• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla himottas 436cc bigbore kitti. Waimo on jo miltei ylipuhuttu myöntämään ostolupa
smile_org.gif
Athenanko meinasit laittaa? Mistä ajattelit hommata?

Vielä kävin pärtsäilemässä, mutta jäätä oli jo sen verran, ettei ollut kauhian kivaa.

Tänään meni sit SM talliin seisomaan.
Olis muuten vajaan tonnin käytössä ollut Yoshimuran RS3 kokoputki myynnissä. hp 500,- jos kiinnostaa -> hermezetas@yahoo.com Putkessa ei ollut mitään vikaa on vähän uusia suunnitelmia...

Myyty 19.11.

Athena 436cc sarjaa myy Suomessa Allrightin jälleenmyyjät jollainen löytyy täältä torniostakin. Jos saan asiallisen tarjouksen niin päätynen siihen, muutkin kiinnostais jos niille vain löytyis myyjä. Jenkeistä www.lukesracing.com tilaaminenkin on kävässyt mielessä. Tietääkö joku muita vaihtoehtoja (94mm=436cc, 12.X:1 puristuksella)?

Tuommonen sivu (klik) tuli joskus netissä vastaan. Tuossa Athenassa olisi kyllä mukavana puolena, että alkuperäistä sylinteriä ei tarvitsisi porailla.
295 puntaa eli 450 eeroa + postikulut kahteen suuntaan on ihan liikaa verrattuna Athenan hintaan joka on tinkaamatta 605€.

Kyseessä saattaa olla jopa rautaputki, tekstistä ei oikein käy ilmi. Silloin hinta on suorastaan älytön
crazy.gif

edit: hoksin xrstuff-sivuilta että kyseessä on Thumper Racing -kitti joka on tyyppiä "iron sleeve". En ole kiinnostunut enkä suosittele toisillekaan. Antiikkista tekniikkaa.

Mopoliikkeestä kaveri soitteli ja pyysi huomiseksi jeesaamaan, tuli siinä saman puhelun aikana kait ostettua tuo Athenan kitti
omg.gif

Nyt sitten pitää alkaa ebaystä kyttäileen vielä sitä FCR:ääkin vai riittäsköhän tuo suoraveto 36 Mikuni mihinkään? FCR:lle, kun löytys suutindataa TT:stä niin ettei tarvis arpoa turhia...

Kuulin tossa huhua et Husqvarnan enskapeliin olis olemassa tehtaan kittikaasarina FCR ja sen hinta vaijereilla olis alle 600,- kokoa en muista mut oli ehkä 39 tai 40. Siinä alkuperänen kaasari on Mikunin suoravetomalli johon tulee kiinni TPS (kaasuasennontunnistin). Kannattaa ainakin kysyä Hussen maahantuojalta MP-Racingista.

Mopoliikkeestä kaveri soitteli ja pyysi huomiseksi jeesaamaan, tuli siinä saman puhelun aikana kait ostettua tuo Athenan kitti
omg.gif

Nyt sitten pitää alkaa ebaystä kyttäileen vielä sitä FCR:ääkin vai riittäsköhän tuo suoraveto 36 Mikuni mihinkään? FCR:lle, kun löytys suutindataa TT:stä niin ettei tarvis arpoa turhia...
Mulla on Mikunin TM40sen suutindatat drz:taan, itelle ajattelin sellasen laittaa kiinni heti kun saan alkukayran jostain.

argh tata nappista, oon jenkeissa ja taa nappis ei perinteisesti osaa aata eika oota
tounge.gif

3x3, putkisto + TM40

135
22.5
neula yks vako ylhaalta
ilmaruuvi kolme kierrosta auki

Toi vissiin menee sitten suoraan S/SM mallin kurkkuihin, ainoo mita tarvii on sellanen sovite sinne ilmaboksin puolelle. kiihtdytyspumpun saadoista ei mitn tietoo. no toi pitaa kuitenkin penkittaa niin siella varmaan joku osaa sanoo.

Kunhan palaan suomeen ja saan mopon oikeelle tallille niin laitan kuvia ja infoo miten homma onnistui.

Kiihdytyspumppu pitäis olla säädetty niin, että spruuttaus kestää noin sekunnin.

Mie ymmärsin tuon viittauksen FCRn suutindataan TTstä, että se on dyno-kokein varmennettua. Ainakaan tuosta lähteestä ei vastaavaa löydy muihin virikaasareihin.

Do dii, ebay.de:stä lähti FCR 39 meikäläiselle. Nyt vaan hommaamaan loput tilpehöörit ja tietysti toivoa vaan sopii, että FCR vielä olisi ehjäkin.

omg.gif

Mulla on Mikunin TM40sen suutindatat drz:taan, itelle ajattelin sellasen laittaa kiinni heti kun saan alkukayran jostain.

argh tata nappista, oon jenkeissa ja taa nappis ei perinteisesti osaa aata eika oota  
tounge.gif

3x3, putkisto + TM40

135
22.5
neula yks vako ylhaalta
ilmaruuvi kolme kierrosta auki

Toi vissiin menee sitten suoraan S/SM mallin kurkkuihin, ainoo mita tarvii on sellanen sovite sinne ilmaboksin puolelle. kiihtdytyspumpun saadoista ei mitn tietoo. no toi pitaa kuitenkin penkittaa niin siella varmaan joku osaa sanoo.

Kunhan palaan suomeen ja saan mopon oikeelle tallille niin laitan kuvia ja infoo miten homma onnistui.
Tuosta TM40:stä vielä, ABP:n mukaan on liian iso DRZ:taan, "The 40er is to big.
You lost power at lower turn."

Joo, ABP:n kommentin voisi melkein ottaa suosituksena laittaa se TM40.  
tounge.gif
Joo näin maalaisjärellä aateltuna ei se milli voi olla liikaa jos kerta FCR 39 hyvin pelittää
062802moto_prv.gif

onkos niissä 36 ja 40 TM:ssä samat ulkoiset mitat?

onhan se 3mm kumminkin aika paljon kun vertaa vakio 36 ja keihin 39 mitä kovasti kehutaan
sad_orig.gif

kyllähä toi FCR himottas  
lookaround_orig.gif
mutta kallis! itse taidan kyllä kokeilla kepillä jäätä ja hommata TM40 jos se vaan sopii paikalleen heittämällä
withstupid.gif

ja sitä paitsi oishan se hyvä jos jää pelivaraa virittää enemmän
mad.gif

Myyhän esim Sudco DR-Z:aan myös FCR41-kittiä, vaikka mä kyllä luulen että kunnolla toimiakseen tarvii jotain muutakin viritystä kuin pakoputken.

Kyllä mä sanoisin että TM40 menis ihan hyvin vaikka kokorännin kanssa. Dellortolla on vielä halvemmat kaasarit, ja köyhän kannattaa aina ostaa halpaa, koska halpa käy ajan mittaan kalliiksi, ja kallis on laadukasta..

Dellorto PHM38 maksaa 215e, samoin PHM40.

Back