• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ceebaileys pleksi vaihtton!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En vielä ole kerennyt testata tuota IAJ:lta talteen korjaamaani "-4" -pleksiä. Tarkoitus on tuo Jussina kokeilla.
Jos päädyt käyttämään -4 nelosta niin olisin puolestani halukas kokeilemaan -3:sta.

Hauskasti menevät mielipiteet. Kun itse vaihdoin originaalin CB:n wingittömään, totesin että CB suojaa alhaalla (ja on yhtä äänetön) kuin orkkis yläasennossaan. Wingillinen suojaa enemmän mutta lisää hieman pyörteitä. Pitänee testimielessä laittaa alkuperäinen takaisin kokeeksi.
omg.gif

Itse ajan sateella yhden lasin läpi, eli jos pleksi on ylhäällä, pidän visiirin auki tai päin vastoin.

sport05.gif

Iku

Entisenä LäTäkkä kuskina heitän soppaan lusikkani myös minä.
Molempien  mielestä oli parempi Bemun alkuperäinen  iso orgis pleksi,  vähemmän pyörteilyä niin eteen kuin taaksekin.
Tosin helv...paljon rumempi kuin Ceebeen ja siksi jäi vaihtamatta takaisin.
Tuolla se iso pleksi autotallissa kököttää, jos joku on innokas koittamaan kyl sen lainaksi saa.
Anteeksi nyt muttta ainakin tällaiselle 183 (ainakin joskus ollut) senttiselle tuo Bemarin orgisplexi (se iso) on kyllä IHAN PASHA! Soli kyllä sellanen humistin ja helistin, että ei paremmasta väliä.

Itselläni on myös moinen tallin nurkassa. Lisävarusteena vielä siihen epätoivoissani hankkimani LaminarLip, joka hieman tuota paransi, mutta hyvää siitä ei tehnyt milloinkaan....
baaa.gif

En vielä ole kerennyt testata tuota IAJ:lta talteen korjaamaani "-4" -pleksiä. Tarkoitus on tuo Jussina kokeilla.
Jos päädyt käyttämään -4 nelosta niin olisin puolestani halukas kokeilemaan -3:sta.

Hauskasti menevät mielipiteet. Kun itse vaihdoin originaalin CB:n wingittömään, totesin että CB suojaa alhaalla (ja on yhtä äänetön) kuin orkkis yläasennossaan. Wingillinen suojaa enemmän mutta lisää hieman pyörteitä. Pitänee testimielessä laittaa alkuperäinen takaisin kokeeksi.
omg.gif

Itse ajan sateella yhden lasin läpi, eli jos pleksi on ylhäällä, pidän visiirin auki tai päin vastoin.

sport05.gif

Iku
Kokeilu on toki järjestettävissä vaikka en pysyvästi tuohon "miinusneloseen" vaihtaisikaan (tai edes päätyisi muuten vain tuota tallin nurkassa säilyttämään). Senkus tuut ja kokeilet tai tarjoot kaffeet Porvoossa, joen rannalla.

Jämsässähän tuo myös irtoaa tarvittaessa ripeästikin testiin. Itte voisin vielä kokeilla Jyskyn "miinuskakkostakin"
biggrin.gif

Sekoitampa soppaa minäkin.Vuosia wingillä ajellessa tottui lähes tuulettomaan ja äänettömään kyytiin ajeli sitten vaikka visiiri auki ja kelillä kuin kelillä.Vaihdettuani LT:hen jo ekasta ajokerrasta huomasi että orkkis lasi on todella huonosti suunniteltu ja toteutettu.Humina ja tuulen pyörteily oli jotain sellaista mikä ei käynyt yksiin pyörän muiden ominaisuuksien kanssa.Tuli hommattua CB:n lasi ja tilanne parani oleellisesti mutta hyvä se ei ole vieläkään,80-90 nopeuksissa ihan hyvä mutta moottoritienopeudessa alkaa humina ja meteli.Samaa mieltä on myös repsikan paikalla istuva.Onko kukaan muuten kokeillut miten vaikuttaa jos tukkii lasin alareunan ettei ajoviima pääse kabiinin puolelle??Vaikutaako se millään tavalla pyörteilyyn yms.?

En ole kokeillut. Ehkä pitäisi. Tyypillisestihän nuo ovat alareunasta auki juuri pyörteilyn VÄHENTÄMISEKSI. Eli estetään liian suuren alipaineen / sen aiheuttaman pyörteilyn muodostuminen plexin taa.

Mutta idea oli ihan mielenkiintoinen. Taidan ihan huvin vuoksi vetäistä "jeesusteipin" alareunaan ja testata tuon vaikutuksen.

Dodiin. Reilu parinsadan kilometrin verrokkitesti. -3 vs -4.

Toi -4 on oikeasti aika jännä kokemus meikäläiselle, joka on joskus ollut 183cm ja paitakauppiaiden mukaan selkä on suhteellisen pitkä. Eli apinamallia. Savolais-Karjalainen persjalkaisuus vaivaa...

-4 ala-asennossa olis mulle oikeasti aika hyvä. Ilmavirta tulee puhtaan pyörteettömänä kypärälle, mutta olkapäät ja siitä alas ovat suojassa. Ainoa ongelma on, että LT:n kanssa olen jo oppinut ajamaan ilman korvatulppia. Ilmavirran kohina on (ilman pyörteitäkin) merkittävä.

Plexin väliasennoilla ei oikeastaan ole hirveästi vaikutusta. Pyörteet ja kohina lisääntyvät lievästi.

Yläasennossa tuo on hyvinkin hiljainen paitsi motarilla jossa +140km/h
biggrin.gif
alkaa melkoinen jytinä.

Positiivista oli lisäksi se, että kaikissa asennoissa katsoin reilusti yli pleksin.

Kokonaisuutena -3 toimii meikäläiselle paljon paremmin. Varsinkin moottoritienopeuksissa ero on huomattava.

Taidan vielä kyllä testata tuon -2:n sopivan tilanteen tullen.

Back