• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bulldog?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli viimekesänä testattua oikein viritettyä (putket ja suuttimet sekä penkitys) Bulldoggia. En tiedä miten vakio menee mutta tuo oli Africatwiniin tottuneelle kuin täi tervassa. Pyörässä nyt vaan on auttamattoman tehoton moottori. Ei uskoisi yli 1000 kuutioiseksi. Se sopii aloittelevalle tai vain ja ainoastaan kaupungissa yksin ajavan, rajoituksia noudattavan, rauhallisen henkilön leluksi.
Vau mikä luonnehdinta. Kyllä Virago on nyt Bulldogiksi vaihtumassa !
Juuri näin minä ajelen.Uskaltaako sillä Tuusulanjärven ympäri?

Olen kyllä vakavissani.Lienee kuitenkin jonkinverran kulkevaisempi kuin Virago 535,jolla olen pari kesää ylläolevanlaista leikkiä harrastanut?

Pyörässä nyt vaan on auttamattoman tehoton moottori. Ei uskoisi yli 1000 kuutioiseksi. Se sopii aloittelevalle tai vain ja ainoastaan kaupungissa yksin ajavan, rajoituksia noudattavan, rauhallisen henkilön leluksi.
Kuinkahan meikäläinen on sitten voinut ollenkaan ajaa tuolla maanteillä, jopa moottoritiellä, kun mulla on vielä kymmenkunta heppaa vähemmän tehoa. Ja vielä kaksi päällä. Joista meikäläinenkin painaa jo noin 120kg. Ja hyvin on toimeen tultu. Ei voi ymmärtää ollenkaan.
omg.gif
omg.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif
crazy.gif
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
eek.gif
bawling.gif

Aloitin mopoilun viime keväänä ja ostin pitkän tutkimustyön tuloksiin luottaen uuden Bulldogin, hintakin oli varsin sopiva.

Vajaa 5 kiloa ajettu ja hauskaa on ollut. En ole hetkeäkään katunut, vaikka en ole paljoa muilla ajellutkaan. (paitsi vähän tyyppaillut kavereiden pyöriä jne.) Helppo ajaa, ei lähde lapasesta ja kyllä noi vertailuissa vaatimattomilta vaikuttavat tehot ainakin mulle riittää.

Ehkä sit joskus tulevaisuudessa kun opin ajamaan kunnolla ja viisastun(???) ostan pyörän jolla pääsee tuhatta-ja-sataa, tehot riittää vaikka formulan kanssa viivalle yms... mutta siihen asti Bulldog kelpaa vallan mainiosti, ellei paremminkin.

Talven aikana on tullut rakenneltua jonkun verran ja kuten joku veikkasikin aikaisemmin, niin bulldoggi on varsin maukas rakenneltava.

Mutta älkää nyt kaikki käykö ostamassa, kärsii tää "harvinaisuus" meininki...  
sport05.gif
En ole yhtäkään vielä omani lisäksi liikenteessä nähnyt ja sehän käy.

Yhä vahvemmin vaikuttaa siltä,että keski-uudellamaalla yksi Bulldoggi pörisee ensi kesänä.
Tarjous saatu ja harkinta on kovaa.

Bulldogista kiinnostuneille suosittelen pistäytymään harrastajien englanninkielisellä foorumilla: Bulldog forum
Ei kannata hämääntyä karusta ulkoasusta, keskustelut ovat tasokkaita ja harrastajat todella vilpittömästi pyrkivät auttamaan toisiaan kaikenlaisten viritysten tekemisessä heheh

saman pyörän harrastajien foorumeja löytyy myös paljon saksan, hollannin ja ranskankielisinä. Kaiketi k-euroopassa suositumpi pyörä kuin täällä meillä.

Ohi meni sitten tämä Bulldoggi eli joku sen kerkesi ostaa.Olisin huomenna kerennyt liikkeeseen.
Seuraavaksi suuntana lomareissun yhteydessä Rauma.Olen vaan kuullut,että ne eivät Viragoja vaihtopyörinä ottaisi ollenkaan.

Laiska ja laiska... Hohhoijaa. Näille rakettimiehille ei riitä mikään.

Nätti ainakin on, parempi, kuin kilpailijansa Breva. Tuo jotenkin mieleen erään toisen italovalmistajan Hirvityksen. Pirun kaunis...

Tahtoo koeajaa!
062802jumpie_prv.gif

edit: Kun tuota Motopalstan artikkelia lukee vuonna 2005, koska lie kirjoitettu, niin ei se enää kovin persoonalliselta näytä. Kiva poikkeus kuitenkin aikana, jolloin joka mopon lamppu pitää vääntää muovailumassasta.
Juuri näin!!
Jos ei oo 130 heppaa ja vääntöö 120 nm nii heti on onneton mopedi.. Ja tarkotan (tietenkin) vähintään......
Varmasti oiva peli!!

Tuttavapiirissä on pari ja molemmat matkailukäytössä. Soveltuu kuulemma hyvin.

On kai enmempi aikuisen miehen (tai naisen) pyörä kuin räkänokkaräppärin. Varmasti saattaa tuntua peruskyykkyjen jälkeen laiskalta ja kiihtyvyys kai 200 km/h -tuntumassa olematonta.

Tervehdys!
10tkm on Bulldogilla takana ja edelleen se on verraton peli!!
Pienellä virittämisellä siitä saa soivan laitteen: Putket, suuttimet ja suodattimen vaihto "ja kyllä lähtee"
Suosittelen!!!
062802moto_prv.gif

Saitko paljon tehoa lisää koneeseen? Vääntö tulee ilm alempaa? P.S. britti sivuilla kertoilevat että olisi ruostumis ongelmaa moottorin pulteissa ja maalin halkeilua tankissa oletteko huomanneet?

Tehoa tuli käyrän mukaan 12 heppaa ja vääntöä melkein 20 N-M lisää. Mikä parasta: vääntökäyrä on tasainen alusta....loppuun!
Kuulemma vm 2002 pyörissä on ainoastaan tota maaliongelmaa. (väittää maahantuoja): mitään ruostumis ongelmaa en ole huomannut!!
sport05.gif

Tehoa tuli käyrän mukaan 12 heppaa ja vääntöä melkein 20 N-M lisää. Mikä parasta: vääntökäyrä on tasainen alusta....loppuun!
Kuulemma vm 2002 pyörissä on ainoastaan tota maaliongelmaa. (väittää maahantuoja): mitään ruostumis ongelmaa en ole huomannut!!
sport05.gif
Tervehdys,

loistavaa nähdä foorumeilla muitakin innokkaita bulldog-kuskeja! Itselläni on kans vm. 2003 BT 1100.

On myös alkanut kiinnostamaan pyörän rakentelu, nyt talven aikana tulee Laserin (duo-tech) änkkärit ja tilasin saksasta erittäin siistin etulokarin (täältä)... Siis aika alussa ollaan
tounge.gif

Jos jaksat, niin voitko pistää tähän keskusteluun tai mulle viestinä vähän tarkemmin mitä osia olet hankkinut (suuttimet yms.) ja paljon hintaa kertyi suunnilleen?

Olisin erittäin kiitollinen
bowdown.gif

-Masir

Tässä tätä!!!
Itse asensin Laserin (Oval slip-on) putket. Nyt heti en muista mitkä suuttimet sinne laitettiin (mutta pitää tutkia).
Muuta nippeliä on sitten kokeiltu enemmän tai vähemmän.
Tangot on vaihdettu, ala "kate", takasisälokari, pari plexsiä, ym. Viimeviikolla tilasin juuri uuden peräosan.
Tässä muutama linkki mistä olen osia tilaillut:
Bvision
Ride-In
Yamaha motor

Hinnat laitan jälkeenpäin (ei uskalla tutkia kuitteja.. vielä) kun saan projektin valmiiksi laitan myös kuvaa!!! OK??

ps: aika siisti etulokari, pitäisiköhän itsekin tilata??

Pyörä käyty katsomassa.Hyvä oli ja vaihtotarjous kohtuullinen,mutta yli budjetin.Tänään lähti vastatarjous.Toivottavasti on pian päivitettävää mallikartoitukseen.Joka tapauksessa päätös on vakaa:Bulldog alla ensi kesänä.

Tässä tätä!!!
Itse asensin Laserin (Oval slip-on) putket. Nyt heti en muista mitkä suuttimet sinne laitettiin (mutta pitää tutkia).
Muuta nippeliä on sitten kokeiltu enemmän tai vähemmän.
Tangot on vaihdettu, ala "kate", takasisälokari, pari plexsiä, ym. Viimeviikolla tilasin juuri uuden peräosan.
Tässä muutama linkki mistä olen osia tilaillut:
Bvision
Ride-In
Yamaha motor

Hinnat laitan jälkeenpäin (ei uskalla tutkia kuitteja.. vielä) kun saan projektin valmiiksi laitan myös kuvaa!!! OK??

ps: aika siisti etulokari, pitäisiköhän itsekin tilata??
Suurkiitos tiedoista!

Itsekin olen noita bvisionin kamoja katsellut, mutta kun selvisi etteivät hyväksy luottokorttimaksuja niin pistin asian vielä harkintaan... Miten sulla hoitui maksut sinnepäin ja miten tavara tuli perille?

Joo, toi saksasta tilattu lokari on kyllä aika siisti, eikä maksanutkaan liikaa. DHL:n lähetti kiikutti kotiovelle saakka, enkä meinannut edes heti avata kun luulin illan yllätysvierasta tv-lupatarkastajaksi
crazy.gif

Pistä ihmeessä tietoa hinnoista ja kuvaa pyörästä! En varmasti olis ainoa jota kiinnostaa. Mutta ei mitään kiirettä, lumisateesta päätellen b´dog -kruisailusta saa vielä nähdä unia aika kauan, ennen kuin pääsee tielle...

Onnea asennuksiin!
thumbs-up.gif

-Masir

Pyörä käyty katsomassa.Hyvä oli ja vaihtotarjous kohtuullinen,mutta yli budjetin.Tänään lähti vastatarjous.Toivottavasti on pian päivitettävää mallikartoitukseen.Joka tapauksessa päätös on vakaa:Bulldog alla ensi kesänä.
Hyvä päätös! Itse en ainakaan ole hetkeäkään valintaani katunut. lyttynaama säilyy mun tallissa vielä pitkään.

Toivottavasti löydät pyörän
buttrock.gif

-Masir

Hyvä päätös! Itse en ainakaan ole hetkeäkään valintaani katunut. lyttynaama säilyy mun tallissa vielä pitkään.

Toivottavasti löydät pyörän  
buttrock.gif

-Masir
Kuin myös minun tallissa!!
Onnea metsästykseen!!
buttrock.gif

Suurkiitos tiedoista!

Itsekin olen noita bvisionin kamoja katsellut, mutta kun selvisi etteivät hyväksy luottokorttimaksuja niin pistin asian vielä harkintaan... Miten sulla hoitui maksut sinnepäin ja miten tavara tuli perille?

Joo, toi saksasta tilattu lokari on kyllä aika siisti, eikä maksanutkaan liikaa. DHL:n lähetti kiikutti kotiovelle saakka, enkä meinannut edes heti avata kun luulin illan yllätysvierasta tv-lupatarkastajaksi  
crazy.gif

Pistä ihmeessä tietoa hinnoista ja kuvaa pyörästä! En varmasti olis ainoa jota kiinnostaa. Mutta ei mitään kiirettä, lumisateesta päätellen b´dog -kruisailusta saa vielä nähdä unia aika kauan, ennen kuin pääsee tielle...

Onnea asennuksiin!  
thumbs-up.gif

-Masir
Bvision lähetti minulle laskun sähköpostilla, joka sisälsi kaikki tarvittavat (IBAN ja SWIFT -tiedot)
Maksoin laskun ja osat tulivat n. viikon päästä lähinpään Postiin!!!

Back