kunhan mittaristo on sellasessa tilassa että tripin voi nollata).

Sitä mä en sit tiedä mitä tollasella tekis, mut mahdollista se kuitenkin on.
Enköhän mä jouda irrottamaan käden stongasta, kun nollaa tripin tankkauksen yhteydessä
biggrin.gif

Mutta ei huono idea
idea3.gif

Eikös tota vois käyttää mittariston sekunttikellon start/stop nappina niin vois kierrosaikoja mitata?  
tounge.gif
En minä ainakaan muistais jotain nappia painella kesken kiivaimmain ajeelun.
Ilokaasu siihen nappiin pitäis asentaa...

Bai tö vei...ihan tämän asian vierestä.
Kuinkas monella Järvenpään etelä puolella asuvalla on pikku tohtori?
Ois ihan kiva pitää joku "miittinki" tai mutkapätkäajelusessio...tai jotain...

+1

Olin muuten eilen tolla motocrossradalla. Ihan hyvin pääsi etenemään ku oli kovapohjainen rata, meni vaan etupäästä stefa. Tai no toivottavasti sinne meni vaan paskaa väliin, pölyä oli nimittäin aika helvetisti. Onneks ei ollu jarrulevyn puoleinen sentään.

+1

Olin muuten eilen tolla motocrossradalla. Ihan hyvin pääsi etenemään ku oli kovapohjainen rata, meni vaan etupäästä stefa. Tai no toivottavasti sinne meni vaan paskaa väliin, pölyä oli nimittäin aika helvetisti. Onneks ei ollu jarrulevyn puoleinen sentään.
Moto renkaillako ajoit
eek.gif
Sähän olet vetomiäs
biggrin.gif

Juu en ole uskaltautunut crossiradalla omalla vekottimella, kun Lavangon motoradan hyppyrikin hirvittää. Ei sillä, ettenkö uskaltaisi hypätä, mutta se mopotin säälittää...
confused_orig.gif

Moto renkaillako ajoit  
eek.gif
Sähän olet vetomiäs  
biggrin.gif

Juu en ole uskaltautunut crossiradalla omalla vekottimella, kun Lavangon motoradan hyppyrikin hirvittää. Ei sillä, ettenkö uskaltaisi hypätä, mutta se mopotin säälittää...  
confused_orig.gif
Motorenkailla tietty vaikka on noi vähän karkeemmat ku alkuperäiset. Edessä Heidenau K73 ja takana Avon Distanzia.

Kaverilla oli Metzeler Z1 tjsp takakumina ja silläkin eteni tuolla. Mut eipä ollu muuten LC4 640 SM:llä paljoo jakoa  
buttrock.gif

Vaik kyllä tolla ihan katurenkaillaki hyppis (kuva löyty thumpertalkista)

IMG_0691.JPG

Bai tö vei...ihan tämän asian vierestä.
+1
Kai lasketaan porvookin järvenpään eteläpuolelle?
Kohta ootellu 7viikkoa fcr:ää thumpershopista.. vois taas kysellä oisko ne unohtanu mut kokonaan.

Jep. eli jos nyt ymmärsin oikein niin 26 settiä odotteli tullissa ja niistä oli 23 myyty etukäteen.
Et eiköhän se joskuskohta ensviikolla lähe.

Back