Sopii. On helpompi ajaa kuin mopolla. Itse asiassa tolla ajaessa on sellainen fiilis kuin viritetyllä mopolla ajais. Käsittely on alhaisen painon ja ajoasennon takia mielettömän helppoa.Mitä mieltä DR-z 400 S/SM:n soveltuvuudesta ihan ensimmäiseksi mopoksi?
Matka-ajo ei kiinnosta, mutta metsäpolut ja työmatka lähiöstä kaupunkiin kyllä.
Satula on kyllä ihan paska pitempiaikaiseen ajoon mutta kaikkeen tottuu, herkkäanaalisimmat voi ostaa kaiken maailman corbinsatuloita jos tuntuu että rahat polttaa taskuissa. Topatut pyöräilyshortsit ajaa silti melkein saman asian ja paljon halvemmalla.
SM:lläkin pärjäilee metsäpoluilla kunhan ei ole liukas pinta, vakiorenkaat on silti S:ssäkin aika liukkaat. Itse oon metsäautoteillä omallani rymynnyt ja hauskaa se on, katurenkaillakin pärjää paljon paremmin kuin uskoisi.
Vähän on tukkoinen tosin vakiona joten budjetista riippuen suosittelen seuraavia toimenpiteitä hinnakkuusjärjestyksessä:
1) airboxiin 3x3-modi ja suuttimien vaihto (pääsuuttimeksi 150 ja tyhjäkäyntisuuttimeksi 27,5). Hinta n.10-15 euroa.
2) airboxmodi, dynojetin suutinsarja ja ylimääräiset suuttimet (mikunin omat käy). Dynojettikitistä käyttöön ei tule kuin neula ja jousi jotka on jumalattomasti alkuperäisiä paremmat. Hinta alle 100e.
3) airboximodi ja Mikunin TM36 suoravetoinen kaasari. Nakkilasta 292e (jos tilaa netitse ja maksaa pankki- tai luottokortilla, toimitetaan kotipostiin tuolla hinnalla)
4) airboximodi, Keihin FCR39 ja E-mallista soviteosat. Kaasari uutena Saksasta 600e, soviteosat kaiketi 100e.
Nelosvaihtoehto kaipaa kaiketi hiukan paremmin hengittävää putkea.
Pakoputkimodaus on oikeestaan aika hyödytön kyseiseen vehkeeseen, ainakin verrattuna noihin suoravetoisiin. Alkukäyrä ahdistaa eniten, All Rightiltä saa CRD:n käyrän n.150 eurolla joka sopii orggisvaimentimen kanssa. Itse tämän toteutan kunhan olen saanut tehtyä kohdan 3, neloseen en raaski ryhtyä.
Tällä hetkellä oon tuota vaihtoehto 2:ta tekemässä, homma vaan jumittui kun en saanut Nakkilasta heti kaikkia ylimääräisiä suuttimia, ja aikapulaan. Viikonloppuna jos saisi homman hoitoon.
Sen verran voin kuitenkin sanoa että vaikka mulla on säädöt tällä hetkellä ihan poskellaan niin pääsuutin on lähes oikea, muutaman pykälän liian pieni. Silti tuntuu ihan eri pyörältä, yläkierroksilla on oikeasti paukkua helvetisti verrattuna vakioon.
Jos taas vakiolla meinaa ajaa niin kannattaa silti säädättää se kaasari jollain osaavalla vaikkei airboksimodia tekiskään, nypyttää meinaan osakaasulla hiukan tehtaan säädöillä, se kun on päästöjen takia liian laihalla.