• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Divelit takasinkutsuttuna, sivu tuki ongelma tässäkin malissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boy007
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vai että on Ducatissa huono seisontatuki?

Sitten kannattaa hankkia tuo Ducati Babe. Näyttäisi seisovan ihan ilman tukea.

Veikkaan et on aika paljon ruuhkaa ständillä seuraavat kolme päivää.

Annetaas yks esimerkki tästä touhusta jota me "motorismiksi" kutsutaan. :;):

Mä olen VANKASTI sitä mieltä, että Hånda... tulee kirjoittaa juuri noin. Perustuen mallistoon kautta aikojen. Sekä tietty siihen, että mulla oli pienenä Hånda Monkey, jota "viritin" vastuksella. Samaan aikaan oikeesti kovilla jannuilla oli Suzuki PV.t & iskän asentamat läppäpytyt jne. Jeps...

Vaikka olen edelleen tätä mieltä, niin selkeenä on mielessä myös se, että kaikki yli 125cc Viragoa tehokkaammat & kyvykkäämmät Håndat on mulle / ajotaidoilleni liikaa. Tiedän tämän, enkä siltikään muuta mielipidettäni Håndasta pyöränä. Eikä mulle tämän säälittävän "faktani" takia tule sellaista talliini varmaan koskaan...

Eli näinki kiihkeitä mielipiteitä, perustuen "ei yhtään mihinkään" ja vieläpä Håndasta. Ja nyt puhutaan sentäs Ducatista... Luoja, paljonko sen merkin ympärillä voidaan leijua puolesta tai vastaan, aivan yhtä hatarilla perusteilla? :grin:

wanico sanoi:
Vai että on Ducatissa huono seisontatuki?

Sitten kannattaa hankkia tuo Ducati Babe. Näyttäisi seisovan ihan ilman tukea.

Veikkaan et on aika paljon ruuhkaa ständillä seuraavat kolme päivää.

Joojoo, kuvia tiskiin tai ei uskota babe- juttua. :wanna::p

Onko tämä nyt sitten se Ducatibabe,jolla kestää....?:)-
nov9u9.jpg

Ihan hyvää herjaa, mun kyllä pakko olla tosikko ja laittaa fakotoja tiskiin taas!

a) Ekassa huollossa R.M Heino kiristi ( siis ruuvin poisto, puhdistus ja lukitetta ) ja
eka huolto tapahatuu jo alle tuhansien kilometrien

b) en ole ainoa, sain ilmiölle jopa kaksi todistajaa joista toinen totesi että
irti lähtee asiallisen kiinnityksen jälkeen jo ekalla ajolla! Toinen oli kokeillut
HeliCoilia,... yms,...

Noin hauskana lisänä TRAFIN lausunnosta lainaus ja villi tulkinta:

"Kaksipyöräisen moottoriajoneuvon sivutuen normaaliksi käytöksi katsotaan kuuluvan
ajoneuvon pysäköiminen siten, että kuljettaja asettaa ajoneuvonsa sivutuen varaan"

Eli pyörään ei saa edes nousta jos sivutuki alhaalla ???

Kertokaas miten tuo onnistuu TAKALAUKUN kanssa, mulla sellaista ei ole,
itse olen heittänyt jalan pyörän yli niin kuin mennään hepan selkään,
joten ongelmaa ei ole, kaikki on mahtunut bolbee reppuun.

Niin ja kannataa muistaa että Ducatia ei osaa huoltaa muu kuin Ducati itse,
näin ovat kertoneet kuluttajariitalautakunnalle. mä kun oon luullu että se on
olennainen osa harrastusta, ainakin suurin osa tekee näin.

Joo pyörä on omakotitalon varastossa, niin pieni tila että siirrän keväällä katokseen
ja huollan ulkosalla. Bilteman nosturilla oon nostellu varastossa, esim. alustan
huollot on mahtunu tekee mutta ei moottorin säätöjä,...

Lähin huolto on 100KM päässä kouvolassa, pojilla kun ei aikanaan löytynyt
ECU:n säätölaitetta niin en ole sen jälkeen kysynyt että huoltaisivatko!!!

Eli ihan ajoon kuluvassa ajassa huoltaa itse! Eli jos laskee omalle ajalle palkan
niin tulee itse huolettuna edullisemmaksi ja kaikki hommat on tehty varmasti.
Jos ois huolto liike Lappeenranassa niin veisin sinne kun säästyisi se oma aika.

gixxerman sanoi:
Onko tämä nyt sitten se Ducatibabe,jolla kestää....?:)-

ei ole, mallin oikea jalka ja sivuseisonta tuki näkyvät alreunassa.

Tuli todistetuksi että olen vitun insinööri!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
boy007 sanoi:
googlasin side stand ducati accident,...

Onko tilanne todellakin se, että olet ostanut vuonna 2007 mopon, jonka sivutuen kiinnityspulttien kierre on mennyt rikki. Nyt vielä näidenkin vuosien jälkeen jaksat valittaa asiasta, eikö olisi aika jatkaa jo elämää ja kuluttaa energiaa kenties tärkeämpiin asioihin?

http://youtu.be/GjIHQuZEfmY

boy007 sanoi:
...

Hmm... Rakennusinsinööri/ lvi-insinööri on tuttu, mutta mutta...
Jos tuommoisiakin on,niin pitäisköhän palata opinahjoon :bye:

Viimeksi muokattu:
3.

Oikeassa oli thriidin aloittaja. Oli siellä lauantai-illan päätteeksi pyllähtänyt juurikin Multistrada koeistujan kera. Eipä ständillä tiedetty miten se oli onnistunut, mutta lohko ei kuitenkaan haljennut ja vielä ei ainoakaan amerikkalainen lakimiesfirma, tai edes kuluttaja-asiamies ole alkanut asiaa työstämään.

Sunnuntaina ollessani Ducatin osastolla joku Kotari pyllähti nurin naapuriosastolla. En tiedä menikö siitäkin lohko vai mikä...

boy007 sanoi:
ei ole, mallin oikea jalka ja sivuseisonta tuki näkyvät alreunassa.

Jaaha, nyt selvisi senkin suunnittelija. Tekijähän on ollut jo kauan Savossa tiedossa; sen ompeli sananlaskun mukaan joku Ovaskainen. Muuten hyvä peli mutta saisi olla sijansa ylempänä, mikä näin kokemusperäisesti voisi suunnittelijalle ehdottaa. :grin:

Kyllä kunnollisen sivuseisontatuen tulee kestää muutakin, kuin paikallaan seisottaminen sen varassa, sanokoon Trafi mitä hyvänsä - ja nyt tuli kyllä pahemman laadun moka siihen suuntaan.

Nimittäin, jos keskiseisontatukea ei ole niin kuin on monen monessa pyörässä, ketjujen rasvaus käy näppärästi kaverin avustuksella, kun kaveri nostaa takapyörän irti sivuseisontatuen varassa ja toinen sitten pyörittää rinkulaa ja rasvaa ketjun.

Lisäksi viime kesänä eräässä käymässäni laatukoulutuksessa varmasti laatuopastaja näytti miten pyörä pyöräytetään ympäri paikallaan vain sivuseisontatuen varassa. Kuulema tarpeen jos on oikein ahdas paikka. Ei ole kyllä tullut vielä eteen ja hirvittäisi alkaa tekemään yli 250 kiloisilla malmikasoilla, tosin kouluttajan pyörä painoi sekin arviolta vajaat parisataa - ja niin meni että heilahti.

Motoristi1958 sanoi:
Kyllä kunnollisen sivuseisontatuen tulee kestää muutakin, kuin paikallaan seisottaminen sen varassa, sanokoon Trafi mitä hyvänsä - ja nyt tuli kyllä pahemman laadun moka siihen suuntaan.

Nimittäin, jos keskiseisontatukea ei ole niin kuin on monen monessa pyörässä, ketjujen rasvaus käy näppärästi kaverin avustuksella, kun kaveri nostaa takapyörän irti sivuseisontatuen varassa ja toinen sitten pyörittää rinkulaa ja rasvaa ketjun.

Lisäksi viime kesänä eräässä käymässäni laatukoulutuksessa varmasti laatuopastaja näytti miten pyörä pyöräytetään ympäri paikallaan vain sivuseisontatuen varassa. Kuulema tarpeen jos on oikein ahdas paikka. Ei ole kyllä tullut vielä eteen ja hirvittäisi alkaa tekemään yli 250 kiloisilla malmikasoilla, tosin kouluttajan pyörä painoi sekin arviolta vajaat parisataa - ja niin meni että heilahti.

Se, että useimmilla pyörillä tuota pyörittelyä ja istuskelua voi tehdä ei välttämättä tarkoita, että ne on tehty sitä varten..

Z-man sanoi:
Se, että useimmilla pyörillä tuota pyörittelyä ja istuskelua voi tehdä ei välttämättä tarkoita, että ne on tehty sitä varten..
No, eipä tule tullut mieleenkään, ja koskaan, ettei mopon sivujalka kestä istuskelua mopon jakkaralla, tai mopon takasen nostamista ylös sivujalkaa hyväksikäyttäen.
Tuli nyt tämäkin sitten ilmi, valitettavasti suunnannäyttäjä oli Ducksu - niin merkittävä merkki kuin on.

Harrastaako täällä moniki mopon päällä hengailua sivuseisontatuella? Kuullostaa aika vitun typerältä.

Pelaatteko jalkapalloa kypärällä? Se on lähes pyöreä ja luultavasti kestää käsitellä siten.

En mä kyllä ainakaan, jotenkin tuntuu vaan että tulee niin isot väännöt sinne kiinnikkeisiin. Vaikka "tiedän" että se kestää. Toinen sitten on se että mopon päällä on pirun ikävä istua ison miehen kun se on siinä kallellaan.

Ytsför sanoi:
Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta ja aika yleiseltä.

Samoin. :)

Tosin tähän vaikuttaa itellänikin se, millaseen asentoon pyörä sivujalalla jää... Esim. MV Agustan kanssa ei tulisi mieleenkään istuskella päällä sivujalan varassa, koska pyörä makaa sen kanssa niin kallellaan. Satulassa ei pysy, asento ei ole luonteva ja sivujalkaan kohdistuva rasitus on varmaan melekonen jos siellä väkisin notkuu tuolleen. Sit taas toi vanha lehmä GSXR 1100 seisoo sivujalkansa varassa melkein pystyssä, joten sen satulassa vois hyvinkin istuskella jalan varassa.

Kyllähän se niin on, että sivujalalla pitää olla joku toleranssi tuon kestämisen kanssa. Olkoot kyse sit Ducatista, Agustasta, Kawasta taikka minkä tyylisuunnan pyörästä hyvänsä... Tämä on siis vain oma odotukseni, ja mikäli valmistajalla ei ole moisia kriteerejä niin se olen minä joka on tuulesta temmattuine odotuksineen väärässä. Tämän jälkeen se olen myöskin minä joka päätän näiden tuulesta temmattujen odotuksieni kanssa vittuutua... Simppeliä.

Tästä puheenollen, täytyykin tänään painella autotalliin modaamaan lelujen sivujalkoja. Eli tarkotuksena olis tehdä kaikkiin 3 mopoon pysyvät sivujalan "laajennukset" sinne alas. Tuokin meinaa olla semmonen asia, mitä yksikään valmistaja ei huomioi riittävästi omaan makuun.

Jotenkin noin. Mikä Harrikkakuva se olisi, jossa babe makaa haarat levällällään pyörän päällä jonkun pitäessä pystyssä, siis pyörää.

Back