• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Caberg V2R VS LS2 Shogun kokemuksia...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä (työ)olosuhteiden pakosta ulkomailla kun olen, niin täältä kypärä olisi tarkoitus ostaa. Paikallisessa liikkeessä nämä kaksi merkkiä vaikuttavat laadukkaimmilta. Onko porukalla kokemuksia näistä kahdesta hyviä/huonoja?
Tuo Caberg sai sharpin testissä 5 tähteä ja kuorimateriaali on polykarbonaatti. Taasen tuota LS2:sta en oikein mistään löytänyt tietoa, mutta kuorimateriaalina on lasikuitu.
Jostain olen lukenut, että tuo lasikuitu olisi parempi kuorimateriaali.
Omaan päätökseen vaikuttaa varmasti se kumpi päähän istuu paremmin..

Ei kokemusta kummastakaan, mutta vastasit tavallaan jo itse itsellesi eli kypärän todellakin pitää sopia päähän tai et sitä kauaa pidä, oli kuorimateriaali mitä hyvänsä.

Täällä ei kannata kysyä avo- tai polykarbonaattikypäristä tai ylipäätään kypäristä, jotka maksaa alle 400€, sillä yleisesti hyväksytyt kriteerit on (umpi)kuitukuori ja yli 400€ hinta. Itse en allekirjoita tuota ajattelumallia ja ajelenkin pääasiassa reilun satasen avokypärällä. Tämä ihan siksi jos ihmettelet vastausten vähyyttä.

Kyllä kai lasikuitu tai joku seoskuitu materiaalina peittoaa polykarbonaatin (muovi), mutta kyllä itse pidän hyvin istuvaa muovipataa päässä huonosti istuvaa kuitupataa mieluummin eli sovittamalla ensin ja arvostuksilla sen jälkeen ratkot paremmuuden. Caberg on ainakin merkkinä ihan laadukas eli siinä ei mene yksintein metsään.

Back