• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Circuit Racing 2021 - Jokamiesluokka

PrivateeR sanoi:
Hyvällä ajoituksella loppui kausi ku rupes just vikassa kisassa vaihteet putoilemaan vapaalle aina ku kolmosta pisti pesään. Talvella odottaakin koneremppa. On tolla motilla jo ajettuki 3 kautta ilman avaamista.

Kiitokset kaikille kanssakisaajille ja heidän varikkokavereilleen kaudesta! Tuli tutustuttua jälleen pariinkymmeneen uuteen naamaan ja edelleen touhu on yhtä mukavaa ja lämminhenkistä kuin se on aina ollut :thumbup:

Isoin kiitos kaudesta menee teemukille! Jos ei ois saanu käyttää renkaanvaihtotyökalua ni noi 3 viimeistä kisaviikonloppua ois ollut täyttä painajaista sen rengasruletin kanssa.

Onnittelut isoimmasta pistepotista!Täällä on taas toisen pään huutelija, eli jonkun se vaan on oltava viimeinen sarjassaan..

Semmoinen kausi ja kesä oli se! Ajamaan pääsi nyt melkoisen hyvin. Yli kuukausi tuli ratapäiviå kesältä yhteenlaskettuna :D Tässä lauantain kisa:

Tuli huomattua, että mukavimmat muistot tältä kesältä jäi noista treenireissuista ja kerhokisoista. Parasta vastinetta rahalle :) Ens kesänä taitaa jäädä sarjan ajelu vähemmälle ja koitan panostaa enempi hauskanpitoon ja uusiin ratoihin. Kisaviikonloput on törkysen kalliita ja pahimmillaan joutuu vielä vittuilua kuuntelemaan kun jotain koittaa tehdä lajin eteen.

Yli kolkytä päivää rataa :kääk:... siinä saa kyllä jo hinkata menemään :D

Itellä jos menee paljon yli kymmenen, niin alkaa miettiä, että pitäis tässä muutakin ehtiä tehdä. :D

JMH sanoi:
Yli kolkytä päivää rataa :kääk:... siinä saa kyllä jo hinkata menemään :D

Itellä jos menee paljon yli kymmenen, niin alkaa miettiä, että pitäis tässä muutakin ehtiä tehdä. :D

Tämmöinen vanha ja lahjaton joutuu hankaamaan paljon kierroksia että kehittyis. Tän kesän aikana sain karistettua hyvin vauhdinpelon pois ja kierrosajat taisi parantua jokaisella radalla vähintään neljä sekuntia.

Ens kesänä vois jo harkita sijoittavansa rahaa johki koulutukseen, nyt kun tekeminen alkaa jo jollain tasolla olla edes oikealla hehtaatilla.

Mun mielestä taso oli ihan ok (oikeasti yllättävän kova!). Ei tarvinnut yksin ajaa koko aikaa, kun useampi jamppi ajoi 0,5 sekunnin sisään :bisseä:

Oli mun elämäni ensimmäinen kisa. Ekassa lähdössä olin 5. ja tokassa 10.
Ekassa loppu kierrokset kesken. Sain edellä olevia kiinni. Tokassa kisassa himmailin, kun säästelin itseäni ja bensaa - ei ois tarvinnut. Ois mennyt vielä 15 kierrosta lisää helposti. Vähän joutu antaan tasotusta, kun muilla oli ~75 heppaa enemmän tehoa. Yks yamaha painoi kaikki suorat keula 10 cm ilmassa. Oli tekemistä pysyä perässä, mutta kyllä se lopulta taakse jäi. Tais mies väsähtää.

No, ens kerralla sit täysiä alusta loppuun.

Ihan haipakkaa siellä mentiin :) Ekan päivän kisassa 1.23.7 ja päivän optimi 1.22.05. Tokan päivän kisassa 1.23.3 ja optimi 1.22.25.

Ens vuoden päätöskisassa sit 1.21 puolelle kisassa!

Viimeksi muokattu:
scuuba sanoi:
Ei sul mittää videoo ois?

Video... Ei oo kyllä mun vahvuus. Kalliin GoPron ostin, että saan materiaalia talvella ihmetellä ja analysoida.

Lauantaina laitoin kameran kiinni pyörään ja asetukset valmiiksi, mutta en painanut record-painiketta.
Sunnuntaina meni aikaisemmin kiinnike rikki, enkä sitten klo 13:09 portin aukeamiseen saanut uutta laitettua.

Tässä tallenne kisasta, mutta eipä siitä paljoa mun ajolinjoja tai pyörän päällä pyörimistä näy. Äärettömän hienoa kuitenkin, että tuollainen video on tehty! Kiitos paljon :bisseä:

Noin 08:50 kohdalla lähtövalot sammuu. Kyseessä kisa numero 2.
https://www.trackpunkracing.com/liv...g7ZIKSJqbN1t755a_1xa0#clip=3k3zz1qrlp2c&time=

Viimeksi muokattu:
suizaki sanoi:
Onnittelut isoimmasta pistepotista!Täällä on taas toisen pään huutelija, eli jonkun se vaan on oltava viimeinen sarjassaan..
Kiitos vain!

Toivottavasti sit ku joskus teen paluun kilparadoille, ni ei tarttis valita pakkopaskarenkaan ja jokkiksen tuhoamisen väliltä... Harmitti koko kauden jokkisporukan puolesta että siellä kärjessä oli minä ja Myllymaa jotka nyt iha rehellisesti sanoen ei kuuluttais jokkikseen, mutta ku oli mahdollisuus ajaa ni oli pakko ottaa ku rahaa ei ollu rupee testaamaan pakkopaskoja.

Ens kausi menee ajamisen osalta ihan vain harjoituspäivillä nauttiessa kilometreistä. NYT jos selostajaa jonneki kisoihin tarttetaan vuonna 2022 ni olen käytettävissä.

PrivateeR sanoi:
Kiitokset kaikille kanssakisaajille ja heidän varikkokavereilleen kaudesta! Tuli tutustuttua jälleen pariinkymmeneen uuteen naamaan ja edelleen touhu on yhtä mukavaa ja lämminhenkistä kuin se on aina ollut :thumbup:

Mukavahan se oli naamatustenkin jutella ja onnea jokkismestarille, ei se sarja sun tai Myllymaan ajamisesta pilalle mennyt, vaikka Superbikeen olisikin vauhti riittänyt, olipahan pari kilpailijaa enemmän viivalla ja muille tavoitetta. :thumbup:

D-Iivil sanoi:
... ja pahimmillaan joutuu vielä vittuilua kuuntelemaan kun jotain koittaa tehdä lajin eteen.

Vittuilun vastapainoksi kiitoksia sinulle ja Jennille, että yllytitte lähtemään mukaan kisoihin. :WAZAAP:

Saakelin kivaa tuo kilvanajo melkein kolmen vuosikymmenen tauon jälkeen on, varikolla oli hyvä meininki ja kyllä tuota kisatunnelmaa ikävä on ollut. Muutenkin ajaminen edistyi aimo harppauksen, pyörä tuntui hyvältä ja kierrosennätykset paukkuivat pitkin kesää. Tämä CR/RR oli aikoinaan jonkinlainen lapsuuden/nuoruuden haave, joka nyt viimeinkin toteutui. Ensi kesäksi jos saisi tuohon pyörään pikkusen lisää terävyyttä ja kuskia kevennettyä muutaman kilon... :;):

PrivateeR sanoi:
Ens kausi menee ajamisen osalta ihan vain harjoituspäivillä nauttiessa kilometreistä. NYT jos selostajaa jonneki kisoihin tarttetaan vuonna 2022 ni olen käytettävissä.

Pidetään mielessä tuo selostushomma! Eihän sitä tiiä jos jotain lähetyksiä pääsis vaikka tekemään sen sijaan että ajaa sarjaa. Talkoona ei varmaan enää onnistu, mut jospa sarja haluis jotain hiluja maksaa tuotannoista, mene ja tiiä.

Nitrous sanoi:
Muistakaas osallistua tuohon lajiryhmän tiedotus- ja keskustelutilaisuuteen keskiviikkona. Se lienee se oikea foorumi tuoda esille harmituksen kohteita ja kehitysideoita. https://www.moottoriliitto.fi/site/assets/files/1275/tiedote_03092021.pdf

Aion osallistua ja ekana antaa palautetta että miks kaikki info pitää upottaa näihin saatanan pdf-filuihin! Tuo teams-linkki on hyvä esimerkki, jengi jakaa nyt somessa kuvakaappauksia tuosta pdf:stä, sen sijaan että linkki olis postattu ihan tekstinä alunperin johonkin :D

Ainiin joo unohdin kokonaan yhden kiitoksen.

Iso kiitos Nitroukselle joka teki minun romusta pyörästä kaksi sekuntia nopeamman yhdessä yössä ihan pelkästään maagisella kosketuksella! Perjantaina motopark oli täyttä helvettiä ajaa ku pyörä ei pysynyt ladussa kiinni millään. Lauantaina istui kuin liimattu.

:respect::respect:

D-Iivil sanoi:
Tuli huomattua, että mukavimmat muistot tältä kesältä jäi noista treenireissuista ja kerhokisoista. Parasta vastinetta rahalle :) .

Saisko näistä kerhokisoista jonkulaisen infon, mitkä tahot niitä järjestää?

-Ile-

ileumi sanoi:
Saisko näistä kerhokisoista jonkulaisen infon, mitkä tahot niitä järjestää?

-Ile-

Tänä vuonna ainoastaan MP-tuki, tietääkseni. Lisäksi Org on järjestänyt ennen korona-aikaa kerran kesässä kerhokisan.

Tässä ne taitaa olla.

JMH sanoi:
Tänä vuonna ainoastaan MP-tuki, tietääkseni. Lisäksi Org on järjestänyt ennen korona-aikaa kerran kesässä kerhokisan.

Tässä ne taitaa olla.

Toivottavasti tulevina kausina näitä olisi enempi. Ainakin itellä on vakaa aikomus yrittää edistää noiden järkkäilyä parhaani mukaan.

PrivateeR sanoi:
Ainiin joo unohdin kokonaan yhden kiitoksen.

Iso kiitos Nitroukselle joka teki minun romusta pyörästä kaksi sekuntia nopeamman yhdessä yössä ihan pelkästään maagisella kosketuksella! Perjantaina motopark oli täyttä helvettiä ajaa ku pyörä ei pysynyt ladussa kiinni millään. Lauantaina istui kuin liimattu.

:respect::respect:

Nyt on pakko kysyä että mitä oli poskellaan vai vetäskö Nitrous kontaktiliimaa renkaisiin?:grin:

ouzi sanoi:
Nyt on pakko kysyä että mitä oli poskellaan vai vetäskö Nitrous kontaktiliimaa renkaisiin?:grin:
Nitrous saa itse päättää paljastaako bisnessalaisuutensa vai ei :D
Mutta tosiaan yksi taika ja kierrosaika muuttui 1:31.7 --> 1:29.6.

T1mppa sanoi:
Video... Ei oo kyllä mun vahvuus. Kalliin GoPron ostin, että saan materiaalia talvella ihmetellä ja analysoida.
Lähinnä mietin että kuinka keskellä rataa noinkin hyviä kierrosaikoja pystyy tekemään.

D-Iivil sanoi:
Toivottavasti tulevina kausina näitä olisi enempi. Ainakin itellä on vakaa aikomus yrittää edistää noiden järkkäilyä parhaani mukaan.

Kaksi MotOrg Racea oli tälle vuodelle budjetoitu, mutta korona, SM-kisojen siirtyily ja pari muuta muuttujaa sotki vähän suunnitelmia. Yritetään järkätä ainakin se yksi myös ensi kesälle.

Ja nuo MotOrg Racethan on tarkoitus suunnata jatkossakin pääasiassa niille kuskeille, jotka eivät ole ajaneet ennen kilpaa. Elikkäs antaa juurikin se edullinen ensi puraisu matalalla kynnyksellä kilvanajon kokeiluun.

Back