Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä mä olisin valmis heittämään yhden bensatankillisen arvon tuohon kolehtiin. Uskoisin että tältä palstalta löytyy kohtuu monta, jotka tuohon olisi valmiita, joten mielestäni ei mikään pöllömpi idea pistää keräys pystyyn ja antaa kaverille vähän apuja taistelussa.Eli siis pistetään pystyyn voittoa tavoittelematon yhdistys joka "taistelee" motoristien sananvapauden puolesta!?Helpoten tuo toimii silleen että ko henkilö T itse ilmoittaa tilinumeronsa, ja itse sanoo keräävänsä rahaa itselleen.Mielestäni tämä on periaatteellisesti niin tärkeä kysymys, että loppulausuma tulee tarvittaessa saada aina korkeimmalta oikeudelta, tai jopa EU tasolta saakka. Ja koska tämä voi olla kallista yksittäiselle asianomistajalle, on täällä jo aiemmin esitetty kolehti ehdoton juttu. Jos (ja kun) tuomio muuttuu oikeudenmukaiseksi, on etukäteen kerätty kolehti toki turha, mutta toisaalta pelkät keskustelupalstalla esitettävät lupausket eivät välttämättä anna tylyttäjälle riittävää turvaa lähteä katsomaan loppuun asti. Olisiko siis mahdollista kerätä kolehtia jo nyt etukäteen johonkin yhteiseen mestaan alkaen piakkoin. Tämän karttueessa tylyttäjä saisi todellisen turvan tapella loppuun asti. Ja jos homma päättyy hyvin, kulujen jälkeen ylimääräset rahat voisi käyttää IIIISOJEN juhlien järjestämiseen. Kait tällaisen rahaston voi laillisesti perustaa?![]()
Koska jos henkilö B järjestää keräyksen jonka tuotto lahjoitetaan henkilö T:lle, niin silloin väliin astuu rahankeräyslaki joka 7§ pistää tod näk stopin hommalle koska:"Rahankeräyslupa voidaan antaa Suomessa rekisteröidylle yhteisölle tai säätiölle, jolla on yksinomaan yleishyödyllinen tarkoitus."
4§
"Tässä laissa tarkoitetaan: 1) yleishyödyllisellä toiminnalla toimintaa yleistä sosiaalista, sivistyksellistä tai aatteellista tarkoitusta varten taikka muuta yleistä kansalaistoimintaa;"
Ei ole tietoa, veikkaus on, että joskus vuodenvaihteen jälkeen.Onkos tän jutun jatkokäsittely mikä päivä? Mun käsityksen mukaan sillon maaliskuussa sanottiin jotain et se ois lähellä marraskuuta. Mikäs on viimeisin tieto? Siis TIETO, ei arvaus. Vai onko Tylyttäjälläkään tietoa asiasta?
Laillista, mutta verotettavaa tuloa Tylyttäjälle.Mä suosittelisin kyt tota suoraan henkilöltä henkilölle lahjoitusta joka on ilman mitään paperisotaa täysin laillista.Eli siis pistetään pystyyn voittoa tavoittelematon yhdistys joka "taistelee" motoristien sananvapauden puolesta!?Helpoten tuo toimii silleen että ko henkilö T itse ilmoittaa tilinumeronsa, ja itse sanoo keräävänsä rahaa itselleen.Mielestäni tämä on periaatteellisesti niin tärkeä kysymys, että loppulausuma tulee tarvittaessa saada aina korkeimmalta oikeudelta, tai jopa EU tasolta saakka. Ja koska tämä voi olla kallista yksittäiselle asianomistajalle, on täällä jo aiemmin esitetty kolehti ehdoton juttu. Jos (ja kun) tuomio muuttuu oikeudenmukaiseksi, on etukäteen kerätty kolehti toki turha, mutta toisaalta pelkät keskustelupalstalla esitettävät lupausket eivät välttämättä anna tylyttäjälle riittävää turvaa lähteä katsomaan loppuun asti. Olisiko siis mahdollista kerätä kolehtia jo nyt etukäteen johonkin yhteiseen mestaan alkaen piakkoin. Tämän karttueessa tylyttäjä saisi todellisen turvan tapella loppuun asti. Ja jos homma päättyy hyvin, kulujen jälkeen ylimääräset rahat voisi käyttää IIIISOJEN juhlien järjestämiseen. Kait tällaisen rahaston voi laillisesti perustaa?![]()
Koska jos henkilö B järjestää keräyksen jonka tuotto lahjoitetaan henkilö T:lle, niin silloin väliin astuu rahankeräyslaki joka 7§ pistää tod näk stopin hommalle koska:"Rahankeräyslupa voidaan antaa Suomessa rekisteröidylle yhteisölle tai säätiölle, jolla on yksinomaan yleishyödyllinen tarkoitus."
4§
"Tässä laissa tarkoitetaan: 1) yleishyödyllisellä toiminnalla toimintaa yleistä sosiaalista, sivistyksellistä tai aatteellista tarkoitusta varten taikka muuta yleistä kansalaistoimintaa;"
Heti jos siihen sekottaa kolmannen tahon niin byrokraatit rupee vänkäämään.
En tee prätkäkauppaa työkseni, se on vaan lähinnä harrastus. Ja se firma missä olen osakkaana, ei lain mukaan liity mitenkään koko hommaan. Kansalaisilla pitäisi olla samanlainen riippumatta siitä, minkä firman osakkeita heillä on.Laillista, mutta verotettavaa tuloa Tylyttäjälle.Mä suosittelisin kyt tota suoraan henkilöltä henkilölle lahjoitusta joka on ilman mitään paperisotaa täysin laillista.Eli siis pistetään pystyyn voittoa tavoittelematon yhdistys joka "taistelee" motoristien sananvapauden puolesta!?Helpoten tuo toimii silleen että ko henkilö T itse ilmoittaa tilinumeronsa, ja itse sanoo keräävänsä rahaa itselleen.Mielestäni tämä on periaatteellisesti niin tärkeä kysymys, että loppulausuma tulee tarvittaessa saada aina korkeimmalta oikeudelta, tai jopa EU tasolta saakka. Ja koska tämä voi olla kallista yksittäiselle asianomistajalle, on täällä jo aiemmin esitetty kolehti ehdoton juttu. Jos (ja kun) tuomio muuttuu oikeudenmukaiseksi, on etukäteen kerätty kolehti toki turha, mutta toisaalta pelkät keskustelupalstalla esitettävät lupausket eivät välttämättä anna tylyttäjälle riittävää turvaa lähteä katsomaan loppuun asti. Olisiko siis mahdollista kerätä kolehtia jo nyt etukäteen johonkin yhteiseen mestaan alkaen piakkoin. Tämän karttueessa tylyttäjä saisi todellisen turvan tapella loppuun asti. Ja jos homma päättyy hyvin, kulujen jälkeen ylimääräset rahat voisi käyttää IIIISOJEN juhlien järjestämiseen. Kait tällaisen rahaston voi laillisesti perustaa?![]()
4§
Jos Tylyttäjä kerran on yrittäjä, niin eikö yrityksen vastuuvakuutus maksa oikeudenkäyntikuluja, ainakin osaa?
Muistelisin jostakin, että yksityishenkilölle ei saa kerätä rahaa valtakunnallisesti vaan ainoastan siltä aluuelta, jolla lahjoituksen kohde asuu?rahankeräys tarvitsee luvan. myös silloin kun aktiivina on vaikka sitten tylyttäjä. Jos lupa haetaan valtakunnallisena, kuten tässä tapauksessa olisi, on luvanmyöntäjänä Etelä-Suomen lääninhallitus. Rahankeräyslaki on uusittu juuri kesälläå 2006 ja en usko, että lupaa heruisi.
Ei lahja ole ansiotuloa. ja eikös lahjaveroa mene vasta 3400 eurosta alkaen (tiedä sitten paljonko meinasit lahjoittaa...)Laillista, mutta verotettavaa tuloa Tylyttäjälle.Mä suosittelisin kyt tota suoraan henkilöltä henkilölle lahjoitusta joka on ilman mitään paperisotaa täysin laillista.Eli siis pistetään pystyyn voittoa tavoittelematon yhdistys joka "taistelee" motoristien sananvapauden puolesta!?Helpoten tuo toimii silleen että ko henkilö T itse ilmoittaa tilinumeronsa, ja itse sanoo keräävänsä rahaa itselleen.Mielestäni tämä on periaatteellisesti niin tärkeä kysymys, että loppulausuma tulee tarvittaessa saada aina korkeimmalta oikeudelta, tai jopa EU tasolta saakka. Ja koska tämä voi olla kallista yksittäiselle asianomistajalle, on täällä jo aiemmin esitetty kolehti ehdoton juttu. Jos (ja kun) tuomio muuttuu oikeudenmukaiseksi, on etukäteen kerätty kolehti toki turha, mutta toisaalta pelkät keskustelupalstalla esitettävät lupausket eivät välttämättä anna tylyttäjälle riittävää turvaa lähteä katsomaan loppuun asti. Olisiko siis mahdollista kerätä kolehtia jo nyt etukäteen johonkin yhteiseen mestaan alkaen piakkoin. Tämän karttueessa tylyttäjä saisi todellisen turvan tapella loppuun asti. Ja jos homma päättyy hyvin, kulujen jälkeen ylimääräset rahat voisi käyttää IIIISOJEN juhlien järjestämiseen. Kait tällaisen rahaston voi laillisesti perustaa?![]()
4§
Jep, tätä toivoen / odottaen.Tuossa mielenkiintoinen ennakkopäätös:
http://www.kko.fi:80/40148.htm
Tämän mukaan tuo mun syyte kaatuu viimeistään KKO:ssa.
Ei lahja olekaan, mutta keräys on.Ei lahja ole ansiotuloa. ja eikös lahjaveroa mene vasta 3400 eurosta alkaen (tiedä sitten paljonko meinasit lahjoittaa...)Laillista, mutta verotettavaa tuloa Tylyttäjälle.Mä suosittelisin kyt tota suoraan henkilöltä henkilölle lahjoitusta joka on ilman mitään paperisotaa täysin laillista.Eli siis pistetään pystyyn voittoa tavoittelematon yhdistys joka "taistelee" motoristien sananvapauden puolesta!?Helpoten tuo toimii silleen että ko henkilö T itse ilmoittaa tilinumeronsa, ja itse sanoo keräävänsä rahaa itselleen.Mielestäni tämä on periaatteellisesti niin tärkeä kysymys, että loppulausuma tulee tarvittaessa saada aina korkeimmalta oikeudelta, tai jopa EU tasolta saakka. Ja koska tämä voi olla kallista yksittäiselle asianomistajalle, on täällä jo aiemmin esitetty kolehti ehdoton juttu. Jos (ja kun) tuomio muuttuu oikeudenmukaiseksi, on etukäteen kerätty kolehti toki turha, mutta toisaalta pelkät keskustelupalstalla esitettävät lupausket eivät välttämättä anna tylyttäjälle riittävää turvaa lähteä katsomaan loppuun asti. Olisiko siis mahdollista kerätä kolehtia jo nyt etukäteen johonkin yhteiseen mestaan alkaen piakkoin. Tämän karttueessa tylyttäjä saisi todellisen turvan tapella loppuun asti. Ja jos homma päättyy hyvin, kulujen jälkeen ylimääräset rahat voisi käyttää IIIISOJEN juhlien järjestämiseen. Kait tällaisen rahaston voi laillisesti perustaa?![]()
4§
Heti jos siihen sekottaa kolmannen tahon niin byrokraatit rupee vänkäämään.![]()
Isoin ero tuossa on tuo "herjaustapa". Tuossa tapauksessa oli kyse yksityisistä sähköposteista, sun tapauksessa maanlaajuisesta foorumista. Sillä uskoisin olevan todella suuri merkitys tuomiota julistettaessa. Toivotaan tietysti parasta ihan jo sananvapaudenkin takia. Tsemppiä istuntoihin!Tuossa mielenkiintoinen ennakkopäätös:
+1Isoin ero tuossa on tuo "herjaustapa". Tuossa tapauksessa oli kyse yksityisistä sähköposteista, sun tapauksessa maanlaajuisesta foorumista. Sillä uskoisin olevan todella suuri merkitys tuomiota julistettaessa. Toivotaan tietysti parasta ihan jo sananvapaudenkin takia. Tsemppiä istuntoihin!Tuossa mielenkiintoinen ennakkopäätös:
Totta, totta, jos keräys asiaa tosiaan kommentoit. Ymmärsin lainauksista tuon verotuskommentin olevan lisäkommentti tohon scuuban lahjakommenttiin.Ei lahja olekaan, mutta keräys on.Ei lahja ole ansiotuloa. ja eikös lahjaveroa mene vasta 3400 eurosta alkaen (tiedä sitten paljonko meinasit lahjoittaa...)Laillista, mutta verotettavaa tuloa Tylyttäjälle.Mä suosittelisin kyt tota suoraan henkilöltä henkilölle lahjoitusta joka on ilman mitään paperisotaa täysin laillista.
Heti jos siihen sekottaa kolmannen tahon niin byrokraatit rupee vänkäämään.![]()