• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

CBR 1000F - janoinen lehmä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Teidän pyörissä, tai kaasukädessä täytyy olla jotain vikaa... Meitsin lehmä vetäsee tasaseen kympin. Tietää, että moottori toimii, kun soppa maistuu :-)
Oho. Eihän mulla sitten mitään hätää ole!
biggrin.gif

Paljonkos raadilla kyseinen matka-vatkain kuluttaa suurinpiirtein "normaalissa" matka ajelussa? Tuo meikäläisen helistin vie n.7-8l / 100km. Suurimmaksi osaksi ripeähköä maantie ajelua. Ei kumminkaan mitään älytöntä repimistä.

Yksi päällä (kuski +0,1tonnia) ja takalaukku, eli ei aivan täyteen pakattuna. Mopedi on vuosimallia -93, varustettuna jollakin susi-rumalla Devilin putkella. Joku kammiovaimennin se näkyy olevan..
crazy.gif

Pakoputken pää näyttää kovin nokiselta. Ilmanputsari vasta vaihdettu. n.3200rpm hieman tuntuu pätkivän & nykivän, tuskin sekään kulutusta laskee.  
tounge.gif

Keljuttaa kun kaveri ajelee -99 Vfr:llä öpaut puolet pidemmälle tankillisella..  
mad.gif
biggrin.gif
Kannattaapi takastaa myös ryypyn palautus mekanismin toiminta kaasareiden päässä. Omassa -92 Matka-ammussa muinoin oli ryypyn jousi kuoleentunut ja kaasareihin menevä ryypyn tappi likainen/jumissa jolloin ryyppy jäi kantamaan vaikka kahvasta olikin pois päältä. Korjauksen jälkeen kulutus tippui, kone kävi tasaisemmin alakierroksilla ja tyhjäläynninkin pystyi säätämään alemmaksi...

Muistaakseni pitäis päästä 5.5-6.5l/100km kulutukseen rauhallisella ajolla...

No onpa hurjia kulutuksia
omg.gif
Tyttelin yli satatonnia ajettu vatkain menee normi matka-ajossa jopa kaks päällä reissutamineineen n.5.2-5.5, mutta on päästy jopa alle 5 litran (4.7L/100km) kun on ajettu ihan rajoituksien mukaan (ei yhtään moottoritie nopeutta tässä, vain 80/100 rajoituksia)

5,5-8,5 ajosta riippuen ollu mulla kulutukset.. kaasareitten synkkaamisella ei ollu tuohon merkitystä, eikä tulppien vaihdolla.. ihan kohtuullinen tuo on, vaikka normisti se meneekin se 8
biggrin.gif

Kyllähän se nyt on aivan fakta, että sitä soppoo menee just sen mukaan miten sitä kaffaa kääntää  
tounge.gif

Mä sain Äxällä menee kerran varmaan 15 litraa sadalla, kun ajelin "pikkasen" ylinopeutta motarilla kauheessa vastatuulessa.
Normisti tankilla (15l) ajeli sen 230-260km ja sillon loppu bensa 159 km kohdalla  
crazy.gif

Saman tempun tein Cebarilla viime kesänä...normisti menin tankille vasta siinä 300km vaiheilla ja samoin "pikkasella" kaahailulla soppa loppukin 200 km kohilla...
sad_orig.gif

Ja en käytä varatankkia... suoraan ressu asennossa  
wink.gif

Trippiä kuikuilen  
smile_org.gif

Tonniähvällä ajellessani en saanut rajullakaan kaasun käytöllä viemään yli 6.2 litraa. Laserin kokoputkisto ja isommat suuttimetkin oli koneessa. Jotain vikaa pitää olla jos saa yli seiskan kulutuksia aikaiseksi, kaupastakaan haettaessa vakiovehkeillä säätämättä viimeiseen 40tkm ei pahimmillaan ollut kuin max 7.2 l/100km

Chainese, otappa yhteyttä niin säädetään sun vehkees kuntoon! Ite pyörin paljon Keuruulla kun olen sieltä kotoisin ja perussäätämiseen ei montaa hetkeä mene! YV:tä tai JK-korjaamolta tai HD-veljeksiltä haet numeron
smile_org.gif

1000f:llä (sc24 -90) ajelin neljä kesää, eikä tuo vienyt radallakaan juuri yli 7l/100km..Pääsääntöisesti kulutus pyöri siinä 6 litran nurkilla. Juu ja ajotyyli ei ole kaikkein rauhallisin
wink.gif
Mopo oli täysin vakio ja tarkasti huollettu säätöineen ja kuluosineen.

Pidän kyllä tuota 180€:n hintaa kalliina 1000f:n kaasarin synkkauksesta
sad_orig.gif

Nykyinen mopo on K4 busa ja kulutus siinäkin pyörii hieman päälle 6 litran, vaikka sitä on kiristelty muutenkin kuin muttereista
biggrin.gif

Kaasarien synkkaus on aika bueno keino (varsinkin jos Sulla putketkin vaihdettu)
Maksaa tosin jonkin verran (mulla 180€), mutta riippuu tietty paikasta ja "säätäjästä"  
tounge.gif
Synkkaus maksaa 0€ kun sen tekee itse, ei oo kovin kummonen homma.
Ohjeita sen suorittamiseen on netti pullollaan, googleta.
Myös täältä orgista löytyy haulla monia ohjeita synkkaamiseen.
Ei se oo mitään rakettitiedettä eli ei kannata pelätä.

Monissa pyörissä kulutus on noussut, koska kaasarin suutinputket ovat kuluneet väljiksi. Olisikohan tässäkin sama?

Synkkaus maksaa 0€ kun sen tekee itse, ei oo kovin kummonen homma.
Tossa kerrostalon parkkiksella on paha alkaa mitään kummosia remppoja tekee  
sad_orig.gif

Hoppas tilanne muuttuu ens talvena (saapi tallin, jossa on työkalut, pelit/vehkeet ja tietotaitoo), niin alkaa kummasti säästää kustannuksissa  
smile_org.gif

Varsinkin kun tohon "vanhukseen" tarttis tehdä yhtä sun toista  
wink.gif

Omassa toki 600 cbr kulutus pyörii 5,2-5,6l 100km..Mut sitten kun ajelee pikkuisen kovempaa niin kyllä soppa maittaa..Eli toisin sanoen kaikki menee mitä laittaa
tounge.gif

Millaset liittimet tuohon -95 600f cebariin tarvii niihin synkkausmittarin letkujen päihin? Jos itsekin tuollaisen letkumittarin väsäilisi ja alkuviikon sadepäivinä tuon synkkailisi..
smile_org.gif

Back