Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos samanlaatuinen olut, mitkä ovat erimerkkisiä , maksaa samassa kaupassa yhden euron, ja toinen maksaa viisikymmentä senttiä, niin kumman otatPitäsköhän hakee bensatki tuolta itärajan takaa ja renkaat huollon takapihalta, ku ois niin halpaa...![]()
Jos halpa kalja on hyvää mikä ettei, mutta jos kalliimpi on parempaa niin sitä sitten. Miksi harrastaa moottoripyöräilyä kun on muitakin todella hyviä ja ennenkaikkea halvempia harrastuksia....Jos samanlaatuinen olut, mitkä ovat erimerkkisiä , maksaa samassa kaupassa yhden euron, ja toinen maksaa viisikymmentä senttiä, niin kumman otatKilpailu määrää tuotteen hinnan.
Että sitä ei kannata ostaa mistä eniten pyydetään![]()
![]()
Siis Delvac ei ole hyvä öljy, koska se on litrahinnaltaan halvempaa 20L-200L pytyssä kuin 1L (tai 4L) purkki "moottoripyöräöljyä" moottoripyöräliikkeessä...Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.
Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
Niinpä.. Just tästä tässä tapauksessa on kyse.Siis Delvac ei ole hyvä öljy, koska se on litrahinnaltaan halvempaa 20L-200L pytyssä kuin 1L (tai 4L) purkki "moottoripyöräöljyä" moottoripyöräliikkeessä...Öljy tosiaan on hyvin kallista verrattuna esim. vakuutuksiin ja renkaisiin.
Hyvä mp-öljy maksaa noin 30 € / 4 litraa, ja sitä pitää vaihtaa 6 tkm välein. Jos Delvac on 10 €/4 litraa, säästö on huimat 20 € 6000 km matkalla... kesän ajoissa jopa 40 €, mikäli ajaa paljon...
Jos renkaat maksavat Suomessa 230€/kpl ja saan samat kumit Saksasta tilaamalla 140€/kpl, ne kalliimmat ovat siis automaattisesti paremmat? Mie en ennee ymmärrä.![]()
Jos mulla olisi customi voinko käyttää samaa öljyä kuin matkaendurossa tai kyykyssä ? Olen aina kuvitellut että jos on hyvä öljy, niin sitten on hyvä eikä sitä tarvitse arpoa mihin käyttöön se on rajattu. Toi kytkin ongelma tuntuu kanssa huvittavalta kun itsellä ja monella muulla kaverillani ei ole ollut mitään ongelmia vaikka olemme käyttäneet autoöljyä. Jotkut jopa yli kymmenen vuotta. On ollut matkaenduroista kilosiin kyykkyihin. Merkkejä on ollut Kawa, Suzuki, Jamppi ja Honda. Parhaimmillaan pyörällä on ajettu 130 tkm ja silti sen kytkin on toiminut koko matkan autoöljyllä. Ja se öljy on Castrol.....Delvac on erinomainen öljy varsinkin vanhempiin ei kyykkyihin (ainakin). Kytkin yleensä toimii Delvacilla paremmin kuin joillain muilla "moottoripyörä" öljyillä. Näin kävi myös minun -85 Kawassa. Ja Delvacissa on lisäaineet tuolle kytkimelle, sen takia sitä paljon moottoripyörissä käytetäänkin
Mutta soveltuuko se myös kyykkypyöriin? Onko joku ajellut Delvacilla + kyykyllä?
Aina sitä viisastuu kun selaa tiedonvaltatietä. Minkä merkin mukana se tarra tulisi ? Kyseinen arvio öljyjen sopivuudesta perustui siihen että samaa öljyä on käytetty SS600 pyörästä lähtien Afrikkalaiseen. Mukana on myös uusia tonnisia mutta tosiaan, ilma/öljy-jäähdytteistä ei ole ollut. Olen todella pahoillani tästä virheellisestä ajatusmallista...Väärin kuviteltu.
Delvacia olen käyttänyt ilmanelari Kawoissa sen toimivuuden vuoksi.
Se, että Delvac on edullisempaa kuin sinulle mp-erikoisöljynä myytävä tuote johtunee siitäkin, että Delvacia käytetään myös ISOISSA dieselmyllyissä ja työkoneissa joissa öljymärät ovat suuria. Myös myyntipakkaukset ovat ennemminkin tynnyreitä kuin 1l kannuja.
E.m syistä tuotantomäärät on vähän toista kuin "erikoisölkeillä".
Jos taas minulla olisi esim. +170hp kireeksi viritetty kyykkypyörä, katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
En sen vuoksi, että öljy maksaa 25e/litra ja kaupanpäälliseksi saa tarran katteeseen!
![]()
Tämä on itse asiassa ainoa asia millä on merkitystä ja samojen luokituksien omaavia öljyjä myydään eripurkeissa eri tarkoityksiin (autoihin, moottoripyöriin, perämoottoreihin), joten siinä mielessä on väärin vannoa kokonaisvaltaisesti juuri jonkun merkin päälle, vaan pitäisi keskustella siitä, että mitkä merkit täyttävät mitkä luokitukset ja huomioitavaa on että ymmärtääkseni Mobil 1:stäkin saa eri versioina ?katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
Tuo pätee aika hyvin. Itselleni sattui vähän vastaava asia vuosia sitten "nuorena ja kokemattomana". Alla oli ensimmäinen iso pyörä (kyykky) ja olin laittanut siihen suunnilleen kaikki rahani.Ja hullu saa olla muttei tyhmä, se joka maksaa samasta tavarasta samassa kaupassa kallimmaan hinnan kuuluu mielestäni tuohon jälkimmäiseen, tosin myyjänä tiedän että asiakasta, joka on omasta asiastaan erityisen tohkeissaa on helpointa viedä kuin pässiä narussa.![]()
Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko -91 Gikserissä vielä ilma/öljy-kiuas? Niissä toi Delvac on toiminut ihan loistavasti. Banditeissahan on samoja koneita eri kokoisina.Osaako joku sanoa mikä on -91 mallin gixxerin öljyluokitus manuaalissa?
Minulla ei ole manuaalia joten en saa tarkistettua.
Jep se on ihan niitä viimeisimpiä I/Ö patoja.Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko -91 Gikserissä vielä ilma/öljy-kiuas? Niissä toi Delvac on toiminut ihan loistavasti. Banditeissahan on samoja koneita eri kokoisina.Osaako joku sanoa mikä on -91 mallin gixxerin öljyluokitus manuaalissa?
Minulla ei ole manuaalia joten en saa tarkistettua.
Ton öljyluokitusken saat selville soittamalla jollekin suzuki-pajalle. Esim. RM Heino/Tampere.
Veikkaisin, että luokitus suositus on SF tai SG ja viskositeetti suositus on SAE 10W-40. Eli ihan sama kuin kaikissa muissakin 4t Suzukeissa.Osaako joku sanoa mikä on -91 mallin gixxerin öljyluokitus manuaalissa?