• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle World - törkeä kunnianloukkaus

R2-D2
Höpö höpö jutuillesi
Tarkistin asian, eikä Okku ole liiketoimintakiellossa,
Ketäs se sitten auttaa kun sä olet tällä foorumilla olleiden kirjotusten johdosta tullut tulokseen, että tuomio oli väärä. Onhan nyt vähemmälläkin ajatustyöllä selvinnyt, että Okku oli toimitusjohtajana CW:ssä. Kait senkin onnettoman pitää jollakin konstilla itsensä elättää, vai kieltäisitkös senkin. Etkä nyt lukenut taaskaan ajatuksella juttuani. Protestoin vain kirjoituksesi kaltaista tyhjänpäiväistä soopaa, jota foorumi pursuilee.Montakos pyörää olet CW:stä ostanut, vai oletkos edes käynyt koko lafkassa. Tulee sun ja monen muunkin jutuista mieleen koulu/työpaikkakiusaus, jota ei saa millään poikki. Mulla ei ole minkäänlaista sympatiaa- ei Okkua eikä kyllä Tylyttäjääkään kohtaan. Sukset ovat menneet ristiin ja asiaa on jo kerran käyty alimmassa oikeusasteessa ja se on kantansa ilmaissut. Nämä kirjoittelut eivät asiaa mikskään muuta. Saattavat antaa hovioikeuden jäsenille kuitenkin ennakkoasenteen ja tiedon kuinka paljon mollauksen määrä todellisuudessa on.
Yritysmaailmassa on aina riskinsä ja konkurssin yhteydessä on harvoin voittajia, siipeensä saaneita kyllä.
Terveisiä.

Toi nyt oli ekäa viestini koko aiheeseen. En tiedä mihin kirjoitukseeni viittaat. Käynyt olen CW:ssä ja olisin kyllä joskus ostanut mopon jos käytännön asioista olisi päässyt sopuun. Jäi sitten ostamatta, mutta emmä siitä ole CW:tä moittinut missään. Tai jos olen, kaiva esiin, kun tuollaista väität. Entä itse, ja miten se tähän liittyy? Tai se että olenko kaikesta Tylyttäjän kanssa samaa mieltä? Etköhän itse eksy vähän topicista?

Toi omistuskuvio oli vaan sellainen, että heitin KYSYMYKSEN.

Ei kai näitä soopia ole ihan pakko lukea?

R2-D2
Höpö höpö jutuillesi
Tarkistin asian, eikä Okku ole liiketoimintakiellossa,
Ketäs se sitten auttaa kun sä olet tällä foorumilla olleiden kirjotusten johdosta tullut tulokseen, että tuomio oli väärä. Onhan nyt vähemmälläkin ajatustyöllä selvinnyt, että Okku oli toimitusjohtajana CW:ssä. Kait senkin onnettoman pitää jollakin konstilla itsensä elättää, vai kieltäisitkös senkin. Etkä nyt lukenut taaskaan ajatuksella juttuani. Protestoin vain kirjoituksesi kaltaista tyhjänpäiväistä soopaa, jota foorumi pursuilee.Montakos pyörää olet CW:stä ostanut, vai oletkos edes käynyt koko lafkassa. Tulee sun ja monen muunkin jutuista mieleen koulu/työpaikkakiusaus, jota ei saa millään poikki. Mulla ei ole minkäänlaista sympatiaa- ei Okkua eikä kyllä Tylyttäjääkään kohtaan. Sukset ovat menneet ristiin ja asiaa on jo kerran käyty alimmassa oikeusasteessa ja se on kantansa ilmaissut. Nämä kirjoittelut eivät asiaa mikskään muuta. Saattavat antaa hovioikeuden jäsenille kuitenkin ennakkoasenteen ja tiedon kuinka paljon mollauksen määrä todellisuudessa on.
Yritysmaailmassa on aina riskinsä ja konkurssin yhteydessä on harvoin voittajia, siipeensä saaneita kyllä.
Parhaiten taitaisi Tylyttäjää tukea kirjoittelun lopettaminen, eikä aiheuttaa enempää vaurioita näillä höpö höpö jutuilla.
Kummasti Sinäkin jaksat tätä paskaa lukea ja vielä heittää kommenttisikin sekaan. Tästähän mielenkiintoinen foorumi tulee kun kukaan ei saa enään kirjotella mitään...
omg.gif

JUTTU jatkuu hovissa. Ja molemmat ovat valittaneet MP-maailma lehden tietojen mukaan.
Täytyypä sanoa tuosta lehtiartikkelista, että älyttömän hyvin kerrottu ja kirjoitettu, sekä vieläpä objektiivisesti.

Kuten olen jo aiemminkin todennut, niin mielestäni tuomio ei ole kovinkaan yllättävä, mutta sen kovuus sensijaan on!
Täysin samaa mieltä kerrankin jonkun kanssa jostain olen.

21 §
Rekisteri
Oikeusministeriö pitää rekisteriä liiketoimintakielloista.

Jokaisella on oikeus saada tietoja rekisteriin merkityistä liiketoimintakielloista.

Tässä se on nyt sitten kerrottu. Pitääkös Teille "oikeusoppineille" kaikki märehtiä valmiiksi. Jotta ette kysyisi, mitä termi merkitsee, saatte kaiken tiedon googlettamalla sanan "liiketoimintakielto" Jopa niinkin kaukana kuin pohjanmaalla haku pelaa.
Aihe on osaltani loppuun koluttu, Enää en opasta ketään tiedonhankinnassa.

Tässä se on nyt sitten kerrottu. Pitääkös Teille "oikeusoppineille" kaikki märehtiä valmiiksi. Jotta ette kysyisi, mitä termi merkitsee, saatte kaiken tiedon googlettamalla sanan "liiketoimintakielto" Jopa niinkin kaukana kuin pohjanmaalla haku pelaa.
Täällä on ilmeisesti paljon lapsukaisia, joille äiti tai isä on näppäillyt koneeseen osoitteen www.moottoripyora.org. Kyseiset lapsukaiset eivät osaa itse vaihtaa nettisivua, joten meidän täytyy toisinaan auttaa heitä.

Koska väitteet on esitetty nimimerkin suojassa paljon luetun internet-palstan kautta ja vastaaja on tietoisesti asianomistajaa ja tämän harjoittamaan liiketoimintaa loukkaamalla pyrkinyt omaksi edukseen aiheuttamaan samaa liiketoimintaa harjoittaneelle asianomistajalle huomattavaa vahinkoa ja kärsimystä, rikos on kokonaisuutena arvostellen törkeä, toteaa käräjäoikeus tuomiossaan.

Lähde: MP-Maailma

Aika karua tekstiä käräjäoikeudelta.
crazy.gif

Ei ollut tarkoitus keneenkään kohdistaa. Tuossa muutama viesti ylöspäin joku kommentoi 15 dollarin liksaa hyväksi ja totesi, että siihen on vaikea päästä Suomessa ja siihen tartuin, koska olen erimieltä. Tuota palkkaa noin yleisesti kommentoin, enkä mitään firmaa.
Tuohon kun lisäät ilmaisen asumisen saat suomessakin hitsata aika pätkän niin ja tietenkin yleisesti halvemmat hinnat järjestään lähes kaikessa, niin huomaatkin ettei liksa ole loputtoman paska. Tietenkin tutustumista muuhun maailmaan voidaan pitää myös yhtenä positiivisista puolista. No tämäkin aivan sama, en ole lähdössä.

Aihe on osaltani loppuun koluttu, Enää en opasta ketään tiedonhankinnassa.
Hyvä. Yksi besserwisser vähemmän.

Kyllähän Tylyttäjä taisi nimittää sut kukkahatuksi, mutta kannattaneeko tuosta niin katkera olla.

Hyvä. Yksi besserwisser vähemmän.

Kyllähän Tylyttäjä taisi nimittää sut kukkahatuksi, mutta kannattaneeko tuosta niin katkera olla.

Et sitten taaskaan jaksanut syventyä tekstiin. Ei minulla ole rakkaus/viha suhdetta Tylyttäjään, eikä kukkahattu ole
kohdallani mikään loukkaus, onhan se allekirjoituksessanikin. Sinut taidettiin kyllä spammata nopeuskeskustelun tuoksinassa, vai muistankos väärin. Niin viimeksikin kävi kun juttusi loppui menit jutuissasi mahdottomuuksiin. Koeta nyt puhua vaan asiasta, äläkä aidanseipäistä. Pikemminkin koetin kaltaisiasi funtsaamaan kirjoituksiaan ja olemaan aiheuttamatta enempää haittaa Tylyttäjälle
Terveisin Besserwisser, en ole katkera, mutta kuitenkin

Khyl, täytyy tässä käräjäoikeuden tuomiota hieman kritisoida, vaikka allekirjoittaneen tiedot tapauksesta on miltei uutisoinnin ja orgin varassa.

Tää yksityisten ihmisten harrastamana nettikirjoittelu on meenaan sellainen asia, että ei taida lainsäätäjäkään oikein tietää, miten sitä tulisi säädellä, säädellä sitä pitää kuitenkin. Perustuslakivaliokunta huomasi mietinnössään 14/2002 ja totesi, että eihän verkossa toimivia yksityisiä ihmisiä ja viestintäyrityksiä voi samalla tavoin velvoittaa. Noh, laintasolle tämä ei sitten kuitenkaan päässyt ja nyt siis sekä yksityisten henkilöiden, että ammattitoimittajien vastuu kirjoituksistaan ratkeaa samojen rikosoikeudellisten periaatteiden mukaan.

Näin siis lähtökohtaisesti, asiaa ei helpota juuri uusi kunnianloukkaussäännöstä, joka on aika kinkkisenoloinen. Lain esitöissä siinä ei edellytetä edes joukkotiedotusvälineiltä täydellistä totuutta.

Nimimerkillä kirjoittaminen on sitten taas perusosa sananvapautta ja mahdollistaa julkisen keskustelun asioista, joista asianomistaja ei voisi muuten puhua, kuten tässä tapauksessakin. Näin ollen ainakin nimimerkin käyttö raskauttamisperusteena perusteluissa tuntuu varsin oudolta.    

Käräjäoikeus on saattanut tehdä ensinäkemältään aivan kelvon tuomion. Toivon kuitenkin, että jo hovioikeus tai viimeistään Korkein oikeus havaitsee päätökseen liittyvän sananvapauden rajoituksen. Jos ei, Euroopan ihmisoikeustuomioistuin havaitsee varmasti. Jos kunnianloukkaus aktualisoituu jo heppoisin perustein, muuttuu netinluonne yksityisten ihmisten harrastaman kirjoittelun suhteen aikalailla.

Epärehellistä kilpailutoimintaa... ehkä?, mutta sanotaan lopuksi, että valheellisia tietoja ei tule suojata ja täydellisen totuuden etsiminen kuuluu lähinnä Bolivian salaiselle poliisille.

Jospa on kirjoitellut tänne palstalle vuosia ja haluaakin yhtäkkiä poistaa kaikki vanhat hairahdukset lakitoimien pelossa niin miten se onnistuu?

Alkaa taas ihan skidisti karkaamaan lapasesta tää topicci, Mutta sehän riittää että porukka viihtyy. Sä oot, mä oon, eiku toi on. Ei luoja mitä Paskaa!

Jospa on kirjoitellut tänne palstalle vuosia ja haluaakin yhtäkkiä poistaa kaikki vanhat hairahdukset lakitoimien pelossa niin miten se onnistuu?
Huonosti. Googlet ja muut nääs...
cool.gif
jaat tunnustasi kaikille, jolloin se muodostuu 'nimettömäksi' koska sen takana on useita henkilöitä joista on paha sanoa, kuka kunkin viestin on kirjoittanut.

eikö voisi luoda virtuaalisen 'nettihenkilön' nimeltä ARVOSTELIJA. sen tunnus olisi tiedossa, joten sillä voisi lokkaantua sisään ja antaa kommenttia anonyyminä.

Back