• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR 600f mielipiteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vastaava -94 on ostettu, kevään tuloa siis odotellessa..
tounge.gif

Eka pyörä minullekin ja tuntuu olevan niinkuin hanska käteen. Suosittelen ainakin vasta-alkajille lämpimästi. Sen 100 000 pitäisi ainakin kestää ja kukkua mukavasti!

Täällä on tollanen -93 ja ihan hyvä peruspyörä sekä aloittelijalle!
Vähä tehoton ku tulee enemmän painoo esim 2 päällä tai laukkujen kans. Muuten ihan sopiva ekaksi mopoksi.

Jea meitsin eka viesti myös... kysyisin teiltä että kuinka onnistuu matka-ajo 2 päällä tuollasella honda cbr 600 1991-1995 mallin prätkällä? tarkotus olisi nyt ensi kesäksi ostaa tuommonen ja kortti ajaa heti kun lumet sulaa ja mitä luultavimmin käydään silä sitten vähän pidemmällä kotikulmia eli matkaa kertyisi n.400km ja sitte parin päivän päästä takaisin et onko ihan mahdoton ajatus noin pienellä pyörällä?

ollaan vaimokkeen kanssa aika pikkuisia ni ajattelin et jaksaa varmaa viel jotenki kone puksuttaa "mä n.57kg ja vaimoke n.47kg"

ostakaas muute joku mun Honda Cr -94 125cc paljon huollettu laitos?

Jea meitsin eka viesti myös... kysyisin teiltä että kuinka onnistuu matka-ajo 2 päällä tuollasella honda cbr 600 1991-1995 mallin prätkällä? tarkotus olisi nyt ensi kesäksi ostaa tuommonen ja kortti ajaa heti kun lumet sulaa ja mitä luultavimmin käydään silä sitten vähän pidemmällä kotikulmia eli matkaa kertyisi n.400km ja sitte parin päivän päästä takaisin et onko ihan mahdoton ajatus noin pienellä pyörällä?

ollaan vaimokkeen kanssa aika pikkuisia ni ajattelin et jaksaa varmaa viel jotenki kone puksuttaa "mä n.57kg ja vaimoke n.47kg"

ostakaas muute joku mun Honda Cr -94 125cc paljon huollettu laitos?
Painan itse saman verran kuin te yhteensä, ja emäntä on mullakin toisinaan ollu kyydissä + laukut tietty. Ajaminen onnistuu ihan hyvin, vaihteita mutkapätkillä saa hämmentää vähän tiheämmin kuin isommalla pyörällä. Suoraa maantietä ajaessa ei vaihteisiin juuri koskea tarvitse. Tietysti mikäli kahdestaan on jatkuvasti tarkoitus ajella, niin siinä tapauksessa suosittelen tonnista cebaria tai bläkkäriä.

ok. ei ole tarkoitus pitkiä matkoja ajella ainakaan suuremmin, ekaksi pyöräksi ceparia ostamassa ja testilenkki heitetään keskisuomeen sukuloimaan, eli vaikuttaa siltä että sillä pystyis hieman jopa matkustamaankin
smile_org.gif
toinen juttu mikä kiinnostaa niin mitenkä nopea on kiihtymään 0-200kmh kun meinaan et radalle pääsis vähän ajelemaan et riittääkö siinä tehoa siellä sitten ajella? eikös se 0-100kmh ollu about 4sek ? ja ilmeisesti sillä pyörällä pystyy hieman kikkailemaankin mitä oon lueskellu muiden tekstejä?

ok. ei ole tarkoitus pitkiä matkoja ajella ainakaan suuremmin, ekaksi pyöräksi ceparia ostamassa ja testilenkki heitetään keskisuomeen sukuloimaan, eli vaikuttaa siltä että sillä pystyis hieman jopa matkustamaankin
smile_org.gif
toinen juttu mikä kiinnostaa niin mitenkä nopea on kiihtymään 0-200kmh kun meinaan et radalle pääsis vähän ajelemaan et riittääkö siinä tehoa siellä sitten ajella? eikös se 0-100kmh ollu about 4sek ? ja ilmeisesti sillä pyörällä pystyy hieman kikkailemaankin mitä oon lueskellu muiden tekstejä?
Keula nousee kytkimellä helposti ja Suomen radoilla et tonne kahteensataan saa kun ei suorat riitä. Loistavasti kerkiää radalla tuolla pyörällä, varsinkin alkuun kun tehot tappaa sen harjoittelun helposti ja siitä tulee sellaista suorat täysiin ja kurvissa olet tukkona ajeluu joka tuntuu hyvältä, mutta näyttää tyhmältä ja mikä tärkeintä ei ole nopeaa. Se kaksisataa siellä radalla ei ole se tärkein vaan kuinka nopeaa pystyt ajamaan kurvissa ja tuolla pyörällä löylytät mielelläsi tonnisia
biggrin.gif
Ei ne tehot vaan taito siellä radalla.

mulla oli ennen tollanen 600f sillä ajelin parivuotta ja nyt on alla 929 blade.

tehon ja väännönpuute tuli vastaan, mutta oli se oikein hyvä tuon 2 vuotta en mä sitä varmaan olis muutenkaan vaihtanut mutta kun kortti lähti niin myin pois keväällä oli kuitenkin saatava uusi ja samointein sitten tehokkaampi.

tuo 600f oli muuten imo parempi jos joku on kyydissä kun vertaa tuohon bladeen.

tuo 600f keulii jo ihan pelkällä kaasulla ykkösellä jostain 9000rpm tienoilta.

selvä selvä, kyllä mä olen o 99% varma että semmosen menen ostamaan heti kun oman crossin saa myytyä pois luultavasti pihaan tulee honda cbr 600f -93 tai semmosta olen katsellut ja muuten sopinut jo ostonkin vain rahat puuttuu, ihan älytön mp-kuume eikä auta yhtää vaikka kuinka crossilla pöllytäis radal
sad_orig.gif
katupyörässä kun on sitä jotakin
smile_org.gif
kiitoksia vastauksista toi lisä uskoa cbr pyörään
buttrock.gif

Ihmettelen vaan tätä tylsyys ja hengettömyys mantraa, jota innokkaasti toistellaan.

Mitä se henkevyys oikein tarkoittaa? Sitäkö, että kurat housussa saa painella mutkasta toiseen arvuutellen, että mitä ohjelmaa mopo päättää järjestää, ja suorilla jännätään kestääkö peli toiseen päähän asti?
biggrin.gif

Asiallisesti, otetaan vaikka Suzukin GSX600F vertailukohdaksi, niin kuutiot on kohillaan. Mistä kohtaa tuo Suzuki on sielukkaampi?

Itselle riittää, että mopoon voi luottaa kaikissa tilanteissa. Ohjelmaa järjestyy omastakin takaa ihan tarpeeksi, usein pyytämättäkin.
blush.gif

Tuntuu että kun joku on keksinyt tollaset sanan että honda ja se levinnyt niin kaikkien on pakko sellanen toistaa kun isot pojat on silleen kertonu. Sama juttuhan se on kuussatanen jää heti pieneks, tonnisella tappaa ittensä, delvac hajottaa koneen jne. Ihminen ku on laumaeläin nii pitää mennä muitten mukana.

Njoo hyvä ceparin omistajana sanoo, kellään ei onneksi samanlaista oo
biggrin.gif

Alkuperäiseen kysymykseen sen verran että ite ajanu kolme kesää ja jotai 40tkm -94 pyörällä. Myös kaks päällä aika paljon. Kyllä sillä aina on ohi päässyt.

Jos tarvii ajaa pätkääkään maantietä, unohtaisin alle 750cc heti. Merkistä riippumatta.
Juuri näin...

Kuten jo järkikin sanoo, niin lue suodattimen läpi nämä jutut.
Maantiellä ei Suomessa tule autoa vastaan joka pesisi sen 600f:n. Ehkä huipuissa. Harvemmin täällä kuitenkaan ajetaan 250+, tai jos ajetaan niin siitä löytyy lisää juttua in memoriam osastolta.

Tuntuuhan se nuhaselta tonnisen jälkeen, mutta käsittääkseni et olekkaan vaihtamassa tonnisesta pienempään.

Sinä päivänä kun mä uskon tonnisella über-super-hyper-viritonnisella voittavani 600cc:lla ajavan Rossin niin vaihdan siihen tonniseen. Nyt se on vielä kuskista kiinni.

Juuri näin...

Kuten jo järkikin sanoo, niin lue suodattimen läpi nämä jutut.
Maantiellä ei Suomessa tule autoa vastaan joka pesisi sen 600f:n. Ehkä huipuissa. Harvemmin täällä kuitenkaan ajetaan 250+, tai jos ajetaan niin siitä löytyy lisää juttua in memoriam osastolta.

Tuntuuhan se nuhaselta tonnisen jälkeen, mutta käsittääkseni et olekkaan vaihtamassa tonnisesta pienempään.

Sinä päivänä kun mä uskon tonnisella über-super-hyper-viritonnisella voittavani 600cc:lla ajavan Rossin niin vaihdan siihen tonniseen. Nyt se on vielä kuskista kiinni.
Aika pieni prosentti +250 ajaneista on tuonne memoriam osastolle päätynyt. Ainakaan mun tutuista ei yksikään...

No mutta asiaan. Itsellä on kolmas 600cc kyykky menossa ja jos tonniseen vaihdan, vaihtuu myös malli nakuun. Jos 600cc kyykky alkaa tuntua nuhaiselta, alkaa käyttää sitten vain +10000rpm kierroksia. Itse en ainakaan kaipaa 1000cc kyykkyä vaikka on sellaisiakin tullut kokeiltua.

Ja 600f ei sitten muuten ole kyykkypyörä...

Ainoa miinus keskinkertaisuus ja tylsyys, mutta nämähän on Hondan tyyppivikoja. Vastapainona saat hyvän luotettavuuden.
No ei miusta tää VTR nyt mikää tylsä oo.... luonnetta on kuin tukaatissa, ainoo ero on että tää toimii ja toimiiiiii ja toimiiiiiiiiii
biggrin.gif
Ja ei oo sillee narsistin peli kuin tukaatti. Kaikki tukatistit luulee, et ne on niin s**tanan persoonallisii kun ne ajelee tukaatilla, ja hontat onnii vitun tylsii ku niit tulee jokapaikassa vastaan.

nooh.... saatan miekii tukaatin joskus laittaa... kakkos/sunnuntaimopoks
biggrin.gif
biggrin.gif
wink.gif

Olisi kanssa tuossa 600 cebari haussa kesäksi. Nyt olisi yksi tarjokas tiedossa. Vm 96 68tkm n.4900€ uskaltaakohan ton verran ajetun ostaa vielä. Huollot on kyllä tehty asiallisesti ajallaan ja ulkoisesti siistissä kunnos muutama naarmui lukuunottamati. Ainakin kilometrit kuuloistaisi järkevältä tuon ikäiseen pyörään.

kaikkeahan sitä uskaltaa ostaa jos hinta on kohdallaan. kawa osastolla joku muuten kehuskeli ostaneensa -04 zx6r vehkeen 8000 eurolla ja kilometrejä värkissä 7000. siinäpä vasta oiva kauppa! ainakin mummielestä

Itellä tuollainen -95 vuoden cbr:rä ja toimii kuin junan vessa! Erittäin varma toimimaan, ainakin minun yksilöni!
062802jumpie_prv.gif
Ainiin ja mittarissa 57tkm, joten ei se 68tkm paljoon ole!

juu, mulla itseasiassa just samanlainen vm -95 peli. toimii ku junan vessa.

sitä minä vaan 90-luvun cebareita on myynnissä vaikka kuinka paljon niin että ei kannata hötkyillä. voipi löytää helmen mukavaan hintaa kun vaan jaksaa etsiä.

Back