• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

DD-lukko vai pikalukko kypärään?

DD-lukko ja pikalukko kypärään -

• DD-lukko

Ääniä: 64 72,7%
  • pikalukko

Ääniä: 22 25,0%
  • ei mitään lukkoja veetään hihna auki

Ääniä: 2 2,3%

• Ääniä yhteensä
    88
Kyllä se pikalukko rulettaa
tounge.gif

Ilman muuta DD-lukko. Pari viime kesää ajoin pikalukolla varustetulla kypärällä, mutta sen hihna ei pysynyt koskaan säädöissään vaan se piti säätää lähes joka kerta kun lähti liikenteeseen pikalukosta huolimatta.

Nyt on DD-lukko ja sekin tarvitsee aina säätää, mutta eipähän tarvitse sen lisäksi käyttää pikalukkoa.

Ikuinen keskustelun ja väittelyn aihe. Halvalla tehty pikalukko ei ole hyvä, se kai on selvä. Hyvin tehty pikalukko on nopeampi ja näppärämpi, pysyy säädössä, eikä taatusti ole huonompi kuin DD. Mun auton turvavyössäkin on pikalukko, eikä DD.

Mun kysymykseni lähinnä lienee, onko se lukko-osa ns. heikoin lenkki loppujen lopuksi? Vai irtooko kiinnitys muualta? Onko hihna "oikeassa asennossa/paikassa", jotta mahdollisesti jopa pääsee koko potta päästä, vaikka lukko olisikin kiinni? Jos kypärä on liian suuri/väärän kokoinen/mallinen, on ihan sama kumpi lukko siinä on.

Summa summarum, unohda halpis-pikalukot, unohda samalla tietty ehdottomuus kummankin osalta. Mulla löytyy molempia, ns. ykköspotassa on pikalukko, varta vasten tilattu sillä (muuten olisi vakiona ollu DD).

Pikalukko ollu aina sattumalta kaikissa kypärissä mitä on omistanu. (Roof ja x-lite). hyvin on tullu toimeen

Vanhassa kypärässä oli pikalukko, uudessa DD. Alkaa tuon DD:n kiinnitys muutaman kymmenen harjotuskerran jälkeen mennä vähän kivuttomammin, mutta turha väittää että se olisi nopeampi ja helpompi mitä toimiva pikalukko. Ainaskin omassa suupertissa on sen verran tiukka kaula-akko että hihna on otettava joka kerta irti asti

Pikalukko on sen yhden kolauksen lukko,tiedä riittääkö se jo useammille hengenlähdöksi.
En kyllä luota muuhun kun DD systeemiin.

Molempia oon käyttäny, sharkin prätkäkypäräs pikalukko ja hjc:n crossikypärässä dd. DD minun mielestä parempi&varmempi.

Molemmat kyllä ajaa asiansa, mutta tykkään enemmän tupla-d:stä. Nykyisissä kypärissä kyllä sattuu olemaan pikalukot.

umpipotassa DD, crossipotassa pikalukko.. ei sitäkään oo säätää tarvinnu kummemmin, mutta onhan se DD paras
smile_org.gif

Back