• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

"carbon-look" mitä järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epimetheus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei mitään järkeä..

Mitä yhteistä on silikonitisseillä ja puuratilla Ladassa?

Niitä molempia on mukava räpellellä mutta ei se kyyti siitä parane..

Tuohon voisi vielä tosiaan liittää ton "carbon-lookin"..
033102bebe_1_prv.gif

Eipä se hiilikuitu oikeastaan näytä juuri miltään sellasenaan,oli se sitten aitoa tai jäljitelmää.Hiilikuitu on muutenkin vähän yliarvostettua kun lasikuitukin ajaa saman asian.Enkä tarkoita tällä mitään jarrulevyjä tms.
Jotenkin kuulostaa vaan paremmalta ku on osat tehty hiilarista.Hinta on vain noin viisinkertainen.
Itte oon tehny mopoon kaikki muoviosat hiilarista ja nyt olen tekemässä takakehtoakin em. materiaalista.

Eipä se hiilikuitu oikeastaan näytä juuri miltään sellasenaan,oli se sitten aitoa tai jäljitelmää.Hiilikuitu on muutenkin vähän yliarvostettua kun lasikuitukin ajaa saman asian.Enkä tarkoita tällä mitään jarrulevyjä tms.
Jotenkin kuulostaa vaan paremmalta ku on osat tehty hiilarista.Hinta on vain noin viisinkertainen.
Itte oon tehny mopoon kaikki muoviosat hiilarista ja nyt olen tekemässä takakehtoakin em. materiaalista.
laitatko kuvia niistä? mielenkiintoista... miten olet tehnyt muotit? hmmm...
cool.gif

Luulin että olen jostain jäänyt pahasti paitsioon, kun en ymmärrä näitä motareihin myytäviä hiilikuidun näköisiä muovikikkareita.  
tounge.gif

En näköjään ole ainut.  
biggrin.gif

No meitähän on moneen junaan ja tuning pellejä löytyy kaksipyöräisten niin kuin nelipyöräisten joukosta.

Toisaalta kaikenlainen ehostaminen taitaa olla ihmisellä verissä
tai ainaski naisilla, kyllä sen verta paljon osa heistä pistää rahoja meikkeihin että niillä meikä ostais aitoja hiilikuituja vaikkei ne minnuu sillee kiinnosta niinkuin ei autopuolella noi jäljitelmä "jalopuut".

Mutta hei jollei näitä pelle pelottomia jotka rakentelee erilaisia tuningeja olisi niin monet naurut olis jääny nauramatta.
biggrin.gif

Niitä molempia on mukava räpellellä mutta ei se kyyti siitä parane..

Tuohon voisi vielä tosiaan liittää ton "carbon-lookin"..
033102bebe_1_prv.gif
No, eipä se meno nyt taida niin oleellisesti parantua aidollakaan hiilikuidulla.

Mitä keventämiseen tulee, niin taitaa useimmissa tapauksissa olla tehokkainta hankkia tuo painonsäästö kuljettajasta
smile_org.gif

On mullakin Bimotassa jonkin verran hiilikuitua. Enpä ole joutunut uusimaan vielä yhtään palaa, ja toivon etten ikinä siihen tilanteeseen edes joudu. Taitaa tuo kokokate hiilikuidusta kustantaa vähän turhan paljon pyörän arvoon nähden.

Niin se maku jalostuu....Aluksi nuo hiilarit olivat minusta makeita. Olisin saattanut kelpuuttaa hiilikuidunnäköisen muovinkäikäleen pyörääni. Vähän myöhemmin vain aito karbooni olisi kelvannut. Nyt minusta hiilari on ok jos sen maalaa pyörän väriseksi.

Möykkäputket kyllä saavat edelleen olla hiilenväriset kun sellaisiksi ovat syntyneet.

Todella harva pyörä on alkuperäinen, ja todella harva auto.

Pyörään laitetaan kaikennäköisiä hilavitkuimia, ja varusteisiin myös. Kiillotetaan, laitetaan hiilikuitua, teippiä, erivärisiä palikoita, esim venttiilisuojia, värjättyjä pleksejä, pakoputkia, jalkatappeja, kahvoja ym ym...miksi? No siksi että näyttäisi paremmalta! Ja siksi että ajettavuus/ajo-ominaisuudet parenisi.

Ja autoihin laitetaan tummat lasit, leveämmät renkaat, karvanoppia, spoilereita joka lähtöön. Miksi? No siksi että näyttäisi paremmalta, ja ajettavuus/ajo-ominaisuudet paranisi.

Kuka siitä kärsii?
No tietysti se joka niitä ostelee.

Miksi jotkut kyselee tyhmiä kysymyksiä...
Siihen en osaa vastata.

No kuka siitä ottaa ongelmia?
No se joka ei tajua näitä em hommia, ja sehän on fakta, että jotkut ei vaan tajua.

Mulle on yks hiton haile mitä hemmettiä sinne pyöränsä lykkää, kunhan itse tykkää.
Ja jos mielestäni näyttää todella tyhmältä, niin kärsiköön se joka joutuu sillä ajeleen, tai sitten mulla on vaan huono maku.

Ja mitä daisareihin tulee...niin, onhan hyvännäköisiä "feikkejä" parempaa kuin huononnäköisiä "aitoja". Kun ei kuitenkaan pääse niitä hiplaileen (ilman että tulisi ilkeitä seuraamuksia) niin ei silläkään ole väliä
tounge.gif

No eiii...

Mut onpahan ainakin aitoa tavaraa, eikä mitään teippiä.
wink.gif
Mielummin sitä aitoa hypistelee, sitä lähinnä tarkoitin.
smile_org.gif
[/QUOTE]
no joo, on sitä hiilikuitua mukava välillä hypistellä, kun vaan varoo ettei saa "tikkuja" sormiin
smile_org.gif

Eilen otin omasta mopostani pois takavanteen ja samalla lokasuojan. On se vaan kevyt ja ohut kuin pierunkuori.

Samalla tuli laitettua seisontatuki takaisin paikalleen ja se ei kyllä ole mikään kevyt.

On sitä joku muukin nettipalstoilla ihmetellyt, että ensin tehdään pyörä jota pyritään keventämään kaiken maailman hiilikuituosilla ja sitten siihen läppäistään ilmeisesti kromatusta valuraudasta tehty sivuseisontatuki joka painaa varmaan useamman kilon.

Se lienee sitä italialaista insinööritaitoa
biggrin.gif

Olisivat edes tehneet siitä "kepistä" riittävän pitkän. Nyt tarviaa kuljetella palikkaa taskussa että saa pyörän pysymään pystyssä.

Miksikähän ihmiset ajelee niillä typerännäkösillä muoviluodeilla eikä tee kuten minä ja aja tyylikkäällä kustomilla? Miks ihmiset lisääntyy vaikkei niiden geeneissä ole paljon mitään mitä kannattais monistaa... tekis niinku minä ja jättäis väliin... miks ihmisillä on koiria vaikka mulla on kissoja ja kissat on mun mielestä kauniimpia? Miks mieheet tykkää naisista vaik mä en?

Mun mielestä "carbonlook" -kilkkeitä on hyvännäkösiäkin, ja olen tätä mieltä vaikka olenkin kustomisti. Tyyliä se on tyylittömyyskin, ja voipa olla hemmetin hyvännäköstäkin. Päästäänköhän me täällä takapajulassa ikinä sille sivistyksen asteelle et voitas vaan tehdä asioita sen sijaan että tuhlataan aikaamme ihmetellen ja moittien toisten makuja ja tekemisiä...

Edit: ajattelin laittaa jossain välissä kromiset minivilkut pyörään mut taidanki ihan piruuttani laittaa carbonlookit. Eikä vähääkään huvita selitellä yhtään mitään, kenellekään... jos ei hiilikuitua carbonlook -muovista erota, ei oo mun päänsärky
033102bebe_1_prv.gif

Makuasioita on todella erillaisia, joten jos tykkää sellaisista niin suodaan se ilo heille
cool.gif
Mulle ei juuri iske, mutta mähän olen tällainen kromia kromia mies
wink.gif

Todella harva pyörä on alkuperäinen, ja todella harva auto.

Pyörään laitetaan kaikennäköisiä hilavitkuimia, ja varusteisiin myös. Kiillotetaan, laitetaan hiilikuitua, teippiä, erivärisiä palikoita, esim venttiilisuojia, värjättyjä pleksejä, pakoputkia, jalkatappeja, kahvoja ym ym...miksi? No siksi että näyttäisi paremmalta! Ja siksi että ajettavuus/ajo-ominaisuudet parenisi.

Ja autoihin laitetaan tummat lasit, leveämmät renkaat, karvanoppia, spoilereita joka lähtöön. Miksi? No siksi että näyttäisi paremmalta, ja ajettavuus/ajo-ominaisuudet paranisi.

Kuka siitä kärsii?
No tietysti se joka niitä ostelee.

Miksi jotkut kyselee tyhmiä kysymyksiä...
Siihen en osaa vastata.

No kuka siitä ottaa ongelmia?
No se joka ei tajua näitä em hommia, ja sehän on fakta, että jotkut ei vaan tajua.

Mulle on yks hiton haile mitä hemmettiä sinne pyöränsä lykkää, kunhan itse tykkää.
Ja jos mielestäni näyttää todella tyhmältä, niin kärsiköön se joka joutuu sillä ajeleen, tai sitten mulla on vaan huono maku.

Ja mitä daisareihin tulee...niin, onhan hyvännäköisiä "feikkejä" parempaa kuin huononnäköisiä "aitoja". Kun ei kuitenkaan pääse niitä hiplaileen (ilman että tulisi ilkeitä seuraamuksia) niin ei silläkään ole väliä  
tounge.gif
Tuohon ei ole mitään lisättävää!
bowdown.gif
Juuri näin minäkin asian näen!

Back