• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Delvacia twinille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BenDilde
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitten alkaa sivu 8
Huomenna olis tarkoitus avata toi mun gixun kytkin jolla on jo ajettu 50 tonnia, voisi ottaa vaikka piruuttaan pari kuvaa mitä sieltä löytyy, eihän sitä sovi kivaa keskustelua katkaista?
D on ollut koneessa jo suunnilleen puolet matkasta, ainoastaan välilevyt meni vaihtoon sinistymien vuoksi.
Ja epäileville tuomaille tiedoksi, kykä avataan sen vaihdeakselin lukituspultin löystymisen vuoksi, kyl te gixumiehet tiedätte.
Entä mitähän ne kuvat sitten mahdollisesti todistaisi?

Japanissa on jo koeajossa moottoripyörä,jossa on perinteinen
märkäkytkin,mutta kytkimessä ja moottorissa on eri öljyt.
Jahas... niillä on joku ekan maailmansodan aikainen Harrikka tai joku Brittipyörä siellä testeissä?
Harrikoissa on eri ölpät sekä kampikammiossa, ensiövedossa että vaihteistossa, voi käyttää just mikä parasta on... siksi kai ne kestääkin isoisältä lastenlastenlapsille
wink.gif

^ On joko melko iäkkäitä manuskoja, tai sitten olette ´unohtaneet´ sen, että uudemmissa (ylemmissä kuin API SG) tulee suosituksen mukaan olla myös JASO MA. Ja tätä ei sillä yyber alles rakastamallanne tuotteella ole - vaikka meriselityksiä on threadi täynnä.

Esittäkääs muuten väitteidenne tueksi edes hieman todisteita siitä, että Suzukin suositusöljy (esim. Motul 5100) on laadultaan jotenkin huonoa, ja rakastamanne tuote on parempaa? Siis muutenkin kuin hinnaltaan. Ja kerrataan vielä, kun tunnutte olevan kovin huonomuistisia: mainittu 5100 ei suinkaan ole mp-öljyjen hintahaitarin kalleimmasta päästä.
Rotella T:llä on kaikki standardit mitä olet osannut pyytää ja se on jopa läpäissyt API SM vaatimukset, Motul 5100 vain alemman API SL luokituksen.
Kerro nyt että se Motuli on parempaa kuin Rotella T vaikkei omaakkaan yhtä vaativia standardeja...
biggrin.gif

Mulla ei ole mitän todistamis velvoitetta mistään, mulla sattuu kuitenkin olemaan sellainen tonnikyykky mihin ei traktoriöljyt käy vaan het leikkaa kiinni ?

^ On joko melko iäkkäitä manuskoja, tai sitten olette ´unohtaneet´ sen, että uudemmissa (ylemmissä kuin API SG) tulee suosituksen mukaan olla myös JASO MA. Ja tätä ei sillä yyber alles rakastamallanne tuotteella ole - vaikka meriselityksiä on threadi täynnä.

Esittäkääs muuten väitteidenne tueksi edes hieman todisteita siitä, että Suzukin suositusöljy (esim. Motul 5100) on laadultaan jotenkin huonoa, ja rakastamanne tuote on parempaa? Siis muutenkin kuin hinnaltaan. Ja kerrataan vielä, kun tunnutte olevan kovin huonomuistisia: mainittu 5100 ei suinkaan ole mp-öljyjen hintahaitarin kalleimmasta päästä.
Rakastamallamme tuotteella on kitkaluokitukset...

Katso nyt tuota "ostos tv-hypeä" http://www.fixnetti.net/Motul-5100-4T-10W40

Kun myydään käsittääkseni SG-luokan öljyä ja höpötetään jostakin "Technosynteettisestä" ?? ja "erikoiskoostumuksista", niin jotenkin vakuuttaa enemmän käyttää ammattikäytössä arvostettua "pitkänlinjan" tuotetta, joka vielä toimii tässä tarkoituksessa loistavasti..
biggrin.gif

Kerro nyt että se Motuli on parempaa kuin Rotella T vaikkei omaakkaan yhtä vaativia standardeja...
biggrin.gif
keskinäisten paremmuuksien tietäminen taitaa olla enemmän teidän uskovaisten erikoisalaa.

Epätoivo lienee käsinkosketeltava, kun on jo pitänyt mm.vaihtaa suuresti rakastamansa tuote kokonaan toiseen. No, joskus sitä joutuu elämässä tekemään uhrauksia.

Selvititkös jo, ketkä kaikki valmistajat suosittelevat sitä Rotellaa prätkän koneisiin? Entä Shell?

Kaikki kai ne suosittelee omiaan kaikkeen, mutta pahinta on jos ei käytä prätkä ööliä, jää pojot saamatta Hoselta
cool.gif

Ja varsinkin jos vaihtaa liian halvalla (tuonti) kumin, Hosen lobbauksesta riippumatta  
pftroest.gif

Rotellan sivuilla on kuvakavalkaadia kauhakuormaajista, maansiirtokoneista sekä tietysti pitkänokkaisista jenkkirekoista...

ja kohta "OEM Specification Recommendations", jossa luetellaan mm. Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel/Mercedes, Mack ja Volvo.

Nytpä en millään jaksa muistaa, mitkähän näistä prätkämerkeistä käyttävät moottoriöljyä myös moottoripyöriensä kytkimien ja vaihteistojen voiteluun, mutta varmasti asiantuntijat muistaa paremmin...
biggrin.gif

Myös Wikipediaan oli joku entinen pertti mennyt satuilemaan omia fantasioitaan.

Rotellan sivuilla on kuvakavalkaadia kauhakuormaajista, maansiirtokoneista sekä tietysti pitkänokkaisista jenkkirekoista...
Tämähän se sinun ongelmasi tässä asiassa taitaa hyvin pitkälti olla. Se on täysin ymmärrettävää kyllä, kun jotkuthan vannovat tuolla vielä öljymerkinkin yhteyttä pyörän hyvään voiteluun (pitää toisaalta paikkansa), eli KTM:n sopii parhaiten Motorex, Ducatiin Shell jne..

Markkinointi toimii ja se on periaatteessa hyvä asia..

biggrin.gif

Kehnosti markkinoitu.. olisivat nyt vaan älynneet laittaa prätkän kuvan sinne rekkojen sekaan, niin jovain olisin oitis sännännyt ostamaan vähintään tynnyrillisen tuota ihmekamaa tallin nurkkaan
wink.gif

Ei mitään ihmekamaa kun evät nuo prätkien koneet mitään sellaista tarvitse; onpahan vain erinomaista voiteluöljyä joka täyttää (ja reilusti ylittää) MP-valmistajien vaatimukset ja joka käyttäjien kokemusten mukaan myös toimii hyvin moottoripyörissä ja joka myös kemialliselta koostumukseltaan omaa paremman lisäaineistuksen kuin jotkut ns "moottoripyöräöljyt" ja joka täyttää vaativammat standardit kuin esim "Pechan" mainostamat "aidot moottoripyöräöljyt".

Mutta jatka vaan, tässä on vielä kevääseen matkaa...
biggrin.gif

ja kohta "OEM Specification Recommendations", jossa luetellaan mm. Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel/Mercedes, Mack ja Volvo.
Jos oikeen tarkkaan luit, löysit varmasti myös kohdat API SM ja JASO MA tekstit. Nuo isot moottorivalmistajat on listattu erikseen, koska niillä on normaaleja standardeja tiukemmat vaatimukset öljyille. Vaatimuksina on mm. märkäkytkin ja vaihteistoluokitus. Alkaako olla vaikea löytää mitään vastaanväitettävää kun pitää moottorivalmistajien nimiä käyttää argumenttina?

Mulla ei ole mitän todistamis velvoitetta mistään, mulla sattuu kuitenkin olemaan sellainen tonnikyykky mihin ei traktoriöljyt käy vaan het leikkaa kiinni ?
Kerro vielä, että mikä öljy olikaan suunniteltu ainoastaan traktorille ?

Taitaakin ratkaista koneen kierrokset enemmän kuin mitkään API, tai muut luokitukset. Paljonkos ne turbot kiertääkään, varmaan vähänyli 3000 rpm...
nixweiss.gif

Tämä on aika hyvä kesto aihe tämä Delvac. Se ikäänkuin herättää tietoa ja tunteita ja ketju jatkuu...

Nyt jos pitäisi löytää 15W - 50 Delvac niin onko sellaista ihan mielenkiinnosta... Lähinnä tuo yläpää 50W lienee se tärkeämpi kun pakkasilla ei juuri tule ajettua ja joka tapauksessa mille on lämpimässä tallissa niin se kylmäkäynnistys lähtee aina vähintään +15C

Kerro vielä, että mikä öljy olikaan suunniteltu ainoastaan traktorille ?

Taitaakin ratkaista koneen kierrokset enemmän kuin mitkään API, tai muut luokitukset. Paljonkos ne turbot kiertääkään, varmaan vähänyli 3000 rpm...
nixweiss.gif
No, siis tota, mulle on kyllä oikeasti selvää millä öljyllä mä ajan ja mitkä on vaadittavat luokitukset.
Delvac täyttää kaikki mun mopon ja auton öljyvaatimukset kesällä oikein hienosti, talvella tuo 15-40 on liian jäykkää autolle.
Niin, se heitto tosta traktoriöljystä oli sellainen trolli jolla ikäänkuin haetaan jatkoa tälle hienolle ihmiskuntaa jalostavalle keskustelulle...

Ajatusleikki: kun on delvakkia käyttänyt säästöuskovaisena pyörässään aikansa, on voiteluainekuluissa säästänyt pitkän euron. Näillä säästetyillä euroilla on sitten ostettu RR/R1/Desmose/GSXR yms. parastamitarahallasaa- pyörän.

Tottamooses sitten tähän hyperkyykkyyn myöskin ekassa (ja muissakin) huolloissa vaaditte delvakkia, koska se on parasta.

ps. Ei koske h-dementia maamoottoreita. Niiden öjyt ovat sitä parempia, mitä paksumpia. Teräketjuöljy vuotanee vähiten.

Vieläkin joku luulee, että Vaccia käytetään säästön takia.
No ei, se vaan sattuu olemaan pikku plussa, kun ostaa 20l pönkässä.

Vaccia käytetään, koska vaihteet toimii paremmin, kolinoita on joku kuullu vähemmän ja konekkin pysyy puhtaanpana. Jos D maksais vähän enemmän kuin joku Hi-Fi ölppä, niin minä + monimuukin käyttäis sitä silti.
idea3.gif

Mun kohdalla ei olisi kyse rahasta; fakta vaan on että Delvac ja Rotella ovat öljyjä joissa on hemmetin hyvät lisäaineistukset ja joita pidän oikeasti luotettavina ja hyvinä öljyinä.
Ikävä vaan ettei niitä löydy halutuilla viskositeeteilla.

Back