Dodii...tulithan sää järkiis
eli ihan aimo annos tulevaa busistia !! Olen itse ajellut bussitellen 99 loppukesästä tän kauden loppuun asti. Kilsoja kaikenkaikkiaan about 70000.
Ainoo juttu mikä tekee meikun tavallaan esteelliseksi puoltaa hayaa, on muilla mopotyypeillä ajelu. Ne lyhyet pätkät eibusilla liikkuen kun on olleet nimenomaan vain suht lyhyitä koeajotyyppejä. Ja busaa ennen mulla oli 99/750F suitsas just sen kesän, jolla kyllä väänsin meneen varsin kohtuullisen kilsamäärän pienessä ajassa
Silloin 99 aikas moni oli oksentaa bussin nähdessään. Osaksi kateudesta bussin voimista, ja osaksi sen muka niin perusteellisen helelvetin rumasta ulkonäöstä. Samaiset tyypit sanoo nykyään; on siinä saatuna kummiskin nii helevetin hianon näköne pyärä...
Mut kuten sanottu, kyllähän jotkut pitää XX:kin upeen näköisenä, joten se niistä makunystyröistä...
Se joka kertoili busseista koneiden poksahdelleen nokkakettingin tiukkaajan tähden, kerros nyt oikeen mulle montako faktatapausta tiedät...
Kiristimestä lienee noista ajoista tullut kolme eri versiota, ja viimeisen kanssa ei ole enää aikoihin ollut ongelmia. Eli ei enää kait pariin vuoteen. Kyllähän noita jenkkien sivuja selaillessa tuli mieleen, että eihän bussista tuu valmista koskaan. Niillä oli sitten jos jonkinnäköistä ongelmaa olevinaan. Mut nehän on jenkkejä ne
Takarungon salaisuudet jo selvitettiinkin. Kyllä se mun alla silti se alurunkokin kesti sen runsaat 40000, ( tämmönen kuivan kesän orava nääs..) vaikka silloin ajelin lähes aina Givin iso salkku fölissä ja varmaan rompetta ihan taynnään.
Viime kesä menikin jo pelkällä kyttyrällä ja tankkilaukulla pääosin. Jos busaan tarviis pistää kolmen laukun setti, niin pielessä ollaan. FJR tai joku Pani on siihen touhuun paljon parempi valinta. Pelkkä laukkurauta siellä takana tuntuu heti melkoisena lisäpainona, jos sillä pelkällä kuupalla kruunattuna on tottunut enimmäkseen liikkumaan. Siitäkin huolimatta, ettei busa mikään aneemikko tosiaankaan ole.
Mitään varsinaisia ongelmia ei kummassakaan noissa ole ollut. Se pieni vibra jossain 4500-5500 rpm:n välissä on ominaisuus, eikä sen kummempi vika. Noita löytyy tietääkseni lähes jokaisesta rivikoneesta, ja twineissähän ne värinät on silkkaa nautintoa joillekin
Kytkineste sottantuu tummaksi, koska se eturatas heittää kettinkinkisalvaa kytkimen suojaamattomalle työmännälle. Siihen on jo kikat olemassa sen pikku murheen poistoon.
Se on totta, että bussikunta on kasvanut varsin voimakkaasti viime aikoina. Siitä huolimatta niitä lienee vieläkin suht vähän vaikka XX:n verraten. Busa on jo nyt klassikko, eikä sen asemaa ole kovinkaan helppo horjuttaa. Vanhanaikainen 12R:n verraten tekniikaltaan sanoi joku. Voi
mikä väite.
Puhutaan kyllä niin olemattomista uudenaikaisuuksista bussin verraten, jos sanonta kelpaa. Tottahan kyllä on, että Kwaakku tehtiin melkein uusiksi het seuraavana vuonna ilmestymisestään markkinoille, etten minä nyt sillä
Toi musta on värityksenä ihan hieno. Jos omistaisin hautausliikkeen, valinta kallistuisi varmaan juuri siihen väriin
Koska mun linkkari on se hopeenharmaa, se on tietty kaikkein makein färitys kautta aikojen
Mitäs Italo muuten tykkäsit uudesta MilleFactorystä ??
Perkkules, minä jotenkin....pidän sitä melko nättinä pikkumopona kaikenkaikkiaan...
Mee tilaan se BlackBusas, niin pääset viimein piireihin....
jokkebus@