Morjensta.
Cannonball Bike Run tapahtumasta helpoiten saa lisätietoa järjestävän tahon nettisivuilta
www.cannonballbikerun.com
Ite olen kyseisen reissun tehny 2 kertaa 2008 & 2009.
Virallisesti koskaan ei ole kyse ollut kilpailusta, koska julkisilla teillä, liikenteen joukossa kisaaminen on laitonta.
Tästä syystä palkintoja ei myöskään ole jaettu.
Tapahtuman alkuvuosina Euroopassa osa osallistujista ajoi kilpaa toisiaan vastaan ihan vaan kunniasta ja todistaakseen kuka on kovin vetomies ja tuossa porukassa Bomber teamin Suomalaiset jampat pitivät (sanotaanko nyt vaikka) hyvin reipasta vauhtia.
Oma ensimmäinen CBRun ei ihan putkeen mennyt kun oltiin Espanjassa 2008 avaamassa ihan uusia renkaita lähti etupää alta. Pyörä otti hiukan osumaa ja pyörän ja asfaltin väliin jäänyt koipi turposi sen verran ettei meinannut ajosaapas mennä jalkaan.
Kuitenkin reissu tuli ajettua läpi ja sen verran hauskaa oli että seuraavana vuonna otettiin uusiksi ilman haavereita.
Nykyään siellä ei juuri kukaan kilpaa aja eikä se tuolla Marokonpuolella fiksua olisikaan.
Isona plussana Marokossa on se että paikalliset viranomaiset tietävät tapahtuman ja eivät menoon juuri puutu eli nopeusrajoitukset ovat oman harkinnan mukaan ja saa ajella sitä tahtia kun itsestä kivalta tuntuu.
Marokkolainen sairaalareissu tuskin ketään houkuttaa joten järkeä saa käyttää mutta ei tarvitse pelätä että poliisi kiusaa jos matkanteko on reipasta tai sattuu hiukan keulimaan tai kumia polttamaan.
Lisäksi saa viikonverran ajella mukavaa mutkapätkää hyvässä seurassa ja muistoja jotka varmasti kestää.
Mukana on kaikenlaisia pyöriä ja parissa päivässä löytää itselle sopivan tahdin ja muutaman kaverin jotka ajelee samallaista kyytiä.
Suosittelen reissua todellakin.
2012 kesällä tulen itse toteuttamaan kolmannen CBRun reissuni ja oishan se mukavaa saada suomalaista matkaseuraa.
Rahaa se tosin vaatii jonkin verran koska tapahtuma alkaa ja päättyy etelää Espanjasta. Itsensä & pyörän kuskaaminen sinne maksaa + bensa & olut rahaa + osallistumismaksu ja itse olen tykännyt lomailla Espanjassa hetken reissunjälkeen kun sinne asti on kerran tultu.
Likittäisin kuvia jos oisin tutustunut tähän foorumiin paremmin ja miten tää toimii.
Firman sivuilta löytyy kuvia menneistä reissuista. Jos sieltä bongaa pitkän jampan Spyken mustavalkosessa kisapuvussa KTM RC8:n päältä ni se oon minä.