• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Crossipaita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lario
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kylmällä kelillä olen käyttänyt suojapaitaa ja sen päällä tavallista ajotakkia, josta on otettu suojat pois.
Se on ihan sopiva varustus.

Mitäs sitten, kun tulee helteet ja ajotakki on liian kuuma.
Mitä sitten päälle?

Olen katsellut crossipaitoja, mutta jos semmoinen päällä kyntää hiekkakuopan pohjaa, niin sattuu.
Tarkoitan siis, että suojaa pitäisi olla hankausta ja nihrausta vastaan
Onko olemassa sellaista välimallin asustetta, joka antaisi jotain suojaa hankausta vastaan, mutta ei olisi yhtä kuuma kuin ajotakki.

lario sanoi:
Kylmällä kelillä olen käyttänyt suojapaitaa ja sen päällä tavallista ajotakkia, josta on otettu suojat pois.
Se on ihan sopiva varustus.

Mitäs sitten, kun tulee helteet ja ajotakki on liian kuuma.
Mitä sitten päälle?

Olen katsellut crossipaitoja, mutta jos semmoinen päällä kyntää hiekkakuopan pohjaa, niin sattuu.
Tarkoitan siis, että suojaa pitäisi olla hankausta ja nihrausta vastaan
Onko olemassa sellaista välimallin asustetta, joka antaisi jotain suojaa hankausta vastaan, mutta ei olisi yhtä kuuma kuin ajotakki.

Itse kynnän hiekkakuopan pohjaa luonnollisesti krossisuojat päällä, ja ihan normi krossipaidassa. Ainakin krossihommissa olen noilla pärjännyt. Kaatunutkin olen. Usein.

Perinteinen crossipaita on siis niin kestävä, että se suojaa sen verran, että haavoista ei tarvitse nyppiä kiviä ja käpyjä, ainakaan kovin isoilla pinseteillä...

Laadukas krossipaita kestää, mutta ehdottomasti sen alla pitää olla kaikki laadukkaat suojat. Olen itse kyntänyt useita luita katkoen, mutta se paitaperkele on pysynyt ehjänä vaikka luut ovat napsuneet :)

Jatketaan lähes samasta aiheesta; onko kellään kokemusta A-starsin bionic suojapaidoista?(tech, plus..) Onko niistä mihinkään?
Tarkoitus olisi että voisi pitää erilaisten takkien alla. Kylmällä paksu takki ja kuumalla ohuempi. Tai kadulle erilainen kuin hiekalle.

Itsellä ollut sama alpinestarin crossipaita jo kymmenen vuotta ja siitä n.5 aktiivi ajossa.
Kaaduttu kymmeniä kertoja ja maximi varustus on pitkähihainen urheilukerraston paita + panssari. Kuumalla kelillä sitten pelkkä panssari + crossipaita ja hikilentää.

Vuosien saatossa vain hihansuu rispaantunut/revennyt, mutta muuten hyvässä kunnossa.

Kesällä ei ainakaan crossiradalla voi pukea yhtään liikaa päälle ettei läkähdy ja tuosta ajopaidasta tulee onneksi viima läpi.

Ei ole koskaan tarvinnut hiekkaa kaivaa kuin suusta ja silmistä [emoji1]

^Näyttää muuten tuo omanikin oleva Alpinestarin paita, ja on kestänyt kaatumisia paaaljon :)

Kaikkien varusteiden pitäisi olla tuommoisia= kestää kevyesti vuosikymmenen ajot ja hiet. Itsellä ajokunto on niin huono, että suojien lisäksi olen pitänyt ainoastaan teepaitaa tuon krossipaidan alla.

Back