• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Busa kuume!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marshall
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itseäni kans rupesi vaivaamaan Busa kuume kun tuli pariviikkoa sitten käytyä mokomaa koe ajamassa ja ajatus jäi sitten tuonne takaraivoon..
062802moto_prv.gif

Ennemmin olin vähän koko busaa vastaan, mutta niiin se mieli muuttuu...
biggrin.gif

Mitäs muutoksia Busaan on teknisesti tullut missäkin vuosimallissa vai onko pyörä -99-08 likimain sama pyörä ja tämän jälkeen kun tuli "facelift" malli niin tuli ruiskukoneet yms muutoksia.. ?
nixweiss.gif

Mitäs muutoksia Busaan on teknisesti tullut missäkin vuosimallissa vai onko pyörä -99-08 likimain sama pyörä ja tämän jälkeen kun tuli "facelift" malli niin tuli ruiskukoneet yms muutoksia.. ?  
nixweiss.gif
Kyselin tuota samaa itsekkin jossain toisessa Busa topicissa jokin aika sitten, koska vilkaisu Nettimotoon kertoo seuraavaa: esim. -07 pyörä jossa mittarissa alle 15tkm n. 10t€ VS. GEN2 Busat joissa km-lukema lähes sama, mutta hintaa järjestäen 2-2,5t€ enemmän.

Mitä siis tuolla 2-2,5t€:lla saa muuta kuin uudesti muotoillut katteet sekä mittariston? Wikipediaakin selailin, mutta ei auennu mulle
withstupid.gif

GEN2:ssa on ainakin kuutioita kasvatettu, moottorinohjaus kai muutettu, säädettävät tehokartat ym. Mutta huomaako perus ajaja muita eroja?
nixweiss.gif

Busafoorumilta löytyy aika kattavasti tietoa ja keskusteluja melko selkeästi eri osa-alueilta selailtavaksi...voin kertoa, että siellä vierähtää muutampi hetki jos/kun ko. laite kiinnostaa.

Tietoa, kokemuksia ja tekniikkaan liittyviä kysymyksiä kannattaa tehä, joskin foorumin pitkän historian kerryttämää tieto-taitoa kannattaa hyödyntää "search"-toiminnolla erinäisillä hakusanoilla, ellei foorumin otsikoista löydy sopivaa topikkia heti.

Tämä vinkkinä, ellei siellä jo ole tullu seikkailtua. Laaja osa busa-porukkaa ainaki selailee tuota sivustoa ja "velhot" auttavat auliisti erinäisissä asioissa ja kysymyksissä.

Nyt omaan bussiin iskettyä toi gipron atre vaihdenäyttö kiinni
smile_org.gif

"ehkä" pieni tehon lisäys oli havaittavissa pienillä vaihteilla.
Nuot sebringin twisterit antaa kyllä mageet soundit!!
biggrin.gif
biggrin.gif

Ei juma, kauhee busa kuume. Vanha mopo myyty ja uutta etsitään. On tämä nautinnollista aikaa kun saa selata myynti-ilmoituksia ja pähkäillä. Saas nähdä kuinka äijän käy. Nyt vähän alkomahoolia veressä, pitää varoa ettei tule huonoja päätöksiä.
033102beer_1_prv.gif

Se iski kuin salma kirkkaalta taivaalta  
smile_org.gif

Noh.. Ei muutakuin nettimotot ja keltasetpörssit läpi..
Ahaa.. olisikohan tuo se sopiva peli minulle??
Ei muutakuin 9 ninjan päälle ja busaa katsomaan...
Siellähän se busa kiiltelee  
inlove.gif

Pieni koeajo ja kaupat tuli..
Ninja sulle + "muutamia tonneja" busa mulle
smile_org.gif

Busassa vaan on kaikki  

biggrin.gif

062802moto_prv.gif
Onnittelut!
On se vaan niin kiva kun on voimaa pyörässä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Itsellä kans tuli äkillinen kuume huhtikuun lopulla, sunnuntaina 10 yli 12, päivällä. Piti sen jälkeen ostaa busa. Sillä siitä kuumeesta pääsi
crazy.gif
!

Ei juma, kauhee busa kuume. Vanha mopo myyty ja uutta etsitään. On tämä nautinnollista aikaa kun saa selata myynti-ilmoituksia ja pähkäillä. Saas nähdä kuinka äijän käy. Nyt vähän alkomahoolia veressä, pitää varoa ettei tule huonoja päätöksiä.
033102beer_1_prv.gif
Kuume lakkas, kesti 4 kuukautta. Aika lujalle otti että löytyi omasta mielestä sopiva hinta/laatu suhde. Kaikenlaista kehujaa tuli nähtyä, ellei suorastaan valehtelijaa. Itsestänikin opin jotakin. Moottoripyörien kanssa olen pikkutarkka pilkunviilaaja, ilmeisesti pidän pyörästäni huolta keskivertoa paremmin. Myyjän mielestä vastapesty näytti mielestäni törkyiseltä ym. vastaavaa. Kriteereistäni jouduin tinkimään sekä panostamaan enemmän rahaa kuin olin ajatellut. Viimein löytyi myyjä joka antoi tarpeeksi rehellisen mielikuvan. Ei yrittänyt kaunistella asioita liikaa. Myöskin tästä yksilöstä löysin pientä "sanomista", mutta päätin löysätä nahkaremmiä pääni ympärillä. Kuten kirjoitin hinta/laatu kuitenkin kohtasi ja nyt on tallissa K7 Busa. Taitaa tulla tavallista pidempi talvi.
wink.gif

itse olen potenut jo tuota busa kuumetta viimeiset 2 vuotta mutta ei ole vielä ollut mahdollisuutta hommata
tounge.gif

Itse olen miettynyt busaan vaihtoa koko viime kesän ja nyt alkaa olla miettimiset mietitty... Valkoinen tulee. Onko muuten 2010 mallin valkoista vielä jossain uutena myynnissä?

Mut mitenköhän noi 2-kilpiset korjatut mällipelit, uskaltaiskohan??
nixweiss.gif
Kyllä hyvin halvalla pitäisi lähteä, jotta itse edes harkitsisin. Kolarikorjauksia voidaan tehdä ja myös tehdään aika monella tavalla. Kun ei ole edes kyseessä erityisen harvinainen pyörämalli, niin epäilen kannattaako (vaikkei yksikilpisyyskään ole tae siitä, ettei peli ole miina, eikä sitä ole lipattu).

Ja sitten jos rupeaisi joskus tekemään mieli päästä tällaisesta kamppeesta eroon, niin myydessä joka ikinen ostajaehdokas tulisi miettimään täsmälleen tuota samaa, mitä kysyit.

Tämä siis pelkästään oma mielipide, joku toinen voi olla ihan toista mieltä.

nixweiss.gif
Kyllä hyvin halvalla pitäisi lähteä, jotta itse edes harkitsisin. Kolarikorjauksia voidaan tehdä ja myös tehdään aika monella tavalla. Kun ei ole edes kyseessä erityisen harvinainen pyörämalli, niin epäilen kannattaako (vaikkei yksikilpisyyskään ole tae siitä, ettei peli ole miina, eikä sitä ole lipattu).

Ja sitten jos rupeaisi joskus tekemään mieli päästä tällaisesta kamppeesta eroon, niin myydessä joka ikinen ostajaehdokas tulisi miettimään täsmälleen tuota samaa, mitä kysyit.

Uskaltaisitkohan edes yksikilpistä ostaa - saatikka ajaa sillä.  Hui kauhia.

Jos 2-kilpisellä on ajettu vuosia niin sitten aika turvallinen ostos.. Mutta jos vastikään korjattu ja näyttää vähän sinneppäin korjatulle rahaa säästämällä niin jättäsin väliin. Tietysti se 2-kilpisyys ei sano vielä mitään, voihan 1-kilpinenkin olla lipattu ja huonosti korjattu. Niistä ei edes vaadita rungonmittauksia

nixweiss.gif

Uskaltaisitkohan edes yksikilpistä ostaa - saatikka ajaa sillä. Hui kauhia.
Aikaisemmin, kun ei lompuukissa ollut resursseja riittävästi, niin ostin käytettyinä, muistaakseni niitä on ollut kaikkiaan 7 pyörää. Mutta viime vuosina on onneksi ollut täppää ostella nämä kamppeet uusina. Silloin ainakin tietää, että kaikki mahdolliset toheloinnit, mitä ilmenee, on ihan itse toheloituja.

Sitä on niin joka sortin käyttäjää, ylläpitäjää ja jobbaria näissäkin laitteissa. Siksi se on aika pitkälle ihan tuuripeliä, minkälaisen sattuu saamaan.

Mutta kuten jo sanoin, tuo oli vain yhden ihmisen mielipide, ja toisenlaisiakin saa olla.

Alpeilla olisin kaivannut rytköstä, kun busa yritti tunkea väkisin kurveista ulos, on se semmonen tankki se, mutta suorilla oli mukava päästellä
wink.gif

Back