• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle World - törkeä kunnianloukkaus

Taas olis pahoinpitely tullut halvemmaksi...

*Kuuskoski*
Niinpä. On varmaan sattunut nyt hovioikeudelle paha logiikkavirhe kun on tuominnut Kuuskosken pahoinpitelystä, sillä liiton nimi on Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja tämä Molander on aikuinen.

Toisaalta Mannerheimin Lastensuojeluliiton olisi ehkä hyvä jo alkaa vetämään johtopäätöksiä kun eivät ole asiat menneet ihan putkeen yhden työntekijän kanssa: liitto joutui pulittamaan työntekijän irtisanomisesta 76.000 euroa ja toiminnanjohtaja sai sakkoja 1.400 euroa työntekijän muksimisesta.

Jälkimmäinen summahan on tosin nakkirahoja tämän päivän ylinopeussakkoihin verrattuna kun ajetaan yksin tyhjällä motarilla ja vaarannetaan niin maan perusteellisesti koppakuoriaisten liikenneturvallisuutta. Terveisiä vaan paskalakeille sinne sivarikotteroihin.

Niin makaa kuin petaa. Tylyttäjän kirjoituksia jonkin verran lukeneena ei heru sympatioita pätkääkään. Auot päätä ja maksat siitä. Joskus menee hampaat ja joskus rahaa. Nyt säilyi hampaat ja menee rahaa. Aivan sama olitko oikeassa vai väärässä, mutta nyt olit oikeuden mukaan väärässä. Tarpeeksi ikää tulee niin isi ja äiti ei pelasta tai naapurin setä tule väliin. Herää jo vastaamaan ihan itse sanoistasi ja teoistasi.

onpas rocketeer positiivinen... ekan vahingon kun hän tekee niin ilolla tulen oikeuteen iloitsemaan tuomisosta.. Niin makaa muin petaaa..

Tsemppiä Tylyttäjälle..

onpas rocketeer positiivinen...

Tsemppiä Tylyttäjälle..
Huomasin saman.....
sad_orig.gif

Armaan suomen oikeuslaitus,mihin nykyään edes tarvitaan
alioikeuksia,sillä siellä suurin osa jutuista menee läpihuuto-
juttuna,jonka jälkeen vasta alkaa aikuisten oikeesti eli
hovi....jane.

eipä tällä käräjäoikeudella ole muuta tarkoitusta muutakuin
pistää hommat maksamaan tarpeeksi,joten enpä suhtautuisi
kovinkaan vakavasti tähän ko: päätökseen,mutta saattaahan
olla että tulee vielä kallimmaksi kun mennään eteenpäin.

tuolla joku ehdotti hattu ym.. keräystä mukana ollaan mutta
eikö siitä voisi tehdä laillista ja pistää vaikka pipo, pinssi
tai ihan mikä vaan ns: myyntiin josta ne olis ehkä helpompi
siirtää vaikka "nälkäänäkevien" tilille,sillä eiköhän tähän
keräykseen ole sentään aikaa,jos vähänkin tietää noiden
oikeus asteiden "kiire" aikataulun.

En ota muuten kantaa mutta Rocketeerin kanssa samoilla linjoilla siitä, että sanoistaan pitää vastata selkärangallisen miehen. In any case.
bowdown.gif

jep. ihmetyttää ylitsepursuava me-henki, kun syyllinen on syylliseksi oikeudessa todettu. ainakin pitäisi antaa ajan kulua ja katsoa, mihin muotoon tilanne lopun kaiken asettuu.

Käräjäoikeuden jutut ovat niin sanottuja "läpihuutojuttuja",ennalta
päätetty,suurinosa (asianajat,syyttäjät,tuomarit ja poliisipääliköt jne..)kuuluu vielä niin sanottuihin "vaapamurareihin".
Vapisevat isänmaan ystävät ovat päättäneet kylvää herranpelkoa
motoristeihin= suur-rikollisiin.Nämä ("vapaamuurarit")oman edun tavoittelijat edustavat
mielestäni sitä paskinta lokaa yhteiskunnassa.Ei auta vaikka tylyttäjällä
olisi ollut 100 todistajaa.Kirjoittelu ja sananvapaus ovat vitsi tässä
poliisivaltiossa.
sad_orig.gif

Tämä on todettu jo vuonna 1983!
Ne on kovia jätkiä noi syyttäjät syyttelemään
biggrin.gif

Ei tässä siitä ollut lainkaan kysymys. Mies vastaa sanoistaan mitä on sanonut, oikeus tulkitsee miten tulkitsee.
smile_org.gif
Tylyttäjä varmasti seisoo sanojensa takana, tuli millainen tuomio hyvänsä. Jos on sanottu enemmän kuin oikeasti tarkoittaa tai puhunut paskaa, se on eri asia. En ole asettunut Tylyä vastaan enkä puolelle, olen asiassa ulkopuolinen. Mielipiteeni CW:stä on muodostunut omien huonojen kokemusteni perusteella ja olen äänestänyt jaloillani, jo kauan.

Ei tässä siitä ollut lainkaan kysymys. Mies vastaa sanoistaan mitä on sanonut, oikeus tulkitsee miten tulkitsee.  
smile_org.gif
Tylyttäjä varmasti seisoo sanojensa takana, tuli millainen tuomio hyvänsä. Jos on sanottu enemmän kuin oikeasti tarkoittaa tai puhunut paskaa, se on eri asia. En ole asettunut Tylyä vastaan enkä puolelle, olen asiassa ulkopuolinen. Mielipiteeni CW:stä on muodostunut omien huonojen kokemusteni perusteella ja olen äänestänyt jaloillani, jo kauan.
No eiköhän Tyly ole nyt juuri vastaamassa kirjoituksistaan, joten turha vinkuminen pois.

Me -henkikin on hieno asia, se on itseasiassa yksi tämän harrastuksen "mausteista"

Edit: Hähähä... Lainasin väärää viestiä, elämä on, sori Gari
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

En tiedä onko tätä jo linkitetty tänne:
http://www.hs.fi/kotimaa....4571729

Kannattaa kirjoitella varovaisesti yksityishenkilöistä. Kotitekoiset diagnoosit tai rikoksiin viittaukset eivät ole suotavia. Oikeusvaltiossa rikoksesta pitää ensin tuomita ennen kuin rikoksesta voidaan syyttää.
Käsittääkseni tuo on hieman eri juttu! Ymmärtäisin toki, jos tässäkin tapauksessa olisi omistajaa kehuttu juurikin noin, eli mielisairaaksi ja verojen pimittäjäksi tmsv. niin silloin ymmärtäisinkin tuon tuomion täysin, mutta mitä olen tätä juttua seurannut, niin en ole tuollaista kommentointia nähnyt.
Heh heh.. Fifi: Eiköhän se mene juuri niin päin, että ensin syytetään, sitten tuomitaan, jos on syylliseksi todettu.

Sanotaan nyt kerran vielä; minulla oli hyvät perusteet kirjoittaa se mitä kirjoitin. Todistajia ja muitakin todisteita oli.

Katsotaan nyt, jos hovioikeus antaa todisteilleni sellaisen painoarvon kuin kuuluukin. Jos ei niin sit ei kai voi mitään
nixweiss.gif
Mutua oikein kunnolla mutta:
Olen ymmärtänyt että ei oikeudessa sitä katsota onko kirjoittamasi teksti totta vai ei vaan sitä että voidaanko se tulkita syyttäjän esittämäksi kunnianloukkaukseksi.

Esim. sama ratkaisu pitäisi tulla oikeudesta vaikka kunnianloukkaussyytteen esittää Eloveenatyttö tai tapakriminaali.

Sain tuosta vastauksestasi semmoisen käsityksen että yrität todistajinesi esittää että kirjoituksesi ovat totta vaikka mielestäni pitäisi keskittyä siihen että voiko yrityksen kunniaa loukata.

Nimim. sfnet lakiryhmää lukenut, niin ja tsemppiä

^ eli jos mä sanon että Juha(nimeä mutettu) on kusipää. niin pitäskö mun sit oikeudessa saada todistettua että se ei olekkaan.. vaikka kaikki tietää että se on..
Sehän loukkaa mun kunniaa jos yks kaks todistetaankin että Juha ei ole... vaan se on joviaali.

Siis tuomio on lainvastainen. Laissa sanotaan:

"kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua,
joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa,
elinkeinoelämässä, julkisessa virassa
tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin
rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja
joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää
hyväksyttävänä."

Aivan Kasittamatonta. Tiedan missa liikeessa en ikina asioi, ja tiedan etta kerron taman jutun mahdollisimman monelle motoristille.

Tylyttajalle pitkaa hermoa. Vetoa v***u lakiin hovissa!

No, huh huh meni kyllä usko oikeuslaitokseen. Varmaankin melko negatiivinen vaikutus tästä prosessista on cw:lle. En ymmärrä, että onko suomessa menty nyt sitten tähän asiakaspalvelussa? Ihan käsittämätöntä, että JOS firman toiminnassa on ollut moitteita/parannettavaa, niin haastetaan "asiakas" negatiivisen palautteen antamisesta, sen sijaan, että otettaisi oppia virheistä ja korjattaisiin parempaan suuntaan
crazy.gif

Minusta tuntuu, että tässä tapauksessa cw poltti monta siltaa takaataan, ja kun motoristi piirit ovat pieniä, niin varmasti tämä asia kantautuu jokaisen motoristin korviin ennemmin tai myöhemmin. Ja kun mietitään, että sympatiat taitaa olla lähes kokonaan Tylyttäjällä, niin myös minun kohdalla. Itselläni ei ole ko. yrityksestä mitään kokemusta, ja ei tule koskaan olemaankaan, syytä ei tarvinne edes kysyä.

Ilmeisesti cw ei ole mp-messuilla, en ainakaan löytyänyt mp-messujen sivuilta.
062802moto_prv.gif

En tiedä onko tätä jo linkitetty tänne:
http://www.hs.fi/kotimaa....4571729

Kannattaa kirjoitella varovaisesti yksityishenkilöistä. Kotitekoiset diagnoosit tai rikoksiin viittaukset eivät ole suotavia. Oikeusvaltiossa rikoksesta pitää ensin tuomita ennen kuin rikoksesta voidaan syyttää.
Käsittääkseni tuo on hieman eri juttu! Ymmärtäisin toki, jos tässäkin tapauksessa olisi omistajaa kehuttu juurikin noin, eli mielisairaaksi ja verojen pimittäjäksi tmsv. niin silloin ymmärtäisinkin tuon tuomion täysin, mutta mitä olen tätä juttua seurannut, niin en ole tuollaista kommentointia nähnyt.
Heh heh.. Fifi: Eiköhän se mene juuri niin päin, että ensin syytetään, sitten tuomitaan, jos on syylliseksi todettu.

Sanotaan nyt kerran vielä; minulla oli hyvät perusteet kirjoittaa se mitä kirjoitin. Todistajia ja muitakin todisteita oli.

Katsotaan nyt, jos hovioikeus antaa todisteilleni sellaisen painoarvon kuin kuuluukin. Jos ei niin sit ei kai voi mitään
nixweiss.gif
Mutua oikein kunnolla mutta:
Olen ymmärtänyt että ei oikeudessa sitä katsota onko kirjoittamasi teksti totta vai ei vaan sitä että voidaanko se tulkita syyttäjän esittämäksi kunnianloukkaukseksi.

Esim. sama ratkaisu pitäisi tulla oikeudesta vaikka kunnianloukkaussyytteen esittää Eloveenatyttö tai tapakriminaali.

Sain tuosta vastauksestasi semmoisen käsityksen että yrität todistajinesi esittää että kirjoituksesi ovat totta vaikka mielestäni pitäisi keskittyä siihen että voiko yrityksen kunniaa loukata.

Nimim. sfnet lakiryhmää lukenut, niin ja tsemppiä
Mutmut. Voiko totuuden julkikertominen olla kunnianloukkausta? Mielestäni ei. Jos väität Matti Vanhasta pedofiiliksi, niin eiköhän kyseessä ole kunnianloukkaus? Jos taas väität Jammu-setää pedofiiliksi, niin onko se kunnianloukkaus?

Minusta tuntuu, että tässä tapauksessa cw poltti monta siltaa takaataan, ja kun motoristi piirit ovat pieniä, niin varmasti tämä asia kantautuu jokaisen motoristin korviin ennemmin tai myöhemmin. Ja kun mietitään, että sympatiat taitaa olla lähes kokonaan Tylyttäjällä, niin myös minun kohdalla.
Mutta kun homma ei toimi näin. Se on täysin varmaa, että Raision Cycle World liikkeeseen riittää asiakkaita. Onhan se hienoa olla idealisti ja toivoa erinäisiä asioita, mutta kun ei niin ei.

Tässä maassa on pilvin pimein motoristeja, jotka eivät ole asioista niin kiinnostuneita, kuin tällä palstalla ollaan. Heille ei ole mitään merkitystä sillä, mistä liikkeestä he ostavat moponsa.

Onhan sekin yleisesti tiedossa, että Lidl kauppaketjussa työntekijöitä kohdellaan hieman kyseenalaisella tavalla, mutta silti ihmiset ravaavat siellä ostamassa ruokaa yms.

Vertailun vuoksi:

Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) pääsihteeri Eeva Kuuskoski on tuomittu Helsingin hovioikeudessa sakkoihin entisen lapsiasiamiehen Helena Molanderin pahoinpitelystä. Pääsihteeri joutuu maksamaan yli 1 400 euron sakot ja Molanderille 100 euroa kärsimyskorvauksia.

Ilta-Sanomat

Minusta tuntuu, että tässä tapauksessa cw poltti monta siltaa takaataan, ja kun motoristi piirit ovat pieniä, niin varmasti tämä asia kantautuu jokaisen motoristin korviin ennemmin tai myöhemmin. Ja kun mietitään, että sympatiat taitaa olla lähes kokonaan Tylyttäjällä, niin myös minun kohdalla.
Mutta kun homma ei toimi näin. Se on täysin varmaa, että Raision Cycle World liikkeeseen riittää asiakkaita. Onhan se hienoa olla idealisti ja toivoa erinäisiä asioita, mutta kun ei niin ei.

Tässä maassa on pilvin pimein motoristeja, jotka eivät ole asioista niin kiinnostuneita, kuin tällä palstalla ollaan. Heille ei ole mitään merkitystä sillä, mistä liikkeestä he ostavat moponsa.

Onhan sekin yleisesti tiedossa, että Lidl kauppaketjussa työntekijöitä kohdellaan hieman kyseenalaisella tavalla, mutta silti ihmiset ravaavat siellä ostamassa ruokaa yms.
Ja seuraavaksi nähdään Lidl vs Cartman
tounge.gif

Kysymys Tylyttäjälle.
Millanen asianajaja sinulla oli raastuvassa. Olitko itteksesi vaan. En ole jaksanut lukea tätä ketjua likikään kokonaan läpi. Ketjussa näyttää olevan elämää enemmän mielipiteitä ja jokunen oikea neuvokin. "Törkeä kunnianloukkaus" tässä yhteydessä olisi pitänyt kumoutua kohtalaisenkin lakimiehen hoitamana.

Mutta ei näytä siltä.

Back