• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Delvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitäsköhän hakee bensatki tuolta itärajan takaa ja renkaat huollon takapihalta, ku ois niin halpaa...
wink.gif

Pitäsköhän hakee bensatki tuolta itärajan takaa ja renkaat huollon takapihalta, ku ois niin halpaa...  
wink.gif
Jos samanlaatuinen olut, mitkä ovat erimerkkisiä , maksaa samassa kaupassa yhden euron, ja toinen maksaa viisikymmentä senttiä, niin kumman otat
idea3.gif
Kilpailu määrää tuotteen hinnan.  
smile_org.gif
Että sitä ei kannata ostaa mistä eniten pyydetään
veryangry.gif

Jos samanlaatuinen olut, mitkä ovat erimerkkisiä , maksaa samassa kaupassa yhden euron, ja toinen maksaa viisikymmentä senttiä, niin kumman otat
idea3.gif
Kilpailu määrää tuotteen hinnan.  
smile_org.gif
Että sitä ei kannata ostaa mistä eniten pyydetään
veryangry.gif
Jos halpa kalja on hyvää mikä ettei, mutta jos kalliimpi on parempaa niin sitä sitten. Miksi harrastaa moottoripyöräilyä kun on muitakin todella hyviä ja ennenkaikkea halvempia harrastuksia....

:hyppyläpsy_lällläällää_ole_vain_pihi_ja_hajoita_moposi-hymiö:

Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.

Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
Siis Delvac ei ole hyvä öljy, koska se on litrahinnaltaan halvempaa 20L-200L pytyssä kuin 1L (tai 4L) purkki "moottoripyöräöljyä" moottoripyöräliikkeessä...

Jos renkaat maksavat Suomessa 230€/kpl ja saan samat kumit Saksasta tilaamalla 140€/kpl, ne kalliimmat ovat siis automaattisesti paremmat? Mie en ennee ymmärrä.
sad_orig.gif

Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.

Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
Siis Delvac ei ole hyvä öljy, koska se on litrahinnaltaan halvempaa 20L-200L pytyssä kuin 1L (tai 4L) purkki "moottoripyöräöljyä" moottoripyöräliikkeessä...

Jos renkaat maksavat Suomessa 230€/kpl ja saan samat kumit Saksasta tilaamalla 140€/kpl, ne kalliimmat ovat siis automaattisesti paremmat? Mie en ennee ymmärrä.
sad_orig.gif
Niinpä.. Just tästä tässä tapauksessa on kyse.

Delvac on erinomainen öljy varsinkin vanhempiin ei kyykkyihin (ainakin). Kytkin yleensä toimii Delvacilla paremmin kuin joillain muilla "moottoripyörä" öljyillä. Näin kävi myös minun -85 Kawassa. Ja Delvacissa on lisäaineet tuolle kytkimelle, sen takia sitä paljon moottoripyörissä käytetäänkin

Mutta soveltuuko se myös kyykkypyöriin? Onko joku ajellut Delvacilla + kyykyllä?

Minun mielestäni se että jos harrastaa moottoripyöräilyä ei tarkoita sitä että kaikesta on pakko maksaa 3-6x hinta muihin nähden.

Vähän sama asia jos menet kahville jossa kahvi maksaa 1e, niin se maksaakin moottoripyöräilijälle 3e, vain sen takia että olet moottoripyöräilijä.

Delvac on erinomainen öljy varsinkin vanhempiin ei kyykkyihin (ainakin). Kytkin yleensä toimii Delvacilla paremmin kuin joillain muilla "moottoripyörä" öljyillä. Näin kävi myös minun -85 Kawassa. Ja Delvacissa on lisäaineet tuolle kytkimelle, sen takia sitä paljon moottoripyörissä käytetäänkin

Mutta soveltuuko se myös kyykkypyöriin? Onko joku ajellut Delvacilla + kyykyllä?
Jos mulla olisi customi voinko käyttää samaa öljyä kuin matkaendurossa tai kyykyssä ? Olen aina kuvitellut että jos on hyvä öljy, niin sitten on hyvä eikä sitä tarvitse arpoa mihin käyttöön se on rajattu. Toi kytkin ongelma tuntuu kanssa huvittavalta kun itsellä ja monella muulla kaverillani ei ole ollut mitään ongelmia vaikka olemme käyttäneet autoöljyä. Jotkut jopa yli kymmenen vuotta. On ollut matkaenduroista kilosiin kyykkyihin. Merkkejä on ollut Kawa, Suzuki, Jamppi ja Honda. Parhaimmillaan pyörällä on ajettu 130 tkm ja silti sen kytkin on toiminut koko matkan autoöljyllä. Ja se öljy on Castrol.....

CAstrolilla voi olla tuote, joka toimii, en tiedä. Olen myynyt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon kytkinlevyjä prätkiin ihmisille, jotka ovat käyttäneet mm. Mobil 1:stä prätkässä, että en osaa enää laskea lukua.

Menee kuulemma samantien jos on mennäkseen, siis ne kytkinlevyt.

Siksi olen hiaman skeptinen näihin öljyjuttuihin... Jos epäilyttää, voi käyttää mp-öljyä.

"Jos mulla olisi customi voinko käyttää samaa öljyä kuin matkaendurossa tai kyykyssä ? Olen aina kuvitellut että jos on hyvä öljy, niin sitten on hyvä eikä sitä tarvitse arpoa mihin käyttöön se on rajattu."

Väärin kuviteltu.

Delvacia olen käyttänyt ilmanelari Kawoissa sen toimivuuden vuoksi.
Se, että Delvac on edullisempaa kuin sinulle mp-erikoisöljynä myytävä tuote johtunee siitäkin, että Delvacia käytetään myös ISOISSA dieselmyllyissä ja työkoneissa joissa öljymärät ovat suuria. Myös myyntipakkaukset ovat ennemminkin tynnyreitä kuin 1l kannuja.
E.m syistä tuotantomäärät on vähän toista kuin "erikoisölkeillä".

Jos taas minulla olisi esim. +170hp kireeksi viritetty kyykkypyörä, katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
En sen vuoksi, että öljy maksaa 25e/litra ja kaupanpäälliseksi saa tarran katteeseen!

062802moto_prv.gif

Kun esitetään väitteitä, että öljyt aiheuttavat ongelmia,
tai saattavat aiheuttaa, olisi hyvä antaa esimerkkejä ko.
tapauksista.

Mikä pyörä - mikä öljy - mikä ongelma periaatteella.

Asiantuntemus eri öljyjen ominaisuuksista ja vaatimuksista
ei liene kenelläkään täällä kovin korkealla.

Siksi olisi hyvä antaa niitä esimerkkejä, antaa uskottavutta.
Muuten kaikki on ihan uskomustan varassa.

Väärin kuviteltu.

Delvacia olen käyttänyt ilmanelari Kawoissa sen toimivuuden vuoksi.
Se, että Delvac on edullisempaa kuin sinulle mp-erikoisöljynä myytävä tuote johtunee siitäkin, että Delvacia käytetään myös ISOISSA dieselmyllyissä ja työkoneissa joissa öljymärät ovat suuria. Myös myyntipakkaukset ovat ennemminkin tynnyreitä kuin 1l kannuja.
E.m syistä tuotantomäärät on vähän toista kuin "erikoisölkeillä".

Jos taas minulla olisi esim. +170hp kireeksi viritetty kyykkypyörä, katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
En sen vuoksi, että öljy maksaa 25e/litra ja kaupanpäälliseksi saa tarran katteeseen!

062802moto_prv.gif
Aina sitä viisastuu kun selaa tiedonvaltatietä. Minkä merkin mukana se tarra tulisi ? Kyseinen arvio öljyjen sopivuudesta perustui siihen että samaa öljyä on käytetty SS600 pyörästä lähtien Afrikkalaiseen. Mukana on myös uusia tonnisia mutta tosiaan, ilma/öljy-jäähdytteistä ei ole ollut. Olen todella pahoillani tästä virheellisestä ajatusmallista...  
tounge.gif

ps. Olen kuullut kyllä että Kawa rinnastetaan maansiirtolaitteisiin mutta jotta samat öljytkin....

katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
Tämä on itse asiassa ainoa asia millä on merkitystä ja samojen luokituksien omaavia öljyjä myydään eripurkeissa eri tarkoityksiin (autoihin, moottoripyöriin, perämoottoreihin), joten siinä mielessä on väärin vannoa kokonaisvaltaisesti juuri jonkun merkin päälle, vaan pitäisi keskustella siitä, että mitkä merkit täyttävät mitkä luokitukset ja huomioitavaa on että ymmärtääkseni Mobil 1:stäkin saa eri versioina ?

Ja hullu saa olla muttei tyhmä, se joka maksaa samasta tavarasta samassa kaupassa kallimmaan hinnan kuuluu mielestäni tuohon jälkimmäiseen, tosin myyjänä tiedän että asiakasta, joka on omasta asiastaan erityisen tohkeissaa on helpointa viedä kuin pässiä narussa.
sad_orig.gif

Kannattaa lukea lisää moottoripyörä öljyistä:

TerveisinMoottoripyöräöljyistä

Kuinkahan monella meistäkin on pyörän kone paukahtanut "huonon" öljyn takia? Korkeatehoisen- ja kierroksisen sporttipyörän öljyvaatimukset ymmärtää, ovathan ne lähes "kilpakoneita" viritysasteeltaan. Mutta tavallinen ilmajäähdytteinen perusmoottori, jolla kruisaillaan kohtuullisilla kierrosluvuilla, menee varmaan halvemmalla ( ja huonommalla ? ) öljyllä aivan hyvin jos vain kytkin sen huolii. Vanhemmissa peleissä myös öljynvaihtoväli on usein lyhyempi, joten halvempi hinta puolustaa sitäkin seikkaa. Säästöä joutuu hakemaan useista monista pikkuseikoista, joku uskallikkohan jopa vaihtaa itse öljyn ja suodattimen vaikka ammattimiehen tekemänä se olisi niin paljon paremmin tehty...  
wink.gif

Oma Delvac -kokeilu perustuu ihan öljymääriin: talvella menee tavaraa viiteen pyörään ja ajokauden aikana 2-3 vaatii öljynvaihdon ( vaihtoväli 3000-6000 km ) eli kokonaismäärä on 25-30 litraa + suodattimet. Jos hintaero on 4-5 euroa/litra, saa säästyneellä summalla jo yhden takanakin johonkin pyörään  
omg.gif
.

Ja hullu saa olla muttei tyhmä, se joka maksaa samasta tavarasta samassa kaupassa kallimmaan hinnan kuuluu mielestäni tuohon jälkimmäiseen, tosin myyjänä tiedän että asiakasta, joka on omasta asiastaan erityisen tohkeissaa on helpointa viedä kuin pässiä narussa.  
sad_orig.gif
Tuo pätee aika hyvin. Itselleni sattui vähän vastaava asia vuosia sitten "nuorena ja kokemattomana". Alla oli ensimmäinen iso pyörä (kyykky) ja olin laittanut siihen suunnilleen kaikki rahani.

Olin vierailulla naapurikaupungin moottoripyöräliikkeessä. Kyseinen hemmo vaikuttaa tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla. Tuli öljyistä jotain puhetta ja sanoin ajavani täyssynteettisellä Teboilin Diamondilla, koska sain sitä puoleen hintaan kaverin kautta. Myyjä ja asentaja olivat kauhuissaan ja "kovana kuskina" tunnettu kokenut asentaja sanoi: "Jos lähden tuolla pyörälläsi vetämään, niin kone laukeaa 100% varmasti ennen Mikkeliä."

Kyllähän siitä jäi pieni kylmä rinki pakoputken ympärille kotimatkalla. Pyörä edusti valtaosaa maallisesta omaisuudestani ja varaa täystuhon korjaamiseen ei olisi helpolla ollut. Kotiin päästyäni vaihdoin pikimmiten Pennzoilin "moottoripyöräöljyt". Sen jälkeen on tullut tekniikan parissa pelehdittyä sen verran, että ihan vähällä ei enää kusta silmään näissä hommissa.

Omalla 1200 Banditilla takana 40000km Delvac MX:llä ja kerron sitten kun kone laukeaa sen takia. En tiedä onko se hyvää vai huonoa, mutta kone ei syö öljyä, osat eivät ole kuluneet, karstaa ei juuri ole ja kytkin pitää kuin tauti. Muuta en osaa sanoa. Muutama kaveri ajaa ihan kyykyilläkin kuorma-autoöljyllä.

Kaikki öljyt ovat varmaan riittävän hyviä ja kannattaa käyttää sitä, mikä antaa mielenrauhan. Ei siitäkään mitään tule jos on koko ajan epäilys päällä. Tästä "mitä öljyä moottoripyörään" on jauhettu maailman sivu iankaikkisesti.

Olen jostain saanut sellaisen oudon päähänpinttymän, että pyörään voisi laittaa minkä merkkistä öljyä tahansa, kunhan öljy täyttää vaaditut luokitukset. Eli siis voin käyttää Delvacia, koska se täyttää ne luokitukset mitkä lukee käyttöohjekirjassa ja lisäksi se kokemusteni mukaan toimii märkäkytkimessä paremmin kuin muut tähän asti kokeilemani öljyt.
  Isoa säästöä en omilla ajomäärilläni öljyissä saa, mutta minkä takia toisaalta kannattaisi maksaa enemmän jostain sellaisesta öljystä mikä toimii heikommin? Olen kokeillut monenlaisia, erihintaisia ja merkkisiä moottoripyöräöljyjä, mutta Delvacilla kytkin vaan yksinkertaisesti ottaa pehmeämmin kiinni. Luisto-ongelmia ei kytkimessä ole ollut muillakaan kokeilluilla öljyillä, mutta ravistamista kytkintä vapauttaessa kylläkin ja kytkimen kiinni juuttumista seisotuksessa.
  Käyttäkää toki kaikki ihan mitä öljyjä haluatte ja mikä omasta mielestä parhaalta vaihtoehdolta tuntuu, mutta omaan mopoon aion jatkossakin kaataa tota vähän parempaa öljyä. Luulisin, että useimmat ostavat varmuuden vuoksi kallista moottoripyöräöljyä, koska eivät ymmärrä öljyistä niin paljoa, että osaisivat valita halvemmalla yhtä hyvää tai parempaa öljyä.

Osaako joku sanoa mikä on -91 mallin gixxerin öljyluokitus manuaalissa?

Minulla ei ole manuaalia joten en saa tarkistettua.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko -91 Gikserissä vielä ilma/öljy-kiuas? Niissä toi Delvac on toiminut ihan loistavasti. Banditeissahan on samoja koneita eri kokoisina.

Ton öljyluokitusken saat selville soittamalla jollekin suzuki-pajalle. Esim. RM Heino/Tampere.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko -91 Gikserissä vielä ilma/öljy-kiuas? Niissä toi Delvac on toiminut ihan loistavasti. Banditeissahan on samoja koneita eri kokoisina.

Ton öljyluokitusken saat selville soittamalla jollekin suzuki-pajalle. Esim. RM Heino/Tampere.
Jep se on ihan niitä viimeisimpiä I/Ö patoja.

Banditin öljysuositus muistaaksen:" Nelitahtimoottoriöljy 10W-40, Api SG tai parempi". Eli 91 mallissa luultavasti se, mikä luokitus oli silloin voimassa (SE?). 1100 I/Ö gixxeriin käy suunnilleen mikä öljy tahansa.

jokainen laittaa sitä öljyä mitä haluaa. Ite käytän normaalia mopo öljyä joka on "tarkoitettu" nyky moottorien välyksille kun omistan uudemman mopon. kyllä se varmaan delvakilla toimii ja toimis varmaan teräketju öljylläkin mutta jokain taaplaa tyylillään................

Back