Nitrous sanoi:
Mietteitä saa vapaasti kirjoitella foorumille. Yritetään saada palautekysely kuosiin ja linkkin siihen sitten tänne topiciin.
Okei, mä pistän tähän ennen kuin unohdan
Eli mietteitä ensikertalaisen Ajotaito 2 koulutuksesta Botniaringillä 30.5
- Opetus oli ammattitaitoista ja jokainen otettiin huomioon
- Yksilöllistä ohjausta oli tarjolla kunkin tarpeen mukaan
- Erityisesti mieleen jäi koulutus siitä katseenkäytöstä, jossa katseltiin kanisteria, pakua ja kylttiä. Se oli "silmiä avaavaa" kirjaimellisesti
- Mahtavaa, että vihdoin joku opettaa pitämään jalkatappeja päkiöillä, eikä kantapäässä, jes!
- Koulutuksen päätteeksi on paljon luottavaisempi tuntuma omaan moottoripyörään ja sen suorituskykyyn (enkä tarkoita moottorin tehoa) Ikään kuin sen käyttöpotentiaalia olisi kasvatettu monta kymmentä prosenttia. Samalla tuli .org! ratapäivien käytännöt ja toimintaperiaatteet tutuiksi, eikä tarvitse niitä kantapään kautta opetella!
Muutama kehitysehdotus/ -ajatus:
- Olisiko hyvä painottaa ensimmäisestä tutustumisajovuorosta lähtien yhdellä vaihteella ajamista? Itselläni meni jonkin verran eforttia alussa vaihteiden räpläämiseen, kunnes ihan käskystä alettiin vetää yhdellä vaihteella. Loppupäivästä kenties vähän vapaammin vaihteiden kanssa.
- Jonkilainen käsiohjelma kurssilaisille voisi olla hyvä juttu. Vaikka sellainen jonka voisi etukäteen tulostaa tai ottaa taskuun paikan päältä. Siitä voisi helposti nähdä, milloin syödään, milloin voi ehkä tankata ja milloin on mikäkin teoria. Tähän voisi myös yhdistää kartan, josta näkyy, missä ilmoittaudutaan ja missä pidetään teoriat. Ensikertalainen, kuten minä, olin paikalle saapuessani vähän hukassa (joskin porukka oli kyllä ystävällistä ja ohjasi oikeaan suuntaan

)
- Olisiko mahdollista ottaa jossain ajovuorossa videota kurssilaisten ajosta. Lyhyt pätkä jokaisen ajoa ja läpikäynti varikolla ajoasennosta, katseenkäytöstä, ajolinjasta ja mitä nyt on syytä ottaa huomioon. Videolta oman ajon näkeminen voisi kertoa kuskille hyvin paljon. Vertailukohteena voisi olla ohjaajan suoritus samasta kohdasta.
Kaiken kaikkiaan fiilis on tosi positiivinen .org!:n tapahtumista ja koulutuksesta. Ja vielä se, että tällainen paketti kuuluu jäsenmaksuun, on mieletön etu. Harjoitukset jatkuu minun osalta Motoparkissa, nähdään siellä