• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Diablo vai Diablo Corsa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Green6RR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...samat kokemukset , mulla oli49ssä ......oisko dragon evo(??) kummit ensiasennuksina, 3500:ssa vaihdoin alta, ja ajoin alun tosi siististi. DiabloCorsat kesti seuraavaksi n. 5000 , mut saivatkin kyllä eri kyytiä
062802moto_prv.gif

...jatkoa.... mihinkään kankaille en kyllä kumeja ajele...
Mielestäni on wäärässä kohtaa tinkaamista ajaa renkaat aivan zilestoneiksi, turvallisuus ja varsinkin ajomukavuus kärsii huomattavasti.

Tarkastan paineet aina kun pistän pyörän liikenteeseen. Kesäisin lähes joka päivä, eli paineet on kohdallaan. Corsa kesti takana vajaa 4tkm eikä edes polteltu! Onkohan mun ajotyylissä jotain vikaa?
No ilmeisesti tai sit ajat "väärillä" paineilla... jompi kumpi.

Kyllä noi kumit kestää kun niis on oikeat paineet ja niillä ajetaan.
Edessä 2.5 takana 2.9 pitää varmaan koittaa ens kesänä korkeampia paineita (renkaaksi tulee supercorsat) jos laittais sen 3.1 taakse...?

Tarkastan paineet aina kun pistän pyörän liikenteeseen. Kesäisin lähes joka päivä, eli paineet on kohdallaan. Corsa kesti takana vajaa 4tkm eikä edes polteltu! Onkohan mun ajotyylissä jotain vikaa?
No ilmeisesti tai sit ajat "väärillä" paineilla... jompi kumpi.

Kyllä noi kumit kestää kun niis on oikeat paineet ja niillä ajetaan.
Edessä 2.5 takana 2.9 pitää varmaan koittaa ens kesänä korkeampia paineita (renkaaksi tulee supercorsat) jos laittais sen 3.1 taakse...?
3.1 - 3.2 taakse ja eteen 2.7 - 2.8, kylmällä renkaalla ei sitten siedä vedättää paljoakaan. Itse havaitsin kun kylmällä renkaalla lähti vedättämään niin ensinnäkin oli liukas ja toisekseen renkaasta kuoriutui kerros kumia irti, eli pinta kuumeni nopeasti ja runko oli kylmä.

Minä olen parina vuotena ajellut perus Diablolla radalla nyt ja ihan ok se toimii radallakin kun ajelee vässykkävauhteja. Kestää kilometrejä aivan sairaasti tuollaisessa katu- ja ratasekakäytössä.

Paineet kannattaa katsoa tarkasti kyllä. Sain kammo sladin etuselle viime syksyn viimeisellä ratakeikalla Motoparkissa ja vain tuurilla sain pyörän pystyyn ennenkuin asvaltti loppui. Siitä varikolle sitten ihmettelemään että missä vika ja etunen oli ihan kylmä kun taas takanen sopivan lämpöinen. Etusessa oli ilmeisesti liian vähän painetta vaikka olin ne olevinaan tarkistanut kohdalleen. Muuten ei perus diablotkaan ole yllättäneet joten niitäkin voi aloittelijalle suositella radallekin etenkin jos tietää että homma ei lähde käsistä ja ei huomaakkaan että kohta viettää jokaisen viikonlopun radalla :-)

Ensi kesänä laitan alle diablo corsan varmaan kun tuota rataa tulee sen verran tahkottua. Taitaa olla hinta/laatu-suhteeltaan _harrastajalle_ yksi parhaista kumeista tällä hetkellä.

Kait noihin kilometreihin vaikuttaa ajotyyli, eli kantataanko reilusti vai ajetaanko aina pyörä lähes pystyssä, jää sinne reunoille paljon käyttämätöntä kumia

Paineet kannattaa katsoa tarkasti kyllä. Sain kammo sladin etuselle viime syksyn viimeisellä ratakeikalla Motoparkissa ja vain tuurilla sain pyörän pystyyn ennenkuin asvaltti loppui. Siitä varikolle sitten ihmettelemään että missä vika ja etunen oli ihan kylmä kun taas takanen sopivan lämpöinen. Etusessa oli ilmeisesti liian vähän painetta vaikka olin ne olevinaan tarkistanut kohdalleen.
Niinkuin sanoit, kyllä katurengaskin pitää yllättävän hyvin, kunhan sen lämpötila on oikea. Sillä vaan täytyy ajaa lyhyempiä settejä (ettei se ylikuumene), pyöreämmin ja roikkuen, ettei kanttaa sitä reunan yli. Jos se menee yli, pyörä lähtee kuulopuheiden mukaan lapasesta niin ettei ehdi kissaakaan sanoa.

Pyörää saa viedä aika reippaasti, ennenkuin ratarenkaista saa hirvittävästi hyötyä. Ratarengas toimii vain varmemmin, ja siinä on sitten kallistusvaraa niitä oho-tilanteita varten.

Back