• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Busa-kuume!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä tuntuu että busakuskit ne on tässä jotka innoittelee. Ihmetyttää se kans että oman merkin 1000gsx-r:ät on jäänyt näiltä busafanaatikoilta varjoon vaikka on varmasti yhtä hyvä ellei parempikin. No itelle riittää että olen ajanut kawavanhuksella samoja aikoja näitten ylistettyjen busien kans.

Kyllä tuntuu että busakuskit ne on tässä jotka innoittelee. Ihmetyttää se kans että oman merkin 1000gsx-r:ät on jäänyt näiltä busafanaatikoilta varjoon vaikka on varmasti yhtä hyvä ellei parempikin. No itelle riittää että olen ajanut kawavanhuksella samoja aikoja näitten ylistettyjen busien kans.

no kaks päällä toi busa taitaa olla mukavampi kuskille ja kyytiläiselle ja mitä aikoja? toi kikseri taitaa olla enempi sinkkujen hommaa  
bowdown.gif

Tulipahan käytyä eilen koeajamassa busa Pyörän ja Mopon koeajopäivillä. Olis pitäny uskoa puheita, ettei sitä kannata koeajaa, ellei halua ostaa sellaista. Oli nimittäin niin mukavan tuntuinen peli kaikin puolin, että nyt se sitten pyörii mielessä koko ajan. Ja kerrankin on kiva olla alle 170-senttinen, kun pyörä istuu täydellisesti, ilmeisesti japanilaiset testikuljettajat ovat kanssani samankokoisia.

Ajoin myös kilogikserin, ja sekin oli karulla tavallaan hauska, mutta kyllä busa oli enemmän ajoltaan minun makuuni.

Tulipahan käytyä eilen koeajamassa busa Pyörän ja Mopon koeajopäivillä. Olis pitäny uskoa puheita, ettei sitä kannata koeajaa, ellei halua ostaa sellaista. Oli nimittäin niin mukavan tuntuinen peli kaikin puolin, että nyt se sitten pyörii mielessä koko ajan. Ja kerrankin on kiva olla alle 170-senttinen, kun pyörä istuu täydellisesti, ilmeisesti japanilaiset testikuljettajat ovat kanssani samankokoisia.

Ajoin myös kilogikserin, ja sekin oli karulla tavallaan hauska, mutta kyllä busa oli enemmän ajoltaan minun makuuni.
Sama homma, kävin koeajamassa ja koko loppupäivän taisin vaimolle puhua miten kiva oli ajaa jne...

No, eilen päätettiin että perheeseen tulee uusi jäsen.
062802jumpie_prv.gif

Pysy mieluummin XX:ssä tai sit hankit ZZR1400... Huomaat kuinka paljon parempi pyörä se on... Kävin viime kesänä ajamassa kummatkin... Ja itsellä ei ikinä tulisi Busaa...
Itselläni tällä hetkellä XX vm-05 ja kävin koeajamassa Busa K9:sin.

Oletusarvoisesti Busa ei ole tehty pitkälle kuskille (mun pituus 186cm, varustettuna pitkällä käsillä ja jaloilla). Tunnin koeajolenkin aikana ehdin saamaan jo niskani kipeäksi, mitä ei ole koskaan tapahtunut XX:llä pidemmänkään ajopäivän aikana. Lisäksi moottorista siirtyi tärinää kahvoille ja jalkatapeille joka saattaa alkaa rasittamaan pitkillä matkoilla?

Moottori oli kuitenkin sen verran kiva, että Busan hankinta jäi hieman kutkuttamaan. Täytyis vaan laskea jalkatappeja, nostaa kahvoja ja hankkia uusi korkeampi pleksi. Uskoisin, että näillä muutoksilla siitä saisi oikein loistavan pelin pidemmillekin matkoille. Myös jousitus tuntui äkkiseltään selvästi paremmalta kuin XX:ssä.

Onko muilla samanpituisilla vastaavia kokemuksia ja ovatko mainitut muutokset auttanut ongelmiin?

Pysy mieluummin XX:ssä tai sit hankit ZZR1400... Huomaat kuinka paljon parempi pyörä se on... Kävin viime kesänä ajamassa kummatkin... Ja itsellä ei ikinä tulisi Busaa...
Itselläni tällä hetkellä XX vm-05 ja kävin koeajamassa Busa K9:sin.

Oletusarvoisesti Busa ei ole tehty pitkälle kuskille (mun pituus 186cm, varustettuna pitkällä käsillä ja jaloilla). Tunnin koeajolenkin aikana ehdin saamaan jo niskani kipeäksi, mitä ei ole koskaan tapahtunut XX:llä pidemmänkään ajopäivän aikana. Lisäksi moottorista siirtyi tärinää kahvoille ja jalkatapeille joka saattaa alkaa rasittamaan pitkillä matkoilla?

Moottori oli kuitenkin sen verran kiva, että Busan hankinta jäi hieman kutkuttamaan. Täytyis vaan laskea jalkatappeja, nostaa kahvoja ja hankkia uusi korkeampi pleksi. Uskoisin, että näillä muutoksilla siitä saisi oikein loistavan pelin pidemmillekin matkoille. Myös jousitus tuntui äkkiseltään selvästi paremmalta kuin XX:ssä.

Onko muilla samanpituisilla vastaavia kokemuksia ja ovatko mainitut muutokset auttanut ongelmiin?
Bläkkäriä en ole koeajanut, mutta tuli tuota juttua luettuani mieleen että, jos ajoasento on vähänkään erilainen kuin bläkkärissä, voisi se helposti aiheuttaa kaikensorttista jäykkyyttä jäsenissä? Voisinpa melkein väittää että viikon ajon jälkeen ei välttämättä huomaisi enää mitään kipeytymisiä, tai sitten oireet ei häviäisi minnekään??

Tärinästä vielä etten itse ole ainakaan havainnut "puuduttavaa" tärinää tapeissa tai kahvoissa. Pidemmän päälle kaikkeen tottuu kuitenkin
smile_org.gif

- Pasi

Bläkkäriä en ole koeajanut, mutta tuli tuota juttua luettuani mieleen että, jos ajoasento on vähänkään erilainen kuin bläkkärissä, voisi se helposti aiheuttaa kaikensorttista jäykkyyttä jäsenissä? Voisinpa melkein väittää että viikon ajon jälkeen ei välttämättä huomaisi enää mitään kipeytymisiä, tai sitten oireet ei häviäisi minnekään??
Tärinästä vielä etten itse ole ainakaan havainnut "puuduttavaa" tärinää tapeissa tai kahvoissa. Pidemmän päälle kaikkeen tottuu kuitenkin
smile_org.gif
Voi tosiaan olla osittain tottumattomuutta, mutta ajoasento oli huomattavasti etukenoisempi ja kädetkin tuppasi rasittumaan. En usko, että korjautuu ihan itsekseen vain ajan myötä. Myös XX:ssä mulla rasittuu kädet (kahvoja ei nostettu), mutta ei noin paljoa. Jos Honda julkaisisi CBR 1400 XX:n niin eipä tarvitsis enää miettiä Busaa
smile_org.gif

Kävin yhdessä liikkeessä etsimässä itselleni uusia ajokäsineitä ja huomasin että siinähän on Busa esillä. Kiipesin siihen satulaan ja jonkin aikaa BRÖÖÖT-BRÖÖT-NÄÄÄÄN-ULIULIULI ääniä mielessä päästellessäni huomasin, että haluaisin suuresti omistaa kyseisen yksilön. Pitää varmaan tellulla ajella tämä kausi loppuun ja sitten viedä se liikkeeseen jos vaikka sen Busan sitten jos tellusta saa tarpeeksi väliä.

Mulla busa on ollut neljättä kesää. Kahvoja olen nostanut parilla prikalla, perää koiranluusädöillä pari senttiä. Takajalkatappeja on pudotettu Buell tapeilla reilusti ja matkaan on hankittu sopivat SW-Motech ja Givi kilkkeet. Eli työmatka-ajossa ja 250km kotimaan keikoilla mukavaa singeliajoa tiedostuksella että kilogikseri tai KTM SMT voisi olla hauskempi peli, mutta toisaalta 3-7 tuhannen kilometrin lomareissuihin kaks päällä yhtälailla hauska peli. Vois olla että lomalla Goldwing, BMW:n LT ynnä muut matkalehmät olisi parempia kilometrin nielijöitä, mutta ei ole aiheessa ollut busankaan kanssa ongelmaa pienillä säädöillä, tankkilaukkuun tiukka etukeno, lisäpehmuketta takapenkille jne. Kompromissihan busa on monessa mielessä, mutta kun sillä pääsee nopeasti ja kohtuu mukavasti perille niin ei ole ollut tarvetta vaihtaa vaikka mielenkiintoa on ollut kyllä.

Itellä on tällä hetkellä noin 2500km:n kokemus busasta ja ei oo muutakun positiivista kerrottavaa. yks asia yllätti hiukan kun laskin kulutusta, ajettiin 2 päällä paimiosta seinäjoelle ja matka vauhti noin 100-140km/h ja muutamia reippaita ohituksia niin kulutus oli 4.8l/100km
biggrin.gif

eli pienellä menee ja toi oli vielä sisäänajo vaiheessa. Tehoa on hyvin ja yllättävän kevyt pyörä ajaa myös kaupungilla, tätä asiaa alkuun kyllä epäilin kun on kummiskin isosta pyörästä kyse.

smile_org.gif
Voi tosiaan olla osittain tottumattomuutta, mutta ajoasento oli huomattavasti etukenoisempi ja kädetkin tuppasi rasittumaan. En usko, että korjautuu ihan itsekseen vain ajan myötä. Myös XX:ssä mulla rasittuu kädet (kahvoja ei nostettu), mutta ei noin paljoa. Jos Honda julkaisisi CBR 1400 XX:n niin eipä tarvitsis enää miettiä Busaa
smile_org.gif
Tuli koeajettua Busa uudelleen
smile_org.gif
Nyt panostin ajoasentoon niin ei tullut niskat enää kipeeks, eikä kädetkään oikeastaan sen enempää kuin XX:ssä!
062802jumpie_prv.gif

Kovasti kaikki on aina noiden tehojen perää.. Sitten niitä ei kuitenkaa käytetä. Lukemattomista busista on tullu tänäkin kesänä mentyä ohi tolla vajaa tehosella 750 gixxeril vaikka suoraa on monta kilsaa... Jos ostatte nopeen pyörän nii ajakaa sillä niiku kuuluuki elkääkä nysvätkö!

Tuli koeajettua Busa uudelleen
smile_org.gif
Nyt panostin ajoasentoon niin ei tullut niskat enää kipeeks, eikä kädetkään oikeastaan sen enempää kuin XX:ssä!
062802jumpie_prv.gif
Joko voidaan toivottaa tervetulleeksi Busanistien iloiseen joukkoon?  
smile_org.gif
Tästä päivästä lähtien voidaan
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
onneksi olkoon
062802jumpie_prv.gif
tänään ajelin ekan kerran vähän pitemmästi ja ei tuntunu missään tuo 400km
thumbs-up.gif
noo toppasin sentään kerran tankkaan ja turiseen toisen nistin kans
sport05.gif

Kovasti kaikki on aina noiden tehojen perää.. Sitten niitä ei kuitenkaa käytetä. Lukemattomista busista on tullu tänäkin kesänä mentyä ohi tolla vajaa tehosella 750 gixxeril vaikka suoraa on monta kilsaa... Jos ostatte nopeen pyörän nii ajakaa sillä niiku kuuluuki elkääkä nysvätkö!
No perkuta ku vähän ravotti niin heti oli vallesmanni persiissä ja loppu menikin niinku jo oon toitottanu,heh.
Mut maanantaina se taas alkaa ja jos tuntuu et busan ohi oot menny, niin tere tulemas Haapavedelle niin mennään alitehoisen kiksun eelle että räsähtää.

Back