• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Cycle World - törkeä kunnianloukkaus

mun mielestä toi piipon juttu on kyllä eri asia, ei tylyttäjä oo ketään hlö:ä kommentoinu vaan kokofirmaa. näin ainakin ite sen ymmärrän, saatanpa olla väärässäkin?

Mites on asiat edistyneet, joko päätös on tullu? Mielenkiinnolla sivusta seurailen tilannetta. Varmana pidän että korvausvaatimus lapuilla saa tyly pyyhkiä p***eensä!
bowdown.gif

Kyllä kyse oli nimenomaan nettikirjoittelusta, sen pohjalta kunnianloukkausta ajavat. Kunnianloukkaus on henkilöön kohdistuva rikos. Lain mukaan yritystoiminnan ja henkilön toiminnan kritisointi yritystoiminnassa ei ole rikos.

Sen takia ei mene mun jakeluun, että miksi siellä oikeudessa edes oltiin.
Joo, ymmärsin että netti oli tässä se "väline". Mutta edelleen, se ei ole se pihvi tässä jutussa.

Nimenomaan erikoisinta tässä jutussa on tuo mitä sanot (haaste on ollut kunnianloukkauksesta ja kohde oikeastaan on yritys). Jos nyt kantaa pitää ottaa, niin aika uskomattomalta tuntuu että saisit tästä tuomion (oma mielipide "maalaisjärjellä", en ole mikään juristi).
Kaikkia niitä sinun kirjoituksia en ole lukenut. Minun arvaukseni on, että ainut mistä sinua teoriassa voisi syyttää: Jos olet kirjoittanut jonkun mustamaalaavan kommentin ko. firmasta, joka ei olisi totta ja se olisi haitannut kilpailevan firman toimintaa (jos siis sinut katsotaan kilpailijaksi oikeudessa).
Jos tällaista olisi tapahtunut, niin siihen oikeusistuin voisi ottaa kantaa.
Ehkä ajatellaan niin, että kun firman "kunniaa" loukataan, niin firman myynti laskee sen takia, että sitä on "mustamaalattu", ja täten sitten myös firman pitäjä kärsii taloudellista tappiota?
Nyt olette väärillä jäljillä. Firman kunniaa ei voi loukata, vaan se on ainoastaan mahdollista suoraan henkilöön. Ja silloinkin vain, jos ei arvostele henkilön toimia yritystoiminnassa, politiikassa, taiteessa jne..

Ihan hyvä että tuollainen laki on, muutenhan se johtaisi siihen, ettei yritysten (tai poliitikkojen jne) huonoakaan toimintaa saisi/uskaltaisi arvostella..
Juu, en tarkoittanut että firman kunniaa olisi loukattu, ja firma oikeushenkilönä ajaisi asian oikeuteen, vaan että fyysinen ihminen firman takana katsoo kärsieensä vääryyttää ja taloudellista menetystä sen takia, että firman imagoa on mustamaalattu valheellisilla tai muuten vaan firman toimintaa haittaavalla tavalla. Oikeushenkilön kunniaa ei voi loukata, siitä olen tietoinen, ja rikosnimike kyseisessä tapauksessa olisi luultavasti jotain muuta kuin kunnianloukkaus. Varmasti löytyisi joku hieno nimike rikoslaissa, tai jostain muusta hienosta pykäläviidakosta, mihin en jaksa nyt tällä hetkellä mennä tonkimaan. Pidän kuitenkin peukkuja Tylyn puolesta, ja uskon että asiassa tulee päätös joka on hänen eduksi.

Ei s**t*n*... Nyt alkaa mennä kyllä usko lopullisesti tähän "oikeuslaitokseen"...

Ei s**t*n*... Nyt alkaa mennä kyllä usko lopullisesti tähän "oikeuslaitokseen"...
Ihmekös tuo, eihän oikeuslaitoksen osaamiseen usko moni juristikaan alioikeuksien osalta. Käräjäoikeudet tuntuvat nykyään olevan tuomioidensa ennustettavuuden osalta lähinnä lottokoneisiin verrattavia. "Arvotaan seuraava tuomio." Edelleenkin tsemppiä Tylyttäjälle!

Ihmekös tuo, eihän oikeuslaitoksen osaamiseen usko moni juristikaan alioikeuksien osalta. Käräjäoikeudet tuntuvat nykyään olevan tuomioidensa ennustettavuuden osalta lähinnä lottokoneisiin verrattavia. "Arvotaan seuraava tuomio." Edelleenkin tsemppiä Tylyttäjälle!
Lienekö Tanpereella Hatanpään terveyskeskus ottanut käräjäoikeuksien metodeista oppia, kun kansan silmissä paikka on ristitty "arvauskeskukseksi"?

Ilmeisesti Jassu kirjoittelee kännykästä? Mitä siellä oikein tapahtuu? kerro jo? Vatsa sekaisin muutenkin...
Ei kyllä mä ihan koneella olen, päätös tuli tänään klo 13 kansliapäätöksenä ja mun edellisestä kommentista voi jotain päätellä sen laadusta.

Itse 2 päivää oikeudessa hommaa seuranneena en voi muutakuin todeta saman mitä huusin samantien saatuani päätöksen selville, eli: Mitä v*tt*a täällä tapahtuu?!?

Eiköhän tänään itse asianosainen kommentoi juttua tarkemmin kun ehtii ja on saanut kaikki paprut luettua. Ihan käsittämätöntä kuraa kyllä...

Ei siis oikeesti mitä V****A
confused_orig.gif
?

Hurraahuuto CW:lle!!!

Hei nyt ku ilmeisesti voititte oikeusjutun (joka imo oli iha täyttä paskaa) niin voittekin perustaa firmanne uudelleen. Muistakaa sitte sanoa kaikille asiakkaillenne siinä huonon palvelun ohella ettei kannata valittaa mistään palvelusta tai oikeudenkäynti heiluu!

Suomesta on näköjään sitten tullut pieni USA. Ei jumalauta, ei paremmin voi sanoa.

tylyttäjä tuomittiin törkeästä kunnianloukkauksesta 60 päiväsakkoon eli maksamaan sakkoa 1920 euroa sekä maksamaan okulle vahingonkorvauksena 3000 euroa ja oikeudenkäyntikuluina 6160 euroa eli keissi maksoi tylyttäjälle yli 11 kiloeuroa ja omat ok-kulut siihen päälle.

sillä rahalla tylyhän olisi saanut vaikka hyvän uuden pyörän ensi kevääksi! ^^

kynttila.gif
Oikeusjärjestelmälle, ja oikeudentajulle joka on ilmeisesti kuollut.

Ei sanat riitä kuvaamaan...  
mad.gif

Ei kai asia vaan jää tähän...?  
omg.gif

Back