Niin piti tulla ihan kertomaan että mulla poistui kaikki ylimääräiset äänet kun säädin tasapainotusakselin (balance shaft) ja nyt käy kone todella hienosti. Vinkin sain cbrforum.com:sta ja pitihän se kokeilla.
Aluksi lueskelin täältä että jakoketju/kiristäjä pitää ääntä mutta nuukana miehenä etsin muita ratkaisuja.
Eli jos joku muu haluaa kokeilla niin säätöruuvi löytyy oikealta sivulta lohkosta ihan alhaalta. Katteet pitää ottaa irti, muuta ei. Säätö meni niin että aukastaan säätöruuvin kiristys mutteri. Sitten käännetään vastapäivään säätöruuvia niin kauan kun ei käänny enää ja sitten takaisinpäin niin että ruuvin hahlo ylittää ensimmäisen astemerkin(ite laitoin tokan astemerkin kohdalle). Ja mä säädin lämpimällä koneella sammutettuna.
Itsellä ei ruuvi kääntynyt kun puolikierrosta mutta se oli riittävästi.
Sama ohje löytyy haynesin oppaasta ja jossain toisessakin oppaassa toi oli.
Ja en vastaa rikotuista moteista
Aluksi lueskelin täältä että jakoketju/kiristäjä pitää ääntä mutta nuukana miehenä etsin muita ratkaisuja.
Eli jos joku muu haluaa kokeilla niin säätöruuvi löytyy oikealta sivulta lohkosta ihan alhaalta. Katteet pitää ottaa irti, muuta ei. Säätö meni niin että aukastaan säätöruuvin kiristys mutteri. Sitten käännetään vastapäivään säätöruuvia niin kauan kun ei käänny enää ja sitten takaisinpäin niin että ruuvin hahlo ylittää ensimmäisen astemerkin(ite laitoin tokan astemerkin kohdalle). Ja mä säädin lämpimällä koneella sammutettuna.
Itsellä ei ruuvi kääntynyt kun puolikierrosta mutta se oli riittävästi.
Sama ohje löytyy haynesin oppaasta ja jossain toisessakin oppaassa toi oli.
Ja en vastaa rikotuista moteista