• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DR-Z 400 sm supermoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kala-aapo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ainakin alkuperäinen akku oli tosi huono, sitä sai olla tuontuostakin lataamassa verkkovirtalaturilla. Virtapula katosi kun ostin paikallisesta akkuliikkeestä toisenmerkkisen akun.

Myyjän mukaan Suzuki-takuu ei ylety akkuihin
sad_orig.gif

Saako noita tarvikeakkuina? Kun mulle sanottiin että on joku erikoinen akku ettei löydy kuin alkuperäisosana
confused_orig.gif

Kysäse akkukellarista vai mikä olikaan, itse ostin sieltä 7ah GS hyytelöakun ja jaksoi 750 1-mukinen käynnistyä, välillä jopa ilman puolipuristinta
biggrin.gif

sanoi:
sad_orig.gif
Eipä kannata sitten Suzukia ostaa jos uusi pyörä toimitetaan valmiiksi rikkinäisenä eikä takuu korvaa. Kannattas ainakin myyjäliikkeen pohtia asiaa toisenkin kerran, vaikka ei takuuseen menisikään.

sanoi:
sad_orig.gif
Eipä kannata sitten Suzukia ostaa jos uusi pyörä toimitetaan valmiiksi rikkinäisenä eikä takuu korvaa. Kannattas ainakin myyjäliikkeen pohtia asiaa toisenkin kerran, vaikka ei takuuseen menisikään.
Eikä tää oo myyjäliikkeestä kiinni vaan ihan suzukin maahantuojasta.

Nojoo, eipä kitistä nyt enempää vaan katotaan mitä tulee. Tänään tarkastan sulakkeet ja ja lataan akun. Jos ei noista toimenpiteistä selviä mitään niin viel valtuutettuun suzuki huoltoon. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan mene tappeluksi, ei oo kenenkään etu. Kaikkeista vähiten mun, joka saa nyt maksaa vakuutuksia ajomattomalta ajalta ja vielä siihen päälle hyvällä tuurilla sen ~80e akun.

Pitäis vaan harrastaa hiihtoa ja juoksua, tai pysyä kawasakissa
tounge.gif

sanoi:
sad_orig.gif
Joo kyllä kaikki Suizat on nyt ihan paskoja.

Samaten muuten kaikki Yamahat, mulla tyhjeni vanhasta pyörästä vuoden vanha akku.

Hondat on muuten kans ihan paskoja, mun monkeystä puhkes takakumi joskus.

Eikä tää oo myyjäliikkeestä kiinni vaan ihan suzukin maahantuojasta.
Tarkoitin sitä, että jos olisin sulle myynyt jälleenmyyjänä pyörän ja se ei käynnisty enää seuraavana päivänä niin kyllä se laitettas kuntoon. Meni se sitten vaikka liikkeen omasta pussista. Ei kuitenkaan sinun pussista pitäisi mennä mitään  
confused_orig.gif

sanoi:
sad_orig.gif
Joo kyllä kaikki Suizat on nyt ihan paskoja.

Samaten muuten kaikki Yamahat, mulla tyhjeni vanhasta pyörästä vuoden vanha akku.

Hondat on muuten kans ihan paskoja, mun monkeystä puhkes takakumi joskus.
Sorry
smile_org.gif

Ei ollut tarkoitus moittia ketään eikä mitään. Olisi pitänyt muotoilla asia eri tavalla.
Jos Honda viittaus oli tuohon mun avattareen tuossa vieressä niin ketjua lukemalla huomaa, että olin Suzua hommaamassa itselleni. Pikku Honda nyt kuitenkin tuli syksyksi alle, että saa vanha ensin opetella vähän ajamaan
062802moto_prv.gif

buttrock.gif

===
Uusi vuosi, uudet kujeet. Nyt on Honda hävitetty ja alla on Suzu.

Taas tuli testailtua säätöjä. Vaihdoin pääsuuttimen 150:stä 152.5:een ja seosruuvi auki 3 kierrosta, ennen oli 2.5.

No, kiertää korkeammalle (tosi vähän) mut alkaa röpöttämään vähän, ja kakkosella kulkee 1km/h lujempaa.

Pitäiskö seuraavaks kokeilla 147.5 vai 155, mitä ootte mieltä?

kakkosella kulkee 1km/h lujempaa.

Pitäiskö seuraavaks kokeilla 147.5 vai 155, mitä ootte mieltä?
En usko että +1kmh kakkosella meinaa mitään kun huippunopeus muilla kuin vitosella on kumminkin kierroslukurajoittimen säätelemä. Jaksaako vitosellakin rajoittajalle asti?
En viittiny t-paitasillani kokeilla.

Muutenkin jos meinaa huippuja kokeilla niin tarvii mennä helvetin pitkälle ennen ku uskaltaa availla, tulis tunti lisää säätöaikoihin.

No, kattellaan jos joskus sattuis johonkin suljetulle alueelle..

ABP asiaa. Tämmöstä tuli ihan lontooksi sähköpostiin, asiallisen oloista meininkiä!

"Hello !

Our carburator.kits are with complete right setting.
We need all infos to your bike ( engine-modifikations, exhaust-pipe, airbox and filters etc ).
If you need anothe setup for different specifikations please tell it us.
We send than the right jets too.

For your info:
We sell Mikuni-carbs for more than 10 jears for all one-piston-bikes around 600 carbs in jear ).
We have dynorun and lambda-test.
In this long time we build so many carbs in all kind of this bikes, with so many silencers, engine-specifikations etc,
so we know for all bikes the right jets.

Greatings
ABP"

Vesku

Tossa tollanen pikku kuvasarja niille jotka haluaa tapella dynojetin, 3x3-modin ja alipainekaasarin kanssa:

http://mr-cob.smugmug.com/gallery/5955

Tässä hiukka lisää niille jotka meinaa FMF:n stage2-kittiä vakioputkella:

I"m using a fmf kit (£52.45 inc. delivery) from rush racing, Tel.01404 549696.
1. std. exhaust
2. No.25 pilot jet
3. 150 main jet
4. fmf slide spring and needle
5. air screw 2.75 turns out
6. airbox opened up to 2.5"x4.00"(ignition box left as is)
7. needle possition 2 (one from top)
This is on a 05 sm and seems to be about as good as you are going to get without further expense

Tulipa sit pärrättyä muutama tunti tuollaisella suitsalla.. On se vaan niin hauska lelu.. ajaminen on ihan älytöntä leikkimistä kokoajan, eikä mistään meinaa löytyä tarpeeksi jyrkkiä mutkia ajettavaksi.. Ainoa mitä jäi kaipaamaan, oli lisää vääntöä.. Kyykyn jälkeen ei oikeen tiedä miten tuollaisen alustan pitäis toimia.. vaatis perehtymistä jonkun verran.

Oli hauska ajella Kakskerran lenkkiä, kun mutkat ei ollu yhtään liian jyrkkiä, eikä töyssyjä, monttuja ja hiekkaa tarvinnu pelätä..

Oma mopo tuntu painavan ainakin tonnin tuon jälkeen.. Tanko ja jalkatapit oli aivan väärässä paikassa, ja asento ihmeen etukeno
tounge.gif
 Kesti tovin tottua taas veturiin..

Perse ei vaan kestä tota kapeeta penkkiä.. Tottuukos siihen?

Nyt aloin jo kattelemaan vaihtoehtoja, josko joku 650cc kikotin löytyis.. Kyllähän tolla 400:llakin pärjäilis, mut saattaa käydä pieneks äkkiä
lookaround_orig.gif
Sopiva diili kun löytyis.. kilvetön 600cc ja smoto vaihdossa veturiin, niin se olis melkeen siinä
tounge.gif

..täytyy kahtella.. vakavissaan..

@ Earthend

Kyllä siihen kapeeseen penkkiin tottuu tai ainakaan itse en persevaivoista ole kärsinyt.

Vaikeeta tolla Suzukilla on kyllä kiltisti ajella, taas meni työmatkapyöräily ihan pelleilyksi, vaikka olin päättänyt, että tänään ajellaa nätisti. Sillä vaan mahtuu niin nätisti pujotteleen aamuruuhkassa. Ja pakkohan se on sladittaa joka kurvissa missä se on mahdollista, kun se on niin SIISTIÄ!

Itse varmaan hommaisin isomman pelin, jos nyt sais valita. Parilla tonnilla tosin tuota Suzukia saa aika paljon tehokkaammaksi, mutta isommalla konella varustetun mopon saa vielä tehokkaammaksi. ;) Ekaksi "oikeaksi" peliksi tuo on ollut kyllä oiva ratkaisu ja kun tuosta säätämisestäkin nauttii, niin viritellään nyt tätä.

Isäukko kävi vkloppuna testaamassa, sillä itellä on KLE. Tykkäs pirusti, kun on niin "kevyt kääntää".

@ muille

Tuunasin tuossa lisää ja vaihdoin Polisportin sm-etulokarin. Oli muuten yllättävän paljon parempi ajaa > 80km/h. Ei nyi keula motarilla läheskään samaan malliin, kun originaali lumilapiolla. Tai mikäs yllätys tuo nyt on, kun pinta-alaa on ½-m2 vähemmän. ;)

Vesku

Ei saatanan saatana!

Tekisi mieli ryöstää pankki ja ostaa tollanen DR400 enska+smoto -vanteilla. Olisi se vaan niin hauskaa ajaa taas endurolla ja smotoa tekisi mieli kokeilla kanssa. Minkähän helvetin takia tulikaan ostettua tollanen asvalttipyörä. Vaikka kyllä B12:kin on hauska viedä hiekalla; voi vedellä piiiiiitkiä luisuja kun ei voima lopu kesken. On se vaan hiukan painava; metsäautoteillä on ajettava niitä niin helvetin tarkkana ja poluille ei uskalla lähteä juuri ollenkaan.

Noita pyöriä pitäisi olla tallissa MONTA, joka päivälle oma fiiliksen ja maaston mukaan.

(Pahoittelen voimasanojen käyttöä. Oli pakko. Olen tuskissani.)

Ei ole vielä kaasaria kuulunut. Maksaa "sain" jo. Pitkältä tuntuu odottavan aika taas kerran.

Hokasin muuten, että noi alkuperäiset vanteet sm:ssä on Excelin tekeleet, jos nyt jotakuta tuo tieto kiinnostaa.

Mites pitkään porukalla on renkulat kestäneet? Itellä 6000 lähestyy ja takarengas alkaa olla valmis. Kumia ei ole polteltu, sladissa on kyllä menty... Mitäs kumeksia ootte laittaneet tilalle?

Vesku

Back