• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Daytona 650:n nopeusmittari ei toimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vemkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun olin ajamassa Daytonaani talvisäilöön viime syksynä, niin nopeusmittari lakkasi yhtäkkiä toimimasta. Minä en tekniikasta mitään ymmärrä, joten funtsin että korjautan vian heti keväällä ensimmäisenä.

Nyt kuitenkin mietin, että mitäs jos yrittäisi ensin itse katsoa, että onko joku piuha irti, ettei tarvitse pikkujutun takia roudata huoltoon toiselle puolelle pääkaupunkiseutua.

Mitähän tuossa kannattaisi tsekata, vai pitääkö purkaa puoli mopoa ennen kuin pääsee käsiksi asiaan liittyviin piuhoihin? Jos on kovin monimutkaista niin sitten kuskaan ihan suosiolla huoltoon.

Mun trumpassa myös samaa vikaa aina välillä. Yleensä kylmän ja kostean yön jälkeen. Joka kerta lääkkeeksi on riittänyt uudelleen starttaaminen, eli virrat pois ja heti taas käyntiin.

Sama mittaristo on myös yammun r6:ssa ja on temppuillut myös niissä. Mulla saattaapi olla vielä takuuta jäljellä, joten voisin käydä näyttämässä motomarketissa ja kertoa sitten, että mistä johtuu...
idea3.gif

Katos vaan, nyt toimi nopeusmittari ihan ok.
omg.gif
Olisikohan ollut samoja oireita, eli lokakuun tihkusateessa kenkkuili vain. En silloin arvannut sammuttaa ja käynnistää uusiksi, ja oli tosiaan viimeinen ajo talvisäilöön viedessä.

Mulla on ihan samaa vikaa että nopeusmittari ei aina muista toimia mutta kuten jo edellä on sanottu niin virrat pois ja uudelleen päälle niin taas pelaa. Taitaapi olla enempi ominaisuus kuin vika
biggrin.gif

Mä asentelin Sigman fillarimittarin, kun ei Daytonan mittari muista aina lähteä toimimaan.

Sinne suuntaan menevistä johtonipuista liittimet irti ja elektroniikan kontaktcleaneria kokeilisin ainakin ensiapuna.

Back